This commit is contained in:
baiobelfer 2025-03-30 10:30:35 +02:00
parent dfb64b84b7
commit 3d5d5fc262
2 changed files with 166 additions and 154 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

310
main.tex
View File

@ -63,10 +63,10 @@
\usepackage{hyperref} % Pakiet do obsługi linków
% Define a new list environment
\newlist{longenum2}{enumerate}{2}
\newlist{long2enum}{enumerate}{2}
% Adjust the first level: Ensure it fits within page width
\setlist[longenum2,1]{
\setlist[long2enum,1]{
label=\arabic*, % Etykieta: "ust. 1."
leftmargin=2em, % Left margin adjusted to fit within header's width
labelsep=0.25em, % Space between label and text
@ -76,7 +76,7 @@
}
% Second level: Adjust similarly
\setlist[longenum2,2]{
\setlist[long2enum,2]{
label=\arabic*), % Label format: "1.", "2.", etc.
leftmargin=2em, % Left margin adjusted to avoid overlap
labelsep=0.25em, % Space between label and text
@ -248,10 +248,10 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
System oceniania opracowany w oparciu o:
\setcounter{enumi}{1} % Start the list numbering from 2
\begin{longenum2}
\begin{long2enum}
\item Rozporządzenie określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów\footnotemark[\roz].
\item Ustawę \emph{Prawo Oświatowe}\footnotemark[\ust].
\end{longenum2}
\end{long2enum}
\newpage
\tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści
@ -418,110 +418,110 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
% -------------------------------------------------
\paragraf{Zasady klasyfikacji wewnątrzszkolnej}
\label{itm:klasyfikacja-zasady}
\label{itm:po-klasyf-zasady}
\begin{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-charakter-cel} Charakter i~cel klasyfikacji
\item \label{itm:po-klasyf-charakter-cel} Charakter i~cel klasyfikacji
\begin{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie} Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia
\item \label{itm:po-klasyf-cel-okresowe-podsumowanie} Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia
z~zajęć określonych w~szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w~ramach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej.
\item \label{itm:klasyfikacja-dotyczy-obowiazkowych-dodatkowych} Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych.
\item \label{itm:po-klasyf-dotyczy-obowiazkowych-dodatkowych} Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych.
\end{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-zasady-ustalania} Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych
\item \label{itm:po-klasyf-zasady-ustalania} Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych
\begin{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-nauczyciele-ustalaja-oceny} Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
\item \label{itm:po-klasyf-nauczyciele-ustalaja-oceny} Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
\item \label{itm:klasyfikacja-wychowawca-ocena-zachowania} Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy zgodnie z~obowiązującym punktowym systemem oceny zachowania.
\item \label{itm:po-klasyf-wychowawca-ocena-zachowania} Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy zgodnie z~obowiązującym punktowym systemem oceny zachowania.
\item \label{itm:klasyfikacja-oceny-dodatkowe-nie-wplywaja} Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
\item \label{itm:po-klasyf-oceny-dodatkowe-nie-wplywaja} Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
\end{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci} Warunki klasyfikowalności ucznia
\item \label{itm:po-klasyf-warunki-klasyfikowalnosci} Warunki klasyfikowalności ucznia
\begin{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
\begin{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w PO.
\item \label{itm:klasyfikacja-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
\item \label{itm:klasyfikacja-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w PO.
\item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
\item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
\end{longenum}
\end{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-obliczanie-oceny} Obliczanie oceny klasyfikacyjnej
\item \label{itm:po-klasyf-obliczanie-oceny} Obliczanie oceny klasyfikacyjnej
\begin{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-ocena-srodroczna-roczna} Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna jest wyliczana z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia w~systemie Librus odpowiednio:
\item \label{itm:po-klasyf-ocena-srodroczna-roczna} Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna jest wyliczana z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia w~systemie Librus odpowiednio:
\begin{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-pierwszy-okres} W~pierwszym okresie - dla oceny śródrocznej
\item \label{itm:klasyfikacja-caly-rok} W~całym roku szkolnym - dla oceny rocznej
\item \label{itm:po-klasyf-pierwszy-okres} W~pierwszym okresie - dla oceny śródrocznej
\item \label{itm:po-klasyf-caly-rok} W~całym roku szkolnym - dla oceny rocznej
\end{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-przeliczenie-procenty} Wynik punktowy jest przeliczany na procenty zgodnie z~wewnątrzszkolnym systemem oceniania, a~następnie konwertowany na stopień w~skali 1--6 (od niedostatecznej do~celującej).
