This commit is contained in:
baiobelfer 2025-01-23 11:04:56 +01:00
commit 4472fee581
9 changed files with 2133 additions and 0 deletions

View File

@ -0,0 +1,319 @@
{
"school": {
"name": "V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego",
"location": "Kraków"
},
"categories": [
{
"id": 1,
"name": "Postanowienia ogólne",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Cele oceniania wewnątrzszkolnego",
"points": [
"Informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie.",
"Udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju.",
"Motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu.",
"Dostarczanie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia.",
"Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.",
"Udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć."
],
"references": ["§39 ust. 2"]
},
{
"category": "Zasady oceniania wewnątrzszkolnego",
"points": [
"Ocenianiu podlegają osiągnięcia edukacyjne i zachowanie ucznia.",
"Ocenianie osiągnięć edukacyjnych polega na rozpoznawaniu poziomu i postępów w opanowaniu wiadomości i umiejętności ucznia w stosunku do wymagań określonych w podstawie programowej oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania.",
"Ocenianie zachowania polega na rozpoznawaniu stopnia respektowania zasad współżycia społecznego i norm etycznych."
],
"references": ["§38 ust. 1-3"]
},
{
"category": "Informacje o dokumentach regulujących wewnątrzszkolne ocenianie",
"points": [
"Ocenianie odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.",
"Ocenianie obejmuje m.in. formułowanie wymagań edukacyjnych, ustalanie kryteriów oceniania zachowania, przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych, ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych oraz warunków uzyskania wyższych ocen."
],
"references": ["§39 ust. 1", "§40 ust. 1-8"]
}
]
}
},
{
"id": 3,
"name": "Ustalanie kryteriów oceniania zachowania",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Skala ocen zachowania",
"points": [
"Zachowanie wzorowe.",
"Zachowanie bardzo dobre.",
"Zachowanie dobre.",
"Zachowanie poprawne.",
"Zachowanie nieodpowiednie.",
"Zachowanie naganne."
],
"references": ["§49 ust. 4"]
},
{
"category": "Szczegółowe kryteria oceniania zachowania",
"points": [
"Wywiązywanie się z obowiązków ucznia.",
"Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej.",
"Dbałość o honor i tradycje szkoły.",
"Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób.",
"Dbałość o piękno mowy ojczystej.",
"Godne i kulturalne zachowanie w szkole i poza nią.",
"Okazywanie szacunku innym osobom."
],
"references": ["§49 ust. 5"]
},
{
"category": "Zasady ustalania oceny klasyfikacyjnej zachowania",
"points": [
"Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania ustalana jest przez wychowawcę oddziału.",
"Ustalanie oceny odbywa się po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia.",
"Ocena zachowania nie ma wpływu na oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych oraz promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.",
"Ocena zachowania uwzględnia kryteria określone w skali oraz inne okoliczności, takie jak udział w samorządzie, działania społeczne czy reprezentowanie szkoły w konkursach."
],
"references": ["§49 ust. 2-3", "§49 ust. 6"]
}
]
}
},
{
"id": 4,
"name": "Wystawianie ocen bieżących i klasyfikacyjnych śródrocznych",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Formy oceniania bieżącego",
"points": [
"Wypowiedź ustna, będąca odpowiedzią na pytania nauczyciela lub prezentacją rozwiązania zadania.",
"Wypowiedź ustna na zadany wcześniej temat.",
"Pisemna praca domowa.",
"Sprawdzian pisemny obejmujący maksymalnie trzy ostatnie jednostki lekcyjne.",
"Pisemna praca kontrolna obejmująca większy zakres materiału, zapowiedziana odpowiednio wcześniej.",
"Ćwiczenie praktyczne, w tym zaprojektowanie, wykonanie i prezentacja wyników.",
"Recytacja lub wygłoszenie tekstu z pamięci.",
"Praca projektowa wykonywana samodzielnie lub w zespole.",
"Aktywność i systematyczność udziału w zajęciach wychowania fizycznego."
