diff --git a/main.pdf b/main.pdf index 6da326c..6d9740b 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index d5912e3..6b2b384 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -63,10 +63,10 @@ \usepackage{hyperref} % Pakiet do obsługi linków % Define a new list environment -\newlist{longenum2}{enumerate}{2} +\newlist{long2enum}{enumerate}{2} % Adjust the first level: Ensure it fits within page width -\setlist[longenum2,1]{ +\setlist[long2enum,1]{ label=\arabic*, % Etykieta: "ust. 1." leftmargin=2em, % Left margin adjusted to fit within header's width labelsep=0.25em, % Space between label and text @@ -76,7 +76,7 @@ } % Second level: Adjust similarly -\setlist[longenum2,2]{ +\setlist[long2enum,2]{ label=\arabic*), % Label format: "1.", "2.", etc. leftmargin=2em, % Left margin adjusted to avoid overlap labelsep=0.25em, % Space between label and text @@ -248,10 +248,10 @@ im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\ System oceniania opracowany w oparciu o: \setcounter{enumi}{1} % Start the list numbering from 2 -\begin{longenum2} +\begin{long2enum} \item Rozporządzenie określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów\footnotemark[\roz]. \item Ustawę \emph{Prawo Oświatowe}\footnotemark[\ust]. -\end{longenum2} +\end{long2enum} \newpage \tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści @@ -418,110 +418,110 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: % ------------------------------------------------- \paragraf{Zasady klasyfikacji wewnątrzszkolnej} -\label{itm:klasyfikacja-zasady} +\label{itm:po-klasyf-zasady} \begin{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-charakter-cel} Charakter i~cel klasyfikacji + \item \label{itm:po-klasyf-charakter-cel} Charakter i~cel klasyfikacji \begin{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie} Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia + \item \label{itm:po-klasyf-cel-okresowe-podsumowanie} Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z~zajęć określonych w~szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w~ramach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej. - \item \label{itm:klasyfikacja-dotyczy-obowiazkowych-dodatkowych} Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych. + \item \label{itm:po-klasyf-dotyczy-obowiazkowych-dodatkowych} Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych. \end{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-zasady-ustalania} Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych + \item \label{itm:po-klasyf-zasady-ustalania} Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych \begin{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-nauczyciele-ustalaja-oceny} Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia. + \item \label{itm:po-klasyf-nauczyciele-ustalaja-oceny} Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia. - \item \label{itm:klasyfikacja-wychowawca-ocena-zachowania} Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy zgodnie z~obowiązującym punktowym systemem oceny zachowania. + \item \label{itm:po-klasyf-wychowawca-ocena-zachowania} Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy zgodnie z~obowiązującym punktowym systemem oceny zachowania. - \item \label{itm:klasyfikacja-oceny-dodatkowe-nie-wplywaja} Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły. + \item \label{itm:po-klasyf-oceny-dodatkowe-nie-wplywaja} Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły. \end{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci} Warunki klasyfikowalności ucznia + \item \label{itm:po-klasyf-warunki-klasyfikowalnosci} Warunki klasyfikowalności ucznia \begin{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli: + \item \label{itm:po-klasyf-uczen-nieklasyfikowany} Uczeń może być uznany za nieklasyfikowanego z~jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli: \begin{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w PO. - \item \label{itm:klasyfikacja-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania. - \item \label{itm:klasyfikacja-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych. + \item \label{itm:po-klasyf-brak-minimalnej-liczby-ocen} Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w~WO, jeżeli nie została ona ustalona w PO. + \item \label{itm:po-klasyf-nieobecnosc-polowa-czasu} Jego nieobecność na zajęciach wynosi co najmniej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w~szkolnym planie nauczania. + \item \label{itm:po-klasyf-brak-podstaw-oceny} Nie ma podstaw do wystawienia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku wymaganych osiągnięć edukacyjnych. \end{longenum} \end{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-obliczanie-oceny} Obliczanie oceny klasyfikacyjnej + \item \label{itm:po-klasyf-obliczanie-oceny} Obliczanie oceny klasyfikacyjnej \begin{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-ocena-srodroczna-roczna} Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna jest wyliczana z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia w~systemie Librus odpowiednio: + \item \label{itm:po-klasyf-ocena-srodroczna-roczna} Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna jest wyliczana z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia w~systemie Librus odpowiednio: \begin{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-pierwszy-okres} W~pierwszym okresie - dla oceny śródrocznej - \item \label{itm:klasyfikacja-caly-rok} W~całym roku szkolnym - dla oceny rocznej + \item \label{itm:po-klasyf-pierwszy-okres} W~pierwszym okresie - dla oceny śródrocznej + \item \label{itm:po-klasyf-caly-rok} W~całym roku szkolnym - dla oceny rocznej \end{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-przeliczenie-procenty} Wynik punktowy jest przeliczany na procenty zgodnie z~wewnątrzszkolnym systemem oceniania, a~następnie konwertowany na stopień w~skali 1--6 (od niedostatecznej do~celującej). + \item \label{itm:po-klasyf-przeliczenie-procenty} Wynik punktowy jest przeliczany na procenty zgodnie z~wewnątrzszkolnym systemem oceniania, a~następnie konwertowany na stopień w~skali 1--6 (od niedostatecznej do~celującej). \end{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-terminy-klasyfikacyjne} Terminy klasyfikacyjne: + \item \label{itm:po-klasyf-terminy-klasyfikacyjne} Terminy klasyfikacyjne: \begin{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-dyrektor-okresla-terminy} Terminy posiedzeń śródrocznej oraz rocznej rady klasyfikacyjnej określa dyrektor szkoły w~drodze zarządzenia wewnętrznego. + \item \label{itm:po-klasyf-dyrektor-okresla-terminy} Terminy posiedzeń śródrocznej oraz rocznej rady klasyfikacyjnej określa dyrektor szkoły w~drodze zarządzenia wewnętrznego. - \item \label{itm:klasyfikacja-wpis-do-dokumentacji} Nie później niż w dniu posiedzenia rady klasyfikacyjnej: + \item \label{itm:po-klasyf-wpis-do-dokumentacji} Nie później niż w dniu posiedzenia rady klasyfikacyjnej: \begin{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-wpis-ocen-edukacyjnych} Nauczyciele prowadzący zajęcia edukacyjne dokonują wpisu ocen klasyfikacyjnych z~tychże zajęć do dokumentacji przebiegu nauczania. - \item \label{itm:klasyfikacja-wpis-oceny-zachowania} Wychowawca klasy dokonuje wpisu oceny klasyfikacyjnej z~zachowania do dokumentacji przebiegu nauczania. + \item \label{itm:po-klasyf-wpis-ocen-edukacyjnych} Nauczyciele prowadzący zajęcia edukacyjne dokonują wpisu ocen klasyfikacyjnych z~tychże zajęć do dokumentacji przebiegu nauczania. + \item \label{itm:po-klasyf-wpis-oceny-zachowania} Wychowawca klasy dokonuje wpisu oceny klasyfikacyjnej z~zachowania do dokumentacji przebiegu nauczania. \end{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-informacja-o-zagrozeniu} W~razie zagrożenia oceną niedostateczną lub nieklasyfikowaniem ucznia, nauczyciele zajęć edukacyjnych informują ucznia i~jego rodziców (prawnych opiekunów) o~przewidywanych