update : FormWymEdu:SO

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-02-16 10:12:30 +01:00
parent b2ea97c7e4
commit 5db9470248
2 changed files with 118 additions and 192 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

310
main.tex
View File

@ -6,7 +6,7 @@
\newcounter{paragraf} \newcounter{paragraf}
\newcommand{\paragraf}[1]{% \newcommand{\paragraf}[1]{%
\stepcounter{paragraf} \stepcounter{paragraf}
\noindent\hspace{2em}\textbf{\S\ \theparagraf.\ #1}% \noindent\hspace{2em}\textbf{\S\theparagraf\ #1}%
% %
} }
@ -51,7 +51,7 @@
% Adjust the first level: Ensure it fits within page width % Adjust the first level: Ensure it fits within page width
\setlist[longenum2,1]{ \setlist[longenum2,1]{
label=\arabic*., % Etykieta: "ust. 1." label=\arabic*, % Etykieta: "ust. 1."
leftmargin=2em, % Left margin adjusted to fit within header's width leftmargin=2em, % Left margin adjusted to fit within header's width
labelsep=0.25em, % Space between label and text labelsep=0.25em, % Space between label and text
labelwidth=1.5em, % Reserve enough space for the label labelwidth=1.5em, % Reserve enough space for the label
@ -87,7 +87,7 @@
% Second level: Adjust similarly % Second level: Adjust similarly
\setlist[longenum,2]{ \setlist[longenum,2]{
label=\arabic*., % Label format: "1.", "2.", etc. label=\arabic*, % Label format: "1.", "2.", etc.
leftmargin=2em, % Left margin adjusted to avoid overlap leftmargin=2em, % Left margin adjusted to avoid overlap
labelsep=0.25em, % Space between label and text labelsep=0.25em, % Space between label and text
labelwidth=1.5em, % Reserve enough space for the label labelwidth=1.5em, % Reserve enough space for the label
@ -107,7 +107,7 @@
% Fourth level % Fourth level
\setlist[longenum,4]{ \setlist[longenum,4]{
label=\alph*., % Label format: "a.", "b.", etc. label=\alph*, % Label format: "a.", "b.", etc.
leftmargin=2em, % Increase left margin for nested levels leftmargin=2em, % Increase left margin for nested levels
labelsep=0.25em, labelsep=0.25em,
labelwidth=1.5em, labelwidth=1.5em,
@ -240,118 +240,15 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\newpage \newpage
\tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści \tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści
\thispagestyle{fancy} \thispagestyle{fancy}
% %-------------------
% \newpage
% \section{Postanowienia ogólne}
% %-----------------------------------------
% % § 1
% %-----------------------------------------
% % \noindent
% % \hspace{2em}\textbf{\S 1. Zakres i cele oceniania wewnątrzszkolnego}
% \paragraf{Zakres i cele oceniania wewnątrzszkolnego}
% \begin{longenum}
% % ----- Ustęp 1 -----
% \item Zakres oceniania
% \begin{longenum}
% \item Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu poziomu
% i~postępów w~opanowaniu wiadomości oraz umiejętności, w~odniesieniu do wymagań
% określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp], oraz w~realizowanych programach nauczania.
% \item Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu stopnia respektowania
% zasad współżycia społecznego, norm etycznych oraz obowiązków określonych w~statucie szkoły.
% \end{longenum}
% % ----- Ustęp 2 -----
% \item Cele oceniania wewnątrzszkolnego
% \begin{longenum}
% \item Informowanie i~motywowanie uczniów do dalszego rozwoju.
% \item Wspieranie uczniów w~procesie kształcenia i~doskonalenia umiejętności.
% \item Doskonalenie pracy nauczycieli poprzez analizę wyników nauczania i~wychowania.
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% %-----------------------------------------
% % § 2
% %-----------------------------------------
% \vspace{1em}
% \paragraf{Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:}
% \begin{longenum}
% \item Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych
% \begin{longenum}
% \item Wymagania edukacyjne są opracowywane na podstawie realizowanego programu nauczania.
