par 4 na gotowo
This commit is contained in:
parent
a18c86ad8f
commit
689f73f389
82
main.tex
82
main.tex
@ -319,28 +319,6 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% %-----------------------------------------
|
||||
% Ocenianie wewnątrzszkolne przeprowadzają nauczyciele uczący w oddziałach lub grupach międzyoddziałowych.
|
||||
|
||||
% Nauczyciel powinien sprawdzać wiedzę i umiejętności uczniów:
|
||||
% 1) na bieżąco;
|
||||
% 2) po zrealizowaniu materiału zawartego w kolejnych działach materiału.
|
||||
|
||||
% 7. Nauczyciel powinien najwięcej uwagi poświęcić bieżącej ocenie pracy ucznia.
|
||||
|
||||
% 8. Ocenianie bieżące powinno być systematyczne a minimalna liczba ocen cząstkowych z danego
|
||||
% przedmiotu jest określona w PZO. Liczba ocen bieżących jest również proporcjonalna do tygodniowej
|
||||
% liczby godzin danego przedmiotu, przy zastrzeżeniu, że jeśli dla danych zajęć edukacyjnych ustalona ich
|
||||
% liczba w tygodniu wynosi
|
||||
% 1) 1-2 godziny – to w ciągu okresu każdy uczeń musi mieć oceny z co najmniej 3 form oceniania;
|
||||
% 2) 3 i więcej godzin w tygodniu - to w ciągu okresu każdy uczeń musi mieć oceny z co najmniej 4 form
|
||||
% oceniania.
|
||||
|
||||
% 9. Wszystkie oceny bieżące powinny być wpisywane do dziennika na bieżąco, w sposób czytelny
|
||||
% i przejrzysty, z którego wynika, czego dana ocena dotyczy (komentarz do oceny w dzienniku
|
||||
% elektronicznym).
|
||||
% %-----------------------------------------
|
||||
|
||||
\newpage
|
||||
\paragraf{Ogólne zasady oceniania}
|
||||
|
||||
@ -364,48 +342,46 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\item Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
\item System oceniania wewnątrzszkolnego jest prosty, przejrzysty i opiera się na następujących zasadach:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Zakres oceniania}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ocenie podlegają osiągnięcia edukacyjne ucznia (poziom wiedzy i umiejętności w odniesieniu do wymagań programowych) oraz jego zachowanie (przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w szkole).
|
||||
\item Ocenie podlegają osiągnięcia edukacyjne ucznia (poziom wiedzy i umiejętności w odniesieniu do wymagań programowych) oraz jego zachowanie (przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w szkole). Ocenianie wewnątrzszkolne przeprowadzają nauczyciele uczący w oddziałach lub grupach międzyoddziałowych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
\item W trakcie nauki w szkole uczeń otrzymuje oceny:
|
||||
\item W trakcie nauki w szkole uczeń otrzymuje oceny:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Bieżące:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Bieżące;
|
||||
\item Klasyfikacyjne:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu;
|
||||
\item Roczne -- na koniec roku szkolnego;
|
||||
\item \textbf{Ocena końcowa}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w szkole;
|
||||
\item Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych;
|
||||
\item Może być określona na podstawie:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Wyniku egzaminu poprawkowego lub sprawdzającego przeprowadzonego w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych;
|
||||
\item Wyników olimpiad i konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Końcowa ocena zachowania}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w klasie programowo najwyższej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Nauczyciel powinien sprawdzać wiedzę i umiejętności uczniów na bieżąco oraz po zrealizowaniu materiału zawartego w kolejnych działach materiału, przy czym najwięcej uwagi powinien poświęcić bieżącej ocenie pracy ucznia.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Klasyfikacyjne:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu;
|
||||
\item Roczne -- na koniec roku szkolnego;
|
||||
\item \textbf{Ocena końcowa}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w szkole;
|
||||
\item Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych;
|
||||
\item Może być określona na podstawie:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Wyniku egzaminu poprawkowego lub sprawdzającego przeprowadzonego w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych;
|
||||
\item Wyników olimpiad i konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Końcowa ocena zachowania}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w klasie programowo najwyższej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Skala ocen:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Oceny \textbf{bieżące} są wystawiane w~\textbf{systemie punktowym}, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia.
|
||||
\item Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} i~\textbf{roczne} oraz \textbf{końcowe} są przeliczane na \textbf{skalę procentową}, a~następnie na \textbf{stopnie} w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
@ -1044,6 +1020,14 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
|
||||
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
% \item Ocenianie bieżące powinno być systematyczne, a minimalna liczba ocen cząstkowych z danego przedmiotu jest określona w Przedmiocie Zasad Oceniania (PZO). Liczba ocen bieżących jest proporcjonalna do tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu, z zastrzeżeniem, że:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Przy 1-2 godzinach tygodniowo każdy uczeń musi mieć w ciągu okresu oceny z co najmniej 3 form oceniania.
|
||||
% \item Przy 3 i więcej godzinach tygodniowo każdy uczeń musi mieć w ciągu okresu oceny z co najmniej 4 form oceniania.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \item Wszystkie oceny bieżące powinny być wpisywane do dziennika na bieżąco, w sposób czytelny i przejrzysty, z komentarzem w dzienniku elektronicznym wskazującym, czego dana ocena dotyczy.
|
||||
|
||||
|
||||
\newpage
|
||||
\section{Ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych}
|
||||
\paragraf{Przedmiot regulacji ustalania ocen (bieżących i śródrocznych)}
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user