\item \label{itm:po-klasyf-przeliczenie-procenty} Wynik punktowy jest przeliczany na procenty zgodnie z~wewnątrzszkolnym systemem oceniania, a~następnie konwertowany na stopień w~skali 1--6 (od niedostatecznej do~celującej).
\end{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-terminy-klasyfikacyjne} Terminy klasyfikacyjne:
\item \label{itm:po-klasyf-terminy-klasyfikacyjne} Terminy klasyfikacyjne:
\begin{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-dyrektor-okresla-terminy} Terminy posiedzeń śródrocznej oraz rocznej rady klasyfikacyjnej określa dyrektor szkoły w~drodze zarządzenia wewnętrznego.
\item \label{itm:po-klasyf-dyrektor-okresla-terminy} Terminy posiedzeń śródrocznej oraz rocznej rady klasyfikacyjnej określa dyrektor szkoły w~drodze zarządzenia wewnętrznego.
\item \label{itm:klasyfikacja-wpis-do-dokumentacji} Nie później niż w dniu posiedzenia rady klasyfikacyjnej:
\item \label{itm:po-klasyf-wpis-do-dokumentacji} Nie później niż w dniu posiedzenia rady klasyfikacyjnej:
\begin{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-wpis-ocen-edukacyjnych} Nauczyciele prowadzący zajęcia edukacyjne dokonują wpisu ocen klasyfikacyjnych z~tychże zajęć do dokumentacji przebiegu nauczania.
\item \label{itm:klasyfikacja-wpis-oceny-zachowania} Wychowawca klasy dokonuje wpisu oceny klasyfikacyjnej z~zachowania do dokumentacji przebiegu nauczania.
\item \label{itm:po-klasyf-wpis-ocen-edukacyjnych} Nauczyciele prowadzący zajęcia edukacyjne dokonują wpisu ocen klasyfikacyjnych z~tychże zajęć do dokumentacji przebiegu nauczania.
\item \label{itm:po-klasyf-wpis-oceny-zachowania} Wychowawca klasy dokonuje wpisu oceny klasyfikacyjnej z~zachowania do dokumentacji przebiegu nauczania.
\end{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-informacja-o-zagrozeniu} W~razie zagrożenia oceną niedostateczną lub nieklasyfikowaniem ucznia, nauczyciele zajęć edukacyjnych informują ucznia i~jego rodziców (prawnych opiekunów) o~przewidywanych ocenach śródrocznych poprzez wpis w~dzienniku elektronicznym Librus w~terminie:
\item \label{itm:po-klasyf-informacja-o-zagrozeniu} W~razie zagrożenia oceną niedostateczną lub nieklasyfikowaniem ucznia, nauczyciele zajęć edukacyjnych informują ucznia i~jego rodziców (prawnych opiekunów) o~przewidywanych ocenach śródrocznych poprzez wpis w~dzienniku elektronicznym Librus w~terminie:
\begin{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-termin-informacji} Nie później niż miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej.
\item \label{itm:po-klasyf-termin-informacji} Nie później niż miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej.
\end{longenum}
\end{longenum}
\item Skala stopni klasyfikacyjnych
\item \label{itm:skala-stopni-klasyfikacyjnych} Skala stopni klasyfikacyjnych
\begin{longenum}
\item Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w~tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
\item \label{itm:skala-stopni-tabela} Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w~tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
\begin{table}[h]
\centering
\begin{tabular}{|l|c|}
\hline
Stopień & Ocena \\ \hline
celujący & 6 \\ \hline
bardzo dobry & 5 \\ \hline
dobry & 4 \\ \hline
dostateczny & 3 \\ \hline
dopuszczający & 2 \\ \hline
niedostateczny & 1 \\ \hline
\end{tabular}
\caption{Skala ocen klasyfikacyjnych.}
\label{tab:skala_ocen}
\end{table}
\begin{table}[h]
\centering
\begin{tabular}{|l|c|}
\hline
Stopień & Ocena \\ \hline
celujący & 6 \\ \hline
bardzo dobry & 5 \\ \hline
dobry & 4 \\ \hline
dostateczny & 3 \\ \hline
dopuszczający & 2 \\ \hline
niedostateczny & 1 \\ \hline
\end{tabular}
\caption{Skala ocen klasyfikacyjnych.}
\label{tab:skala_ocen}
\end{table}
\end{longenum}
%----------------------
% E. KRYTERIA PROCENTOWE
%----------------------
\item Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom
\item \label{itm:kryteria-procentowe} Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom
\begin{longenum}
\item Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}:
\item \label{itm:kryteria-procentowe-tabela} Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}:
\begin{table}[h]
\centering
\begin{tabular}{|l|c|}
\hline
Ocena & Udział punktowy w~procentach \\ \hline
niedostateczny & 0--29\% \\ \hline
dopuszczający & 30--49\% \\ \hline
dostateczny & 50--64\% \\ \hline
dobry & 65--79\% \\ \hline
bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline
celujący & 96\% i~więcej \\ \hline
\end{tabular}
\caption{Kryteria oceniania w~procentach.}
\label{tab:oceny_procentowe}
\end{table}
\begin{table}[h]
\centering
\begin{tabular}{|l|c|}
\hline
Ocena & Udział punktowy w~procentach \\ \hline
niedostateczny & 0--29\% \\ \hline
dopuszczający & 30--49\% \\ \hline
dostateczny & 50--64\% \\ \hline
dobry & 65--79\% \\ \hline
bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline
celujący & 96\% i~więcej \\ \hline
\end{tabular}
\caption{Kryteria oceniania w~procentach.}
\label{tab:oceny_procentowe}
\end{table}
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów
i~zaokrągla do części całkowitych zgodnie z~zasadami matematycznymi.
