u
This commit is contained in:
parent
78de1c9ac5
commit
62f48636d1
0
beamer/main.tex
Normal file
0
beamer/main.tex
Normal file
48
m.tex
48
m.tex
@ -416,6 +416,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-punktowa} Oceny bieżące są wystawiane w~systemie punktowym, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia.
|
||||
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-procentowa} Oceny klasyfikacyjne śródroczne i~roczne oraz końcowe są przeliczane na skalę procentową, a~następnie na stopnie w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
@ -444,13 +445,16 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-warunki-klasyfikowalnosci} Warunki klasyfikowalności ucznia
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~danych zajęć edukacyjnych, jeżeli:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 1}, określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w~PO.
|
||||
\item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 2}, w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w~Przedmiotowym Ocenianiu \hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 2} jeżeli nie została ona ustalona w~PO (\hyperref[itm:fwe-po-min-liczba-ocen]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}).
|
||||
\item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 3}, w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w~Przedmiotowym Ocenianiu \hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. d)}.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z~powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny}
|
||||
Nie można wystawić oceny klasyfikacyjnej z~powodu niespełnienia wymagań edukacyjnych, zgodnie z procedurami opisanymi w punkcie~\hyperref[itm:kryteria-ocen-klasyfikacyjnych]{\S5 ust. 9}.
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
@ -591,31 +595,33 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
\item \textbf{Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych}
|
||||
\item \label{itm:kryteria-ocen-klasyfikacyjnych}
|
||||
Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu (SO) danego przedmiotu.
|
||||
\item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie minimalnych progów, wyrażonych liczbą realizowanych wymagań programowych oraz procentowym wynikiem uzyskanych punktów.
|
||||
\item Progi te są jednolite dla wszystkich uczniów realizujących dany program nauczania. Szczegółowe kryteria przedstawia tabela~\ref{tab:skala-ocen}.
|
||||
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu \hyperref[itm:narzedzia-procedury-oceny]{\S12 ust. 1 pkt. 4 ppkt. 1 lit. d} danego przedmiotu.
|
||||
|
||||
\item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie jednolitych dla wszystkich uczniów minimalnych progów, wyrażonych procentem realizowanych wymagań programowych i uzyskanych punktów, zgodnie z tabelą~\ref{tab:skala-ocen}.
|
||||
|
||||
\begin{table}[h!]
|
||||
\centering
|
||||
\footnotesize
|
||||
\begin{tabularx}{0.9\textwidth}{|c|>{\centering\arraybackslash}X|>{\centering\arraybackslash}X|}
|
||||
\hline
|
||||
\textbf{Ocena klasyfikacyjna} & \textbf{Minimalna liczba realizowanych wymagań} & \textbf{Minimalny wynik punktowy} \\
|
||||
\textbf{Ocena klasyfikacyjna} & \textbf{Minimalna liczba zrealizowanych wymagań [\%]} & \textbf{Minimalny wynik punktowy [\%]} \\
|
||||
\hline
|
||||
Celująca (cel) & 96\% & 96\% \\
|
||||
Celująca (cel) & 96 & 96 \\
|
||||
\hline
|
||||
Bardzo dobra (bdb) & 80\% & 80\% \\
|
||||
Bardzo dobra (bdb) & 80 & 80 \\
|
||||
\hline
|
||||
Dobra (db) & 65\% & 65\% \\
|
||||
Dobra (db) & 65 & 65 \\
|
||||
\hline
|
||||
Dostateczna (dst) & 50\% & 50\% \\
|
||||
Dostateczna (dst) & 50 & 50 \\
|
||||
\hline
|
||||
Dopuszczająca (dop) & 30\% & 30\% \\
|
||||
Dopuszczająca (dop) & 30 & 30 \\
|
||||
\hline
|
||||
\end{tabularx}
|
||||
\caption{Skala ocen klasyfikacyjnych wraz z minimalnymi wymaganiami realizacyjnymi i punktowymi}
|
||||
\caption{Skala ocen klasyfikacyjnych z minimalnymi progami realizacyjnymi i punktowymi}
|
||||
\label{tab:skala-ocen}
|
||||
\end{table}
|
||||
|
||||
@ -820,7 +826,8 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
\item Szczegółowy zakres wymagań edukacyjnych (ogólnych i~szczegółowych) dla poszczególnych poziomów i zakresów nauczania, zgodnych z~\textbf{PP}\footnotemark[\pp] i przyjętym rozkłądem materiału.