],
"references": ["§43 ust. 1"]
},
{
"category": "Skala ocen bieżących",
"points": [
"Stopień celujący: 6.",
"Stopień bardzo dobry: 5+, 5, 5-.",
"Stopień dobry: 4+, 4, 4-.",
"Stopień dostateczny: 3+, 3, 3-.",
"Stopień dopuszczający: 2+, 2, 2-.",
"Stopień niedostateczny: 1."
],
"references": ["§43 ust. 4"]
},
{
"category": "Procedura klasyfikacji śródrocznej",
"points": [
"Klasyfikacja śródroczna odbywa się raz w ciągu roku szkolnego, najwcześniej cztery tygodnie przed rozpoczęciem ferii zimowych.",
"Oceny klasyfikacyjne śródroczne są ustalane według określonej skali ocen.",
"Rodzice są informowani o ocenach klasyfikacyjnych śródrocznych podczas zebrań, zgodnie z ustalonym terminarzem.",
"W przypadku trudności ucznia w osiągnięciu wymaganego poziomu edukacyjnego, szkoła zapewnia wsparcie w postaci zindywidualizowanej pracy z nauczycielem."
],
"references": ["§44 ust. 1-5"]
}
]
}
},
{
"id": 5,
"name": "Ocenianie roczne (klasyfikacyjne)",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Procedura klasyfikacji rocznej",
"points": [
"Klasyfikacja roczna polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych.",
"Oceny roczne ustala się na podstawie osiągnięć ucznia z zajęć edukacyjnych oraz zachowania w danym roku szkolnym.",
"Rodzice są informowani o rocznych ocenach klasyfikacyjnych podczas zebrania z wychowawcą klasy, zgodnie z terminarzem szkoły.",
"W przypadku trudności w osiągnięciu wymaganych standardów, szkoła zapewnia uczniowi dodatkowe wsparcie, aby umożliwić mu uzyskanie wymaganej oceny."
],
"references": ["§45 ust. 1-4"]
},
{
"category": "Skala ocen rocznych",
"points": [
"Stopień celujący.",
"Stopień bardzo dobry.",
"Stopień dobry.",
"Stopień dostateczny.",
"Stopień dopuszczający.",
"Stopień niedostateczny."
],
"references": ["§45 ust. 2"]
},
{
"category": "Informowanie uczniów i rodziców o przewidywanych ocenach rocznych",
"points": [
"Przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna musi być wpisana do dziennika co najmniej 5 dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.",
"Rodzice uczniów są informowani o przewidywanych rocznych ocenach na zebraniach oraz przez wpis w dzienniku.",
"W przypadku przewidywanej oceny niedostatecznej, nauczyciel ma obowiązek poinformować rodziców na 5 dni przed klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej."
],
"references": ["§45 ust. 4"]
},
{
"category": "Dostosowanie ocen rocznych do indywidualnych potrzeb ucznia",
"points": [
"Wymagania edukacyjne są dostosowane do indywidualnych potrzeb ucznia, w tym na podstawie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania.",
"W przypadku uczniów posiadających opinie poradni psychologiczno-pedagogicznych, wymagania są modyfikowane, aby wspierać ucznia w osiąganiu zamierzonych wyników."
],
"references": ["§41 ust. 8"]
}
]
}
},
{
"id": 6,
"name": "Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Podstawy przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych",
"points": [
"Egzamin klasyfikacyjny może być przeprowadzony w przypadku ucznia nieklasyfikowanego z powodu usprawiedliwionej lub nieusprawiedliwionej nieobecności, przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na dane zajęcia edukacyjne.",
"Egzamin klasyfikacyjny przysługuje także uczniom realizującym indywidualny program nauki lub spełniającym obowiązek nauki poza szkołą."
],
"references": ["§50 ust. 3-5"]
},
{
"category": "Tryb przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych",
"points": [
"Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się na zasadach określonych w przepisach dotyczących oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.",
"Egzamin klasyfikacyjny dla ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności wymaga zgody Rady Pedagogicznej."
],
"references": ["§50 ust. 4, §50 ust. 6"]
},
{
"category": "Zakres materiału i sposób organizacji",
"points": [
"Zakres materiału egzaminu klasyfikacyjnego obejmuje wymagania edukacyjne wynikające z podstawy programowej dla danego przedmiotu.",
"Egzamin organizowany jest w terminie uzgodnionym z uczniem i jego rodzicami.",
