u: jawnoscc oceny -> form wym edu
This commit is contained in:
parent
e2f97d07e1
commit
546d1f2127
150
main.tex
150
main.tex
@ -220,9 +220,9 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
|
|||||||
|
|
||||||
\vspace{5em}
|
\vspace{5em}
|
||||||
|
|
||||||
\newcommand{\pp}{1}
|
\newcommand{\roz}{1}
|
||||||
\newcommand{\roz}{2}
|
\newcommand{\ust}{2}
|
||||||
\newcommand{\ust}{3}
|
\newcommand{\pp}{3}
|
||||||
|
|
||||||
% \footnotetext[\pp]{Podstawa programowa wychowania ogólnego dla liceum ogólnoedukacyjnego i technikum z dnia 28 czerwca 2024 r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.}
|
% \footnotetext[\pp]{Podstawa programowa wychowania ogólnego dla liceum ogólnoedukacyjnego i technikum z dnia 28 czerwca 2024 r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.}
|
||||||
\footnotetext[\roz]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).}
|
\footnotetext[\roz]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 413).}
|
||||||
@ -233,8 +233,8 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
|||||||
|
|
||||||
\setcounter{enumi}{1} % Start the list numbering from 2
|
\setcounter{enumi}{1} % Start the list numbering from 2
|
||||||
\begin{longenum2}
|
\begin{longenum2}
|
||||||
\item Rozporządzenie\footnotemark[\roz] określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów,
|
\item Rozporządzenie określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów\footnotemark[\roz].
|
||||||
\item Ustawę\footnotemark[\ust] \emph{Prawo oświatowe}.
|
\item Ustawę \emph{Prawo Oświatowe}\footnotemark[\ust].
|
||||||
\end{longenum2}
|
\end{longenum2}
|
||||||
|
|
||||||
\newpage
|
\newpage
|
||||||
@ -258,7 +258,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
|||||||
\item Celem oceniania wewnątrzszkolnego jest w szczególności:
|
\item Celem oceniania wewnątrzszkolnego jest w szczególności:
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Informowanie i~motywowanie uczniów do dalszego rozwoju.
|
\item Informowanie i~motywowanie uczniów do dalszego rozwoju.
|
||||||
\item Wspieranie uczniów w~procesie kształcenia i~doskonalenia umiejętności,
|
\item Wspieranie uczniów w~procesie kształcenia i~doskonalenia umiejętności.
|
||||||
\item Doskonalenie pracy nauczycieli poprzez analizę wyników nauczania i~wychowania.
|
\item Doskonalenie pracy nauczycieli poprzez analizę wyników nauczania i~wychowania.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
@ -284,9 +284,9 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
|||||||
\item Ocenianie wewnątrzszkolne prowadzone jest w~oparciu o~obowiązujące
|
\item Ocenianie wewnątrzszkolne prowadzone jest w~oparciu o~obowiązujące
|
||||||
przepisy prawa oświatowego, w~szczególności:
|
przepisy prawa oświatowego, w~szczególności:
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item \textbf{Podstawę programową} kształcenia ogólnego\footnotemark[\pp],
|
\item \textbf{Podstawę programową} kształcenia ogólnego\footnotemark[\pp].
|
||||||
\item \textbf{Rozporządzenie} w~sprawie oceniania, klasyfikowania
|
\item \textbf{Rozporządzenie} w~sprawie oceniania, klasyfikowania
|
||||||
i~promowania uczniów\footnotemark[\roz],
|
i~promowania uczniów\footnotemark[\roz].
|
||||||
\item \textbf{Ustawę} -- Prawo oświatowe\footnotemark[\ust].
|
\item \textbf{Ustawę} -- Prawo oświatowe\footnotemark[\ust].
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
@ -583,7 +583,93 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
|||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\end{longenum}
|
% --------------------------------------------------------------------
|
||||||
|
% \item \textbf{Uzasadnienie oceny}:
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item na żądanie ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) nauczyciel
|
||||||
|
% jest obowiązany ustnie uzasadnić wystawioną ocenę, wskazując:
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item odniesienie do wymagań edukacyjnych lub kryteriów oceny zachowania,
|
||||||
|
% \item mocne strony pracy ucznia,
|
||||||
|
% \item obszary wymagające poprawy,
|
||||||
|
% \item wskazówki do dalszej nauki.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
% \item uzasadnienie oceny może nastąpić:
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item w przypadku ucznia --- bezpośrednio podczas zajęć,
|
||||||
|
% \item w przypadku rodziców (prawnych opiekunów) --- w ramach indywidualnego
|
||||||
|
% spotkania w szkole.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\paragraf{Jawność Oceny}
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\item \textbf{Powszechna dostępność informacji o ocenach}
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Oceny uzyskane przez ucznia są jawne zarówno dla niego samego, jak i dla jego rodziców (prawnych opiekunów).
|
||||||
|
\item Jawność obejmuje \textbf{wszystkie rodzaje ocen}:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Bieżące.
|
||||||
|
\item Klasyfikacyjne:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Śródroczne.
|
||||||
|
\item Roczne.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\item Dotyczy to zarówno \textbf{ocen z zajęć edukacyjnych (przedmiotów)}, jak i \textbf{ocen zachowania}.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\item \textbf{Rejestrowanie ocen w dzienniku elektronicznym}
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Wszystkie oceny (bieżące, śródroczne i roczne) są \textbf{na bieżąco wpisywane} do dziennika elektronicznego.
