u: oceny klasyf. Postanowienia Ogolne
This commit is contained in:
parent
c9541fc826
commit
2b69bb7361
110
klasyfikacja.txt
110
klasyfikacja.txt
@ -1,18 +1,24 @@
|
||||
Ustalanie śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz
|
||||
rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
|
||||
|
||||
§ 6
|
||||
|
||||
1. Klasyfikację śródroczną uczniów przeprowadza się raz w ciągu roku szkolnego.
|
||||
|
||||
2. Klasyfikacja śródroczna i roczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia
|
||||
z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania i zachowania ucznia oraz ustaleniu
|
||||
śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej
|
||||
zachowania.
|
||||
|
||||
3. Uczeń może być nieklasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest
|
||||
podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku minimalnej liczby
|
||||
ocen cząstkowych z danego przedmiotu, określonych w PZO pod warunkiem nieobecności ucznia na
|
||||
zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie
|
||||
nauczania.
|
||||
|
||||
4. Klasyfikację uczniów przeprowadza się 2 razy w ciągu roku szkolnego, w terminach określonych
|
||||
w harmonogramie organizacji roku szkolnego.
|
||||
|
||||
5. Na miesiąc przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym Rady Pedagogicznej nauczyciele
|
||||
prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca klasy, informują ucznia i jego
|
||||
rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych
|
||||
@ -21,15 +27,15 @@ z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania
|
||||
- rodziców, wychowawca klasy na zebraniu;
|
||||
- konsultacje przedmiotowe organizowane przez szkołę stwarzają okazję rozmowy zainteresowanych
|
||||
rodziców z nauczycielami poszczególnych przedmiotów.
|
||||
6. Proponowana ocena nie jest oceną ostateczną i może ulec zmianie, nie zmienia się jednak oceny
|
||||
dopuszczającej na niższą.
|
||||
7. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele
|
||||
prowadzący poszczególne obowiązkowe zajęcia edukacyjne.
|
||||
8. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy, po zasięgnięciu
|
||||
opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
|
||||
9. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele
|
||||
prowadzący poszczególne dodatkowe zajęcia edukacyjne. Ocena klasyfikacyjna z dodatkowych zajęć
|
||||
edukacyjnych nie ma wpływu na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
|
||||
|
||||
6. Proponowana ocena nie jest oceną ostateczną i może ulec zmianie, nie zmienia się jednak oceny dopuszczającej na niższą.
|
||||
|
||||
7. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne obowiązkowe zajęcia edukacyjne.
|
||||
|
||||
8. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy, po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
|
||||
|
||||
9. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne dodatkowe zajęcia edukacyjne. Ocena klasyfikacyjna z dodatkowych zajęć edukacyjnych nie ma wpływu na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
|
||||
|
||||
10. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna wynika ze zdobytej przez ucznia liczby punktów,
|
||||
odpowiednio w pierwszym okresie i całym roku szkolnym, zapisanej w dokumentacji słownie wg skali.
|
||||
1) stopień celujący - 6;
|
||||
@ -47,11 +53,15 @@ dobry 65 – 79 %
|
||||
bardzo dobry 80 – 95 %
|
||||
celujący 96 i powyżej
|
||||
Wynik procentowy jest zaokrąglony do części całkowitych zgodnie zzasadami matematycznymi.
|
||||
|
||||
11. Ocena roczna uwzględnia punkty zdobyte w ciągu całego roku szkolnego.
|
||||
|
||||
12. Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie mają wpływu na ocenę klasyfikacyjną zachowania.
|
||||
|
||||
13. Ocena klasyfikacyjna zachowania nie ma wpływu na:
|
||||
- oceny klasyfikacyjne zzajęć edukacyjnych
|
||||
- promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.