% \item Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów i~rodziców
% o~wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen.
% \end{longenum}
% \item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania
% \begin{longenum}
% \item Kryteria oceniania zachowania ustala wychowawca we współpracy z~nauczycielami oraz w~odpowiednim zakresie z~uczniami danego oddziału.
% \item Informacje o~tych kryteriach są przekazywane uczniom i~rodzicom
% na początku roku szkolnego.
% \end{longenum}
% \item Ocenianie bieżące i~śródroczne (klasyfikacyjne)
% \begin{longenum}
% \item Ocenianie obejmuje obowiązkowe i~dodatkowe zajęcia edukacyjne
% (zgodnie z~programem nauczania stosowanym w szkole).
% \item Ustalanie ocen bieżących (cząstkowych) oraz śródrocznych (klasyfikacyjnych)
% odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~statucie szkoły
% oraz wewnątrzszkolnych procedurach oceniania.
% \end{longenum}
% \item Ocenianie roczne (klasyfikacyjne)
% \begin{longenum}
% \item Ustalanie ocen rocznych (klasyfikacyjnych) dotyczy wszystkich przedmiotów
% obowiązkowych i~dodatkowych, o~których mowa w~statucie szkoły,
% i~odbywa się z~uwzględnieniem postanowień tego statutu.
% \end{longenum}
% \item Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych
% \begin{longenum}
% \item Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w~przypadkach
% przewidzianych w~statucie szkoły lub innych wewnętrznych regulacjach.
% \item Dotyczą m.in. długotrwałej nieobecności ucznia albo zmiany szkoły.
% \end{longenum}
% \item Ustalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych
% \begin{longenum}
% \item Wewnętrzne procedury określają wymagania związane z~ubieganiem się
% o~wyższą niż przewidywana ocenę z~zajęć edukacyjnych oraz zachowania.
% \item Informacje o~warunkach i~trybie uzyskania wyższej oceny przekazują
% uczniom i~rodzicom nauczyciele oraz wychowawcy na początku roku szkolnego.
% \end{longenum}
% \item Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom
% \begin{longenum}
% \item Szkoła określa sposoby informowania rodziców o:
% \begin{longenum}
% \item postępach i~trudnościach w~nauce oraz w~zachowaniu ucznia,
% \item szczególnych uzdolnieniach ucznia,
% \item wynikach klasyfikacji (śródrocznej i~rocznej) oraz wymaganiach edukacyjnych.
% \end{longenum}
% \item Formy przekazywania informacji (np. zebrania, indywidualne konsultacje,
% dziennik elektroniczny) są określone w~statucie szkoły
% lub wewnątrzszkolnych procedurach.
% \end{longenum}
% \end{longenum}
\newpage \newpage
\section{Postanowienia Ogólne} \section{Postanowienia Ogólne}
\paragraf{Wewnątrzszkolne Oceniania: Cel, Zakres Stosowania, Podstawa Prawna oraz Zgodność} \paragraf{Wewnątrzszkolne Oceniania: Cel, Zakres Stosowania, Podstawa Prawna oraz Zgodność}
\begin{longenum} \begin{longenum}
%---------------------- %----------------------
% CEL % CEL
@ -390,7 +287,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item \textbf{Podstawę programową} kształcenia ogólnego\footnotemark[\pp], \item \textbf{Podstawę programową} kształcenia ogólnego\footnotemark[\pp],
\item \textbf{Rozporządzenie} w~sprawie oceniania, klasyfikowania \item \textbf{Rozporządzenie} w~sprawie oceniania, klasyfikowania
i~promowania uczniów\footnotemark[\roz], i~promowania uczniów\footnotemark[\roz],
\item \textbf{Ustawę} z~dnia 14~grudnia~2016~r. -- Prawo oświatowe\footnotemark[\ust]. \item \textbf{Ustawę} -- Prawo oświatowe\footnotemark[\ust].
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
@ -416,65 +313,12 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje w~szczególności: \item Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje w~szczególności:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych. \item Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych.
