diff --git a/main.pdf b/main.pdf index 19d057e..c15be3a 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index ce9cdc8..9961cb9 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -319,28 +319,6 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \end{longenum} \end{longenum} -% %----------------------------------------- -% Ocenianie wewnątrzszkolne przeprowadzają nauczyciele uczący w oddziałach lub grupach międzyoddziałowych. - -% Nauczyciel powinien sprawdzać wiedzę i umiejętności uczniów: -% 1) na bieżąco; -% 2) po zrealizowaniu materiału zawartego w kolejnych działach materiału. - -% 7. Nauczyciel powinien najwięcej uwagi poświęcić bieżącej ocenie pracy ucznia. - -% 8. Ocenianie bieżące powinno być systematyczne a minimalna liczba ocen cząstkowych z danego -% przedmiotu jest określona w PZO. Liczba ocen bieżących jest również proporcjonalna do tygodniowej -% liczby godzin danego przedmiotu, przy zastrzeżeniu, że jeśli dla danych zajęć edukacyjnych ustalona ich -% liczba w tygodniu wynosi -% 1) 1-2 godziny – to w ciągu okresu każdy uczeń musi mieć oceny z co najmniej 3 form oceniania; -% 2) 3 i więcej godzin w tygodniu - to w ciągu okresu każdy uczeń musi mieć oceny z co najmniej 4 form -% oceniania. - -% 9. Wszystkie oceny bieżące powinny być wpisywane do dziennika na bieżąco, w sposób czytelny -% i przejrzysty, z którego wynika, czego dana ocena dotyczy (komentarz do oceny w dzienniku -% elektronicznym). -% %----------------------------------------- - \newpage \paragraf{Ogólne zasady oceniania} @@ -364,48 +342,46 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \item Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. \end{longenum} - \item System oceniania wewnątrzszkolnego jest prosty, przejrzysty i opiera się na następujących zasadach: \begin{longenum} - \item \textbf{Zakres oceniania}: \begin{longenum} - \item Ocenie podlegają osiągnięcia edukacyjne ucznia (poziom wiedzy i umiejętności w odniesieniu do wymagań programowych) oraz jego zachowanie (przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w szkole). + \item Ocenie podlegają osiągnięcia edukacyjne ucznia (poziom wiedzy i umiejętności w odniesieniu do wymagań programowych) oraz jego zachowanie (przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w szkole). Ocenianie wewnątrzszkolne przeprowadzają nauczyciele uczący w oddziałach lub grupach międzyoddziałowych. \end{longenum} - - \item W trakcie nauki w szkole uczeń otrzymuje oceny: + \item W trakcie nauki w szkole uczeń otrzymuje oceny: + \begin{longenum} + \item Bieżące: \begin{longenum} - \item Bieżące; - \item Klasyfikacyjne: - \begin{longenum} - \item Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu; - \item Roczne -- na koniec roku szkolnego; - \item \textbf{Ocena końcowa}: - \begin{longenum} - \item Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w szkole; - \item Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych; - \item Może być określona na podstawie: - \begin{longenum} - \item Wyniku egzaminu poprawkowego lub sprawdzającego przeprowadzonego w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych; - \item Wyników olimpiad i konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej. - \end{longenum} - \end{longenum} - \item \textbf{Końcowa ocena zachowania}: - \begin{longenum} - \item Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w klasie programowo najwyższej. - \end{longenum} - \end{longenum} + \item Nauczyciel powinien sprawdzać wiedzę i umiejętności uczniów na bieżąco oraz po zrealizowaniu materiału zawartego w kolejnych działach materiału, przy czym najwięcej uwagi powinien poświęcić bieżącej ocenie pracy ucznia. \end{longenum} - + \item Klasyfikacyjne: + \begin{longenum} + \item Śródroczne -- na koniec pierwszego okresu; + \item Roczne -- na koniec roku szkolnego; + \item \textbf{Ocena końcowa}: + \begin{longenum} + \item Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w szkole; + \item Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych; + \item Może być określona na podstawie: + \begin{longenum} + \item Wyniku egzaminu poprawkowego lub sprawdzającego przeprowadzonego w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych; + \item Wyników olimpiad i konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej. + \end{longenum} + \end{longenum} + \item \textbf{Końcowa ocena zachowania}: + \begin{longenum} + \item Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w klasie programowo najwyższej. + \end{longenum} + \end{longenum} + \end{longenum} + \item Skala ocen: \begin{longenum} \item Oceny \textbf{bieżące} są wystawiane w~\textbf{systemie punktowym}, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia. \item Oceny \textbf{klasyfikacyjne śródroczne} i~\textbf{roczne} oraz \textbf{końcowe} są przeliczane na \textbf{skalę procentową}, a~następnie na \textbf{stopnie} w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów. \end{longenum} - \end{longenum} - \end{longenum} % ------------------------------------------------- @@ -1044,6 +1020,14 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ %------------------------------------------------------------------------- +% \item Ocenianie bieżące powinno być systematyczne, a minimalna liczba ocen cząstkowych z danego przedmiotu jest określona w Przedmiocie Zasad Oceniania (PZO). Liczba ocen bieżących jest proporcjonalna do tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu, z zastrzeżeniem, że: +% \begin{longenum} +% \item Przy 1-2 godzinach tygodniowo każdy uczeń musi mieć w ciągu okresu oceny z co najmniej 3 form oceniania. +% \item Przy 3 i więcej godzinach tygodniowo każdy uczeń musi mieć w ciągu okresu oceny z co najmniej 4 form oceniania. +% \end{longenum} +% \item Wszystkie oceny bieżące powinny być wpisywane do dziennika na bieżąco, w sposób czytelny i przejrzysty, z komentarzem w dzienniku elektronicznym wskazującym, czego dana ocena dotyczy. + + \newpage \section{Ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych} \paragraf{Przedmiot regulacji ustalania ocen (bieżących i śródrocznych)}