u: zastosowanie form sprawdznaia wiedzy
This commit is contained in:
parent
1d5feb71a4
commit
4992f030f6
34
main.tex
34
main.tex
@ -1208,8 +1208,32 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
|||||||
|
|
||||||
\paragraf{Formy sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz zasady ich przeprowadzania}
|
\paragraf{Formy sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz zasady ich przeprowadzania}
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Prace pisemne (prace klasowe, sprawdziany, testy oraz diagnozy podlegające ocenie):
|
|
||||||
|
\item Znaczenie form sprawdzania wiedzy wynika z ich roli w procesie dydaktycznym:
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Weryfikacja stopnia opanowania przez ucznia wymagań szczegółowych i ogólnych przewidzianych w podstawie programowej.
|
||||||
|
\item Budowanie umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach edukacyjnych, w tym w warunkach kontrolowanych (np. egzaminy).
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\item Zasady określające wagi oraz znaczenie form sprawdzania wiedzy zostały ujęte w dokumentacji Przedmiotowego Oceniania (PO). Szczegółowe informacje obejmują:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Ustalenie wag oraz znaczenia poszczególnych form sprawdzania wiedzy, uzależnionych od realizacji wymagań szczegółowych i ogólnych, określonych w podstawie programowej.
|
||||||
|
|
||||||
|
\item Zapewnienie, że wagi przypisane poszczególnym formom sprawdzania wiedzy odzwierciedlają liczbę oraz poziom trudności wymagań edukacyjnych, zarówno szczegółowych, jak i ogólnych, z których uczeń jest rozliczany. Wagi te służą obiektywnemu i proporcjonalnemu wyznaczaniu oceny końcowej, która ma pełnić funkcję informacyjną o postępach ucznia w realizacji celów edukacyjnych, nie zaś stanowić formy kary lub nagrody.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\item \textbf{Prace pisemne} (prace klasowe, sprawdziany, testy oraz diagnozy podlegające ocenie):
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\item Specyficzne znaczenie prac pisemnych jako formy sprawdzania wiedzy:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Sprawdzają umiejętności samodzielnego i uporządkowanego prezentowania wiedzy w formie pisemnej, co wymaga od ucznia organizacji myśli i logicznego argumentowania.
|
||||||
|
\item Pozwalają na weryfikację umiejętności rozwiązywania zadań o różnym stopniu trudności, w tym zadań otwartych i zamkniętych, które wymagają różnych strategii myślenia.
|
||||||
|
\item Umożliwiają szczegółową analizę błędów popełnianych przez uczniów, co służy zarówno indywidualnej diagnozie, jak i planowaniu działań remediacyjnych.
|
||||||
|
\item Zapewniają obiektywność oceniania dzięki spisanej formie odpowiedzi, która może być ponownie przeanalizowana przez nauczyciela lub innego egzaminatora.
|
||||||
|
\item Przygotowują uczniów do egzaminów zewnętrznych (np. matura), kształtując umiejętność pracy w warunkach kontrolowanych i ograniczonych czasowo.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Czas trwania prac pisemnych zależy od rodzaju formy, co przedstawiono w tabeli~\ref{tab:czas_trwania}.
|
\item Czas trwania prac pisemnych zależy od rodzaju formy, co przedstawiono w tabeli~\ref{tab:czas_trwania}.
|
||||||
|
|
||||||
\begin{table}[h]
|
\begin{table}[h]
|
||||||
@ -1240,13 +1264,17 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
|||||||
\item W~przypadku prac dłuższych, np. z~języka polskiego lub diagnozy, są podawane w~terminie do 15 dni roboczych.
|
\item W~przypadku prac dłuższych, np. z~języka polskiego lub diagnozy, są podawane w~terminie do 15 dni roboczych.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item \textbf{Poprawa oceny} \textcolor{red}{niedostatecznej (poniżej 30\% punktów)}:
|
\item Poprawa oceny \textcolor{red}{niedostatecznej (poniżej 30\% punktów)}:
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item uczeń ma prawo do jednokrotnej poprawy,
|
\item uczeń ma prawo do jednokrotnej poprawy,
|
||||||
\item \textcolor{red}{do dziennika wpisuje się \textbf{ocenę wyższą} uzyskaną z poprawy}.
|
\item \textcolor{red}{do dziennika wpisuje się \textbf{ocenę wyższą} uzyskaną z poprawy}.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
\item \textbf{Inne formy sprawdzania wiedzy}:
|
||||||
|
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Kartkówki
|
\item Kartkówki
|
||||||
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
@ -1268,8 +1296,6 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
|||||||
\item \textbf{Odstępstwa od powyższych zasad}: W uzasadnionych przypadkach nauczyciel może zmodyfikować zasady, uwzględniając potrzeby edukacyjne lub organizacyjne. Decyzje te są komunikowane uczniom z wyprzedzeniem.
|
\item \textbf{Odstępstwa od powyższych zasad}: W uzasadnionych przypadkach nauczyciel może zmodyfikować zasady, uwzględniając potrzeby edukacyjne lub organizacyjne. Decyzje te są komunikowane uczniom z wyprzedzeniem.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item \textbf{Inne formy}:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Zadania domowe;
|
\item Zadania domowe;
|
||||||
\item Projekty;
|
\item Projekty;
|
||||||
\item Aktywność na lekcji,
|
\item Aktywność na lekcji,
|
||||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user