This commit is contained in:
baiobelfer 2025-03-22 19:22:15 +01:00
parent def5a5dfa1
commit 0ba2d33b8b
2 changed files with 31 additions and 19 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

View File

@ -10,6 +10,7 @@
% %
} }
\usepackage{ulem}
\usepackage{longtable} \usepackage{longtable}
% ----------------------------- % % ----------------------------- %
@ -400,6 +401,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
% -------------------------------------------------
% ------------------------------------------------- % -------------------------------------------------
\paragraf{Zasady klasyfikacji wewnątrzszkolnej} \paragraf{Zasady klasyfikacji wewnątrzszkolnej}
@ -407,41 +409,48 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
%---------------------- %----------------------
% A. CHARAKTER I CEL % A. CHARAKTER I CEL
%---------------------- %----------------------
\item \textbf{Charakter i cel klasyfikacji} \item Charakter i~cel klasyfikacji
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w ramach klasyfikacji śródrocznej i rocznej. \item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia
\item Dotyczy zarówno \textbf{obowiązkowych}, jak i \textbf{dodatkowych} zajęć edukacyjnych (z zastrzeżeniem, że oceny z dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły). z~zajęć określonych w~szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w~ramach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej.
\item Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych \sout{(z~zastrzeżeniem, że oceny z~dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły)}.
\end{longenum} \end{longenum}
%---------------------- %----------------------
% B. USTALANIE OCEN % B. USTALANIE OCEN
%---------------------- %----------------------
\item \textbf{Zasady ustalania ocen śródrocznych i rocznych} \item Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Śródroczne i roczne oceny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych} ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia. \item Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia.
\item \textbf{Ocenę klasyfikacyjną zachowania} wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
\item \textbf{Oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych} nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły. \item Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
\item Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
\end{longenum} \end{longenum}
%---------------------- %----------------------
% C. DOKUMENTACJA I PUNKTY % C. DOKUMENTOWANIE I PUNKTY
%---------------------- %----------------------
\item \textbf{Dokumentowanie wyników i obliczanie punktów} \item Dokumentowanie wyników i~obliczanie punktów
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna} wynika z liczby punktów uzyskanych przez ucznia (odpowiednio w pierwszym okresie lub w całym roku szkolnym) i jest zapisywana w stosownej dokumentacji. \item Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna wynika z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia
\item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na \textbf{procenty}, zgodnie z ustaleniami szkolnymi, a finalnie przekładany na \textbf{stopień} w skali 1--6 (lub ocenę niedostatecznącelującą). (odpowiednio w~pierwszym okresie lub w~całym roku szkolnym) i~jest zapisywana w~stosownej dokumentacji.
\item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na procenty, zgodnie z~ustaleniami szkolnymi,
a~finalnie przekładany na stopień w~skali 1--6 (lub ocenę niedostateczną--celującą).
\end{longenum} \end{longenum}
\newpage \newpage
\item \textbf{Skala stopni klasyfikacyjnych} \item Skala stopni klasyfikacyjnych
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Przy wystawianiu ocen} stosuje się skalę stopni przedstawioną w tabeli~\ref{tab:skala_ocen}: \item Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w~tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
\begin{table}[h] \begin{table}[h]
\centering \centering
\begin{tabular}{|l|c|} \begin{tabular}{|l|c|}
\hline \hline
\textbf{Stopień} & \textbf{Ocena} \\ \hline Stopień & Ocena \\ \hline
celujący & 6 \\ \hline celujący & 6 \\ \hline
bardzo dobry & 5 \\ \hline bardzo dobry & 5 \\ \hline
dobry & 4 \\ \hline dobry & 4 \\ \hline
@ -458,25 +467,28 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
%---------------------- %----------------------
% E. KRYTERIA PROCENTOWE % E. KRYTERIA PROCENTOWE
%---------------------- %----------------------
\item \textbf{Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom} \item Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}: \item Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}:
\begin{table}[h] \begin{table}[h]
\centering \centering
\begin{tabular}{|l|c|} \begin{tabular}{|l|c|}
\hline \hline
\textbf{Ocena} & \textbf{Udział punktowy w procentach} \\ \hline Ocena & Udział punktowy w~procentach \\ \hline
niedostateczny & 0--29\% \\ \hline niedostateczny & 0--29\% \\ \hline
dopuszczający & 30--49\% \\ \hline dopuszczający & 30--49\% \\ \hline
dostateczny & 50--64\% \\ \hline dostateczny & 50--64\% \\ \hline
dobry & 65--79\% \\ \hline dobry & 65--79\% \\ \hline
bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline
celujący & 96\% i więcej \\ \hline celujący & 96\% i~więcej \\ \hline
\end{tabular} \end{tabular}
\caption{Kryteria oceniania w procentach.} \caption{Kryteria oceniania w~procentach.}
\label{tab:oceny_procentowe} \label{tab:oceny_procentowe}
\end{table} \end{table}
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów i zaokrągla do części całkowitych zgodnie z zasadami matematycznymi.
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów
i~zaokrągla do części całkowitych zgodnie z~zasadami matematycznymi.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}