ocenach śródrocznych poprzez wpis w~dzienniku elektronicznym Librus w~terminie: + \item \label{itm:po-klasyf-informacja-o-zagrozeniu} W~razie zagrożenia oceną niedostateczną lub nieklasyfikowaniem ucznia, nauczyciele zajęć edukacyjnych informują ucznia i~jego rodziców (prawnych opiekunów) o~przewidywanych ocenach śródrocznych poprzez wpis w~dzienniku elektronicznym Librus w~terminie: \begin{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-termin-informacji} Nie później niż miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej. + \item \label{itm:po-klasyf-termin-informacji} Nie później niż miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej. \end{longenum} \end{longenum} - \item Skala stopni klasyfikacyjnych + \item \label{itm:skala-stopni-klasyfikacyjnych} Skala stopni klasyfikacyjnych \begin{longenum} - \item Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w~tabeli~\ref{tab:skala_ocen}: - - \begin{table}[h] - \centering - \begin{tabular}{|l|c|} - \hline - Stopień & Ocena \\ \hline - celujący & 6 \\ \hline - bardzo dobry & 5 \\ \hline - dobry & 4 \\ \hline - dostateczny & 3 \\ \hline - dopuszczający & 2 \\ \hline - niedostateczny & 1 \\ \hline - \end{tabular} - \caption{Skala ocen klasyfikacyjnych.} - \label{tab:skala_ocen} - \end{table} - + \item \label{itm:skala-stopni-tabela} Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w~tabeli~\ref{tab:skala_ocen}: + + \begin{table}[h] + \centering + \begin{tabular}{|l|c|} + \hline + Stopień & Ocena \\ \hline + celujący & 6 \\ \hline + bardzo dobry & 5 \\ \hline + dobry & 4 \\ \hline + dostateczny & 3 \\ \hline + dopuszczający & 2 \\ \hline + niedostateczny & 1 \\ \hline + \end{tabular} + \caption{Skala ocen klasyfikacyjnych.} + \label{tab:skala_ocen} + \end{table} + \end{longenum} - + %---------------------- % E. KRYTERIA PROCENTOWE %---------------------- - \item Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom + \item \label{itm:kryteria-procentowe} Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom \begin{longenum} - \item Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}: - - \begin{table}[h] - \centering - \begin{tabular}{|l|c|} - \hline - Ocena & Udział punktowy w~procentach \\ \hline - niedostateczny & 0--29\% \\ \hline - dopuszczający & 30--49\% \\ \hline - dostateczny & 50--64\% \\ \hline - dobry & 65--79\% \\ \hline - bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline - celujący & 96\% i~więcej \\ \hline - \end{tabular} - \caption{Kryteria oceniania w~procentach.} - \label{tab:oceny_procentowe} - \end{table} - - \item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów - i~zaokrągla do części całkowitych zgodnie z~zasadami matematycznymi. + \item \label{itm:kryteria-procentowe-tabela} Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}: + + \begin{table}[h] + \centering + \begin{tabular}{|l|c|} + \hline + Ocena & Udział punktowy w~procentach \\ \hline + niedostateczny & 0--29\% \\ \hline + dopuszczający & 30--49\% \\ \hline + dostateczny & 50--64\% \\ \hline + dobry & 65--79\% \\ \hline + bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline + celujący & 96\% i~więcej \\ \hline + \end{tabular} + \caption{Kryteria oceniania w~procentach.} + \label{tab:oceny_procentowe} + \end{table} + + \item \label{itm:obliczanie-wyniku-procentowego} Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów + i~zaokrągla do części całkowitych zgodnie z~zasadami matematycznymi. \end{longenum} %---------------------- @@ -1596,27 +1596,96 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ % 27. Uczeń ma obowiązek być przygotowany do odpowiedzi ustnej ztrzech ostatnich jednostek tematycznych %------------------------------------------------------------------------- -\subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)} -\label{itm:klasyfikacja-srodroczna} +% \subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)} +% \label{itm:klasyfikacja-srodroczna} +% \begin{longenum} + +% \item \label{itm:klasyfikacja-zasady-ogolne} \textbf{Zasady ogólne}: +% \begin{longenum} +% \item Klasyfikacja śródroczna przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego, zgodnie z zasadami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-charakter-cel}]. + +% \end{longenum} + +% \item \label{itm:klasyfikacja-specyfika} \textbf{Specyfika klasyfikacji śródrocznej}: +% \begin{longenum} +% \item Klasyfikacja śródroczna obejmuje podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia za pierwszy semestr roku szkolnego, zgodnie z wymaganiami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie}]. +% \item Terminy klasyfikacji ustala dyrektor szkoły, stosownie do [\ref{itm:klasyfikacja-terminy-klasyfikacyjne}]. +% \item Informacje o przewidywanych ocenach śródrocznych przekazywane są uczniom i rodzicom zgodnie z terminami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-termin-informacji}]. +% \end{longenum} + +% \item \label{itm:klasyfikacja-niekwalifikowanie-srodroczne} \textbf{Niekwalifikowanie śródroczne}: +% \begin{longenum} +% \item Warunki niekwalifikowania ucznia w klasyfikacji śródrocznej opisane są w [\ref{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci}]. +% \item W przypadku nieklasyfikacji, nauczyciel zobowiązany jest określić ramy i tryb, w jakim uczeń może nadrobić zaległości w drugim półroczu: +% \begin{longenum} +% \item Nauczyciel ustala plan działań, uwzględniając: +% \begin{longenum} +% \item Materiał do uzupełnienia. +% \item Terminy realizacji poszczególnych elementów. +% \item Formy sprawdzenia wiedzy. +% \end{longenum} +% \item Monitoruje postępy ucznia, zapewniając możliwość konsultacji. +% \item Informuje rodziców o~warunkach nadrabiania zaległości poprzez stosowne wpisy w dzienniku elektronicznym. +% \end{longenum} +% \end{longenum} + +% % \item \label{itm:procedura-odwolawcza} \textbf{Procedura odwoławcza}: +% % \begin{longenum} +% % \item Procedura odwoławcza w przypadku niezgodności oceny śródrocznej z przepisami określona jest w [\ref{itm:odwolanie-przepisy}]. +% % \end{longenum} + +% \end{longenum} + + +%------------------------------------------------------------------------- +%------------------------------------------------------------------------- +\subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)} +\label{subsec:klasyfikacja-srodroczna} + +\paragraph{Klasyfikacja środroczna} \begin{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-zasady-ogolne} \textbf{Zasady ogólne}: + \item \label{itm:srodroczna-zasady-ogolne} Zasady ogólne \begin{longenum} - \item Klasyfikacja śródroczna przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego, zgodnie z zasadami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-charakter-cel}]. - + \item Klasyfikacja śródroczna (okresowa) przeprowadzana jest jednorazowo w ciągu roku szkolnego. + \item Obejmuje ona podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia w okresie od początku roku szkolnego do końca pierwszego semestru. + \item W jej ramach ustala się: + \begin{longenum} + \item śródroczne oceny klasyfikacyjne z poszczególnych przedmiotów nauczania, + \item śródroczne oceny klasyfikacyjne zachowania ucznia. + \end{longenum} + \item Klasyfikacja stanowi podstawę do monitorowania postępów ucznia oraz planowania dalszej pracy pedagogicznej. \end{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-specyfika} \textbf{Specyfika klasyfikacji śródrocznej}: + \item \label{itm:srodroczna-terminy} Terminy klasyfikacyjne: \begin{longenum} - \item Klasyfikacja śródroczna obejmuje podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia za pierwszy semestr roku szkolnego, zgodnie z wymaganiami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-cel-okresowe-podsumowanie}]. - \item Terminy klasyfikacji ustala dyrektor szkoły, stosownie do [\ref{itm:klasyfikacja-terminy-klasyfikacyjne}]. - \item Informacje o przewidywanych ocenach śródrocznych