|
||||
\item Systematyczny i~miarodajny model oceny ilościowej, oparty na zdefiniowanych wskaźnikach mierzalnych.
|
||||
\item Jednoznaczne kryteria oceniania, ustanowione na podstawie obowiązującej \textbf{PP}\footnotemark[\pp], zapewniają sprawiedliwą i rzetelną weryfikację postępów uczniów.
|
||||
\item Narzędzia i~procedury potrzebne do wdrożenia oceny ilościowej ilości realizacji celów edukacyjnych.
|
||||
\item \label{itm:narzedzia-procedury-oceny}
|
||||
Narzędzia i~procedury potrzebne do wdrożenia oceny ilościowej ilości realizacji celów edukacyjnych.
|
||||
|
||||
\item W~szczególności \textbf{SO} powinien zawierać:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
@ -908,8 +915,10 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
|
||||
\item Sposób przeliczania uzyskanych punktów \sout{na wartości procentowe}.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:fwe-po-min-liczba-ocen} Minimalną liczbę ocen cząstkowych wciągu semestru, wynikającą z tygodniowego wymiaru godzin przedmiotu, \emph{zgodną co najmniej} z~ustaleniami zawartymi w~\hyperref[itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen]{\S17 ust. 2}; jeśli PO nie określa inaczej, obowiązują postanowienia wskazane w~WO.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:min-formy-weryfikacji}
|
||||
Minimalną liczbę różnych form sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~semestrze, zapewniającą wszechstronną ocenę, \emph{nie mniejszą niż określona w}~(\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 2}); w~razie braku szczegółowych zasad w~PO, stosuje się postanowienia powołane w~nim.
|
||||
Minimalną liczbę różnych form sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~semestrze, zapewniającą wszechstronną ocenę, \emph{nie mniejszą niż określona w}~(\hyperref[itm:po-ob-trzy-formy]{\S17 ust. 3}); w~razie braku szczegółowych zasad w~PO, stosuje się postanowienia powołane w~nim.
|
||||
|
||||
% \item Minimalne i rozszerzone wymagania dla poszczególnych ocen bieżących.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
@ -1494,6 +1503,9 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen} Minimalna liczba ocen cząstkowych w~semestrze zależy od tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu, co~przedstawiono w~tabeli~\ref{tab:oceny}.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}
|
||||
Minimalna liczba ocen cząstkowych w semestrze zależy od tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu (Tabela~\ref{tab:oceny}). Jeśli Przedmiotowe Ocenianie określa inne zasady, obowiązują ustalenia zawarte w PO (\hyperref[itm:fwe-po-min-liczba-ocen]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}).
|
||||
|
||||
\begin{table}[h]
|
||||
\centering
|
||||
\begin{tabular}{|c|c|}
|
||||
@ -1506,7 +1518,7 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
\label{tab:oceny}
|
||||
\end{table}
|
||||
|
||||
\item \label{itm:po-ob-trzy-formy} Każdy uczeń musi być oceniany w~co najmniej \textbf{trzech różnych formach sprawdzania wiedzy i umiejętności} w~ciągu semestru. Jeżeli w~dokumencie PO danego przedmiotu ustalono inaczej, obowiązują zasady wynikające z~tych ustaleń (\hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. c)}).
