This commit is contained in:
baiobelfer 2025-04-04 03:48:59 +02:00
parent 78de1c9ac5
commit 62f48636d1
5 changed files with 61 additions and 37 deletions

0
beamer/main.tex Normal file
View File

BIN
m.pdf

Binary file not shown.

50
m.tex
View File

@ -416,6 +416,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-punktowa} Oceny bieżące są wystawiane w~systemie punktowym, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia.
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-procentowa} Oceny klasyfikacyjne śródroczne i~roczne oraz końcowe są przeliczane na skalę procentową, a~następnie na stopnie w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów.
\end{longenum}
\end{longenum}
\end{longenum}
@ -444,13 +445,16 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item \label{itm:po-klasyf-warunki-klasyfikowalnosci} Warunki klasyfikowalności ucznia
\begin{longenum}
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~danych zajęć edukacyjnych, jeżeli:
\begin{longenum}
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 1}, określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w~PO.
\item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 2}, w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w~Przedmiotowym Ocenianiu \hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}.
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 2} jeżeli nie została ona ustalona w~PO (\hyperref[itm:fwe-po-min-liczba-ocen]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}).
\item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 3}, w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w~Przedmiotowym Ocenianiu \hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. d)}.
\item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
\item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z~powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
\item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny}
Nie można wystawić oceny klasyfikacyjnej z~powodu niespełnienia wymagań edukacyjnych, zgodnie z procedurami opisanymi w punkcie~\hyperref[itm:kryteria-ocen-klasyfikacyjnych]{\S5 ust. 9}.
\end{longenum}
\end{longenum}
@ -591,31 +595,33 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\end{longenum}
\item \textbf{Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych}
\item \label{itm:kryteria-ocen-klasyfikacyjnych}
Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych
\begin{longenum}
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu (SO) danego przedmiotu.
\item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie minimalnych progów, wyrażonych liczbą realizowanych wymagań programowych oraz procentowym wynikiem uzyskanych punktów.
\item Progi te są jednolite dla wszystkich uczniów realizujących dany program nauczania. Szczegółowe kryteria przedstawia tabela~\ref{tab:skala-ocen}.
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu \hyperref[itm:narzedzia-procedury-oceny]{\S12 ust. 1 pkt. 4 ppkt. 1 lit. d} danego przedmiotu.
\item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie jednolitych dla wszystkich uczniów minimalnych progów, wyrażonych procentem realizowanych wymagań programowych i uzyskanych punktów, zgodnie z tabelą~\ref{tab:skala-ocen}.
\begin{table}[h!]
\centering
\footnotesize
\begin{tabularx}{0.9\textwidth}{|c|>{\centering\arraybackslash}X|>{\centering\arraybackslash}X|}
\hline
\textbf{Ocena klasyfikacyjna} & \textbf{Minimalna liczba realizowanych wymagań} & \textbf{Minimalny wynik punktowy} \\
\textbf{Ocena klasyfikacyjna} & \textbf{Minimalna liczba zrealizowanych wymagań [\%]} & \textbf{Minimalny wynik punktowy [\%]} \\
\hline
Celująca (cel) & 96\% & 96\% \\
Celująca (cel) & 96 & 96 \\
\hline
Bardzo dobra (bdb) & 80\% & 80\% \\
Bardzo dobra (bdb) & 80 & 80 \\
\hline
Dobra (db) & 65\% & 65\% \\
Dobra (db) & 65 & 65 \\
\hline
Dostateczna (dst) & 50\% & 50\% \\
Dostateczna (dst) & 50 & 50 \\
\hline
