update : FormWymEdu:SO
This commit is contained in:
parent
b2ea97c7e4
commit
5db9470248
310
main.tex
310
main.tex
@ -6,7 +6,7 @@
|
||||
\newcounter{paragraf}
|
||||
\newcommand{\paragraf}[1]{%
|
||||
\stepcounter{paragraf}
|
||||
\noindent\hspace{2em}\textbf{\S\ \theparagraf.\ #1}%
|
||||
\noindent\hspace{2em}\textbf{\S\theparagraf\ #1}%
|
||||
%
|
||||
}
|
||||
|
||||
@ -51,7 +51,7 @@
|
||||
|
||||
% Adjust the first level: Ensure it fits within page width
|
||||
\setlist[longenum2,1]{
|
||||
label=\arabic*., % Etykieta: "ust. 1."
|
||||
label=\arabic*, % Etykieta: "ust. 1."
|
||||
leftmargin=2em, % Left margin adjusted to fit within header's width
|
||||
labelsep=0.25em, % Space between label and text
|
||||
labelwidth=1.5em, % Reserve enough space for the label
|
||||
@ -87,7 +87,7 @@
|
||||
|
||||
% Second level: Adjust similarly
|
||||
\setlist[longenum,2]{
|
||||
label=\arabic*., % Label format: "1.", "2.", etc.
|
||||
label=\arabic*, % Label format: "1.", "2.", etc.
|
||||
leftmargin=2em, % Left margin adjusted to avoid overlap
|
||||
labelsep=0.25em, % Space between label and text
|
||||
labelwidth=1.5em, % Reserve enough space for the label
|
||||
@ -107,7 +107,7 @@
|
||||
|
||||
% Fourth level
|
||||
\setlist[longenum,4]{
|
||||
label=\alph*., % Label format: "a.", "b.", etc.
|
||||
label=\alph*, % Label format: "a.", "b.", etc.
|
||||
leftmargin=2em, % Increase left margin for nested levels
|
||||
labelsep=0.25em,
|
||||
labelwidth=1.5em,
|
||||
@ -240,118 +240,15 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\newpage
|
||||
\tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści
|
||||
|
||||
|
||||
\thispagestyle{fancy}
|
||||
|
||||
% %-------------------
|
||||
% \newpage
|
||||
% \section{Postanowienia ogólne}
|
||||
|
||||
% %-----------------------------------------
|
||||
% % § 1
|
||||
% %-----------------------------------------
|
||||
% % \noindent
|
||||
% % \hspace{2em}\textbf{\S 1. Zakres i cele oceniania wewnątrzszkolnego}
|
||||
% \paragraf{Zakres i cele oceniania wewnątrzszkolnego}
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
|
||||
% % ----- Ustęp 1 -----
|
||||
% \item Zakres oceniania
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu poziomu
|
||||
% i~postępów w~opanowaniu wiadomości oraz umiejętności, w~odniesieniu do wymagań
|
||||
% określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp], oraz w~realizowanych programach nauczania.
|
||||
|
||||
% \item Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu stopnia respektowania
|
||||
% zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych w~statucie szkoły.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% % ----- Ustęp 2 -----
|
||||
% \item Cele oceniania wewnątrzszkolnego
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Informowanie i~motywowanie uczniów do dalszego rozwoju.
|
||||
% \item Wspieranie uczniów w~procesie kształcenia i~doskonalenia umiejętności.
|
||||
% \item Doskonalenie pracy nauczycieli poprzez analizę wyników nauczania i~wychowania.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% %-----------------------------------------
|
||||
% % § 2
|
||||
% %-----------------------------------------
|
||||
|
||||
% \vspace{1em}
|
||||
% \paragraf{Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:}
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Wymagania edukacyjne są opracowywane na podstawie realizowanego programu nauczania.
|
||||
% \item Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów i~rodziców
|
||||
% o~wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Kryteria oceniania zachowania ustala wychowawca we współpracy z~nauczycielami oraz – w~odpowiednim zakresie – z~uczniami danego oddziału.
|
||||
% \item Informacje o~tych kryteriach są przekazywane uczniom i~rodzicom
|
||||
% na początku roku szkolnego.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Ocenianie bieżące i~śródroczne (klasyfikacyjne)
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Ocenianie obejmuje obowiązkowe i~dodatkowe zajęcia edukacyjne
|
||||
% (zgodnie z~programem nauczania stosowanym w szkole).
