diff --git a/main.pdf b/main.pdf index d8b59ac..a3508b6 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index 2824b59..832943e 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -549,6 +549,13 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \end{longenum} \end{longenum} + %---------------------- + % G. KRYTERIA ILOŚCIOWE + %---------------------- + \item \textbf{Kryteria ilościowe w kontekście ocen klasyfikacyjnych} \\ + Opierają się na \emph{systemie punktowym} zdefiniowanym w~\textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} danego przedmiotu + i~stanowią podstawę wystawiania oceny klasyfikacyjnej. + %---------------------- % G. INFORMACJA O OCENIE KOŃCOWEJ %---------------------- @@ -560,43 +567,15 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \item Wyniki uzyskane w~okresie całego roku szkolnego (lub obu semestrów), \item Stopień opanowania wymaganych wiadomości i~umiejętności, zgodnie z~ogólnymi i~szczegółowymi kryteriami, \item Ewentualne egzaminy poprawkowe lub klasyfikacyjne (o~ile uczeń do nich przystępował), - \item Inne ustalenia wynikające z~przedmiotowych zasad oceniania (np.~projekty, prace dodatkowe). + \item Inne ustalenia wynikające z~przedmiotowego oceniania. \end{longenum} - \item W~przypadku niektórych przedmiotów (określonych w~odrębnych przepisach szkolnych) - ocena końcowa może być wystawiana również na podstawie dodatkowych egzaminów - wewnętrznych bądź zewnętrznych (np.~egzaminów zawodowych), co zostaje odnotowane - w~dokumentacji szkolnej. + % \item W~przypadku niektórych przedmiotów (określonych w~odrębnych przepisach szkolnych) + % ocena końcowa może być wystawiana również na podstawie dodatkowych egzaminów + % wewnętrznych bądź zewnętrznych (np.~egzaminów zawodowych), co zostaje odnotowane + % w~dokumentacji szkolnej. \end{longenum} - - %---------------------- - % G. KRYTERIA ILOŚCIOWE - %---------------------- - \item Przy ustalaniu oceny z~zajęć edukacyjnych stosuje się również \textbf{kryteria ilościowe}, które - wynikają z~zasad \emph{punktowego} oceniania wiedzy i~umiejętności określonych w~niniejszym SO. Odniesienie - do nich przedstawia się w~szczególności następująco: - \begin{longenum} - \item Ustala się \textbf{minimalną liczbę punktów} (\(P_{\min}\)) niezbędną do uznania, że uczeń spełnił - wymagania konieczne w~zakresie danego działu lub poziomu nauczania. Jej celem jest wyznaczenie progu - \emph{pełnej realizacji} treści programowych zawartych w~\textbf{Podstawie Programowej}. - \item \textbf{Sumę punktów} uzyskanych w~ramach poszczególnych zadań, działów czy całego poziomu - edukacyjnego przelicza się na \emph{procentowy} udział zrealizowanych wymagań, zgodnie z~przyjętym - systemem wag i~późniejszą konwersją na oceny zgodnie z~\textbf{kryteriami procentowymi}. - \item W~ramach \textbf{rozliczania działów} lub całego \textbf{poziomu} ocenia się, czy uczeń - osiągnął \emph{wszystkie} wskazane w~programie \textbf{wymagania szczegółowe} i~\textbf{ogólne}, a~nie - tylko ich wybrany fragment — dzięki temu ocena ilustruje \textbf{pełny} zakres kompetencji ucznia - wymaganych na danym etapie. - \item Uzyskanie przez ucznia wymaganego \textbf{progu punktowego} w~każdym dziale jest warunkiem koniecznym - do uznania, że \emph{całościowo} zrealizował on wymagania danego poziomu, co ma wpływ na jego ocenę - semestralną i~końcoworoczną. - \item Wagi przypisywane \textbf{wymaganiom} (ogólnym i~szczegółowym) oraz zadań w~danym dziale - czy sprawdzianie \emph{odzwierciedlają ich istotność} w~procesie kształcenia — im wyższa waga, - tym większy wpływ na wynik punktowy i~ostateczną ocenę. - \end{longenum} - - - \end{longenum} % -------------------------------------------------