u
This commit is contained in:
parent
dfb64b84b7
commit
3d5d5fc262
226
main.tex
226
main.tex
@ -63,10 +63,10 @@
|
||||
\usepackage{hyperref} % Pakiet do obsługi linków
|
||||
|
||||
% Define a new list environment
|
||||
\newlist{longenum2}{enumerate}{2}
|
||||
\newlist{long2enum}{enumerate}{2}
|
||||
|
||||
% Adjust the first level: Ensure it fits within page width
|
||||
\setlist[longenum2,1]{
|
||||
\setlist[long2enum,1]{
|
||||
label=\arabic*, % Etykieta: "ust. 1."
|
||||
leftmargin=2em, % Left margin adjusted to fit within header's width
|
||||
labelsep=0.25em, % Space between label and text
|
||||
@ -76,7 +76,7 @@
|
||||
}
|
||||
|
||||
% Second level: Adjust similarly
|
||||
\setlist[longenum2,2]{
|
||||
\setlist[long2enum,2]{
|
||||
label=\arabic*), % Label format: "1.", "2.", etc.
|
||||
leftmargin=2em, % Left margin adjusted to avoid overlap
|
||||
labelsep=0.25em, % Space between label and text
|
||||
@ -248,10 +248,10 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
|
||||
System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
|
||||
\setcounter{enumi}{1} % Start the list numbering from 2
|
||||
\begin{longenum2}
|
||||
\begin{long2enum}
|
||||
\item Rozporządzenie określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów\footnotemark[\roz].
|
||||
\item Ustawę \emph{Prawo Oświatowe}\footnotemark[\ust].
|
||||
\end{longenum2}
|
||||
\end{long2enum}
|
||||
|
||||
\newpage
|
||||
\tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści
|
||||
@ -418,66 +418,66 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
\paragraf{Zasady klasyfikacji wewnątrzszkolnej}
|
||||
\label{itm:klasyfikacja-zasady}
|
||||
\label{itm:po-klasyf-zasady}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-charakter-cel} Charakter i~cel klasyfikacji
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-charakter-cel} Charakter i~cel klasyfikacji
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie} Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-cel-okresowe-podsumowanie} Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia
|
||||
z~zajęć określonych w~szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w~ramach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-dotyczy-obowiazkowych-dodatkowych} Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-dotyczy-obowiazkowych-dodatkowych} Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-zasady-ustalania} Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-zasady-ustalania} Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-nauczyciele-ustalaja-oceny} Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-nauczyciele-ustalaja-oceny} Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-wychowawca-ocena-zachowania} Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy zgodnie z~obowiązującym punktowym systemem oceny zachowania.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-wychowawca-ocena-zachowania} Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy zgodnie z~obowiązującym punktowym systemem oceny zachowania.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-oceny-dodatkowe-nie-wplywaja} Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-oceny-dodatkowe-nie-wplywaja} Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci} Warunki klasyfikowalności ucznia
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-warunki-klasyfikowalnosci} Warunki klasyfikowalności ucznia
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w PO.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w PO.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-obliczanie-oceny} Obliczanie oceny klasyfikacyjnej
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-obliczanie-oceny} Obliczanie oceny klasyfikacyjnej
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-ocena-srodroczna-roczna} Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna jest wyliczana z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia w~systemie Librus odpowiednio:
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-ocena-srodroczna-roczna} Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna jest wyliczana z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia w~systemie Librus odpowiednio:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-pierwszy-okres} W~pierwszym okresie - dla oceny śródrocznej
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-caly-rok} W~całym roku szkolnym - dla oceny rocznej
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-pierwszy-okres} W~pierwszym okresie - dla oceny śródrocznej
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-caly-rok} W~całym roku szkolnym - dla oceny rocznej
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-przeliczenie-procenty} Wynik punktowy jest przeliczany na procenty zgodnie z~wewnątrzszkolnym systemem oceniania, a~następnie konwertowany na stopień w~skali 1--6 (od niedostatecznej do~celującej).
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-przeliczenie-procenty} Wynik punktowy jest przeliczany na procenty zgodnie z~wewnątrzszkolnym systemem oceniania, a~następnie konwertowany na stopień w~skali 1--6 (od niedostatecznej do~celującej).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-terminy-klasyfikacyjne} Terminy klasyfikacyjne:
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-terminy-klasyfikacyjne} Terminy klasyfikacyjne:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-dyrektor-okresla-terminy} Terminy posiedzeń śródrocznej oraz rocznej rady klasyfikacyjnej określa dyrektor szkoły w~drodze zarządzenia wewnętrznego.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-dyrektor-okresla-terminy} Terminy posiedzeń śródrocznej oraz rocznej rady klasyfikacyjnej określa dyrektor szkoły w~drodze zarządzenia wewnętrznego.