Dopuszczająca (dop) & 30\% & 30\% \\
Dopuszczająca (dop) & 30 & 30 \\
\hline
\end{tabularx}
\caption{Skala ocen klasyfikacyjnych wraz z minimalnymi wymaganiami realizacyjnymi i punktowymi}
\caption{Skala ocen klasyfikacyjnych z minimalnymi progami realizacyjnymi i punktowymi}
\label{tab:skala-ocen}
\end{table}
@ -820,7 +826,8 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\item Szczegółowy zakres wymagań edukacyjnych (ogólnych i~szczegółowych) dla poszczególnych poziomów i zakresów nauczania, zgodnych z~\textbf{PP}\footnotemark[\pp] i przyjętym rozkłądem materiału.
\item Systematyczny i~miarodajny model oceny ilościowej, oparty na zdefiniowanych wskaźnikach mierzalnych.
\item Jednoznaczne kryteria oceniania, ustanowione na podstawie obowiązującej \textbf{PP}\footnotemark[\pp], zapewniają sprawiedliwą i rzetelną weryfikację postępów uczniów.
\item Narzędzia i~procedury potrzebne do wdrożenia oceny ilościowej ilości realizacji celów edukacyjnych.
\item \label{itm:narzedzia-procedury-oceny}
Narzędzia i~procedury potrzebne do wdrożenia oceny ilościowej ilości realizacji celów edukacyjnych.
\item W~szczególności \textbf{SO} powinien zawierać:
\begin{longenum}
@ -908,8 +915,10 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\item Sposób przeliczania uzyskanych punktów \sout{na wartości procentowe}.
\item \label{itm:fwe-po-min-liczba-ocen} Minimalną liczbę ocen cząstkowych wciągu semestru, wynikającą z tygodniowego wymiaru godzin przedmiotu, \emph{zgodną co najmniej} z~ustaleniami zawartymi w~\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 2}; jeśli PO nie określa inaczej, obowiązują postanowienia wskazane w~WO.
\item \label{itm:min-formy-weryfikacji}
Minimalną liczbę różnych form sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~semestrze, zapewniającą wszechstronną ocenę, \emph{nie mniejszą niż określona w}~(\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 2}); w~razie braku szczegółowych zasad w~PO, stosuje się postanowienia powołane w~nim.
Minimalną liczbę różnych form sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~semestrze, zapewniającą wszechstronną ocenę, \emph{nie mniejszą niż określona w}~(\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 3}); w~razie braku szczegółowych zasad w~PO, stosuje się postanowienia powołane w~nim.
% \item Minimalne i rozszerzone wymagania dla poszczególnych ocen bieżących.
\end{longenum}
@ -1494,7 +1503,10 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\begin{longenum}
\item \label{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen} Minimalna liczba ocen cząstkowych w~semestrze zależy od tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu, co~przedstawiono w~tabeli~\ref{tab:oceny}.
\begin{table}[h]
\item \label{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}
Minimalna liczba ocen cząstkowych w semestrze zależy od tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu (Tabela~\ref{tab:oceny}). Jeśli Przedmiotowe Ocenianie określa inne zasady, obowiązują ustalenia zawarte w PO (\hyperref[itm:fwe-po-min-liczba-ocen]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}).
\begin{table}[h]
\centering
\begin{tabular}{|c|c|}
\hline
@ -1506,7 +1518,7 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\label{tab:oceny}
\end{table}
\item \label{itm:po-ob-trzy-formy} Każdy uczeń musi być oceniany w~co najmniej \textbf{trzech różnych formach sprawdzania wiedzy i umiejętności} w~ciągu semestru. Jeżeli w~dokumencie PO danego przedmiotu ustalono inaczej, obowiązują zasady wynikające z~tych ustaleń (\hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}).
\item \label{itm:po-ob-trzy-formy} Każdy uczeń musi być oceniany w~co najmniej \textbf{trzech różnych formach sprawdzania wiedzy i umiejętności} w~ciągu semestru. Jeżeli w~dokumencie PO danego przedmiotu ustalono inaczej, obowiązują zasady wynikające z~tych ustaleń (\hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. d)}).
\end{longenum}

