u: p12
This commit is contained in:
parent
a0b58cf416
commit
11d92ec4de
264
main.tex
264
main.tex
@ -355,7 +355,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\item Ocenianie wewnątrzszkolne realizują nauczyciele prowadzący zajęcia w~ramach oddziałów klasowych lub grup międzyoddziałowych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item W trakcie nauki w szkole uczeń otrzymuje oceny:
|
||||
\item W~trakcie nauki w~szkole uczeń otrzymuje oceny:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
\item Bieżące:
|
||||
@ -378,17 +378,17 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||||
\item Roczne -- na koniec roku szkolnego;
|
||||
\item \textbf{Ocena końcowa}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w szkole;
|
||||
\item Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych;
|
||||
\item Ustalana po zakończeniu cyklu nauczania w~szkole;
|
||||
\item Odpowiada ocenie rocznej uzyskanej w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych;
|
||||
\item Może być określona na podstawie:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Wyniku egzaminu poprawkowego lub sprawdzającego przeprowadzonego w ostatnim roku kształcenia z danych zajęć edukacyjnych;
|
||||
\item Wyników olimpiad i konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej.
|
||||
\item Wyniku egzaminu poprawkowego lub sprawdzającego przeprowadzonego w~ostatnim roku kształcenia z~danych zajęć edukacyjnych;
|
||||
\item Wyników olimpiad i~konkursów uprawniających do uzyskania oceny celującej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Końcowa ocena zachowania}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w klasie programowo najwyższej.
|
||||
\item Stanowi ocena klasyfikacyjna wystawiona w~klasie programowo najwyższej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
@ -736,6 +736,13 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
% --------------------------------------------------------------------
|
||||
% --------------------------------------------------------------------
|
||||
|
||||
% \item Ocena zachowania ucznia, dokonywana w~ujęciu bieżącym oraz śródrocznym, obejmuje w~szczególności:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Stopień zaangażowania w proces kształcenia.
|
||||
% \item Umiejętność współpracy z rówieśnikami.
|
||||
% \item Poszanowanie i przestrzeganie regulaminu szkoły.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
|
||||
\section{Ustalanie kryteriów oceniania zachowania}
|
||||
\label{chap:ocenianie}
|
||||
|
||||
@ -1043,81 +1050,137 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
% \item Przy 3 i więcej godzinach tygodniowo każdy uczeń musi mieć w ciągu okresu oceny z co najmniej 4 form oceniania.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
% \item Wszystkie oceny bieżące powinny być wpisywane do dziennika na bieżąco, w sposób czytelny i przejrzysty, z komentarzem w dzienniku elektronicznym wskazującym, czego dana ocena dotyczy.
|
||||
% Ocenianie bieżące osiągnięć ucznia
|
||||
|
||||
% 5. Oceny są informacją dla rodziców, wychowawców klas, Dyrektora Szkoły i innych organów nadzoru
|
||||
% pedagogicznego o:
|
||||
% 1) efektywności procesu nauczania i uczenia się;
|
||||
% 2) wkładzie uczniów w pracę nad własnym rozwojem;
|
||||
% 3) postępach uczniów.
|
||||
|
||||
% 6. Nauczyciel powinien sprawdzać wiedzę i umiejętności uczniów:
|
||||
% 1) na bieżąco;
|
||||
% 2) po zrealizowaniu materiału zawartego w kolejnych działach materiału.
|
||||
% 7. Nauczyciel powinien najwięcej uwagi poświęcić bieżącej ocenie pracy ucznia.
|
||||
% 8. Ocenianie bieżące powinno być systematyczne a minimalna liczba ocen cząstkowych z danego
|
||||
% przedmiotu jest określona w PZO. Liczba ocen bieżących jest również proporcjonalna do tygodniowej
|
||||
% liczby godzin danego przedmiotu, przy zastrzeżeniu, że jeśli dla danych zajęć edukacyjnych ustalona ich
|
||||
% liczba w tygodniu wynosi
|
||||
% 1) 1-2 godziny – to w ciągu okresu każdy uczeń musi mieć oceny z co najmniej 3 form oceniania;
|
||||
% 2) 3 i więcej godzin w tygodniu - to w ciągu okresu każdy uczeń musi mieć oceny z co najmniej 4 form
|
||||
% oceniania.