|
||||
|
||||
14. Uczeń przyjęty do szkoły w trakcie etapu edukacyjnego, na podstawie decyzji Dyrektora Szkoły,
|
||||
uzyskuje zaliczenie określonej części programu z poszczególnych przedmiotów na podstawie arkusza
|
||||
ocen. Uzyskane przez ucznia w poprzedniej szkole oceny przelicza się na punkty według skali:
|
||||
@ -60,8 +70,10 @@ dostateczny (3) – 57%
|
||||
dobry (4) – 72%
|
||||
bardzo dobry (5) – 88%
|
||||
celujący (6) - 98%
|
||||
|
||||
15. Przy ustalaniu oceny z zajęć edukacyjnych oraz przy ustalaniu szczegółowych wymagań na
|
||||
poszczególne oceny w przedmiotowych zasadach ocenienia, stosuje się następujące kryteria ogólne:
|
||||
|
||||
1)stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
|
||||
a) posiada pełnię wiedzy i umiejętności z zakresu podstawy programowej w danym etapie
|
||||
kształcenia,
|
||||
@ -70,6 +82,7 @@ c) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów t
|
||||
i praktycznych z programu nauczania,
|
||||
d) proponuje rozwiązania nietypowe lub osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach
|
||||
przedmiotowych albo posiada inne porównywalne osiągnięcia,
|
||||
|
||||
2)stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:
|
||||
a) opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności określonych programem w danym etapie
|
||||
nauki,
|
||||
@ -77,48 +90,63 @@ b) samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne oraz praktyczne wynikające z p
|
||||
nauczania,
|
||||
c) potrafi zastosować posiadane wiadomości i umiejętności w rozwiązywaniu problemów
|
||||
i zadań w nowych sytuacjach,
|
||||
|
||||
3)stopień dobry otrzymuje uczeń, który:
|
||||
a) opanował wiadomości i umiejętności określonych programem w danym etapie nauki
|
||||
niemal w pełnym zakresie,
|
||||
b) poprawnie stosuje posiadane wiadomości i umiejętności w samodzielnym rozwiązywaniu
|
||||
problemów i zadań typowych, znanych z lekcji lub podręcznika,
|
||||
|
||||
4)stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:
|
||||
a) opanował znaczącą część wiadomości i umiejętności określone podstawą programową
|
||||
w danym etapie nauki,
|
||||
b) poprawnie stosuje posiadane wiadomości i umiejętności w rozwiązywaniu problemów
|
||||
i zadań o niewielkim stopniu złożoności w sytuacjach typowych, często powtarzających się na
|
||||
lekcji,
|
||||
|
||||
5)stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:
|
||||
a) nie opanował w pełni wiadomości i umiejętności zawartych w podstawie programowej,
|
||||
ale opanował je w zakresie niezbędnym do dalszego kształcenia z danego przedmiotu,
|
||||
b) potrafi z pomocą nauczyciela rozwiązywać problemy i zadania praktyczne o niewielkim stopniu
|
||||
trudności, często powtarzające się podczas lekcji i w życiu codziennym,
|
||||
|
||||
6)stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:
|
||||
a) nie opanował wiadomości i umiejętności określonych podstawą programową, a istniejące braki
|
||||
uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z danego przedmiotu,
|
||||
b) nie potrafi rozwiązywać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela.
|
||||
|
||||
|
||||
16. Uczeń, który zakwalifikował się, co najmniej do ustnego finału olimpiady przedmiotowej szczebla
|
||||
regionalnego otrzymuje z danego przedmiotu roczną ocenę celującą.
|
||||
|
||||
17. Ustalona przez nauczyciela śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna może być zmieniona tylko
|
||||
w wyniku egzaminu – sprawdzianu wiedzy i umiejętności na zasadach opisanych w §10.
|
||||
|
||||
18. Ustalona przez nauczyciela niedostateczna ocena klasyfikacyjna roczna może być zmieniona tylko
|
||||
w wyniku egzaminu poprawkowego.
|
||||
|
||||
19. Uczeń niesklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin
|
||||
klasyfikacyjny.
|
||||
|
||||
20. Każdy nauczyciel zobowiązany jest do wystawiania ocen klasyfikacyjnych śródrocznych i rocznych
|
||||
w terminie ustalonym w harmonogramie pracy szkoły.
|
||||
|
||||
21. Uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich obowiązkowych zajęć
|
||||
edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, uzyskał roczne oceny klasyfikacyjne wyższe
|
||||
od oceny niedostatecznej.
|
||||
|
||||
22. Uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen
|
||||
co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, otrzymuje promocję do klasy
|
||||
programowo wyższej z wyróżnieniem.
|
||||
|
||||
23. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne , religię lub etykę albo religię i etykę do
|
||||
średniej ocen, o której mowa w pkt. 23, wlicza się także roczne oceny uzyskane z tych zajęć.