% \begin{longenum}
% \item Wymagania edukacyjne opracowywane są na podstawie realizowanego
% programu nauczania.
% \item Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów
% i~rodziców o~wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen.
% \end{longenum}
\item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania. \item Ustalanie kryteriów oceniania zachowania.
% \begin{longenum}
% \item Kryteria oceniania zachowania ustala wychowawca we współpracy
% z~nauczycielami oraz w~odpowiednim zakresie z~uczniami danego oddziału.
% \item Informacje o~tych kryteriach są przekazywane uczniom i~rodzicom
% na~początku roku szkolnego.
% \end{longenum}
\item Ocenianie bieżące i~śródroczne (klasyfikacyjne). \item Ocenianie bieżące i~śródroczne (klasyfikacyjne).
% \begin{longenum}
% \item Ocenianie obejmuje obowiązkowe i~dodatkowe zajęcia edukacyjne
% (zgodnie z~programem nauczania stosowanym w~szkole).
% \item Ustalanie ocen bieżących (cząstkowych) oraz śródrocznych (klasyfikacyjnych)
% odbywa się zgodnie z~zasadami określonymi w~statucie szkoły
% oraz wewnątrzszkolnych procedurach oceniania.
% \end{longenum}
\item Ocenianie roczne (klasyfikacyjne). \item Ocenianie roczne (klasyfikacyjne).
% \begin{longenum}
% \item Ustalanie ocen rocznych (klasyfikacyjnych) dotyczy wszystkich przedmiotów
% obowiązkowych i~dodatkowych, o~których mowa w~statucie szkoły,
% i~odbywa się z~uwzględnieniem postanowień tego statutu.
% \end{longenum}
\item Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych. \item Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych.
% \begin{longenum}
% \item Egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się w~przypadkach
% przewidzianych w~statucie szkoły lub innych wewnętrznych regulacjach.
% \item Dotyczą one m.in. długotrwałej nieobecności ucznia albo zmiany szkoły.
% \end{longenum}
\item Uatalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych. \item Uatalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych.
% \begin{longenum}
% \item Wewnętrzne procedury określają wymagania związane z~ubieganiem się
% o~wyższą niż przewidywana ocenę z~zajęć edukacyjnych oraz zachowania.
% \item Informacje o~warunkach i~trybie uzyskania wyższej oceny przekazują
% uczniom i~rodzicom nauczyciele oraz wychowawcy na początku roku szkolnego.
% \end{longenum}
\item Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom. \item Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom.
% \begin{longenum}
% \item Szkoła określa sposoby informowania rodziców o:
% \begin{longenum}
% \item Postępach i~trudnościach w~nauce oraz w~zachowaniu ucznia.
% \item Szczególnych uzdolnieniach ucznia.
% \item Wynikach klasyfikacji (śródrocznej i~rocznej) oraz wymaganiach edukacyjnych.
% \end{longenum}
% \item Formy przekazywania informacji (np. zebrania, indywidualne konsultacje,
% dziennik elektroniczny) są określone w~statucie szkoły
% lub wewnątrzszkolnych procedurach.
% \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
@ -483,13 +327,8 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
%----------------------- %-----------------------
\footnotetext[\pp]{Podstawa programowa wychowania ogólnego dla liceum ogólnokształcącego \footnotetext[\pp]{Podstawa programowa wychowania ogólnego dla liceum ogólnokształcącego
i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~Nauki.} i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~Nauki.}
% \footnotetext[\roz]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z~dnia 22 lutego 2019~r.
% w~sprawie szczegółowych warunków i~sposobu oceniania, klasyfikowania i~promowania uczniów
% i~słuchaczy w~szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).}
% \footnotetext[\ust]{Ustawa z~dnia 14 grudnia 2016~r. -- Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 908, tekst jednolity).}
% \section*{Rozdział II. Formułowanie wymagań edukacyjnych}
\newpage \newpage
\section{Formułowanie Wymagań Edukacyjnych} \section{Formułowanie Wymagań Edukacyjnych}
@ -509,54 +348,141 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
w~tym: w~tym:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Obowiązki nauczycieli i~wychowawców w~zakresie informowania o~wymaganiach edukacyjnych. \item Obowiązki nauczycieli i~wychowawców w~zakresie informowania o~wymaganiach edukacyjnych.