|
||||
% \item Ustalanie ocen bieżących (cząstkowych) oraz śródrocznych (klasyfikacyjnych)
|
||||
% odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~statucie szkoły
|
||||
% oraz wewnątrzszkolnych procedurach oceniania.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Ocenianie roczne (klasyfikacyjne)
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Ustalanie ocen rocznych (klasyfikacyjnych) dotyczy wszystkich przedmiotów
|
||||
% obowiązkowych i~dodatkowych, o~których mowa w~statucie szkoły,
|
||||
% i~odbywa się z~uwzględnieniem postanowień tego statutu.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w~przypadkach
|
||||
% przewidzianych w~statucie szkoły lub innych wewnętrznych regulacjach.
|
||||
% \item Dotyczą m.in. długotrwałej nieobecności ucznia albo zmiany szkoły.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Ustalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Wewnętrzne procedury określają wymagania związane z~ubieganiem się
|
||||
% o~wyższą niż przewidywana ocenę z~zajęć edukacyjnych oraz zachowania.
|
||||
% \item Informacje o~warunkach i~trybie uzyskania wyższej oceny przekazują
|
||||
% uczniom i~rodzicom nauczyciele oraz wychowawcy na początku roku szkolnego.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Szkoła określa sposoby informowania rodziców o:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item postępach i~trudnościach w~nauce oraz w~zachowaniu ucznia,
|
||||
% \item szczególnych uzdolnieniach ucznia,
|
||||
% \item wynikach klasyfikacji (śródrocznej i~rocznej) oraz wymaganiach edukacyjnych.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \item Formy przekazywania informacji (np. zebrania, indywidualne konsultacje,
|
||||
% dziennik elektroniczny) są określone w~statucie szkoły
|
||||
% lub wewnątrzszkolnych procedurach.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
\newpage
|
||||
\section{Postanowienia Ogólne}
|
||||
|
||||
|
||||
\paragraf{Wewnątrzszkolne Oceniania: Cel, Zakres Stosowania, Podstawa Prawna oraz Zgodność}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
%----------------------
|
||||
% CEL
|
||||
@ -390,7 +287,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\item \textbf{Podstawę programową} kształcenia ogólnego\footnotemark[\pp],
|
||||
\item \textbf{Rozporządzenie} w~sprawie oceniania, klasyfikowania
|
||||
i~promowania uczniów\footnotemark[\roz],
|
||||
\item \textbf{Ustawę} z~dnia 14~grudnia~2016~r. -- Prawo oświatowe\footnotemark[\ust].
|
||||
\item \textbf{Ustawę} -- Prawo oświatowe\footnotemark[\ust].
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
@ -416,65 +313,12 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\item Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje w~szczególności:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych.
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Wymagania edukacyjne opracowywane są na podstawie realizowanego
|
||||
% programu nauczania.
|
||||
% \item Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów
|
||||
% i~rodziców o~wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania.
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Kryteria oceniania zachowania ustala wychowawca we współpracy
|
||||
% z~nauczycielami oraz – w~odpowiednim zakresie – z~uczniami danego oddziału.
|
||||
% \item Informacje o~tych kryteriach są przekazywane uczniom i~rodzicom
|
||||
% na~początku roku szkolnego.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Ocenianie bieżące i~śródroczne (klasyfikacyjne).
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Ocenianie obejmuje obowiązkowe i~dodatkowe zajęcia edukacyjne
|
||||
% (zgodnie z~programem nauczania stosowanym w~szkole).
|
||||
% \item Ustalanie ocen bieżących (cząstkowych) oraz śródrocznych (klasyfikacyjnych)
|
||||
% odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~statucie szkoły
|
||||
% oraz wewnątrzszkolnych procedurach oceniania.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Ocenianie roczne (klasyfikacyjne).
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Ustalanie ocen rocznych (klasyfikacyjnych) dotyczy wszystkich przedmiotów
|
||||
% obowiązkowych i~dodatkowych, o~których mowa w~statucie szkoły,
|
||||
% i~odbywa się z~uwzględnieniem postanowień tego statutu.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych.
