diff --git a/main.pdf b/main.pdf index 99ff5aa..28011a7 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index c86c3c8..2703432 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -401,7 +401,6 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \end{longenum} \end{longenum} -% ------------------------------------------------- % ------------------------------------------------- \paragraf{Zasady klasyfikacji wewnątrzszkolnej} @@ -491,9 +490,88 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: i~zaokrągla do części całkowitych zgodnie z~zasadami matematycznymi. \end{longenum} + %---------------------- + % F. KRYTERIA JAKOŚCIOWE (PUNKT 15) + %---------------------- + \item Przy ustalaniu oceny z~zajęć edukacyjnych oraz przy ustalaniu szczegółowych wymagań na + poszczególne oceny w~przedmiotowych zasadach ocenienia, stosuje się następujące kryteria ogólne: + \begin{longenum} + \item Stopień celujący otrzymuje uczeń, który: + \begin{longenum} + \item Posiada pełnię wiedzy i~umiejętności z~zakresu podstawy programowej w~danym etapie + kształcenia, + \item Samodzielnie i~twórczo rozwija własne zainteresowania i~uzdolnienia, + \item B`iegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w~rozwiązywaniu problemów teoretycznych + i~praktycznych z~programu nauczania, + \item Proponuje rozwiązania nietypowe lub osiąga sukcesy w~konkursach i~olimpiadach + przedmiotowych albo posiada inne porównywalne osiągnięcia. + \end{longenum} + + \item Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który: + \begin{longenum} + \item Opanował pełny zakres wiadomości i~umiejętności określonych programem w~danym etapie + nauki, + \item Samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne oraz praktyczne wynikające z~programu + nauczania, + \item Potrafi zastosować posiadane wiadomości i~umiejętności w~rozwiązywaniu problemów + i~zadań w~nowych sytuacjach. + \end{longenum} + + \item Stopień dobry otrzymuje uczeń, który: + \begin{longenum} + \item Opanował wiadomości i~umiejętności określonych programem w~danym etapie nauki + niemal w~pełnym zakresie, + \item Poprawnie stosuje posiadane wiadomości i~umiejętności w~samodzielnym rozwiązywaniu + problemów i~zadań typowych, znanych z~lekcji lub podręcznika. + \end{longenum} + + \item Stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który: + \begin{longenum} + \item Opanował znaczącą część wiadomości i~umiejętności określone podstawą programową + w~danym etapie nauki, + \item Poprawnie stosuje posiadane wiadomości i~umiejętności w~rozwiązywaniu problemów + i~zadań o~niewielkim stopniu złożoności w~sytuacjach typowych, często powtarzających się na + lekcji. + \end{longenum} + + \item Stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który: + \begin{longenum} + \item Nie opanował w~pełni wiadomości i~umiejętności zawartych w~podstawie programowej, + ale opanował je w~zakresie niezbędnym do dalszego kształcenia z~danego przedmiotu, + \item Potrafi z~pomocą nauczyciela rozwiązywać problemy i~zadania praktyczne o~niewielkim stopniu + trudności, często powtarzające się podczas lekcji i~w~życiu codziennym. + \end{longenum} + + \item Stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który: + \begin{longenum} + \item Nie opanował wiadomości i~umiejętności określonych podstawą programową, a~istniejące braki + uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z~danego przedmiotu, + \item Nie potrafi rozwiązywać zadań o~elementarnym stopniu trudności nawet z~pomocą nauczyciela. + \end{longenum} + \end{longenum} + + %---------------------- + % G. INFORMACJA O OCENIE KOŃCOWEJ + %---------------------- + \item Ocena końcowa + \begin{longenum} + \item Ocena końcowa w~danym roku szkolnym jest równoważna z~oceną roczną z~danego przedmiotu + (z~uwzględnieniem ewentualnej oceny śródrocznej), przy czym decydujące znaczenie mają: + \begin{longenum} + \item Wyniki uzyskane w~okresie całego roku szkolnego (lub obu semestrów), + \item Stopień opanowania wymaganych wiadomości i~umiejętności, zgodnie z~ogólnymi i~szczegółowymi kryteriami, + \item Ewentualne egzaminy poprawkowe lub klasyfikacyjne (o~ile uczeń do nich przystępował), + \item Inne ustalenia wynikające z~przedmiotowych zasad oceniania (np.~projekty, prace dodatkowe). + \end{longenum} + + \item W~przypadku niektórych przedmiotów (określonych w~odrębnych przepisach szkolnych) + ocena końcowa może być wystawiana również na podstawie dodatkowych egzaminów + wewnętrznych bądź zewnętrznych (np.~egzaminów zawodowych), co zostaje odnotowane + w~dokumentacji szkolnej. + \end{longenum} + \end{longenum} % ------------------------------------------------- -% ------------------------------------------------- \paragraf{Jawność ocen} \begin{longenum}