"Komisję egzaminacyjną powołuje dyrektor szkoły."
],
"references": ["§50 ust. 6"]
},
{
"category": "Informowanie ucznia i rodziców o egzaminie",
"points": [
"Rodzice ucznia są informowani o przyczynach i zasadach przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego.",
"Ustalony termin egzaminu oraz jego zakres są przekazywane uczniowi i rodzicom z odpowiednim wyprzedzeniem."
],
"references": ["§50 ust. 3"]
}
]
}
},
{
"id": 7,
"name": "Ustalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Procedura ubiegania się o wyższą ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych",
"points": [
"Uczeń lub jego rodzice mogą złożyć pisemną prośbę o ustalenie wyższej oceny rocznej niż przewidywana.",
"Prośba powinna zostać złożona najpóźniej nazajutrz po uzyskaniu informacji o przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej.",
"Jeśli uczeń spełnia warunki, nauczyciel ustala zakres materiału oraz sposób i formę dodatkowego sprawdzianu wiadomości i umiejętności.",
"Dodatkowy sprawdzian przeprowadza się następnego dnia po złożeniu podania."
],
"references": ["§41 ust. 5"]
},
{
"category": "Ubieganie się o wyższą ocenę klasyfikacyjną zachowania",
"points": [
"Uczeń lub jego rodzice mogą wnioskować o wyższą ocenę roczną z zachowania w przypadku nieuwzględnienia przez wychowawcę wszystkich okoliczności mogących mieć wpływ na ocenę.",
"Wniosek należy złożyć w ciągu dwóch dni od uzyskania informacji o przewidywanej ocenie klasyfikacyjnej zachowania.",
"Wychowawca ponownie analizuje spełnienie przez ucznia kryteriów oceniania zachowania, uwzględniając nowe okoliczności.",
"Wychowawca może ponownie zasięgnąć opinii innych nauczycieli i uczniów przed ustaleniem wyższej oceny."
],
"references": ["§41 ust. 6-7"]
},
{
"category": "Zakres materiału i sposób oceny",
"points": [
"Zakres materiału ustalany jest przez nauczyciela w oparciu o wymagania edukacyjne i dotychczasowe osiągnięcia ucznia.",
"Dodatkowy sprawdzian uwzględnia wymagania programowe dla danej klasy.",
"Nauczyciel bierze pod uwagę również postępy ucznia i jego aktywność na zajęciach."
],
"references": ["§41 ust. 5 pkt. 2"]
},
{
"category": "Terminy i organizacja procedury",
"points": [
"Procedura wnioskowania o wyższą ocenę powinna być zakończona przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.",
"Egzamin lub dodatkowy sprawdzian powinien być przeprowadzony w terminie umożliwiającym wpisanie oceny do dziennika przed zakończeniem roku szkolnego."
],
"references": ["§41 ust. 5 pkt. 3", "§41 ust. 6 pkt. 1"]
}
]
}
},
{
"id": 8,
"name": "Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Forma przekazywania informacji",
"points": [
"Poprzez dziennik elektroniczny, do którego rodzice mają stały dostęp.",
"W formie ustnej lub pisemnej, poprzez wykaz ocen bieżących, klasyfikacyjnych śródrocznych i rocznych.",
"Poprzez udostępnienie do wglądu prac pisemnych uczniów:",
" - Uczniowi podczas zajęć edukacyjnych lub dyżuru nauczyciela.",
" - Rodzicom wyłącznie na terenie szkoły podczas dyżurów, dni otwartych, bądź w terminach uzgodnionych indywidualnie.",
"Telefonicznie lub elektronicznie w przypadku nieobecności rodzica na spotkaniu z wychowawcą."
],
"references": ["§42 ust. 2, §42 ust. 4, §42 ust. 8 pkt. 1"]
},
{
"category": "Osoby odpowiedzialne za przekazywanie informacji",
"points": [
"Nauczyciele poszczególnych przedmiotów.",
"Wychowawca oddziału.",
"W szczególnych przypadkach nauczyciel wskazany przez Dyrektora."
],
"references": ["§42 ust. 8 pkt. 2"]
},
{
"category": "Okoliczności przekazywania informacji",
"points": [
"Podczas pełnionych dyżurów nauczycieli.",
"W trakcie zebrań z rodzicami.",
"Podczas dni otwartych zgodnie z terminarzem roku szkolnego.",
"W dodatkowych terminach uzgodnionych indywidualnie przez obie strony."
],
"references": ["§42 ust. 8 pkt. 3"]
},
{
"category": "Zasady poufności",
"points": [
"Szkoła nie udziela informacji o postępach i trudnościach ucznia osobom lub instytucjom nieuprawnionym."
],
"references": ["§42 ust. 5, §42 ust. 8 pkt. 4"]
}
]
}
}
]
}