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

View File

@ -416,6 +416,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-punktowa} Oceny bieżące są wystawiane w~systemie punktowym, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia.
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-procentowa} Oceny klasyfikacyjne śródroczne i~roczne oraz końcowe są przeliczane na skalę procentową, a~następnie na stopnie w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów.
\end{longenum}
\end{longenum}
\end{longenum}
@ -444,13 +445,16 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item \label{itm:po-klasyf-warunki-klasyfikowalnosci} Warunki klasyfikowalności ucznia
\begin{longenum}
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~danych zajęć edukacyjnych, jeżeli:
\begin{longenum}
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~[\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}], określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w~PO.
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~[\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}] jeżeli nie została ona ustalona w~PO ([\ref{itm:fwe-po-min-liczba-ocen}]).
\item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~[\ref{itm:po-ob-trzy-formy}], w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w~Przedmiotowym Ocenianiu [\ref{itm:min-formy-weryfikacji}].
\item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
\item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z~powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
\item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny}
Nie można wystawić oceny klasyfikacyjnej z~powodu niespełnienia wymagań edukacyjnych, zgodnie z procedurami opisanymi w punkcie~\ref{itm:kryteria-ocen-klasyfikacyjnych}.
\end{longenum}
\end{longenum}
@ -591,31 +595,33 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\end{longenum}
\item \textbf{Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych}
\item \label{itm:kryteria-ocen-klasyfikacyjnych}
Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych
\begin{longenum}
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu (SO) danego przedmiotu.
\item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie minimalnych progów, wyrażonych liczbą realizowanych wymagań programowych oraz procentowym wynikiem uzyskanych punktów.
\item Progi te są jednolite dla wszystkich uczniów realizujących dany program nauczania. Szczegółowe kryteria przedstawia tabela~\ref{tab:skala-ocen}.
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu [\ref{itm:narzedzia-procedury-oceny}] danego przedmiotu.
\item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie jednolitych dla wszystkich uczniów minimalnych progów, wyrażonych procentem realizowanych wymagań programowych i uzyskanych punktów, zgodnie z tabelą~\ref{tab:skala-ocen}.
\begin{table}[h!]
\centering
\footnotesize
\begin{tabularx}{0.9\textwidth}{|c|>{\centering\arraybackslash}X|>{\centering\arraybackslash}X|}
\hline
\textbf{Ocena klasyfikacyjna} & \textbf{Minimalna liczba realizowanych wymagań} & \textbf{Minimalny wynik punktowy} \\
\textbf{Ocena klasyfikacyjna} & \textbf{Minimalna liczba zrealizowanych wymagań [\%]} & \textbf{Minimalny wynik punktowy [\%]} \\
\hline
Celująca (cel) & 96\% & 96\% \\
Celująca (cel) & 96 & 96 \\
\hline
Bardzo dobra (bdb) & 80\% & 80\% \\
Bardzo dobra (bdb) & 80 & 80 \\
\hline
Dobra (db) & 65\% & 65\% \\
Dobra (db) & 65 & 65 \\
\hline
Dostateczna (dst) & 50\% & 50\% \\
Dostateczna (dst) & 50 & 50 \\
\hline
Dopuszczająca (dop) & 30\% & 30\% \\
Dopuszczająca (dop) & 30 & 30 \\
\hline
\end{tabularx}
\caption{Skala ocen klasyfikacyjnych wraz z minimalnymi wymaganiami realizacyjnymi i punktowymi}
\caption{Skala ocen klasyfikacyjnych z minimalnymi progami realizacyjnymi i punktowymi}
\label{tab:skala-ocen}
\end{table}
@ -820,7 +826,8 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\item Szczegółowy zakres wymagań edukacyjnych (ogólnych i~szczegółowych) dla poszczególnych poziomów i zakresów nauczania, zgodnych z~\textbf{PP}\footnotemark[\pp] i przyjętym rozkłądem materiału.
\item Systematyczny i~miarodajny model oceny ilościowej, oparty na zdefiniowanych wskaźnikach mierzalnych.
\item Jednoznaczne kryteria oceniania, ustanowione na podstawie obowiązującej \textbf{PP}\footnotemark[\pp], zapewniają sprawiedliwą i rzetelną weryfikację postępów uczniów.
\item Narzędzia i~procedury potrzebne do wdrożenia oceny ilościowej ilości realizacji celów edukacyjnych.
\item \label{itm:narzedzia-procedury-oceny}
Narzędzia i~procedury potrzebne do wdrożenia oceny ilościowej ilości realizacji celów edukacyjnych.
\item W~szczególności \textbf{SO} powinien zawierać:
\begin{longenum}
@ -908,6 +915,8 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\item Sposób przeliczania uzyskanych punktów \sout{na wartości procentowe}.
\item \label{itm:fwe-po-min-liczba-ocen} Minimalną liczbę ocen cząstkowych wciągu semestru, wynikającą z tygodniowego wymiaru godzin przedmiotu, \emph{zgodną co najmniej} z~ustaleniami zawartymi w~[\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}]; jeśli PO nie określa inaczej, obowiązują postanowienia wskazane w~WO.
\item \label{itm:min-formy-weryfikacji}
Minimalną liczbę różnych form sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~semestrze, zapewniającą wszechstronną ocenę, \emph{nie mniejszą niż określona w}~([\ref{itm:po-ob-trzy-formy}]); w~razie braku szczegółowych zasad w~PO, stosuje się postanowienia powołane w~nim.
@ -1494,7 +1503,10 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\begin{longenum}
\item \label{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen} Minimalna liczba ocen cząstkowych w~semestrze zależy od tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu, co~przedstawiono w~tabeli~\ref{tab:oceny}.
\begin{table}[h]
\item \label{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}
Minimalna liczba ocen cząstkowych w semestrze zależy od tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu (Tabela~\ref{tab:oceny}). Jeśli Przedmiotowe Ocenianie określa inne zasady, obowiązują ustalenia zawarte w PO ([\ref{itm:fwe-po-min-liczba-ocen}]).
\begin{table}[h]
\centering
\begin{tabular}{|c|c|}
\hline