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w~przypadkach
|
||||
% przewidzianych w~statucie szkoły lub innych wewnętrznych regulacjach.
|
||||
% \item Dotyczą one m.in. długotrwałej nieobecności ucznia albo zmiany szkoły.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Uatalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych.
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Wewnętrzne procedury określają wymagania związane z~ubieganiem się
|
||||
% o~wyższą niż przewidywana ocenę z~zajęć edukacyjnych oraz zachowania.
|
||||
% \item Informacje o~warunkach i~trybie uzyskania wyższej oceny przekazują
|
||||
% uczniom i~rodzicom nauczyciele oraz wychowawcy na początku roku szkolnego.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom.
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Szkoła określa sposoby informowania rodziców o:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Postępach i~trudnościach w~nauce oraz w~zachowaniu ucznia.
|
||||
% \item Szczególnych uzdolnieniach ucznia.
|
||||
% \item Wynikach klasyfikacji (śródrocznej i~rocznej) oraz wymaganiach edukacyjnych.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \item Formy przekazywania informacji (np. zebrania, indywidualne konsultacje,
|
||||
% dziennik elektroniczny) są określone w~statucie szkoły
|
||||
% lub wewnątrzszkolnych procedurach.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
@ -483,13 +327,8 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
%-----------------------
|
||||
\footnotetext[\pp]{Podstawa programowa wychowania ogólnego dla liceum ogólnokształcącego
|
||||
i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~Nauki.}
|
||||
% \footnotetext[\roz]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z~dnia 22 lutego 2019~r.
|
||||
% w~sprawie szczegółowych warunków i~sposobu oceniania, klasyfikowania i~promowania uczniów
|
||||
% i~słuchaczy w~szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).}
|
||||
% \footnotetext[\ust]{Ustawa z~dnia 14 grudnia 2016~r. -- Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 908, tekst jednolity).}
|
||||
|
||||
|
||||
% \section*{Rozdział II. Formułowanie wymagań edukacyjnych}
|
||||
\newpage
|
||||
\section{Formułowanie Wymagań Edukacyjnych}
|
||||
|
||||
@ -509,54 +348,141 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
w~tym:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Obowiązki nauczycieli i~wychowawców w~zakresie informowania o~wymaganiach edukacyjnych.
|
||||
\item Procedurę dokumentowania tego faktu w~dzienniku.
|
||||
\item Zasady przekazywania informacji o~postępach w~nauce i~o~ocenach.
|
||||
\item Sposoby zapoznawania rodziców z~dokumentami regulującymi proces oceniania (\textbf{WO}, \textbf{SO}, \textbf{PO}).
|
||||
\item Procedurę dokumentowania tych faktów w~dzienniku.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
\paragraf{Zasady opracowywania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych dla uczniów.}
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
\paragraf{Zasady opracowywania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych dla uczniów}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Szczegółowe Ocenianie} (\textbf{SO}), opracowane przez zespół nauczycieli danego przedmiotu, zawiera wytyczne niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych.
|
||||
|
||||
\item \textbf{Szczegółowe Ocenianie (SO):}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Dokument \textbf{SO} powinien zawierać:
|
||||
\item Dokument \textbf{SO}, opracowany przez zespół nauczycieli danego przedmiotu, zawiera wytyczne niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych oraz realizacji wymagań edukacyjnych określonych w podstawie programowej.
|
||||
|
||||
\item \textbf{Cel dokumentu SO:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany.
|
||||
\item Wymagania edukacyjne, uwzględniające wymagania ogólne~i szczegółowe określone w~podstawie programowej kształcenia ogólnego, na podstawie których ustala się oceny, w~tym:
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Wymagania na ocenę celującą,
|
||||
\item Wymagania na ocenę bardzo dobrą,
|
||||
\item Wymagania na ocenę dobrą,
|
||||
\item Wymagania na ocenę dostateczną.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Minimalne wymagania edukacyjne na ocenę dopuszczającą, których spełnienie jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej.
|
||||
|
||||
\item Opis oczekiwanych kompetencji społecznych, określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp]
|
||||
|
||||
\item Pełna realizacja wymagań podstawy programowej na danym poziomie edukacyjnym, potwierdzona mierzalnymi wskaźnikami efektywności.
|
||||
\item Jasne określenie efektów ogólnych i~szczegółowych oraz ich integracja z~formami sprawdzania wiedzy i~umiejętności uczniów.