View File

@ -0,0 +1,111 @@
{
"school": "Powiatowy Zespół Szkół w Świebodzinie",
"categories": [
{
"id": 1,
"name": "Postanowienia ogólne",
"details": {
"should_include": [
"Zasady i cele oceniania wewnątrzszkolnego.",
"Informacje o formach oceniania (stacjonarne i zdalne).",
"Opis oceniania opisowego (symbolika: 'nb', 'np', 'bz').",
"Jawność ocen dla uczniów i rodziców.",
"Dostępność dokumentu WWSO (w bibliotece szkolnej i na stronie internetowej)."
],
"references": ["§60 ust. 1-6", "§61 ust. 1-3"]
}
},
{
"id": 2,
"name": "Formułowanie wymagań edukacyjnych",
"details": {
"should_include": [
"Zapoznanie uczniów i rodziców z wymaganiami edukacyjnymi na początku roku szkolnego.",
"Podanie sposobów sprawdzania osiągnięć edukacyjnych.",
"Warunki oceniania z danego przedmiotu.",
"Możliwość uzyskania wyższej oceny klasyfikacyjnej i tryb jej przyznawania.",
"Potwierdzenie przekazania tych informacji zapisem w dzienniku elektronicznym."
],
"references": ["§61 ust. 1-4", "§72 ust. 1-4"]
}
},
{
"id": 3,
"name": "Ustalanie kryteriów oceniania zachowania",
"details": {
"should_include": [
"Zasady ustalania ocen zachowania (skala ocen: wzorowe, bardzo dobre, dobre, poprawne, nieodpowiednie, naganne).",
"Kryteria oceniania zachowania, w tym uwzględnienie frekwencji, kultury osobistej, dbałości o tradycję szkoły, bezpieczeństwo i postawy społeczne.",
"Procedura przyznawania oceny zachowania, w tym punktacja i tabela przeliczeniowa.",
"Uwzględnienie wpływu zaburzeń rozwojowych na ocenę zachowania."
],
"references": ["§69 ust. 1-2", "§70 ust. 1-13"]
}
},
{
"id": 4,
"name": "Wystawianie ocen bieżących i klasyfikacyjnych śródrocznych",
"details": {
"should_include": [
"Rodzaje ocen: bieżące, klasyfikacyjne śródroczne i roczne, końcowe.",
"Sposoby wystawiania ocen bieżących (prace pisemne, odpowiedzi ustne, projekty, kartkówki).",
"Jawność ocen i uzasadnianie ich na prośbę ucznia lub rodzica.",
"Skala ocen oraz sposób zapisywania ocen w dzienniku elektronicznym i arkuszach ocen."
],
"references": ["§62 ust. 1-12", "§64 ust. 1-19"]
}
},
{
"id": 5,
"name": "Ocenianie roczne (klasyfikacyjne)",
"details": {
"should_include": [
"Warunki uzyskania oceny klasyfikacyjnej rocznej (średnia ważona).",
"Tabela przeliczeniowa średniej ważonej na ocenę szkolną.",
"Uwzględnianie udziału w konkursach przedmiotowych i olimpiadach przy podwyższaniu oceny.",
"Procedura ustalania ocen z zajęć praktycznych i praktyk zawodowych."
],
"references": ["§63 ust. 1-6", "§71 ust. 1-14"]
}
},
{
"id": 6,
"name": "Przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych",
"details": {
"should_include": [
"Zasady przystąpienia do egzaminu klasyfikacyjnego w przypadku nieobecności ucznia (usprawiedliwionej lub nieusprawiedliwionej).",
"Procedura przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego (pytania, zadania, komisja).",
"Możliwość złożenia wniosku o egzamin klasyfikacyjny do dyrektora szkoły.",
"Szczególne warunki przeprowadzania egzaminu w trybie zdalnym."
],
"references": ["§74 ust. 1-6", "§83 ust. 1-14"]
}
},
{
"id": 7,
"name": "Ustalanie warunków otrzymania wyższych ocen klasyfikacyjnych",
"details": {
"should_include": [
"Warunki ubiegania się o wyższą niż przewidywana ocenę roczną (np. długotrwała choroba, zdarzenia losowe).",
"Procedura zgłaszania wniosku o podwyższenie oceny (termin, uzasadnienie, decyzja nauczyciela).",
"Zasady przeprowadzania sprawdzianu o podwyższenie oceny (forma, kryteria, ocena ostateczna)."
],
"references": ["§72 ust. 1-7"]
}
},
{
"id": 8,
"name": "Ustalanie sposobów przekazywania informacji rodzicom",
"details": {
"should_include": [
"Formy przekazywania informacji rodzicom: spotkania klasowe, indywidualne konsultacje, informacje telefoniczne, korespondencja elektroniczna.",
"Zasady przekazywania informacji o ocenach przewidywanych i klasyfikacyjnych (terminy, forma: ustna lub pisemna).",
"Obowiązki rodziców w zakresie kontaktu z nauczycielami (np. obecność na zebraniach, kontakt w razie trudności w nauce).",
"Zasady potwierdzania przekazania informacji (np. zapis w dzienniku elektronicznym)."
],
"references": ["§61 ust. 5-10", "§81 ust. 1-4"]
}
}
]
}