|
||||
|
||||
24. Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną
|
||||
(śródroczną) ocenę klasyfikacyjną. Uczeń, który tytuł laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej
|
||||
uzyskał po ustaleniu albo uzyskaniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych otrzymuje
|
||||
z tych zajęć edukacyjnych celującą końcową ocenę klasyfikacyjną.
|
||||
|
||||
25. Uczeń, który nie otrzymał z co najmniej z trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych, określonych
|
||||
w szkolnym planie nauczania, ocen wyższych od oceny niedostatecznej, nie otrzymuje promocji do
|
||||
klasy programowo wyższej i powtarza klasę.
|
||||
@ -156,4 +184,66 @@ Ukończenie szkoły: Klasyfikacja końcowa (oparta na rocznych ocenach klasyfika
|
||||
Wpływ na dalszą edukację: Końcowe oceny klasyfikacyjne z etapu edukacyjnego mogą mieć wpływ na rekrutację do szkół wyższego poziomu (np. średnich lub wyższych), szczególnie w przypadku średniej ocen lub wyróżnień (rozszerzenie § 6 ust. 22).
|
||||
Wyjaśnienie:
|
||||
W podanym § 6 klasyfikacja roczna jest głównym mechanizmem oceny na koniec roku szkolnego, ale w polskim systemie教育的 "klasyfikacja końcowa" zazwyczaj odnosi się do podsumowania całego etapu edukacyjnego (np. szkoły podstawowej). Dlatego elementy takie jak ukończenie szkoły czy świadectwo są naturalnym przedłużeniem zasad rocznej klasyfikacji na koniec etapu.
|
||||
Punkt 8 (§ 6 ust. 24) explicite wspomina "celującą końcową ocenę klasyfikacyjną" dla laureatów olimpiad, co jest jedynym bezpośrednim odniesieniem do klasyfikacji końcowej w tekście. Pozostałe elementy wynikają z interpretacji i praktyki szkolnej.
|
||||
Punkt 8 (§ 6 ust. 24) explicite wspomina "celującą końcową ocenę klasyfikacyjną" dla laureatów olimpiad, co jest jedynym bezpośrednim odniesieniem do klasyfikacji końcowej w tekście. Pozostałe elementy wynikają z interpretacji i praktyki szkolnej.
|
||||
|
||||
|
||||
------------------------------------
|
||||
3. Uczeń może być nieklasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest
|
||||
podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku minimalnej liczby
|
||||
ocen cząstkowych z danego przedmiotu, określonych w PZO pod warunkiem nieobecności ucznia na
|
||||
zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie
|
||||
nauczania.
|
||||
|
||||
5. Na miesiąc przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym Rady Pedagogicznej nauczyciele
|
||||
prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca klasy, informują ucznia i jego
|
||||
rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych
|
||||
z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania.
|
||||
- uczniów, nauczyciele informują na zajęciach lekcyjnych;
|
||||
- rodziców, wychowawca klasy na zebraniu;
|
||||
- konsultacje przedmiotowe organizowane przez szkołę stwarzają okazję rozmowy zainteresowanych
|
||||
rodziców z nauczycielami poszczególnych przedmiotów.
|
||||
|
||||
|
||||
14. Uczeń przyjęty do szkoły w trakcie etapu edukacyjnego, na podstawie decyzji Dyrektora Szkoły,
|
||||
uzyskuje zaliczenie określonej części programu z poszczególnych przedmiotów na podstawie arkusza
|
||||
ocen. Uzyskane przez ucznia w poprzedniej szkole oceny przelicza się na punkty według skali:
|
||||
dopuszczający (2) – 40%
|
||||
dostateczny (3) – 57%
|
||||
dobry (4) – 72%
|
||||
bardzo dobry (5) – 88%
|
||||
celujący (6) - 98%
|
||||
|
||||
16. Uczeń, który zakwalifikował się, co najmniej do ustnego finału olimpiady przedmiotowej szczebla
|
||||
regionalnego otrzymuje z danego przedmiotu roczną ocenę celującą.
|
||||
|
||||
17. Ustalona przez nauczyciela śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna może być zmieniona tylko
|
||||
w wyniku egzaminu – sprawdzianu wiedzy i umiejętności na zasadach opisanych w §10.