\item Procedurę dokumentowania tego faktu w~dzienniku.
\item Zasady przekazywania informacji o~postępach w~nauce i~o~ocenach. \item Zasady przekazywania informacji o~postępach w~nauce i~o~ocenach.
\item Sposoby zapoznawania rodziców z~dokumentami regulującymi proces oceniania (\textbf{WO}, \textbf{SO}, \textbf{PO}). \item Sposoby zapoznawania rodziców z~dokumentami regulującymi proces oceniania (\textbf{WO}, \textbf{SO}, \textbf{PO}).
\item Procedurę dokumentowania tych faktów w~dzienniku.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\paragraf{Zasady opracowywania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych dla uczniów.}
\paragraf{Zasady opracowywania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych dla uczniów}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Szczegółowe Ocenianie} (\textbf{SO}), opracowane przez zespół nauczycieli danego przedmiotu, zawiera wytyczne niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych. \item \textbf{Szczegółowe Ocenianie (SO):}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Dokument \textbf{SO} powinien zawierać: \item Dokument \textbf{SO}, opracowany przez zespół nauczycieli danego przedmiotu, zawiera wytyczne niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych oraz realizacji wymagań edukacyjnych określonych w podstawie programowej.
\item \textbf{Cel dokumentu SO:}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany. \item Pełna realizacja wymagań podstawy programowej na danym poziomie edukacyjnym, potwierdzona mierzalnymi wskaźnikami efektywności.
\item Wymagania edukacyjne, uwzględniające wymagania ogólne~i szczegółowe określone w~podstawie programowej kształcenia ogólnego, na podstawie których ustala się oceny, w~tym: \item Jasne określenie efektów ogólnych i~szczegółowych oraz ich integracja z~formami sprawdzania wiedzy i~umiejętności uczniów.
\item Wdrożenie jawnych i~obiektywnych zasad oceniania, które zapewniają transparentność i~rzetelność procesu edukacyjnego.
\begin{longenum} \end{longenum}
\item Wymagania na ocenę celującą,
\item Wymagania na ocenę bardzo dobrą, \item \textbf{Zakres stosowalności dokumentu SO:}
\item Wymagania na ocenę dobrą, \begin{longenum}
\item Wymagania na ocenę dostateczną. \item Dokument \textbf{SO} dotyczy realizacji programu nauczania z danego przedmiotu na określonym \textcolor{poziom}{poziomie nauczania} dla danego \textcolor{zakres}{zakresu} zgodnie z~obowiązującą podstawą programową\footnotemark[\pp].
\end{longenum}
\item Minimalne wymagania edukacyjne na ocenę dopuszczającą, których spełnienie jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej. \item \textcolor {orange}{Stosowanie dokumentu \textbf{SO} jest obligatoryjne dla wszystkich nauczycieli prowadzących zajęcia z danego przedmiotu.}
\item Opis oczekiwanych kompetencji społecznych, określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp] % \item Zasady zawarte w dokumencie \textbf{SO} są dostosowywane do indywidualnych potrzeb uczniów, z uwzględnieniem różnic w zakresie umiejętności, tempa nauki oraz ścieżek edukacyjnych.
\end{longenum}
\item \textbf{Przedmiot regulacji w dokumencie SO:}
\begin{longenum}
\item Dokument \textbf{SO} powinien zawierać:
\begin{longenum}
\item Określenie szczegółowego zakresu wymagań edukacyjnych dla uczniów realizujących program na poszczególnych poziomach edukacyjnych, z uwzględnieniem standardów podstawy programowej.
\item Wdrożenie systematycznego i miarodajnego modelu ilościowej oceny stopnia realizacji treści programowych, w oparciu o obiektywne wskaźniki mierzalne.