View File

@ -0,0 +1,190 @@
{
"school": {
"name": "Zespół Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta",
"location": "Słubice"
},
"categories": [
{
"id": 1,
"name": "Postanowienia ogólne",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Zakres oceniania",
"points": [
"Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia",
"Ocenianie zachowania ucznia",
"Informowanie uczniów o poziomie osiągnięć i zachowania"
],
"references": ["§ 1, ust. 3, 4, 6"]
},
{
"category": "Cele oceniania wewnątrzszkolnego",
"points": [
"Pomoc w planowaniu rozwoju ucznia",
"Motywowanie ucznia do dalszych postępów",
"Doskonalenie metod pracy nauczycieli"
],
"references": ["§ 1, ust. 6"]
}
]
}
},
{
"id": 2,
"name": "Formułowanie wymagań edukacyjnych",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Obowiązki nauczycieli",
"points": [
"Informowanie uczniów o wymaganiach edukacyjnych",
"Zapoznanie rodziców z wymaganiami w dzienniku elektronicznym",
"Opracowanie wymagań zgodnych z podstawą programową"
],
"references": ["§ 2, ust. 1-5"]
},
{
"category": "Zasady opracowywania wymagań",
"points": [
"Uwzględnienie specyfiki przedmiotu",
"Indywidualizacja procesu oceniania",
"Konsultacja z nauczycielami i akceptacja dyrektora"
],
"references": ["§ 2, ust. 6-8"]
}
]
}
},
{
"id": 3,
"name": "Dostosowanie wymagań edukacyjnych",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Indywidualizacja procesu",
"points": [
"Uwzględnienie orzeczeń i opinii poradni",
"Dostosowanie wymagań do możliwości psychofizycznych ucznia",
"Zapewnienie dodatkowych wyjaśnień i wsparcia"
],
"references": ["§ 3, ust. 1-4"]
}
]
}
},
{
"id": 4,
"name": "Jawność oceny",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Zasady jawności",
"points": [
"Udostępnienie ocen w dzienniku elektronicznym",
"Możliwość wglądu do sprawdzonych prac",
"Obowiązek uzasadnienia oceny uczniowi i rodzicom"
],
"references": ["§ 4, ust. 1-6"]
}
]
}
},
{
"id": 5,
"name": "Ocenianie bieżące osiągnięć ucznia",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "System oceniania",
"points": [
"Wykorzystanie systemu punktowego",
"Regularne wpisywanie ocen do dziennika",
"Zapewnienie różnorodnych form sprawdzania wiedzy"
],
"references": ["§ 5, ust. 1-11"]
},
{
"category": "Zasady organizacji sprawdzianów",
"points": [
"Zapowiedź sprawdzianu z tygodniowym wyprzedzeniem",
"Określenie wymagań przed sprawdzianem",
"Ustalenie zasad poprawy ocen"
],
"references": ["§ 5, ust. 12-24"]
}
]
}
},
{
"id": 6,
"name": "Ustalanie kryteriów oceniania zachowania",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Kryteria oceny",
"points": [
"Uwzględnienie frekwencji",
"Aktywność w życiu szkoły",
"Przestrzeganie zasad moralnych i kultury osobistej"
],
"references": ["§ 7, ust. 1-12"]
},
{
"category": "Procedura ustalania oceny",
"points": [
"Konsultacja z nauczycielami i uczniami",
"Ustalenie oceny na tydzień przed radą pedagogiczną",
"Uwzględnienie punktacji w tabeli ocen"
],
"references": ["§ 7, ust. 7-12"]
}
]
}
},
{
"id": 7,
"name": "Egzaminy klasyfikacyjne i poprawkowe",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Egzaminy klasyfikacyjne",
"points": [
"Procedura składania wniosków",
"Skład komisji egzaminacyjnej",
"Zasady organizacji egzaminów"
],
"references": ["§ 9, ust. 1-19"]
},
{
"category": "Egzaminy poprawkowe",
"points": [
"Termin i forma egzaminu",
"Procedura organizacji i dokumentacji",
"Warunki uzyskania promocji pomimo niezdania egzaminu"
],
"references": ["§ 11, ust. 1-10"]
}
]
}
},
{
"id": 8,
"name": "Ustalenia końcowe",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Analiza systemu oceniania",
"points": [
"Otwartość systemu na modyfikacje",
"Dokonanie analizy po roku stosowania",
"Wejście systemu w życie po zatwierdzeniu"
],
"references": ["§ 13, ust. 1-2"]
}
]
}
}
]
}