|
||||
\item Wdrożenie jawnych i~obiektywnych zasad oceniania, które zapewniają transparentność i~rzetelność procesu edukacyjnego.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Zakres stosowalności dokumentu SO:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Dokument \textbf{SO} dotyczy realizacji programu nauczania z danego przedmiotu na określonym \textcolor{poziom}{poziomie nauczania} dla danego \textcolor{zakres}{zakresu} zgodnie z~obowiązującą podstawą programową\footnotemark[\pp].
|
||||
|
||||
\item \textcolor {orange}{Stosowanie dokumentu \textbf{SO} jest obligatoryjne dla wszystkich nauczycieli prowadzących zajęcia z danego przedmiotu.}
|
||||
|
||||
% \item Zasady zawarte w dokumencie \textbf{SO} są dostosowywane do indywidualnych potrzeb uczniów, z uwzględnieniem różnic w zakresie umiejętności, tempa nauki oraz ścieżek edukacyjnych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Przedmiot regulacji w dokumencie SO:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Dokument \textbf{SO} powinien zawierać:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Określenie szczegółowego zakresu wymagań edukacyjnych dla uczniów realizujących program na poszczególnych poziomach edukacyjnych, z uwzględnieniem standardów podstawy programowej.
|
||||
\item Wdrożenie systematycznego i miarodajnego modelu ilościowej oceny stopnia realizacji treści programowych, w oparciu o obiektywne wskaźniki mierzalne.
|
||||
\item Ustalenie jednoznacznych zasad oraz ilościowych kryteriów oceniania, które zapewnią sprawiedliwe i transparentne weryfikowanie postępów uczniów.
|
||||
\item Opracowanie narzędzi i procedur do implementacji ilościowego oceniania, umożliwiających obiektywną analizę osiągnięć uczniów oraz monitorowanie realizacji celów edukacyjnych.
|
||||
|
||||
\item W szczególności\textbf{SO} powinien zawierać:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz zakres i poziom nauczania, do którego jest skierowany.
|
||||
\item Zakres Wymagania edukacyjnych, uwzględniających wymagania ogólne i szczegółowe określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego, na podstawie których ustala się oceny, w tym:
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Procedury składania dokumentu SO:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Przewodniczący zespołu przedmiotowego przedkłada dokument \textbf{SO} kierownictwu szkoły w terminie do dnia 30 września.
|
||||
\item Dokument \textbf{SO} musi być sporządzony w formie pisemnej lub elektronicznej, zgodnie z wytycznymi przyjętymi przez szkołę.
|
||||
\item Dyrekcja szkoły analizuje dokument \textbf{SO} pod kątem zgodności z obowiązującą podstawą programową oraz wewnętrznymi regulacjami szkoły.
|
||||
\item Po zatwierdzeniu dokument \textbf{SO} staje się oficjalną podstawą do wystawiania ocen klasyfikacyjnych w danym roku szkolnym.
|
||||
\item Zatwierdzony dokument \textbf{SO} jest udostępniany uczniom i ich rodzicom w formie pisemnej lub elektronicznej, aby zapewnić pełną przejrzystość procesu oceniania.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Przewodniczący zespołu przedmiotowego przedkłada dokument \textbf{SO} kierownictwu szkoły w~terminie do dnia 30 września.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Nauczyciel opracowuje \textbf{Przedmiotowe Ocenianie} (\textbf{PO}) w~oparciu o~przyjęte \textbf{Wewnątrzszkolne Ocenianie} (\textbf{WO}) oraz wymagania dydaktyczne zawarte w~\textbf{SO}.
|
||||
%---------------------------------------
|
||||
% PO – co to jest i co zawiera
|
||||
%---------------------------------------
|
||||
\item \textbf{Przedmiotowe Ocenianie} (\textbf{PO}) jest opracowywane przez \emph{każdego nauczyciela}
|
||||
w~oparciu o~\textbf{Wewnątrzszkolne Ocenianie} (\textbf{WO}) oraz \textbf{Szczegółowe Ocenianie} (\textbf{SO}).