|
||||
\item \label{itm:po-ob-trzy-formy} Każdy uczeń musi być oceniany w~co najmniej \textbf{trzech różnych formach sprawdzania wiedzy i umiejętności} w~ciągu semestru. Jeżeli w~dokumencie PO danego przedmiotu ustalono inaczej, obowiązują zasady wynikające z~tych ustaleń (\hyperref[itm:min-formy-weryfikacji]{\S12 ust. 2 pkt. 4 ppkt. 1 lit. c plit. d)}).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
|
42
main.tex
42
main.tex
@ -416,6 +416,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-punktowa} Oceny bieżące są wystawiane w~systemie punktowym, który pozwala na precyzyjne określenie postępów ucznia.
|
||||
\item \label{itm:ogolne-zasady-skala-procentowa} Oceny klasyfikacyjne śródroczne i~roczne oraz końcowe są przeliczane na skalę procentową, a~następnie na stopnie w~skali od 1~do 6~według ustalonych kryteriów.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
@ -444,13 +445,16 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-warunki-klasyfikowalnosci} Warunki klasyfikowalności ucznia
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~danych zajęć edukacyjnych, jeżeli:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~[\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}], określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w~PO.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, o~której mowa w~[\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}] jeżeli nie została ona ustalona w~PO ([\ref{itm:fwe-po-min-liczba-ocen}]).
|
||||
\item \label{itm:wymaganie-trzy-formy} Uczeń nie został poddany ocenie w~co najmniej trzech różnych formach sprawdzania wiedzy, o~których mowa w~[\ref{itm:po-ob-trzy-formy}], w~okresie roku szkolnego, z~zastrzeżeniem odmiennego ustalenia w~Przedmiotowym Ocenianiu [\ref{itm:min-formy-weryfikacji}].
|
||||
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z~powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny}
|
||||
Nie można wystawić oceny klasyfikacyjnej z~powodu niespełnienia wymagań edukacyjnych, zgodnie z procedurami opisanymi w punkcie~\ref{itm:kryteria-ocen-klasyfikacyjnych}.
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
@ -591,31 +595,33 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
\item \textbf{Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych}
|
||||
\item \label{itm:kryteria-ocen-klasyfikacyjnych}
|
||||
Kryteria ilościowe ocen klasyfikacyjnych
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu (SO) danego przedmiotu.
|
||||
\item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie minimalnych progów, wyrażonych liczbą realizowanych wymagań programowych oraz procentowym wynikiem uzyskanych punktów.
|
||||
\item Progi te są jednolite dla wszystkich uczniów realizujących dany program nauczania. Szczegółowe kryteria przedstawia tabela~\ref{tab:skala-ocen}.
|
||||
\item Stopień realizacji wymagań edukacyjnych z PP jest ustalany na podstawie punktacji określonej w Szczegółowym Ocenianiu [\ref{itm:narzedzia-procedury-oceny}] danego przedmiotu.
|
||||
|
||||
\item Podstawą ustalenia oceny jest spełnienie jednolitych dla wszystkich uczniów minimalnych progów, wyrażonych procentem realizowanych wymagań programowych i uzyskanych punktów, zgodnie z tabelą~\ref{tab:skala-ocen}.
|
||||
|
||||
\begin{table}[h!]