190
data/statuty/wo/data.json Normal file
View File

@ -0,0 +1,190 @@
{
"school": {
"name": "Zespół Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta",
"location": "Słubice"
},
"categories": [
{
"id": 1,
"name": "Postanowienia ogólne",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Zakres oceniania",
"points": [
"Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia",
"Ocenianie zachowania ucznia",
"Informowanie uczniów o poziomie osiągnięć i zachowania"
],
"references": ["§ 1, ust. 3, 4, 6"]
},
{
"category": "Cele oceniania wewnątrzszkolnego",
"points": [
"Pomoc w planowaniu rozwoju ucznia",
"Motywowanie ucznia do dalszych postępów",
"Doskonalenie metod pracy nauczycieli"
],
"references": ["§ 1, ust. 6"]
}
]
}
},
{
"id": 2,
"name": "Formułowanie wymagań edukacyjnych",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Obowiązki nauczycieli",
"points": [
"Informowanie uczniów o wymaganiach edukacyjnych",
"Zapoznanie rodziców z wymaganiami w dzienniku elektronicznym",
"Opracowanie wymagań zgodnych z podstawą programową"
],
"references": ["§ 2, ust. 1-5"]
},
{
"category": "Zasady opracowywania wymagań",
"points": [
"Uwzględnienie specyfiki przedmiotu",
"Indywidualizacja procesu oceniania",
"Konsultacja z nauczycielami i akceptacja dyrektora"
],
"references": ["§ 2, ust. 6-8"]
}
]
}
},
{
"id": 3,
"name": "Dostosowanie wymagań edukacyjnych",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Indywidualizacja procesu",
"points": [
"Uwzględnienie orzeczeń i opinii poradni",
"Dostosowanie wymagań do możliwości psychofizycznych ucznia",
"Zapewnienie dodatkowych wyjaśnień i wsparcia"
],
"references": ["§ 3, ust. 1-4"]
}
]
}
},
{
"id": 4,
"name": "Jawność oceny",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Zasady jawności",
"points": [
"Udostępnienie ocen w dzienniku elektronicznym",
"Możliwość wglądu do sprawdzonych prac",
"Obowiązek uzasadnienia oceny uczniowi i rodzicom"
],
"references": ["§ 4, ust. 1-6"]
}
]
}
},
{
"id": 5,
"name": "Ocenianie bieżące osiągnięć ucznia",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "System oceniania",
"points": [
"Wykorzystanie systemu punktowego",
"Regularne wpisywanie ocen do dziennika",
"Zapewnienie różnorodnych form sprawdzania wiedzy"
],
"references": ["§ 5, ust. 1-11"]
},
{
"category": "Zasady organizacji sprawdzianów",
"points": [
"Zapowiedź sprawdzianu z tygodniowym wyprzedzeniem",
"Określenie wymagań przed sprawdzianem",
"Ustalenie zasad poprawy ocen"
],
"references": ["§ 5, ust. 12-24"]
}
]
}
},
{
"id": 6,
"name": "Ustalanie kryteriów oceniania zachowania",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Kryteria oceny",
"points": [
"Uwzględnienie frekwencji",
"Aktywność w życiu szkoły",
"Przestrzeganie zasad moralnych i kultury osobistej"
],
"references": ["§ 7, ust. 1-12"]
},
{
"category": "Procedura ustalania oceny",
"points": [
"Konsultacja z nauczycielami i uczniami",
"Ustalenie oceny na tydzień przed radą pedagogiczną",
"Uwzględnienie punktacji w tabeli ocen"
],
"references": ["§ 7, ust. 7-12"]
}
]
}
},
{
"id": 7,
"name": "Egzaminy klasyfikacyjne i poprawkowe",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Egzaminy klasyfikacyjne",
"points": [
"Procedura składania wniosków",
"Skład komisji egzaminacyjnej",
"Zasady organizacji egzaminów"
],
"references": ["§ 9, ust. 1-19"]
},
{
"category": "Egzaminy poprawkowe",
"points": [
"Termin i forma egzaminu",
"Procedura organizacji i dokumentacji",
"Warunki uzyskania promocji pomimo niezdania egzaminu"
],
"references": ["§ 11, ust. 1-10"]
}
]
}
},
{
"id": 8,
"name": "Ustalenia końcowe",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Analiza systemu oceniania",
"points": [
"Otwartość systemu na modyfikacje",
"Dokonanie analizy po roku stosowania",
"Wejście systemu w życie po zatwierdzeniu"
],
"references": ["§ 13, ust. 1-2"]
}
]
}
}
]
}

