par 4 na gotowo

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-03-07 04:33:01 +01:00
parent a18c86ad8f
commit 689f73f389
2 changed files with 34 additions and 50 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

View File

@ -319,28 +319,6 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
% %-----------------------------------------
% Ocenianie wewnątrzszkolne przeprowadzają nauczyciele uczący w oddziałach lub grupach międzyoddziałowych.
% Nauczyciel powinien sprawdzać wiedzę i umiejętności uczniów:
% 1) na bieżąco;
% 2) po zrealizowaniu materiału zawartego w kolejnych działach materiału.
% 7. Nauczyciel powinien najwięcej uwagi poświęcić bieżącej ocenie pracy ucznia.
% 8. Ocenianie bieżące powinno być systematyczne a minimalna liczba ocen cząstkowych z danego
% przedmiotu jest określona w PZO. Liczba ocen bieżących jest również proporcjonalna do tygodniowej
% liczby godzin danego przedmiotu, przy zastrzeżeniu, że jeśli dla danych zajęć edukacyjnych ustalona ich
% liczba w tygodniu wynosi
% 1) 1-2 godziny to w ciągu okresu każdy uczeń musi mieć oceny z co najmniej 3 form oceniania;
% 2) 3 i więcej godzin w tygodniu - to w ciągu okresu każdy uczeń musi mieć oceny z co najmniej 4 form
% oceniania.
% 9. Wszystkie oceny bieżące powinny być wpisywane do dziennika na bieżąco, w sposób czytelny
% i przejrzysty, z którego wynika, czego dana ocena dotyczy (komentarz do oceny w dzienniku
% elektronicznym).
% %-----------------------------------------
\newpage \newpage
\paragraf{Ogólne zasady oceniania} \paragraf{Ogólne zasady oceniania}
@ -364,48 +342,46 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. \item Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
\end{longenum} \end{longenum}
\item System oceniania wewnątrzszkolnego jest prosty, przejrzysty i opiera się na następujących zasadach: \item System oceniania wewnątrzszkolnego jest prosty, przejrzysty i opiera się na następujących zasadach:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Zakres oceniania}: \item \textbf{Zakres oceniania}:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Ocenie podlegają osiągnięcia edukacyjne ucznia (poziom wiedzy i umiejętności w odniesieniu do wymagań programowych) oraz jego zachowanie (przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w szkole). \item Ocenie podlegają osiągnięcia edukacyjne ucznia (poziom wiedzy i umiejętności w odniesieniu do wymagań programowych) oraz jego zachowanie (przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w szkole). Ocenianie wewnątrzszkolne przeprowadzają nauczyciele uczący w oddziałach lub grupach międzyoddziałowych.
\end{longenum} \end{longenum}
\item W trakcie nauki w szkole uczeń otrzymuje oceny: \item W trakcie nauki w szkole uczeń otrzymuje oceny:
\begin{longenum}
\item Bieżące:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Bieżące; \item Nauczyciel powinien sprawdzać wiedzę i umiejętności uczniów na bieżąco oraz po zrealizowaniu materiału zawartego w kolejnych działach materiału, przy czym najwięcej uwagi powinien poświęcić bieżącej ocenie pracy ucznia.
\item Klasyfikacyjne:
\begin{longenum}
\item Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu;
\item Roczne -- na koniec roku szkolnego;
\item \textbf{Ocena końcowa}:
\begin{longenum}
\item Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w szkole;
\item Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych;
\item Może być określona na podstawie:
\begin{longenum}
\item Wyniku egzaminu poprawkowego lub sprawdzającego przeprowadzonego w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych;
\item Wyników olimpiad i konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej.
\end{longenum}
\end{longenum}
\item \textbf{Końcowa ocena zachowania}:
\begin{longenum}
\item Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w klasie programowo najwyższej.
\end{longenum}
\end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\item Klasyfikacyjne:
\begin{longenum}
\item Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu;
\item Roczne -- na koniec roku szkolnego;
\item \textbf{Ocena końcowa}:
\begin{longenum}
\item Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w szkole;
\item Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych;
\item Może być określona na podstawie:
\begin{longenum}
\item Wyniku egzaminu poprawkowego lub sprawdzającego przeprowadzonego w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych;
\item Wyników olimpiad i konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej.
\end{longenum}
\end{longenum}
\item \textbf{Końcowa ocena zachowania}:
\begin{longenum}
\item Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w klasie programowo najwyższej.
\end{longenum}
\end{longenum}
\end{longenum}
\item Skala ocen: \item Skala ocen:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Oceny \textbf{bieżące} są wystawiane w~\textbf{systemie punktowym}, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia. \item Oceny \textbf{bieżące} są wystawiane w~\textbf{systemie punktowym}, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia.
\item Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} i~\textbf{roczne} oraz \textbf{końcowe} są przeliczane na \textbf{skalę procentową}, a~następnie na \textbf{stopnie} w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów. \item Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} i~\textbf{roczne} oraz \textbf{końcowe} są przeliczane na \textbf{skalę procentową}, a~następnie na \textbf{stopnie} w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
% ------------------------------------------------- % -------------------------------------------------
@ -1044,6 +1020,14 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
%------------------------------------------------------------------------- %-------------------------------------------------------------------------
% \item Ocenianie bieżące powinno być systematyczne, a minimalna liczba ocen cząstkowych z danego przedmiotu jest określona w Przedmiocie Zasad Oceniania (PZO). Liczba ocen bieżących jest proporcjonalna do tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu, z zastrzeżeniem, że:
% \begin{longenum}
% \item Przy 1-2 godzinach tygodniowo każdy uczeń musi mieć w ciągu okresu oceny z co najmniej 3 form oceniania.
% \item Przy 3 i więcej godzinach tygodniowo każdy uczeń musi mieć w ciągu okresu oceny z co najmniej 4 form oceniania.
% \end{longenum}
% \item Wszystkie oceny bieżące powinny być wpisywane do dziennika na bieżąco, w sposób czytelny i przejrzysty, z komentarzem w dzienniku elektronicznym wskazującym, czego dana ocena dotyczy.
\newpage \newpage
\section{Ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych} \section{Ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych}
\paragraf{Przedmiot regulacji ustalania ocen (bieżących i śródrocznych)} \paragraf{Przedmiot regulacji ustalania ocen (bieżących i śródrocznych)}