\item Ustalenie jednoznacznych zasad oraz ilościowych kryteriów oceniania, które zapewnią sprawiedliwe i transparentne weryfikowanie postępów uczniów.
\item Opracowanie narzędzi i procedur do implementacji ilościowego oceniania, umożliwiających obiektywną analizę osiągnięć uczniów oraz monitorowanie realizacji celów edukacyjnych.
\item W szczególności\textbf{SO} powinien zawierać:
\begin{longenum}
\item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz zakres i poziom nauczania, do którego jest skierowany.
\item Zakres Wymagania edukacyjnych, uwzględniających wymagania ogólne i szczegółowe określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego, na podstawie których ustala się oceny, w tym:
\end{longenum}
\end{longenum}
\end{longenum}
\item \textbf{Procedury składania dokumentu SO:}
\begin{longenum}
\item Przewodniczący zespołu przedmiotowego przedkłada dokument \textbf{SO} kierownictwu szkoły w terminie do dnia 30 września.
\item Dokument \textbf{SO} musi być sporządzony w formie pisemnej lub elektronicznej, zgodnie z wytycznymi przyjętymi przez szkołę.
\item Dyrekcja szkoły analizuje dokument \textbf{SO} pod kątem zgodności z obowiązującą podstawą programową oraz wewnętrznymi regulacjami szkoły.
\item Po zatwierdzeniu dokument \textbf{SO} staje się oficjalną podstawą do wystawiania ocen klasyfikacyjnych w danym roku szkolnym.
\item Zatwierdzony dokument \textbf{SO} jest udostępniany uczniom i ich rodzicom w formie pisemnej lub elektronicznej, aby zapewnić pełną przejrzystość procesu oceniania.
\end{longenum} \end{longenum}
\item Przewodniczący zespołu przedmiotowego przedkłada dokument \textbf{SO} kierownictwu szkoły w~terminie do dnia 30 września.
\end{longenum} \end{longenum}
\item Nauczyciel opracowuje \textbf{Przedmiotowe Ocenianie} (\textbf{PO}) w~oparciu o~przyjęte \textbf{Wewnątrzszkolne Ocenianie} (\textbf{WO}) oraz wymagania dydaktyczne zawarte w~\textbf{SO}. %---------------------------------------
% PO co to jest i co zawiera
%---------------------------------------
\item \textbf{Przedmiotowe Ocenianie} (\textbf{PO}) jest opracowywane przez \emph{każdego nauczyciela}
w~oparciu o~\textbf{Wewnątrzszkolne Ocenianie} (\textbf{WO}) oraz \textbf{Szczegółowe Ocenianie} (\textbf{SO}).
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Dokument \textbf{PO} powinien zawierać: \item Dokument \textbf{PO} powinien zawierać:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany. \item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany.
\item Sposoby i~formy weryfikacji osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodne z~kryteriami określonymi w \textbf{SO}, poprzez wskazanie liczby i~rodzajów form oceniania. \item Sposoby i~formy weryfikacji osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodne z~kryteriami określonymi w \textbf{SO}, poprzez wskazanie liczby i~rodzajów form oceniania.
\item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, z~uwzględnieniem wymagań na poszczególne oceny, w~szczególności na ocenę dopuszczającą. \item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów,
z~uwzględnieniem \emph{minimalnych} i~\emph{rozszerzonych} wymagań (na poszczególne oceny).
\item Prawa ucznia w~zakresie oceniania, w~tym warunki i~tryb poprawy ocen. \item Prawa ucznia w~zakresie oceniania, w~tym warunki i~tryb poprawy ocen.
\item Sposób informowania uczniów i~rodziców o~wynikach procesu oceniania. \item Sposób informowania uczniów i~rodziców o~wynikach procesu oceniania.
\item Dodatkowe elementy wspierające realizację celów kształcenia, o~ile pozostają w~zgodzie z~\textbf{WO}, w~tym działania na rzecz indywidualizacji procesu dydaktycznego, uwzględniające szczególne potrzeby i~potencjał uczniów. \item Dodatkowe elementy wspierające realizację celów kształcenia, o~ile pozostają
w~zgodzie z~\textbf{WO} i~\textbf{SO}, np. \emph{indywidualizacja procesu dydaktycznego},
uwzględniająca szczególne potrzeby i~potencjał uczniów.