przekazywane są uczniom i rodzicom zgodnie z terminami określonymi w [\ref{itm:klasyfikacja-termin-informacji}]. + \item Terminy ustala dyrektor szkoły. + \item Informację o~nieklasyfikowaniu lub przewidywanych niedostatetycznych ocenach śródrocznych nauczyciele przekazują uczniom w~następujących terminach: + \begin{longenum} + \item W~przypadku zagrożenia oceną niedostateczną — \emph{co najmniej 30~dni} przed terminem tego posiedzenia, zgodnie z zasadami określonymi w [\ref{itm:po-klasyf-informacja-o-zagrozeniu}]. + \end{longenum} \end{longenum} - \item \label{itm:klasyfikacja-niekwalifikowanie-srodroczne} \textbf{Niekwalifikowanie śródroczne}: + \item \label{itm:srodroczna-podstawa-punktowa} Podstawa punktowa i~zasady ustalania ocen śródrocznych z~zajęć edukacyjnych: \begin{longenum} - \item Warunki niekwalifikowania ucznia w klasyfikacji śródrocznej opisane są w [\ref{itm:klasyfikacja-warunki-klasyfikowalnosci}]. + \item Śródroczna ocena klasyfikacyjna z~danego przedmiotu opiera się na liczbie punktów uzyskanych w~pierwszym okresie roku szkolnego, z~uwzględnieniem różnych form sprawdzania wiedzy. + \item Ostateczna ocena śródroczna wyliczana jest automatycznie w~programie~Librus jako średnia ważona, przy czym uwzględnia się: + \begin{longenum} + \item Liczbę punktów uzyskanych w~pierwszym semestrze, + \item Łączną maksymalną liczbę punktów ustaloną dla zrealizowanych form sprawdzania wiedzy w pierwszym semestrze (zgodnie z Przedmiotowym Ocenianiem (PO)). + \item Zasady określone w~Wewnątrzszkolnym~Ocenianiu~(WO), w tym procedury popraw ocen, opisane w [\ref{itm:po-klasyf-przeliczenie-procenty}]. + \end{longenum} + \end{longenum} + + \item \label{itm:srodroczna-ocena-zachowania} Ocena klasyfikacyjna zachowania: + \begin{longenum} + \item Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów oraz opinii samego ocenianego ucznia, zgodnie z punktowymi zasadami oceny zachowania określonymi w Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO), opisanymi w [\ref{itm:po-klasyf-wychowawca-ocena-zachowania}]. + \end{longenum} + + \item \label{itm:srodroczna-nieklasyfikowanie} Nieklasyfikowanie śródroczne: + \begin{longenum} + \item Warunki nieklasyfikowania ucznia w klasyfikacji śródrocznej są określone w [\ref{itm:po-klasyf-warunki-klasyfikowalnosci}]. \item W przypadku nieklasyfikacji, nauczyciel zobowiązany jest określić ramy i tryb, w jakim uczeń może nadrobić zaległości w drugim półroczu: \begin{longenum} \item Nauczyciel ustala plan działań, uwzględniając: @@ -1630,81 +1699,24 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~ \end{longenum} \end{longenum} - % \item \label{itm:procedura-odwolawcza} \textbf{Procedura odwoławcza}: +\end{longenum} + +% % \item \label{itm:procedura-odwolawcza} \textbf{Procedura odwoławcza}: +% % \begin{longenum} +% % \item Procedura odwoławcza w przypadku niezgodności oceny śródrocznej z przepisami określona jest w [\ref{itm:odwolanie-przepisy}]. +% % \end{longenum} + + % \item Procedura odwoławcza: % \begin{longenum} - % \item Procedura odwoławcza w przypadku niezgodności oceny śródrocznej z przepisami określona jest w [\ref{itm:odwolanie-przepisy}]. + % \item Uczeń lub rodzic (prawny opiekun) może wnieść zastrzeżenie do~dyrektora szkoły, + % jeśli uzna, że ocena śródroczna z zajęć edukacyjnych lub zachowania została + % ustalona niezgodnie z~przepisami. + % \item Dyrektor może wówczas powołać komisję, która przeprowadzi sprawdzian wiadomości + % i~umiejętności w przypadku zajęć edukacyjnych lub dokona ponownej oceny zachowania + % na podstawie obowiązujących zasad. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna + % i~nie może być niższa od pierwotnej. % \end{longenum} -\end{longenum}%------------------------------------------------------------------------- - -% \subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)} -% \label{subsec:klasyfikacja-srodroczna} - -% \begin{longenum} -% \item Zasady ogólne: -% \begin{longenum} -% \item Klasyfikacja śródroczna (okresowa) przeprowadzana jest raz w ciągu roku szkolnego, -% zwykle pod koniec pierwszego semestru. -% \item Polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia za okres od -% początku roku szkolnego do zakończenia pierwszego semestru oraz na ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z poszczególnych zajęć i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. -% \end{longenum} - -% \item Terminy klasyfikacyjne: -% \begin{longenum} -% \item Terminy ustala dyrektor szkoły. Najczęściej wyznaczane są one na ostatni tydzień pierwszego okresu (styczeń lub luty). -% \item Informację o~przewidywanych ocenach śródrocznych nauczyciele i~wychowawca przekazują uczniom w~następujących terminach: -% \begin{longenum} -% \item Co najmniej 2~tygodnie przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej, -% \item W~przypadku zagrożenia oceną niedostateczną — \emph{co najmniej 30~dni} przed terminem tego posiedzenia. -% \end{longenum} -% \end{longenum} - -% \item Podstawa punktowa i~zasady ustalania ocen śródrocznych z~zajęć edukacyjnych: -% \begin{longenum} -% \item Śródroczna ocena klasyfikacyjna z~danego przedmiotu opiera się na liczbie punktów uzyskanych w~pierwszym okresie roku szkolnego, z~uwzględnieniem różnych form sprawdzania wiedzy. -% \item Ostateczna ocena śródroczna wyliczana jest automatycznie w~programie~Librus jako średnia ważona, przy czym uwzględnia się: -% \begin{longenum} -% \item Liczbę punktów uzyskanych w~pierwszym semestrze, -% \item Łączną maksymalną liczbę punktów ustaloną dla zrealizowanych form sprawdzania wiedzy w pierwszym semestrze (zgodnie z Przedmiotowym Ocenianiem (PO)). -% \item Zasady określone w~Wewnątrzszkolnym~Ocenianiu~(WO), -% w~tym procedury popraw ocen. -% \end{longenum} -% \end{longenum} - -% \item Ocena klasyfikacyjna zachowania: -% \begin{longenum} -% \item Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy -% po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów oraz opinii samego ocenianego ucznia, zgodnie z punktowymi zasadami oceny zachowania określonymi w Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO). -% \end{longenum} - -% \item Procedura odwoławcza: -% \begin{longenum} -% \item Uczeń lub rodzic (prawny opiekun) może wnieść zastrzeżenie do~dyrektora szkoły, -% jeśli uzna, że ocena śródroczna z zajęć edukacyjnych lub zachowania została -% ustalona niezgodnie z~przepisami. -% \item Dyrektor może wówczas powołać komisję, która przeprowadzi sprawdzian wiadomości -% i~umiejętności w przypadku zajęć edukacyjnych lub dokona ponownej oceny zachowania -% na podstawie obowiązujących zasad. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna -% i~nie może być niższa od pierwotnej. -% \end{longenum} - -% \item Niekwalifikowanie śródroczne: -% \begin{longenum} -% \item Uczeń może zostać uznany za nieklasyfikowanego w klasyfikacji śródrocznej, jeżeli: -% \begin{longenum} -% \item Brakuje minimalnej liczby ocen cząstkowych, określonej w Przedmiotowym Systemie Oceniania (PSO) lub Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO). -% \item Jego nieobecność na zajęciach przekracza połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania. -% \end{longenum} -% \item Decyzję o nieklasyfikacji podejmuje nauczyciel prowadzący zajęcia po konsultacji z wychowawcą i dyrektorem szkoły. -% \item W przypadku nieklasyfikacji w klasyfikacji śródrocznej: -% \begin{longenum} -% \item Nauczyciel zobowiązany jest zaproponować uczniowi sposób nadrobienia zaległości w drugim półroczu. -% \item Uczeń zobowiązany jest uzyskać oceny bieżące z materiału objętego zaległościami, aby możliwe było wystawienie oceny klasyfikacyjnej na koniec roku szkolnego. -% \end{longenum} -% \end{longenum} - -% \end{longenum} - %-------------------------------------------------------------------------- %-------------------------------------------------------------------------- \section{Klasyfikacja roczna}