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-wpis-do-dokumentacji} Nie później niż w dniu posiedzenia rady klasyfikacyjnej:
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-wpis-do-dokumentacji} Nie później niż w dniu posiedzenia rady klasyfikacyjnej:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-wpis-ocen-edukacyjnych} Nauczyciele prowadzący zajęcia edukacyjne dokonują wpisu ocen klasyfikacyjnych z~tychże zajęć do dokumentacji przebiegu nauczania.
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-wpis-oceny-zachowania} Wychowawca klasy dokonuje wpisu oceny klasyfikacyjnej z~zachowania do dokumentacji przebiegu nauczania.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-wpis-ocen-edukacyjnych} Nauczyciele prowadzący zajęcia edukacyjne dokonują wpisu ocen klasyfikacyjnych z~tychże zajęć do dokumentacji przebiegu nauczania.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-wpis-oceny-zachowania} Wychowawca klasy dokonuje wpisu oceny klasyfikacyjnej z~zachowania do dokumentacji przebiegu nauczania.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-informacja-o-zagrozeniu} W~razie zagrożenia oceną niedostateczną lub nieklasyfikowaniem ucznia, nauczyciele zajęć edukacyjnych informują ucznia i~jego rodziców (prawnych opiekunów) o~przewidywanych ocenach śródrocznych poprzez wpis w~dzienniku elektronicznym Librus w~terminie:
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-informacja-o-zagrozeniu} W~razie zagrożenia oceną niedostateczną lub nieklasyfikowaniem ucznia, nauczyciele zajęć edukacyjnych informują ucznia i~jego rodziców (prawnych opiekunów) o~przewidywanych ocenach śródrocznych poprzez wpis w~dzienniku elektronicznym Librus w~terminie:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-termin-informacji} Nie później niż miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej.
|
||||
\item \label{itm:po-klasyf-termin-informacji} Nie później niż miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Skala stopni klasyfikacyjnych
|
||||
\item \label{itm:skala-stopni-klasyfikacyjnych} Skala stopni klasyfikacyjnych
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w~tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
|
||||
\item \label{itm:skala-stopni-tabela} Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w~tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
|
||||
|
||||
\begin{table}[h]
|
||||
\centering
|
||||
@ -500,9 +500,9 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
%----------------------
|
||||
% E. KRYTERIA PROCENTOWE
|
||||
%----------------------
|
||||
\item Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom
|
||||
\item \label{itm:kryteria-procentowe} Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}:
|
||||
\item \label{itm:kryteria-procentowe-tabela} Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}:
|
||||
|
||||
\begin{table}[h]
|
||||
\centering
|
||||
@ -520,7 +520,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\label{tab:oceny_procentowe}
|
||||
\end{table}
|
||||
|
||||
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów
|
||||
\item \label{itm:obliczanie-wyniku-procentowego} Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów
|
||||
i~zaokrągla do części całkowitych zgodnie z~zasadami matematycznymi.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
@ -1595,28 +1595,97 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
% co najmniej 3 dni – z pozostałych przedmiotów.
|
||||
% 27. Uczeń ma obowiązek być przygotowany do odpowiedzi ustnej ztrzech ostatnich jednostek tematycznych
|
||||
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
% \subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
|
||||
% \label{itm:klasyfikacja-srodroczna}
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \label{itm:klasyfikacja-zasady-ogolne} \textbf{Zasady ogólne}:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Klasyfikacja śródroczna przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego, zgodnie z zasadami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-charakter-cel}].
|
||||
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \label{itm:klasyfikacja-specyfika} \textbf{Specyfika klasyfikacji śródrocznej}:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Klasyfikacja śródroczna obejmuje podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia za pierwszy semestr roku szkolnego, zgodnie z wymaganiami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie}].
|
||||
% \item Terminy klasyfikacji ustala dyrektor szkoły, stosownie do [\ref{itm:klasyfikacja-terminy-klasyfikacyjne}].
|
||||
% \item Informacje o przewidywanych ocenach śródrocznych przekazywane są uczniom i rodzicom zgodnie z terminami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-termin-informacji}].