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Dokument \textbf{PO} powinien zawierać:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany.
|
||||
\item Sposoby i~formy weryfikacji osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodne z~kryteriami określonymi w \textbf{SO}, poprzez wskazanie liczby i~rodzajów form oceniania.
|
||||
\item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, z~uwzględnieniem wymagań na poszczególne oceny, w~szczególności na ocenę dopuszczającą.
|
||||
\item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów,
|
||||
z~uwzględnieniem \emph{minimalnych} i~\emph{rozszerzonych} wymagań (na poszczególne oceny).
|
||||
\item Prawa ucznia w~zakresie oceniania, w~tym warunki i~tryb poprawy ocen.
|
||||
\item Sposób informowania uczniów i~rodziców o~wynikach procesu oceniania.
|
||||
\item Dodatkowe elementy wspierające realizację celów kształcenia, o~ile pozostają w~zgodzie z~\textbf{WO}, w~tym działania na rzecz indywidualizacji procesu dydaktycznego, uwzględniające szczególne potrzeby i~potencjał uczniów.
|
||||
\item Dodatkowe elementy wspierające realizację celów kształcenia, o~ile pozostają
|
||||
w~zgodzie z~\textbf{WO} i~\textbf{SO}, np. \emph{indywidualizacja procesu dydaktycznego},
|
||||
uwzględniająca szczególne potrzeby i~potencjał uczniów.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Nauczyciel przedkłada dokument \textbf{PO} kierownictwu szkoły w~pierwszym tygodniu września.
|
||||
|
||||
\item Nauczyciel \textbf{przedkłada dokument PO} kierownictwu szkoły w~\emph{pierwszym tygodniu września}
|
||||
każdego roku szkolnego.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
% \paragraf{Zasady opracowywania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych dla uczniów.}
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \textbf{Szczegółowe Ocenianie} (\textbf{SO}), opracowane przez zespół nauczycieli danego przedmiotu, zawiera wytyczne niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych.
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Dokument \textbf{SO} powinien zawierać:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany.
|
||||
% \item Wymagania edukacyjne, uwzględniające wymagania ogólne~i szczegółowe określone w~podstawie programowej kształcenia ogólnego, na podstawie których ustala się oceny, w~tym:
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Wymagania na ocenę celującą,
|
||||
% \item Wymagania na ocenę bardzo dobrą,
|
||||
% \item Wymagania na ocenę dobrą,
|
||||
% \item Wymagania na ocenę dostateczną.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \item Minimalne wymagania edukacyjne na ocenę dopuszczającą, których spełnienie jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej.
|
||||
|
||||
% \item Opis oczekiwanych kompetencji społecznych, określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp]
|
||||
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \item Przewodniczący zespołu przedmiotowego przedkłada dokument \textbf{SO} kierownictwu szkoły w~terminie do dnia 30 września.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Nauczyciel opracowuje \textbf{Przedmiotowe Ocenianie} (\textbf{PO}) w~oparciu o~przyjęte \textbf{Wewnątrzszkolne Ocenianie} (\textbf{WO}) oraz wymagania dydaktyczne zawarte w~\textbf{SO}.
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Dokument \textbf{PO} powinien zawierać:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany.
|
||||
% \item Sposoby i~formy weryfikacji osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodne z~kryteriami określonymi w \textbf{SO}, poprzez wskazanie liczby i~rodzajów form oceniania.
|
||||
% \item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, z~uwzględnieniem wymagań na poszczególne oceny, w~szczególności na ocenę dopuszczającą.
|
||||
% \item Prawa ucznia w~zakresie oceniania, w~tym warunki i~tryb poprawy ocen.
|
||||
% \item Sposób informowania uczniów i~rodziców o~wynikach procesu oceniania.
|
||||
% \item Dodatkowe elementy wspierające realizację celów kształcenia, o~ile pozostają w~zgodzie z~\textbf{WO}, w~tym działania na rzecz indywidualizacji procesu dydaktycznego, uwzględniające szczególne potrzeby i~potencjał uczniów.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \item Nauczyciel przedkłada dokument \textbf{PO} kierownictwu szkoły w~pierwszym tygodniu września.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\paragraf{Ustalanie warunków i sposobu przekazywania uczniom i rodzicom informacji}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
@ -969,7 +895,7 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
|
||||
\newpage
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
\subsection{Ocenianie osiągnięć ucznia (bieżące i śródroczne)}
|
||||
\subsection{Bieżace ocenianie osiągnięć ucznia}
|
||||
\label{subsec:ocenianie-ucznia}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user