\end{longenum} \end{longenum}
\item Nauczyciel przedkłada dokument \textbf{PO} kierownictwu szkoły w~pierwszym tygodniu września.
\item Nauczyciel \textbf{przedkłada dokument PO} kierownictwu szkoły w~\emph{pierwszym tygodniu września}
każdego roku szkolnego.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
% \paragraf{Zasady opracowywania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych dla uczniów.}
% \begin{longenum}
% \item \textbf{Szczegółowe Ocenianie} (\textbf{SO}), opracowane przez zespół nauczycieli danego przedmiotu, zawiera wytyczne niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych.
% \begin{longenum}
% \item Dokument \textbf{SO} powinien zawierać:
% \begin{longenum}
% \item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany.
% \item Wymagania edukacyjne, uwzględniające wymagania ogólne~i szczegółowe określone w~podstawie programowej kształcenia ogólnego, na podstawie których ustala się oceny, w~tym:
% \begin{longenum}
% \item Wymagania na ocenę celującą,
% \item Wymagania na ocenę bardzo dobrą,
% \item Wymagania na ocenę dobrą,
% \item Wymagania na ocenę dostateczną.
% \end{longenum}
% \item Minimalne wymagania edukacyjne na ocenę dopuszczającą, których spełnienie jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej.
% \item Opis oczekiwanych kompetencji społecznych, określonych w~podstawie programowej\footnotemark[\pp]
% \end{longenum}
% \item Przewodniczący zespołu przedmiotowego przedkłada dokument \textbf{SO} kierownictwu szkoły w~terminie do dnia 30 września.
% \end{longenum}
% \item Nauczyciel opracowuje \textbf{Przedmiotowe Ocenianie} (\textbf{PO}) w~oparciu o~przyjęte \textbf{Wewnątrzszkolne Ocenianie} (\textbf{WO}) oraz wymagania dydaktyczne zawarte w~\textbf{SO}.
% \begin{longenum}
% \item Dokument \textbf{PO} powinien zawierać:
% \begin{longenum}
% \item Nazwę zajęć edukacyjnych oraz poziom edukacyjny, do którego jest skierowany.
% \item Sposoby i~formy weryfikacji osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodne z~kryteriami określonymi w \textbf{SO}, poprzez wskazanie liczby i~rodzajów form oceniania.
% \item Szczegółowe zasady sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, z~uwzględnieniem wymagań na poszczególne oceny, w~szczególności na ocenę dopuszczającą.
% \item Prawa ucznia w~zakresie oceniania, w~tym warunki i~tryb poprawy ocen.
% \item Sposób informowania uczniów i~rodziców o~wynikach procesu oceniania.
% \item Dodatkowe elementy wspierające realizację celów kształcenia, o~ile pozostają w~zgodzie z~\textbf{WO}, w~tym działania na rzecz indywidualizacji procesu dydaktycznego, uwzględniające szczególne potrzeby i~potencjał uczniów.
% \end{longenum}
% \item Nauczyciel przedkłada dokument \textbf{PO} kierownictwu szkoły w~pierwszym tygodniu września.
% \end{longenum}
% \end{longenum}
\paragraf{Ustalanie warunków i sposobu przekazywania uczniom i rodzicom informacji} \paragraf{Ustalanie warunków i sposobu przekazywania uczniom i rodzicom informacji}
\begin{longenum} \begin{longenum}
@ -969,7 +895,7 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\newpage \newpage
%------------------------------------------------------------------------- %-------------------------------------------------------------------------
\subsection{Ocenianie osiągnięć ucznia (bieżące i śródroczne)} \subsection{Bieżace ocenianie osiągnięć ucznia}
\label{subsec:ocenianie-ucznia} \label{subsec:ocenianie-ucznia}
\begin{longenum} \begin{longenum}