|
||||
|
||||
18. Ustalona przez nauczyciela niedostateczna ocena klasyfikacyjna roczna może być zmieniona tylko
|
||||
w wyniku egzaminu poprawkowego.
|
||||
|
||||
19. Uczeń niesklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin
|
||||
klasyfikacyjny.
|
||||
|
||||
20. Każdy nauczyciel zobowiązany jest do wystawiania ocen klasyfikacyjnych śródrocznych i rocznych
|
||||
w terminie ustalonym w harmonogramie pracy szkoły.
|
||||
|
||||
21. Uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich obowiązkowych zajęć
|
||||
edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, uzyskał roczne oceny klasyfikacyjne wyższe
|
||||
od oceny niedostatecznej.
|
||||
|
||||
22. Uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen
|
||||
co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, otrzymuje promocję do klasy
|
||||
programowo wyższej z wyróżnieniem.
|
||||
|
||||
23. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne , religię lub etykę albo religię i etykę do
|
||||
średniej ocen, o której mowa w pkt. 23, wlicza się także roczne oceny uzyskane z tych zajęć.
|
||||
|
||||
24. Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną
|
||||
(śródroczną) ocenę klasyfikacyjną. Uczeń, który tytuł laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej
|
||||
uzyskał po ustaleniu albo uzyskaniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych otrzymuje
|
||||
z tych zajęć edukacyjnych celującą końcową ocenę klasyfikacyjną.
|
||||
|
||||
25. Uczeń, który nie otrzymał z co najmniej z trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych, określonych
|
||||
w szkolnym planie nauczania, ocen wyższych od oceny niedostatecznej, nie otrzymuje promocji do
|
||||
klasy programowo wyższej i powtarza klasę.
|
||||
|
51
main.tex
51
main.tex
@ -550,6 +550,57 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
\paragraf{Warunki klasyfikowalności ucznia}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Uczeń może być nieklasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu braku minimalnej liczby ocen cząstkowych z danego przedmiotu, określonych w PZO,
|
||||
\item Nieobecność ucznia na zajęciach edukacyjnych przekracza połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Decyzję o nieklasyfikowaniu podejmuje nauczyciel prowadzący zajęcia po konsultacji z wychowawcą i dyrektorem szkoły.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
\paragraf{Zasady przenoszenia ocen z innych szkół}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Uczeń przyjęty do szkoły w trakcie etapu edukacyjnego, na podstawie decyzji Dyrektora Szkoły, uzyskuje zaliczenie określonej części programu z poszczególnych przedmiotów na podstawie arkusza ocen.
|
||||
|
||||
\item Uzyskane przez ucznia w poprzedniej szkole oceny przelicza się na punkty według następującej skali:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item dopuszczający (2) – 40\%
|
||||
\item dostateczny (3) – 57\%
|
||||
\item dobry (4) – 72\%
|
||||
\item bardzo dobry (5) – 88\%
|
||||
\item celujący (6) - 98\%
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
\paragraf{Oceny za osiągnięcia olimpijskie}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Uczeń, który zakwalifikował się co najmniej do ustnego finału olimpiady przedmiotowej szczebla regionalnego, otrzymuje z danego przedmiotu roczną ocenę celującą.
|
||||
|
||||
\item Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną (śródroczną) ocenę klasyfikacyjną.
|
||||
|
||||
\item Uczeń, który tytuł laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej uzyskał po ustaleniu albo uzyskaniu rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych celującą końcową ocenę klasyfikacyjną.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
% -------------------------------------------------
|
||||
\paragraf{Zmiany ocen klasyfikacyjnych}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ustalona przez nauczyciela śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna może być zmieniona tylko w wyniku egzaminu – sprawdzianu wiedzy i umiejętności przeprowadzonego zgodnie z procedurami opisanymi w §10.
|
||||
|
||||
\item W przypadku niedostatecznej oceny klasyfikacyjnej rocznej, zmiana oceny możliwa jest wyłącznie na drodze egzaminu poprawkowego.
|
||||
|
||||
\item Uczeń niesklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności ma prawo zdawać egzamin klasyfikacyjny.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%----------------------
|
||||
% G. KRYTERIA ILOŚCIOWE
|
||||
%----------------------
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user