|
||||
% 9. Wszystkie oceny bieżące powinny być wpisywane do dziennika na bieżąco, w sposób czytelny
|
||||
% i przejrzysty, z którego wynika, czego dana ocena dotyczy (komentarz do oceny w dzienniku
|
||||
% elektronicznym).
|
||||
% 10. W ocenianiu bieżącym stosuje się różne formy i metody sprawdzania osiągnięć edukacyjnych,
|
||||
% a ich waga i znaczenie przy ustalaniu ocen klasyfikacyjnych powinny być określone
|
||||
% w przedmiotowych zasadach oceniania. Waga i znaczenie poszczególnych form sprawdzania osiągnięć
|
||||
% edukacyjnych ucznia musi uwzględniać przede wszystkim poziom wykazania przez ucznia stopnia
|
||||
% opanowania treści przewidzianych w podstawie programowej.
|
||||
% 11. Bieżące sprawdzanie osiągnięć edukacyjnych ucznia odbywa się najczęściej poprzez:
|
||||
% 1) sprawdziany (prace klasowe, testy, diagnozy) – obejmujące większy zakres materiału
|
||||
% i przewidziane na czas 20-45 min;
|
||||
% 2) kartkówki – obejmujące materiał co najwyżej trzech ostatnich jednostek tematycznych
|
||||
% i przewidziane na czas do 15 min;
|
||||
% 3) odpowiedzi ustne, przy czym nauczyciel może sprawdzać w tej formie bez uprzedniej zapowiedzi
|
||||
% materiał realizowany w toku trzech ostatnich jednostek tematycznych;
|
||||
% 4) ćwiczenia ustne, pisemne i praktyczne;
|
||||
% 5) zadania domowe;
|
||||
% 6) inne formy aktywności, specyficzne dla danego przedmiotu (np. referaty, prezentacje, albumy,
|
||||
% projekty, prace twórcze).
|
||||
% 12. Sprawdziany są zapowiadane i wpisywane do terminarza w dzienniku elektronicznym z co najmniej
|
||||
% tygodniowym wyprzedzeniem. Termin uprzedzenia o sprawdzianie nie obowiązuje, jeśli sprawdzian
|
||||
% jest przekładany na prośbę uczniów. Ostatnia zaplanowana forma pisemna sprawdzenia wiedzy nie
|
||||
% może odbyć się później niż 2 tygodnie przed radą klasyfikacyjną.
|
||||
% 13. W tygodniu mogą odbyć się co najwyżej 3 sprawdziany dla danego oddziału – nie więcej niż jeden
|
||||
% w danym dniu.
|
||||
% 14. Nauczyciel obowiązany jest określić zakres treści i wymagania, jakie obowiązywać będą uczniów
|
||||
% podczas sprawdzianu. Wymagania sformułowane na użytek uczniów powinny mieć charakter
|
||||
% operacyjny, czyli wskazywać, jakie widomości i umiejętności będą sprawdzane.
|
||||
% 15. O wynikach prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek uczniowie powinni być poinformowani nie
|
||||
% później niż w ciągu 10 dni roboczych od przeprowadzenia wymienionych form. W przypadku języka
|
||||
% polskiego i diagnozy - 15 dni.
|
||||
% 16. Uczeń otrzymuje do wglądu sprawdzoną i ocenioną pracę pisemną, która zwraca nauczycielowi.
|
||||
% Nauczyciel ma obowiązek przechowywać te prace do końca roku szkolnego tj. do 31 sierpnia każdego
|
||||
% roku.
|
||||
% 17. Oceny z wychowania fizycznego przekazywane są uczniowi ustnie i wpisywane do dziennika
|
||||
% elektronicznego.
|
||||
% 18. Kartkówka może być przeprowadzona na każdej lekcji bez zapowiedzi.
|
||||
% 19. Uczeń korzystający z niedozwolonych środków tj. telefon komórkowy, smartwatch w czasie
|
||||
% sprawdzianów otrzymuje 0 punktów z danej formy i nie może jej poprawić.
|
||||
% 20. Udział ucznia na lekcji, na którą zapowiedziano sprawdzian lub kartkówkę jest obowiązkowy
|
||||
% z wyłączeniem nieobecności spowodowanej chorobą lub innym czynnikiem losowym.
|
||||
% Każda zapowiedziana forma sprawdzania wiedzy jest obowiązkowa do zaliczenia przez ucznia.