\item \label{itm:obliczanie-wyniku-procentowego} Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów
i~zaokrągla do części całkowitych zgodnie z~zasadami matematycznymi.
\end{longenum}
%----------------------
@ -1596,27 +1596,96 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
% 27. Uczeń ma obowiązek być przygotowany do odpowiedzi ustnej ztrzech ostatnich jednostek tematycznych
%-------------------------------------------------------------------------
\subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
\label{itm:klasyfikacja-srodroczna}
% \subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
% \label{itm:klasyfikacja-srodroczna}
% \begin{longenum}
% \item \label{itm:klasyfikacja-zasady-ogolne} \textbf{Zasady ogólne}:
% \begin{longenum}
% \item Klasyfikacja śródroczna przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego, zgodnie z zasadami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-charakter-cel}].
% \end{longenum}
% \item \label{itm:klasyfikacja-specyfika} \textbf{Specyfika klasyfikacji śródrocznej}:
% \begin{longenum}
% \item Klasyfikacja śródroczna obejmuje podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia za pierwszy semestr roku szkolnego, zgodnie z wymaganiami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie}].
% \item Terminy klasyfikacji ustala dyrektor szkoły, stosownie do [\ref{itm:klasyfikacja-terminy-klasyfikacyjne}].
% \item Informacje o przewidywanych ocenach śródrocznych przekazywane są uczniom i rodzicom zgodnie z terminami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-termin-informacji}].
% \end{longenum}
% \item \label{itm:klasyfikacja-niekwalifikowanie-srodroczne} \textbf{Niekwalifikowanie śródroczne}:
% \begin{longenum}
% \item Warunki niekwalifikowania ucznia w klasyfikacji śródrocznej opisane są w [\ref{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci}].
% \item W przypadku nieklasyfikacji, nauczyciel zobowiązany jest określić ramy i tryb, w jakim uczeń może nadrobić zaległości w drugim półroczu:
% \begin{longenum}
% \item Nauczyciel ustala plan działań, uwzględniając:
% \begin{longenum}
% \item Materiał do uzupełnienia.
% \item Terminy realizacji poszczególnych elementów.
% \item Formy sprawdzenia wiedzy.
% \end{longenum}
% \item Monitoruje postępy ucznia, zapewniając możliwość konsultacji.
% \item Informuje rodziców o~warunkach nadrabiania zaległości poprzez stosowne wpisy w dzienniku elektronicznym.
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% % \item \label{itm:procedura-odwolawcza} \textbf{Procedura odwoławcza}:
% % \begin{longenum}
% % \item Procedura odwoławcza w przypadku niezgodności oceny śródrocznej z przepisami określona jest w [\ref{itm:odwolanie-przepisy}].
% % \end{longenum}
% \end{longenum}
%-------------------------------------------------------------------------
%-------------------------------------------------------------------------
\subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
\label{subsec:klasyfikacja-srodroczna}
\paragraph{Klasyfikacja środroczna}
\begin{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-zasady-ogolne} \textbf{Zasady ogólne}:
\item \label{itm:srodroczna-zasady-ogolne} Zasady ogólne
\begin{longenum}
\item Klasyfikacja śródroczna przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego, zgodnie z zasadami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-charakter-cel}].
\item Klasyfikacja śródroczna (okresowa) przeprowadzana jest jednorazowo w ciągu roku szkolnego.
\item Obejmuje ona podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia w okresie od początku roku szkolnego do końca pierwszego semestru.