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \label{itm:klasyfikacja-niekwalifikowanie-srodroczne} \textbf{Niekwalifikowanie śródroczne}:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Warunki niekwalifikowania ucznia w klasyfikacji śródrocznej opisane są w [\ref{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci}].
|
||||
% \item W przypadku nieklasyfikacji, nauczyciel zobowiązany jest określić ramy i tryb, w jakim uczeń może nadrobić zaległości w drugim półroczu:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Nauczyciel ustala plan działań, uwzględniając:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Materiał do uzupełnienia.
|
||||
% \item Terminy realizacji poszczególnych elementów.
|
||||
% \item Formy sprawdzenia wiedzy.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \item Monitoruje postępy ucznia, zapewniając możliwość konsultacji.
|
||||
% \item Informuje rodziców o~warunkach nadrabiania zaległości poprzez stosowne wpisy w dzienniku elektronicznym.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% % \item \label{itm:procedura-odwolawcza} \textbf{Procedura odwoławcza}:
|
||||
% % \begin{longenum}
|
||||
% % \item Procedura odwoławcza w przypadku niezgodności oceny śródrocznej z przepisami określona jest w [\ref{itm:odwolanie-przepisy}].
|
||||
% % \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
\subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
|
||||
\label{itm:klasyfikacja-srodroczna}
|
||||
\label{subsec:klasyfikacja-srodroczna}
|
||||
|
||||
\paragraph{Klasyfikacja środroczna}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-zasady-ogolne} \textbf{Zasady ogólne}:
|
||||
\item \label{itm:srodroczna-zasady-ogolne} Zasady ogólne
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Klasyfikacja śródroczna przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego, zgodnie z zasadami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-charakter-cel}].
|
||||
|
||||
\item Klasyfikacja śródroczna (okresowa) przeprowadzana jest jednorazowo w ciągu roku szkolnego.
|
||||
\item Obejmuje ona podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia w okresie od początku roku szkolnego do końca pierwszego semestru.
|
||||
\item W jej ramach ustala się:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item śródroczne oceny klasyfikacyjne z poszczególnych przedmiotów nauczania,
|
||||
\item śródroczne oceny klasyfikacyjne zachowania ucznia.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Klasyfikacja stanowi podstawę do monitorowania postępów ucznia oraz planowania dalszej pracy pedagogicznej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-specyfika} \textbf{Specyfika klasyfikacji śródrocznej}:
|
||||
\item \label{itm:srodroczna-terminy} Terminy klasyfikacyjne:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Klasyfikacja śródroczna obejmuje podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia za pierwszy semestr roku szkolnego, zgodnie z wymaganiami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie}].
|
||||
\item Terminy klasyfikacji ustala dyrektor szkoły, stosownie do [\ref{itm:klasyfikacja-terminy-klasyfikacyjne}].
|
||||
\item Informacje o przewidywanych ocenach śródrocznych przekazywane są uczniom i rodzicom zgodnie z terminami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-termin-informacji}].
|
||||
\item Terminy ustala dyrektor szkoły.
|
||||
\item Informację o~nieklasyfikowaniu lub przewidywanych niedostatetycznych ocenach śródrocznych nauczyciele przekazują uczniom w~następujących terminach:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item W~przypadku zagrożenia oceną niedostateczną — \emph{co najmniej 30~dni} przed terminem tego posiedzenia, zgodnie z zasadami określonymi w [\ref{itm:po-klasyf-informacja-o-zagrozeniu}].
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \label{itm:klasyfikacja-niekwalifikowanie-srodroczne} \textbf{Niekwalifikowanie śródroczne}:
|
||||
\item \label{itm:srodroczna-podstawa-punktowa} Podstawa punktowa i~zasady ustalania ocen śródrocznych z~zajęć edukacyjnych:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Warunki niekwalifikowania ucznia w klasyfikacji śródrocznej opisane są w [\ref{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci}].
|
||||
\item Śródroczna ocena klasyfikacyjna z~danego przedmiotu opiera się na liczbie punktów uzyskanych w~pierwszym okresie roku szkolnego, z~uwzględnieniem różnych form sprawdzania wiedzy.
|
||||
\item Ostateczna ocena śródroczna wyliczana jest automatycznie w~programie~Librus jako średnia ważona, przy czym uwzględnia się:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Liczbę punktów uzyskanych w~pierwszym semestrze,
|
||||
\item Łączną maksymalną liczbę punktów ustaloną dla zrealizowanych form sprawdzania wiedzy w pierwszym semestrze (zgodnie z Przedmiotowym Ocenianiem (PO)).
|
||||
\item Zasady określone w~Wewnątrzszkolnym~Ocenianiu~(WO), w tym procedury popraw ocen, opisane w [\ref{itm:po-klasyf-przeliczenie-procenty}].