|
||||||
|
\item Uczeń oraz rodzice (prawni opiekunowie) mają \textbf{stały dostęp} do tych informacji po zalogowaniu się do e-dziennika.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\item \textbf{Uzasadnianie wystawionych ocen przedmiotowych (zajęć edukacyjnych)}
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Każdy uczeń oraz jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą \textbf{zażądać uzasadnienia} wystawionej oceny, zarówno bieżącej, jak i klasyfikacyjnej (śródrocznej lub rocznej).
|
||||||
|
\item Nauczyciel, \textbf{odwołując się do wymagań edukacyjnych} zawartych w dokumencie \textbf{Szczegółowe Ocenianie (SO)}, powinien wskazać w uzasadnieniu:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item odniesienie do kryteriów (minimalnych, rozszerzonych) opisanych w \textbf{SO},
|
||||||
|
\item mocne strony pracy ucznia (co zostało wykonane poprawnie),
|
||||||
|
\item obszary wymagające poprawy (które elementy wymagają doskonalenia),
|
||||||
|
\item wskazówki do dalszej nauki (co zrobić, aby uzyskać wyższą ocenę).
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\item \textbf{Forma przekazania uzasadnienia}:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item \textbf{Uczniowi} --- ustnie, podczas zajęć lub w indywidualnej konsultacji,
|
||||||
|
\item \textbf{Rodzicom (prawnym opiekunom)} --- podczas indywidualnego spotkania (np. tzw. wywiadówki lub konsultacje) albo w innej uzgodnionej formie (np. online).
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\item \textbf{Niepodważalność oceny}
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Ocena wystawiona \emph{zgodnie z kryteriami} zawartymi w \textbf{SO} i przy zachowaniu wymaganych procedur jest niepodważalna.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\item \textbf{Uzasadnianie wystawionych ocen zachowania}
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Na żądanie ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) \textbf{wychowawca klasy} uzasadnia ocenę zachowania, \textbf{odwołując się do kryteriów} opisanych w \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO)}.
|
||||||
|
\item Uzasadnienie oceny zachowania powinno zawierać:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item odniesienie do przyjętych kryteriów (np. frekwencja, kultura osobista, współpraca w grupie, przestrzeganie regulaminu),
|
||||||
|
\item mocne strony w zakresie postaw i zachowań ucznia,
|
||||||
|
\item obszary wymagające poprawy,
|
||||||
|
\item wskazówki dotyczące dalszego rozwoju społecznego i osobistego.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\item \textbf{Forma przekazania uzasadnienia}:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item \textbf{Uczniowi} --- np. podczas lekcji wychowawczej lub indywidualnej rozmowy,
|
||||||
|
\item \textbf{Rodzicom (prawnym opiekunom)} --- w trakcie indywidualnych spotkań w szkole, po wcześniejszym umówieniu terminu.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% \end{document}
|
||||||
|
% --------------------------------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
\section{Ustalanie kryteriów oceniania zachowania}
|
\section{Ustalanie kryteriów oceniania zachowania}
|
||||||
\label{chap:ocenianie}
|
\label{chap:ocenianie}
|
||||||
@ -908,46 +994,20 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
|||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||||
\paragraf{Jawność oceny}
|
|
||||||
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \item \textbf{Prace pisemne ucznia}:
|
||||||
\item Oceny uzyskane przez ucznia są jawne dla ucznia oraz jego rodziców (prawnych opiekunów).
|
% \begin{longenum}
|
||||||
W związku z tym:
|
% \item są przechowywane do końca roku szkolnego,
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \item są udostępniane uczniowi na lekcji oraz rodzicom (prawnym opiekunom)
|
||||||
\item \textbf{Wpisy do dziennika}:
|
% na terenie szkoły podczas konsultacji lub spotkań indywidualnych;
|
||||||
\begin{longenum}
|
% sposób udostępnienia ustalany jest indywidualnie z rodzicem (prawnym opiekunem).
|
||||||
\item oceny są wpisywane do dziennika elektronicznego.
|
% \end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
% \end{longenum}
|
||||||
\item \textbf{Uzasadnienie oceny}:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item na żądanie ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) nauczyciel
|
|
||||||
jest obowiązany ustnie uzasadnić wystawioną ocenę, wskazując:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item odniesienie do wymagań edukacyjnych lub kryteriów oceny zachowania,
|
|
||||||
\item mocne strony pracy ucznia,
|
|
||||||
\item obszary wymagające poprawy,
|
|
||||||
\item wskazówki do dalszej nauki.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
\item uzasadnienie oceny może nastąpić:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item w przypadku ucznia --- bezpośrednio podczas zajęć,
|
|
||||||
\item w przypadku rodziców (prawnych opiekunów) --- w ramach indywidualnego
|
|
||||||
spotkania w szkole.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item \textbf{Prace pisemne ucznia}:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item są przechowywane do końca roku szkolnego,
|
|
||||||
\item są udostępniane uczniowi na lekcji oraz rodzicom (prawnym opiekunom)
|
|
||||||
na terenie szkoły podczas konsultacji lub spotkań indywidualnych;
|
|
||||||
sposób udostępnienia ustalany jest indywidualnie z rodzicem (prawnym opiekunem).
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\newpage
|
|
||||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||||
|
\newpage
|
||||||
\subsection{Bieżace ocenianie osiągnięć ucznia}
|
\subsection{Bieżace ocenianie osiągnięć ucznia}
|
||||||
\label{subsec:ocenianie-ucznia}
|
\label{subsec:ocenianie-ucznia}
|
||||||
|
|
||||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user