\item W jej ramach ustala się:
\begin{longenum}
\item śródroczne oceny klasyfikacyjne z poszczególnych przedmiotów nauczania,
\item śródroczne oceny klasyfikacyjne zachowania ucznia.
\end{longenum}
\item Klasyfikacja stanowi podstawę do monitorowania postępów ucznia oraz planowania dalszej pracy pedagogicznej.
\end{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-specyfika} \textbf{Specyfika klasyfikacji śródrocznej}:
\item \label{itm:srodroczna-terminy} Terminy klasyfikacyjne:
\begin{longenum}
\item Klasyfikacja śródroczna obejmuje podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia za pierwszy semestr roku szkolnego, zgodnie z wymaganiami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie}].
\item Terminy klasyfikacji ustala dyrektor szkoły, stosownie do [\ref{itm:klasyfikacja-terminy-klasyfikacyjne}].
\item Informacje o przewidywanych ocenach śródrocznych przekazywane są uczniom i rodzicom zgodnie z terminami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-termin-informacji}].
\item Terminy ustala dyrektor szkoły.
\item Informację o~nieklasyfikowaniu lub przewidywanych niedostatetycznych ocenach śródrocznych nauczyciele przekazują uczniom w~następujących terminach:
\begin{longenum}
\item W~przypadku zagrożenia oceną niedostateczną — \emph{co najmniej 30~dni} przed terminem tego posiedzenia, zgodnie z zasadami określonymi w [\ref{itm:po-klasyf-informacja-o-zagrozeniu}].
\end{longenum}
\end{longenum}
\item \label{itm:klasyfikacja-niekwalifikowanie-srodroczne} \textbf{Niekwalifikowanie śródroczne}:
\item \label{itm:srodroczna-podstawa-punktowa} Podstawa punktowa i~zasady ustalania ocen śródrocznych z~zajęć edukacyjnych:
\begin{longenum}
\item Warunki niekwalifikowania ucznia w klasyfikacji śródrocznej opisane są w [\ref{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci}].
\item Śródroczna ocena klasyfikacyjna z~danego przedmiotu opiera się na liczbie punktów uzyskanych w~pierwszym okresie roku szkolnego, z~uwzględnieniem różnych form sprawdzania wiedzy.
\item Ostateczna ocena śródroczna wyliczana jest automatycznie w~programie~Librus jako średnia ważona, przy czym uwzględnia się:
\begin{longenum}
\item Liczbę punktów uzyskanych w~pierwszym semestrze,
\item Łączną maksymalną liczbę punktów ustaloną dla zrealizowanych form sprawdzania wiedzy w pierwszym semestrze (zgodnie z Przedmiotowym Ocenianiem (PO)).
\item Zasady określone w~Wewnątrzszkolnym~Ocenianiu~(WO), w tym procedury popraw ocen, opisane w [\ref{itm:po-klasyf-przeliczenie-procenty}].
\end{longenum}
\end{longenum}
\item \label{itm:srodroczna-ocena-zachowania} Ocena klasyfikacyjna zachowania:
\begin{longenum}
\item Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów oraz opinii samego ocenianego ucznia, zgodnie z punktowymi zasadami oceny zachowania określonymi w Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO), opisanymi w [\ref{itm:po-klasyf-wychowawca-ocena-zachowania}].
\end{longenum}
\item \label{itm:srodroczna-nieklasyfikowanie} Nieklasyfikowanie śródroczne:
\begin{longenum}
\item Warunki nieklasyfikowania ucznia w klasyfikacji śródrocznej są określone w [\ref{itm:po-klasyf-warunki-klasyfikowalnosci}].
\item W przypadku nieklasyfikacji, nauczyciel zobowiązany jest określić ramy i tryb, w jakim uczeń może nadrobić zaległości w drugim półroczu:
\begin{longenum}
\item Nauczyciel ustala plan działań, uwzględniając:
@ -1630,81 +1699,24 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
\end{longenum}
\end{longenum}
% \item \label{itm:procedura-odwolawcza} \textbf{Procedura odwoławcza}:
\end{longenum}
% % \item \label{itm:procedura-odwolawcza} \textbf{Procedura odwoławcza}:
% % \begin{longenum}
% % \item Procedura odwoławcza w przypadku niezgodności oceny śródrocznej z przepisami określona jest w [\ref{itm:odwolanie-przepisy}].
% % \end{longenum}
% \item Procedura odwoławcza:
% \begin{longenum}
% \item Procedura odwoławcza w przypadku niezgodności oceny śródrocznej z przepisami określona jest w [\ref{itm:odwolanie-przepisy}].
