u: Kryteria ilościowe

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-03-23 10:16:48 +01:00
parent 8addd108db
commit 181a02f160
2 changed files with 12 additions and 33 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

View File

@ -549,6 +549,13 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\end{longenum}
\end{longenum}
%----------------------
% G. KRYTERIA ILOŚCIOWE
%----------------------
\item \textbf{Kryteria ilościowe w kontekście ocen klasyfikacyjnych} \\
Opierają się na \emph{systemie punktowym} zdefiniowanym w~\textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} danego przedmiotu
i~stanowią podstawę wystawiania oceny klasyfikacyjnej.
%----------------------
% G. INFORMACJA O OCENIE KOŃCOWEJ
%----------------------
@ -560,43 +567,15 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\item Wyniki uzyskane w~okresie całego roku szkolnego (lub obu semestrów),
\item Stopień opanowania wymaganych wiadomości i~umiejętności, zgodnie z~ogólnymi i~szczegółowymi kryteriami,
\item Ewentualne egzaminy poprawkowe lub klasyfikacyjne (o~ile uczeń do nich przystępował),
\item Inne ustalenia wynikające z~przedmiotowych zasad oceniania (np.~projekty, prace dodatkowe).
\item Inne ustalenia wynikające z~przedmiotowego oceniania.
\end{longenum}
\item W~przypadku niektórych przedmiotów (określonych w~odrębnych przepisach szkolnych)
ocena końcowa może być wystawiana również na podstawie dodatkowych egzaminów
wewnętrznych bądź zewnętrznych (np.~egzaminów zawodowych), co zostaje odnotowane
w~dokumentacji szkolnej.
% \item W~przypadku niektórych przedmiotów (określonych w~odrębnych przepisach szkolnych)
% ocena końcowa może być wystawiana również na podstawie dodatkowych egzaminów
% wewnętrznych bądź zewnętrznych (np.~egzaminów zawodowych), co zostaje odnotowane
% w~dokumentacji szkolnej.
\end{longenum}
%----------------------
% G. KRYTERIA ILOŚCIOWE
%----------------------
\item Przy ustalaniu oceny z~zajęć edukacyjnych stosuje się również \textbf{kryteria ilościowe}, które
wynikają z~zasad \emph{punktowego} oceniania wiedzy i~umiejętności określonych w~niniejszym SO. Odniesienie
do nich przedstawia się w~szczególności następująco:
\begin{longenum}
\item Ustala się \textbf{minimalną liczbę punktów} (\(P_{\min}\)) niezbędną do uznania, że uczeń spełnił
wymagania konieczne w~zakresie danego działu lub poziomu nauczania. Jej celem jest wyznaczenie progu
\emph{pełnej realizacji} treści programowych zawartych w~\textbf{Podstawie Programowej}.
\item \textbf{Sumę punktów} uzyskanych w~ramach poszczególnych zadań, działów czy całego poziomu
edukacyjnego przelicza się na \emph{procentowy} udział zrealizowanych wymagań, zgodnie z~przyjętym
systemem wag i~późniejszą konwersją na oceny zgodnie z~\textbf{kryteriami procentowymi}.
\item W~ramach \textbf{rozliczania działów} lub całego \textbf{poziomu} ocenia się, czy uczeń
osiągnął \emph{wszystkie} wskazane w~programie \textbf{wymagania szczegółowe} i~\textbf{ogólne}, a~nie
tylko ich wybrany fragment — dzięki temu ocena ilustruje \textbf{pełny} zakres kompetencji ucznia
wymaganych na danym etapie.
\item Uzyskanie przez ucznia wymaganego \textbf{progu punktowego} w~każdym dziale jest warunkiem koniecznym
do uznania, że \emph{całościowo} zrealizował on wymagania danego poziomu, co ma wpływ na jego ocenę
semestralną i~końcoworoczną.
\item Wagi przypisywane \textbf{wymaganiom} (ogólnym i~szczegółowym) oraz zadań w~danym dziale
czy sprawdzianie \emph{odzwierciedlają ich istotność} w~procesie kształcenia — im wyższa waga,
tym większy wpływ na wynik punktowy i~ostateczną ocenę.
\end{longenum}
\end{longenum}
% -------------------------------------------------