View File

@ -0,0 +1,26 @@
{
"school": {
"name": "string", // Nazwa szkoły
"location": "string" // Lokalizacja szkoły
},
"categories": [ // Lista kategorii w ramach Wewnątrzszkolnego Oceniania
{
"id": "integer", // Identyfikator kategorii
"name": "string", // Nazwa kategorii
"details": { // Szczegóły kategorii
"should_include": [ // Lista rzeczy, które powinny się znaleźć w tej kategorii
{
"category": "string", // Nazwa podkategorii
"points": [ // Lista szczegółowych punktów, które należy uwzględnić
"string" // Opis każdego punktu
],
"references": [ // Lista odniesień do paragrafów w statucie
"string" // Paragrafy lub ustępy, które dotyczą danego punktu
]
}
]
}
}
]
}

BIN
main.pdf Normal file

Binary file not shown.

1264
main.tex Normal file

File diff suppressed because it is too large Load Diff

33
out/statuty/wo/8.json Normal file
View File

@ -0,0 +1,33 @@
{
"przekazywanie_informacji_rodzicom": {
"zakres": {
"szczegoly": [
"Informowanie o postępach i trudnościach ucznia w nauce oraz jego zachowaniu.",
"Informowanie o szczególnych uzdolnieniach ucznia wpływających na jego rozwój edukacyjny.",
"Przekazywanie wyników klasyfikacji śródrocznej i rocznej oraz wymagań edukacyjnych.",
"Przekazywanie informacji o możliwości uzyskania wyższej oceny klasyfikacyjnej z przedmiotów lub zachowania."
]
},
"metody": {
"formy": [
{
"typ": "zebrania",
"opis": "Regularne zebrania ogólne i klasowe organizowane co semestr."
},
{
"typ": "indywidualne_konsultacje",
"opis": "Spotkania nauczycieli z rodzicami w wyznaczonych godzinach konsultacji."
},
{
"typ": "dziennik_elektroniczny",
"opis": "Regularne komunikaty oraz dostęp do ocen i uwag za pośrednictwem systemu elektronicznego."
},
{
"typ": "spotkania_doraźne",
"opis": "Możliwość organizacji spotkań na wniosek rodzica lub nauczyciela w celu omówienia sytuacji ucznia."
}
]
}
}
}

0
py/test.py Normal file
View File