|
||||
% 21. Jeżeli uczeń jest nieobecny na sprawdzianie, po powrocie do szkoły ma obowiązek ustalić z nauczycielem
|
||||
% przedmiotu termin i formę poprawy/zaliczenia sprawdzianu, nie później niż dwa tygodnie od powrotu
|
||||
% do szkoły.
|
||||
% 22. Każdy uczeń ma prawo do jednorazowej poprawy oceny (wyniku punktowego) ze sprawdzianu.
|
||||
% Do dziennika wpisuję się wynik wyższy.
|
||||
% 23. Uczeń ma prawo zgłoszenia nieprzygotowania do zajęć lekcyjnych.
|
||||
% 24. Zgłoszenie nieprzygotowania nie przysługuje na lekcji, na którą zapowiedziano sprawdzian,
|
||||
% z zastrzeżeniem ust.25 i 26.
|
||||
% 25. Nieprzygotowanie ucznia, który reprezentował Szkołę (np. w konkursach, zawodach),
|
||||
% jest usprawiedliwiane na prośbę nauczyciela-opiekuna.
|
||||
% 26. Uczeń ma prawo do zgłoszenia nieprzygotowania i jest zwolniony z pisania bieżących kartkówek
|
||||
% i odpowiedzi pierwszego dnia po nieobecności usprawiedliwionej trwającej:
|
||||
% co najmniej 5 dni– z przedmiotów, z których zajęcia odbywają się raz w tygodniu
|
||||
% co najmniej 3 dni – z pozostałych przedmiotów.
|
||||
% 27. Uczeń ma obowiązek być przygotowany do odpowiedzi ustnej ztrzech ostatnich jednostek tematycznych .
|
||||
|
||||
\newpage
|
||||
\section{Ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych}
|
||||
|
||||
\paragraf{Przedmiot regulacji ustalania ocen (bieżących i śródrocznych)}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Bieżące ocenianie oraz ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z~obowiązkowych i~dodatkowych zajęć edukacyjnych, a~także zajęć prowadzonych na podstawie przepisów wydanych na podstawie art.~13 ust.~3 ustawy\emph{Prawo Oświatowe}\footnotemark[\ust], służą w~szczególności:
|
||||
\item Niniejsze zasady obejmują zarówno bieżące ocenianie osiągnięć ucznia w trakcie roku szkolnego, jak i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych (także prowadzonych na podstawie przepisów wydanych na podstawie art.~13 ust.~3 ustawy \emph{Prawo Oświatowe}). Mają one na celu:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ustaleniu poziomu osiągnięć edukacyjnych ucznia.
|
||||
\item Wspieraniu wielostronnego rozwoju ucznia.
|
||||
\item Zapewnieniu prawidłowej realizacji założeń programowych.
|
||||
\item ustalenie poziomu osiągnięć edukacyjnych ucznia,
|
||||
\item wspieranie wielostronnego rozwoju ucznia,
|
||||
\item zapewnienie prawidłowej realizacji założeń programowych,
|
||||
\item dostarczanie rodzicom, wychowawcom i dyrekcji informacji o efektywności procesu nauczania, wkładzie ucznia w jego własny rozwój oraz o postępach edukacyjnych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Ocena zachowania ucznia, dokonywana w~ujęciu bieżącym oraz śródrocznym, obejmuje w~szczególności:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Stopień zaangażowania w proces kształcenia.
|
||||
\item Umiejętność współpracy z rówieśnikami.
|
||||
\item Poszanowanie i przestrzeganie regulaminu szkoły.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
% \item Ocena zachowania ucznia, dokonywana w~ujęciu bieżącym oraz śródrocznym, obejmuje w~szczególności:
|
||||
% \begin{longenum}
|
||||
% \item Stopień zaangażowania w proces kształcenia.
|
||||
% \item Umiejętność współpracy z rówieśnikami.
|
||||
% \item Poszanowanie i przestrzeganie regulaminu szkoły.