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \label{itm:srodroczna-ocena-zachowania} Ocena klasyfikacyjna zachowania:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów oraz opinii samego ocenianego ucznia, zgodnie z punktowymi zasadami oceny zachowania określonymi w Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO), opisanymi w [\ref{itm:po-klasyf-wychowawca-ocena-zachowania}].
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \label{itm:srodroczna-nieklasyfikowanie} Nieklasyfikowanie śródroczne:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Warunki nieklasyfikowania ucznia w klasyfikacji śródrocznej są określone w [\ref{itm:po-klasyf-warunki-klasyfikowalnosci}].
|
||||
\item W przypadku nieklasyfikacji, nauczyciel zobowiązany jest określić ramy i tryb, w jakim uczeń może nadrobić zaległości w drugim półroczu:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Nauczyciel ustala plan działań, uwzględniając:
|
||||
@ -1630,52 +1699,12 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item \label{itm:procedura-odwolawcza} \textbf{Procedura odwoławcza}:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Procedura odwoławcza w przypadku niezgodności oceny śródrocznej z przepisami określona jest w [\ref{itm:odwolanie-przepisy}].
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
|
||||
% \subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
|
||||
% \label{subsec:klasyfikacja-srodroczna}
|
||||
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Zasady ogólne:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Klasyfikacja śródroczna (okresowa) przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego,
|
||||
% zwykle pod koniec pierwszego semestru.
|
||||
% \item Polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia za okres od
|
||||
% początku roku szkolnego do zakończenia pierwszego semestru oraz na ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z poszczególnych zajęć i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Terminy klasyfikacyjne:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Terminy ustala dyrektor szkoły. Najczęściej wyznaczane są one na ostatni tydzień pierwszego okresu (styczeń lub luty).
|
||||
% \item Informację o~przewidywanych ocenach śródrocznych nauczyciele i~wychowawca przekazują uczniom w~następujących terminach:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Co najmniej 2~tygodnie przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej,
|
||||
% \item W~przypadku zagrożenia oceną niedostateczną — \emph{co najmniej 30~dni} przed terminem tego posiedzenia.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Podstawa punktowa i~zasady ustalania ocen śródrocznych z~zajęć edukacyjnych:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Śródroczna ocena klasyfikacyjna z~danego przedmiotu opiera się na liczbie punktów uzyskanych w~pierwszym okresie roku szkolnego, z~uwzględnieniem różnych form sprawdzania wiedzy.
|
||||
% \item Ostateczna ocena śródroczna wyliczana jest automatycznie w~programie~Librus jako średnia ważona, przy czym uwzględnia się:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Liczbę punktów uzyskanych w~pierwszym semestrze,
|
||||
% \item Łączną maksymalną liczbę punktów ustaloną dla zrealizowanych form sprawdzania wiedzy w pierwszym semestrze (zgodnie z Przedmiotowym Ocenianiem (PO)).
|
||||
% \item Zasady określone w~Wewnątrzszkolnym~Ocenianiu~(WO),
|
||||
% w~tym procedury popraw ocen.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Ocena klasyfikacyjna zachowania:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy
|
||||
% po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów oraz opinii samego ocenianego ucznia, zgodnie z punktowymi zasadami oceny zachowania określonymi w Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO).
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% % \item \label{itm:procedura-odwolawcza} \textbf{Procedura odwoławcza}:
|
||||
% % \begin{longenum}
|
||||
% % \item Procedura odwoławcza w przypadku niezgodności oceny śródrocznej z przepisami określona jest w [\ref{itm:odwolanie-przepisy}].
|
||||
% % \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Procedura odwoławcza:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
@ -1688,23 +1717,6 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
% i~nie może być niższa od pierwotnej.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \item Niekwalifikowanie śródroczne:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Uczeń może zostać uznany za nieklasyfikowanego w klasyfikacji śródrocznej, jeżeli:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w Przedmiotowym Systemie Oceniania (PSO) lub Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO).
|
||||
% \item Jego nieobecność na zajęciach przekracza połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \item Decyzję o nieklasyfikacji podejmuje nauczyciel prowadzący zajęcia po konsultacji z wychowawcą i dyrektorem szkoły.
|
||||
% \item W przypadku nieklasyfikacji w klasyfikacji śródrocznej:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Nauczyciel zobowiązany jest zaproponować uczniowi sposób nadrobienia zaległości w drugim półroczu.
|
||||
% \item Uczeń zobowiązany jest uzyskać oceny bieżące z materiału objętego zaległościami, aby możliwe było wystawienie oceny klasyfikacyjnej na koniec roku szkolnego.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
%--------------------------------------------------------------------------
|
||||
%--------------------------------------------------------------------------
|
||||
\section{Klasyfikacja roczna}
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user