This commit is contained in:
baiobelfer 2025-03-22 19:22:15 +01:00
parent def5a5dfa1
commit 0ba2d33b8b
2 changed files with 31 additions and 19 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

View File

@ -10,6 +10,7 @@
%
}
\usepackage{ulem}
\usepackage{longtable}
% ----------------------------- %
@ -400,6 +401,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\end{longenum}
\end{longenum}
% -------------------------------------------------
% -------------------------------------------------
\paragraf{Zasady klasyfikacji wewnątrzszkolnej}
@ -407,41 +409,48 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
%----------------------
% A. CHARAKTER I CEL
%----------------------
\item \textbf{Charakter i cel klasyfikacji}
\item Charakter i~cel klasyfikacji
\begin{longenum}
\item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w ramach klasyfikacji śródrocznej i rocznej.
\item Dotyczy zarówno \textbf{obowiązkowych}, jak i \textbf{dodatkowych} zajęć edukacyjnych (z zastrzeżeniem, że oceny z dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły).
\item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia
z~zajęć określonych w~szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w~ramach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej.
\item Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych \sout{(z~zastrzeżeniem, że oceny z~dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły)}.
\end{longenum}
%----------------------
% B. USTALANIE OCEN
%----------------------
\item \textbf{Zasady ustalania ocen śródrocznych i rocznych}
\item Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych
\begin{longenum}
\item \textbf{Śródroczne i roczne oceny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych} ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
\item \textbf{Ocenę klasyfikacyjną zachowania} wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
\item \textbf{Oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych} nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
\item Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
\item Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
\item Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
\end{longenum}
%----------------------
% C. DOKUMENTACJA I PUNKTY
% C. DOKUMENTOWANIE I PUNKTY
%----------------------
\item \textbf{Dokumentowanie wyników i obliczanie punktów}
\item Dokumentowanie wyników i~obliczanie punktów
\begin{longenum}
\item \textbf{Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna} wynika z liczby punktów uzyskanych przez ucznia (odpowiednio w pierwszym okresie lub w całym roku szkolnym) i jest zapisywana w stosownej dokumentacji.
\item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na \textbf{procenty}, zgodnie z ustaleniami szkolnymi, a finalnie przekładany na \textbf{stopień} w skali 1--6 (lub ocenę niedostatecznącelującą).
\item Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna wynika z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia
(odpowiednio w~pierwszym okresie lub w~całym roku szkolnym) i~jest zapisywana w~stosownej dokumentacji.
\item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na procenty, zgodnie z~ustaleniami szkolnymi,
a~finalnie przekładany na stopień w~skali 1--6 (lub ocenę niedostateczną--celującą).
\end{longenum}
\newpage
\item \textbf{Skala stopni klasyfikacyjnych}
\item Skala stopni klasyfikacyjnych
\begin{longenum}
\item \textbf{Przy wystawianiu ocen} stosuje się skalę stopni przedstawioną w tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
\item Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w~tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
\begin{table}[h]
\centering
\begin{tabular}{|l|c|}
\hline
\textbf{Stopień} & \textbf{Ocena} \\ \hline
Stopień & Ocena \\ \hline
celujący & 6 \\ \hline
bardzo dobry & 5 \\ \hline
dobry & 4 \\ \hline
@ -458,25 +467,28 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
%----------------------
% E. KRYTERIA PROCENTOWE
%----------------------
\item \textbf{Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom}
\item Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom
\begin{longenum}
\item Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}:
\begin{table}[h]
\centering
\begin{tabular}{|l|c|}
\hline
\textbf{Ocena} & \textbf{Udział punktowy w procentach} \\ \hline
Ocena & Udział punktowy w~procentach \\ \hline
niedostateczny & 0--29\% \\ \hline
dopuszczający & 30--49\% \\ \hline
dostateczny & 50--64\% \\ \hline
dobry & 65--79\% \\ \hline
bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline
celujący & 96\% i więcej \\ \hline
celujący & 96\% i~więcej \\ \hline
\end{tabular}
\caption{Kryteria oceniania w procentach.}
\caption{Kryteria oceniania w~procentach.}
\label{tab:oceny_procentowe}
\end{table}
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów i zaokrągla do części całkowitych zgodnie z zasadami matematycznymi.
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów
i~zaokrągla do części całkowitych zgodnie z~zasadami matematycznymi.
\end{longenum}
\end{longenum}