|
||||
% \end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
% \newpage
|
||||
\subsection{Bieżące ocenianie osiągnięć ucznia}
|
||||
\label{subsec:ocenianie-ucznia}
|
||||
|
||||
\paragraf{Zasady ogólne}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Formy sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz zasady ich przeprowadzania}:
|
||||
|
||||
\item Ocenianie bieżące jest prowadzone systematycznie. Minimalna liczba ocen cząstkowych w semestrze zależy od tygodniowej liczby godzin danego przedmiotu:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item 1--2 godziny tygodniowo: co najmniej 3 oceny,
|
||||
\item 3 i więcej godzin tygodniowo: co najmniej 4 oceny.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Oceny wpisywane są do dziennika elektronicznego wraz z czytelnym komentarzem.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\paragraf{Formy sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz zasady ich przeprowadzania}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Prace pisemne (prace klasowe, sprawdziany, testy)}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Zasady ich przeprowadzania
|
||||
\item Czas trwania:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Prace pisemne są przeprowadzane w~\textbf{trybie offline}. W~trakcie ich trwania:
|
||||
\item co najmniej 20 minut (sprawdziany, testy),
|
||||
\item co najmniej 1 godzina lekcyjna (prace klasowe o szerszym zakresie materiału).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Nauczyciel przed każdą pracą pisemną przeprowadza \textbf{powtórzenie materiału} i informuje o zakresie materiału.
|
||||
\item Terminy prac pisemnych są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem i wpisywane do dziennika elektronicznego (maksymalnie trzy takie prace w tygodniu, nie więcej niż jedna dziennie).
|
||||
\item Wyniki prac pisemnych podawane są w terminie do 10 dni roboczych (prace dłuższe, np. z języka polskiego lub diagnozy, do 15 dni).
|
||||
\item \textbf{Poprawa oceny} niedostatecznej (poniżej 30\% punktów):
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Urządzenia elektroniczne muszą być wyłączone i przechowywane w plecaku lub w miejscu wskazanym przez nauczyciela.
|
||||
\item Wyjątek od tej zasady może nastąpić wyłącznie za wyraźnym zezwoleniem nauczyciela, który określa zakres dopuszczalnego użycia urządzeń elektronicznych.
|
||||
|
||||
\item \textbf{Korzystanie z niedozwolonych środków}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Uczeń korzystający np. z telefonu, smartwatcha bez zgody nauczyciela:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item otrzymuje 0 punktów,
|
||||
\item traci możliwość poprawy tej oceny.
|
||||
\item uczeń ma prawo do jednokrotnej poprawy,
|
||||
\item do dziennika wpisuje się \textbf{ocenę wyższą} uzyskaną z poprawy.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Trwają co najmniej:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item 20 minut --- sprawdziany, testy,
|
||||
\item jedną godzinę lekcyjną --- prace klasowe (większy zakres materiału).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item Przed pracą pisemną nauczyciel przeprowadza \textbf{powtórzenie materiału}.
|
||||
\item Nauczyciel określa zakres materiału i wymagania na daną pracę pisemną.
|
||||
\item Są zapowiadane z minimum tygodniowym wyprzedzeniem (termin wpisywany w dzienniku elektronicznym).
|
||||
|
||||
\item W tygodniu mogą odbyć się maksymalnie trzy takie prace, nie więcej niż jedna dziennie.
|
||||
\item Wyniki prac pisemnych są podawane w terminie do 10 dni roboczych (dla dłuższych prac z języka polskiego i diagnoz --- do 15 dni).
|
||||
\item \textbf{Poprawa ocen z zapowiedzianych prac pisemnych}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Uczeń ma prawo jednokrotnie poprawić \emph{ocenę niedostateczną}
|
||||
(poniżej 30\% punktów).
|
||||
\item Do dziennika wpisuje się \textbf{ocenę wyższą} uzyskaną z poprawy.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%------------------
|
||||
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Odpowiedzi ustne}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
@ -1126,78 +1189,37 @@ i~technikum z~dnia 28 czerwca 2024~r., opracowana przez Ministerstwo Edukacji i~
|
||||
|
||||
\item \textbf{Kartkówki}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Trwają do 15 minut,
|
||||
\item Mogą być \emph{niezapowiedziane},
|
||||
\item \textbf{Z reguły nie podlegają poprawie}.
|
||||
\item Trwają do 15 minut;
|
||||
\item Mogą być \emph{niezapowiedziane};
|
||||
\item Z reguły nie podlegają poprawie.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Inne formy}:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Zadania domowe,
|
||||
\item Projekty,
|
||||
\item Zadania domowe;
|
||||
\item Projekty;
|
||||
\item Aktywność na lekcji,
|
||||
\item Inne (zgodnie z PZO).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
% Tabela minimalna liczba ocen
|
||||
\begin{table}[htbp]
|
||||
\centering
|
||||
\caption{Minimalna liczba ocen bieżących w semestrze}
|
||||
\label{tab:minimalna-liczba-ocen}
|
||||
\begin{tabular}{|c|c|}
|
||||
\hline
|
||||
\textbf{Liczba godzin przedmiotu w tygodniu} & \textbf{Minimalna liczba ocen w semestrze} \\ \hline
|
||||
1--2 & 3 \\ \hline
|
||||
3 i więcej & 4 \\ \hline
|
||||
\end{tabular}
|
||||
\end{table}
|
||||
\paragraf{Zasady korzystania z urządzeń elektronicznych}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item W czasie prac pisemnych urządzenia elektroniczne muszą być wyłączone i przechowywane w plecaku lub miejscu wyznaczonym przez nauczyciela. Wyjątek jest możliwy tylko za wyraźnym zezwoleniem nauczyciela.