% \item Uczeń lub rodzic (prawny opiekun) może wnieść zastrzeżenie do~dyrektora szkoły,
% jeśli uzna, że ocena śródroczna z zajęć edukacyjnych lub zachowania została
% ustalona niezgodnie z~przepisami.
% \item Dyrektor może wówczas powołać komisję, która przeprowadzi sprawdzian wiadomości
% i~umiejętności w przypadku zajęć edukacyjnych lub dokona ponownej oceny zachowania
% na podstawie obowiązujących zasad. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna
% i~nie może być niższa od pierwotnej.
% \end{longenum}
\end{longenum}%-------------------------------------------------------------------------
% \subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
% \label{subsec:klasyfikacja-srodroczna}
% \begin{longenum}
% \item Zasady ogólne:
% \begin{longenum}
% \item Klasyfikacja śródroczna (okresowa) przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego,
% zwykle pod koniec pierwszego semestru.
% \item Polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia za okres od
% początku roku szkolnego do zakończenia pierwszego semestru oraz na ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z poszczególnych zajęć i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
% \end{longenum}
% \item Terminy klasyfikacyjne:
% \begin{longenum}
% \item Terminy ustala dyrektor szkoły. Najczęściej wyznaczane są one na ostatni tydzień pierwszego okresu (styczeń lub luty).
% \item Informację o~przewidywanych ocenach śródrocznych nauczyciele i~wychowawca przekazują uczniom w~następujących terminach:
% \begin{longenum}
% \item Co najmniej 2~tygodnie przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej,
% \item W~przypadku zagrożenia oceną niedostateczną — \emph{co najmniej 30~dni} przed terminem tego posiedzenia.
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% \item Podstawa punktowa i~zasady ustalania ocen śródrocznych z~zajęć edukacyjnych:
% \begin{longenum}
% \item Śródroczna ocena klasyfikacyjna z~danego przedmiotu opiera się na liczbie punktów uzyskanych w~pierwszym okresie roku szkolnego, z~uwzględnieniem różnych form sprawdzania wiedzy.
% \item Ostateczna ocena śródroczna wyliczana jest automatycznie w~programie~Librus jako średnia ważona, przy czym uwzględnia się:
% \begin{longenum}
% \item Liczbę punktów uzyskanych w~pierwszym semestrze,
% \item Łączną maksymalną liczbę punktów ustaloną dla zrealizowanych form sprawdzania wiedzy w pierwszym semestrze (zgodnie z Przedmiotowym Ocenianiem (PO)).
% \item Zasady określone w~Wewnątrzszkolnym~Ocenianiu~(WO),
% w~tym procedury popraw ocen.
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% \item Ocena klasyfikacyjna zachowania:
% \begin{longenum}
% \item Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy
% po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów oraz opinii samego ocenianego ucznia, zgodnie z punktowymi zasadami oceny zachowania określonymi w Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO).
% \end{longenum}
% \item Procedura odwoławcza:
% \begin{longenum}
% \item Uczeń lub rodzic (prawny opiekun) może wnieść zastrzeżenie do~dyrektora szkoły,
% jeśli uzna, że ocena śródroczna z zajęć edukacyjnych lub zachowania została
% ustalona niezgodnie z~przepisami.
% \item Dyrektor może wówczas powołać komisję, która przeprowadzi sprawdzian wiadomości
% i~umiejętności w przypadku zajęć edukacyjnych lub dokona ponownej oceny zachowania
% na podstawie obowiązujących zasad. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna
% i~nie może być niższa od pierwotnej.
% \end{longenum}
% \item Niekwalifikowanie śródroczne:
% \begin{longenum}
% \item Uczeń może zostać uznany za nieklasyfikowanego w klasyfikacji śródrocznej, jeżeli:
% \begin{longenum}
% \item Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w Przedmiotowym Systemie Oceniania (PSO) lub Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO).
% \item Jego nieobecność na zajęciach przekracza połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
% \end{longenum}
% \item Decyzję o nieklasyfikacji podejmuje nauczyciel prowadzący zajęcia po konsultacji z wychowawcą i dyrektorem szkoły.
% \item W przypadku nieklasyfikacji w klasyfikacji śródrocznej:
% \begin{longenum}
% \item Nauczyciel zobowiązany jest zaproponować uczniowi sposób nadrobienia zaległości w drugim półroczu.
% \item Uczeń zobowiązany jest uzyskać oceny bieżące z materiału objętego zaległościami, aby możliwe było wystawienie oceny klasyfikacyjnej na koniec roku szkolnego.
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% \end{longenum}
%--------------------------------------------------------------------------
%--------------------------------------------------------------------------
\section{Klasyfikacja roczna}