u: Kryteria ilościowe
This commit is contained in:
parent
8addd108db
commit
181a02f160
45
main.tex
45
main.tex
@ -549,6 +549,13 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
|||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
%----------------------
|
||||||
|
% G. KRYTERIA ILOŚCIOWE
|
||||||
|
%----------------------
|
||||||
|
\item \textbf{Kryteria ilościowe w kontekście ocen klasyfikacyjnych} \\
|
||||||
|
Opierają się na \emph{systemie punktowym} zdefiniowanym w~\textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} danego przedmiotu
|
||||||
|
i~stanowią podstawę wystawiania oceny klasyfikacyjnej.
|
||||||
|
|
||||||
%----------------------
|
%----------------------
|
||||||
% G. INFORMACJA O OCENIE KOŃCOWEJ
|
% G. INFORMACJA O OCENIE KOŃCOWEJ
|
||||||
%----------------------
|
%----------------------
|
||||||
@ -560,43 +567,15 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
|||||||
\item Wyniki uzyskane w~okresie całego roku szkolnego (lub obu semestrów),
|
\item Wyniki uzyskane w~okresie całego roku szkolnego (lub obu semestrów),
|
||||||
\item Stopień opanowania wymaganych wiadomości i~umiejętności, zgodnie z~ogólnymi i~szczegółowymi kryteriami,
|
\item Stopień opanowania wymaganych wiadomości i~umiejętności, zgodnie z~ogólnymi i~szczegółowymi kryteriami,
|
||||||
\item Ewentualne egzaminy poprawkowe lub klasyfikacyjne (o~ile uczeń do nich przystępował),
|
\item Ewentualne egzaminy poprawkowe lub klasyfikacyjne (o~ile uczeń do nich przystępował),
|
||||||
\item Inne ustalenia wynikające z~przedmiotowych zasad oceniania (np.~projekty, prace dodatkowe).
|
\item Inne ustalenia wynikające z~przedmiotowego oceniania.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item W~przypadku niektórych przedmiotów (określonych w~odrębnych przepisach szkolnych)
|
% \item W~przypadku niektórych przedmiotów (określonych w~odrębnych przepisach szkolnych)
|
||||||
ocena końcowa może być wystawiana również na podstawie dodatkowych egzaminów
|
% ocena końcowa może być wystawiana również na podstawie dodatkowych egzaminów
|
||||||
wewnętrznych bądź zewnętrznych (np.~egzaminów zawodowych), co zostaje odnotowane
|
% wewnętrznych bądź zewnętrznych (np.~egzaminów zawodowych), co zostaje odnotowane
|
||||||
w~dokumentacji szkolnej.
|
% w~dokumentacji szkolnej.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
%----------------------
|
|
||||||
% G. KRYTERIA ILOŚCIOWE
|
|
||||||
%----------------------
|
|
||||||
\item Przy ustalaniu oceny z~zajęć edukacyjnych stosuje się również \textbf{kryteria ilościowe}, które
|
|
||||||
wynikają z~zasad \emph{punktowego} oceniania wiedzy i~umiejętności określonych w~niniejszym SO. Odniesienie
|
|
||||||
do nich przedstawia się w~szczególności następująco:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Ustala się \textbf{minimalną liczbę punktów} (\(P_{\min}\)) niezbędną do uznania, że uczeń spełnił
|
|
||||||
wymagania konieczne w~zakresie danego działu lub poziomu nauczania. Jej celem jest wyznaczenie progu
|
|
||||||
\emph{pełnej realizacji} treści programowych zawartych w~\textbf{Podstawie Programowej}.
|
|
||||||
\item \textbf{Sumę punktów} uzyskanych w~ramach poszczególnych zadań, działów czy całego poziomu
|
|
||||||
edukacyjnego przelicza się na \emph{procentowy} udział zrealizowanych wymagań, zgodnie z~przyjętym
|
|
||||||
systemem wag i~późniejszą konwersją na oceny zgodnie z~\textbf{kryteriami procentowymi}.
|
|
||||||
\item W~ramach \textbf{rozliczania działów} lub całego \textbf{poziomu} ocenia się, czy uczeń
|
|
||||||
osiągnął \emph{wszystkie} wskazane w~programie \textbf{wymagania szczegółowe} i~\textbf{ogólne}, a~nie
|
|
||||||
tylko ich wybrany fragment — dzięki temu ocena ilustruje \textbf{pełny} zakres kompetencji ucznia
|
|
||||||
wymaganych na danym etapie.
|
|
||||||
\item Uzyskanie przez ucznia wymaganego \textbf{progu punktowego} w~każdym dziale jest warunkiem koniecznym
|
|
||||||
do uznania, że \emph{całościowo} zrealizował on wymagania danego poziomu, co ma wpływ na jego ocenę
|
|
||||||
semestralną i~końcoworoczną.
|
|
||||||
\item Wagi przypisywane \textbf{wymaganiom} (ogólnym i~szczegółowym) oraz zadań w~danym dziale
|
|
||||||
czy sprawdzianie \emph{odzwierciedlają ich istotność} w~procesie kształcenia — im wyższa waga,
|
|
||||||
tym większy wpływ na wynik punktowy i~ostateczną ocenę.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
% -------------------------------------------------
|
% -------------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user