|
||||
\item \textbf{Korzystanie z niedozwolonych środków} (np. telefonu, smartwatcha) bez zgody nauczyciela skutkuje:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item otrzymaniem 0 punktów,
|
||||
\item utratą możliwości poprawy tej oceny.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
% Tabela skala ocen
|
||||
\begin{table}[htbp]
|
||||
\centering
|
||||
\caption{Przykładowa skala ocen a liczba uzyskanych punktów (w \%)}
|
||||
\label{tab:skala-ocen}
|
||||
\begin{tabular}{|c|c|}
|
||||
\hline
|
||||
\textbf{Zakres procentowy} & \textbf{Ocena} \\ \hline
|
||||
0--29\% & 1 (niedost.) \\ \hline
|
||||
30--49\% & 2 (dopuszcz.) \\ \hline
|
||||
50--74\% & 3 (dostateczny) \\ \hline
|
||||
75--89\% & 4 (dobry) \\ \hline
|
||||
90--96\% & 5 (bardzo dobry) \\ \hline
|
||||
97--100\% & 6 (celujący) \\ \hline
|
||||
\end{tabular}
|
||||
\end{table}
|
||||
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
% Tabela rodzaje prac pisemnych
|
||||
\begin{table}[htbp]
|
||||
\centering
|
||||
\caption{Rodzaje prac pisemnych i zasady ich przeprowadzania}
|
||||
\label{tab:prace-pisemne}
|
||||
\begin{tabular}{|l|p{5cm}|p{5cm}|}
|
||||
\hline
|
||||
\textbf{Rodzaj pracy} & \textbf{Zakres materiału} & \textbf{Zasady zapowiadania / poprawy} \\ \hline
|
||||
\textbf{Prace klasowe}
|
||||
& Obejmują \textbf{szerszy zakres} materiału (więcej niż 3 lekcje)
|
||||
& Zapowiadane \textbf{z co najmniej tygodniowym} wyprzedzeniem \newline
|
||||
Wpis do terminarza w dzienniku \newline
|
||||
Możliwa \textbf{jednokrotna poprawa} (ocena niedostateczna). \\ \hline
|
||||
\textbf{Sprawdziany / testy}
|
||||
& Zakres od kilku do większych partii materiału
|
||||
& Zapowiadane z wyprzedzeniem, termin w dzienniku \newline
|
||||
\textbf{Poprawa} oceny niedostatecznej (poniżej 30\% p.) \newline
|
||||
Sprawdzenie i omówienie w ciągu 10 (do 15) dni roboczych. \\ \hline
|
||||
\textbf{Kartkówki}
|
||||
& \textbf{Materiał z 3 ostatnich lekcji}
|
||||
& \textbf{Niezapowiedziane}, \newline
|
||||
\textbf{brak poprawy} (zwykle). \\ \hline
|
||||
\end{tabular}
|
||||
\end{table}
|
||||
\paragraf{Nieobecności i terminy}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item W tygodniu nie może odbyć się więcej niż 3 sprawdziany zapowiedziane (i nie więcej niż jeden dziennie).
|
||||
\item Ostatnia praca pisemna może się odbyć najpóźniej na 2 tygodnie przed radą klasyfikacyjną.
|
||||
\item Uczeń ma 2 tygodnie na nadrobienie sprawdzianu po usprawiedliwionej nieobecności.
|
||||
\item W pierwszym dniu po dłuższej (co najmniej 5-dniowej dla przedmiotów 1x/tydz. lub 3-dniowej dla pozostałych) usprawiedliwionej nieobecności uczeń nie jest pytany i jest zwolniony z kartkówek.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%-------------------------------------------------------------------------
|
||||
\subsection{Klasyfikacja śródroczna (okresowa)}
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user