|
||||
\centering
|
||||
\footnotesize
|
||||
\begin{tabularx}{0.9\textwidth}{|c|>{\centering\arraybackslash}X|>{\centering\arraybackslash}X|}
|
||||
\hline
|
||||
\textbf{Ocena klasyfikacyjna} & \textbf{Minimalna liczba realizowanych wymagań} & \textbf{Minimalny wynik punktowy} \\
|
||||
\textbf{Ocena klasyfikacyjna} & \textbf{Minimalna liczba zrealizowanych wymagań [\%]} & \textbf{Minimalny wynik punktowy [\%]} \\
|
||||
\hline
|
||||
Celująca (cel) & 96\% & 96\% \\
|
||||
Celująca (cel) & 96 & 96 \\
|
||||
\hline
|
||||
Bardzo dobra (bdb) & 80\% & 80\% \\
|
||||
Bardzo dobra (bdb) & 80 & 80 \\
|
||||
\hline
|
||||
Dobra (db) & 65\% & 65\% \\
|
||||
Dobra (db) & 65 & 65 \\
|
||||
\hline
|
||||
Dostateczna (dst) & 50\% & 50\% \\
|
||||
Dostateczna (dst) & 50 & 50 \\
|
||||
\hline
|
||||
Dopuszczająca (dop) & 30\% & 30\% \\
|
||||
Dopuszczająca (dop) & 30 & 30 \\
|
||||
\hline
|
||||
\end{tabularx}
|
||||
\caption{Skala ocen klasyfikacyjnych wraz z minimalnymi wymaganiami realizacyjnymi i punktowymi}
|
||||
\caption{Skala ocen klasyfikacyjnych z minimalnymi progami realizacyjnymi i punktowymi}
|
||||
\label{tab:skala-ocen}
|
||||
\end{table}
|
||||
|
||||
@ -820,7 +826,8 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
\item Szczegółowy zakres wymagań edukacyjnych (ogólnych i~szczegółowych) dla poszczególnych poziomów i zakresów nauczania, zgodnych z~\textbf{PP}\footnotemark[\pp] i przyjętym rozkłądem materiału.
|
||||
\item Systematyczny i~miarodajny model oceny ilościowej, oparty na zdefiniowanych wskaźnikach mierzalnych.
|
||||
\item Jednoznaczne kryteria oceniania, ustanowione na podstawie obowiązującej \textbf{PP}\footnotemark[\pp], zapewniają sprawiedliwą i rzetelną weryfikację postępów uczniów.
|
||||
\item Narzędzia i~procedury potrzebne do wdrożenia oceny ilościowej ilości realizacji celów edukacyjnych.
|
||||
\item \label{itm:narzedzia-procedury-oceny}
|
||||
Narzędzia i~procedury potrzebne do wdrożenia oceny ilościowej ilości realizacji celów edukacyjnych.
|
||||
|
||||
\item W~szczególności \textbf{SO} powinien zawierać:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
@ -908,6 +915,8 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
|
||||
\item Sposób przeliczania uzyskanych punktów \sout{na wartości procentowe}.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:fwe-po-min-liczba-ocen} Minimalną liczbę ocen cząstkowych wciągu semestru, wynikającą z tygodniowego wymiaru godzin przedmiotu, \emph{zgodną co najmniej} z~ustaleniami zawartymi w~[\ref{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}]; jeśli PO nie określa inaczej, obowiązują postanowienia wskazane w~WO.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:min-formy-weryfikacji}
|
||||
Minimalną liczbę różnych form sprawdzania wiedzy i~umiejętności w~semestrze, zapewniającą wszechstronną ocenę, \emph{nie mniejszą niż określona w}~([\ref{itm:po-ob-trzy-formy}]); w~razie braku szczegółowych zasad w~PO, stosuje się postanowienia powołane w~nim.
|
||||
|
||||
@ -1494,6 +1503,9 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen} Minimalna liczba ocen cząstkowych w~semestrze zależy od tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu, co~przedstawiono w~tabeli~\ref{tab:oceny}.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:po-ob-minimalna-liczba-ocen}
|
||||
Minimalna liczba ocen cząstkowych w semestrze zależy od tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu (Tabela~\ref{tab:oceny}). Jeśli Przedmiotowe Ocenianie określa inne zasady, obowiązują ustalenia zawarte w PO ([\ref{itm:fwe-po-min-liczba-ocen}]).
|
||||
|
||||
\begin{table}[h]
|
||||
\centering
|
||||
\begin{tabular}{|c|c|}
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user