diff --git a/main.pdf b/main.pdf index 6e77645..99ff5aa 100644 Binary files a/main.pdf and b/main.pdf differ diff --git a/main.tex b/main.tex index e9e3015..c86c3c8 100644 --- a/main.tex +++ b/main.tex @@ -10,6 +10,7 @@ % } +\usepackage{ulem} \usepackage{longtable} % ----------------------------- % @@ -400,6 +401,7 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \end{longenum} \end{longenum} +% ------------------------------------------------- % ------------------------------------------------- \paragraf{Zasady klasyfikacji wewnątrzszkolnej} @@ -407,41 +409,48 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: %---------------------- % A. CHARAKTER I CEL %---------------------- - \item \textbf{Charakter i cel klasyfikacji} + \item Charakter i~cel klasyfikacji \begin{longenum} - \item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w ramach klasyfikacji śródrocznej i rocznej. - \item Dotyczy zarówno \textbf{obowiązkowych}, jak i \textbf{dodatkowych} zajęć edukacyjnych (z zastrzeżeniem, że oceny z dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły). + \item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia + z~zajęć określonych w~szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w~ramach klasyfikacji śródrocznej i~rocznej. + + \item Dotyczy zarówno obowiązkowych, jak i~dodatkowych zajęć edukacyjnych \sout{(z~zastrzeżeniem, że oceny z~dodatkowych zajęć nie wpływają na promocję ani ukończenie szkoły)}. \end{longenum} %---------------------- % B. USTALANIE OCEN %---------------------- - \item \textbf{Zasady ustalania ocen śródrocznych i rocznych} + \item Zasady ustalania ocen śródrocznych i~rocznych \begin{longenum} - \item \textbf{Śródroczne i roczne oceny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych} ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia. - \item \textbf{Ocenę klasyfikacyjną zachowania} wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia. - \item \textbf{Oceny z dodatkowych zajęć edukacyjnych} nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły. + \item Śródroczne i~roczne oceny z~obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia. + + \item Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia. + + \item Oceny z~dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły. \end{longenum} %---------------------- - % C. DOKUMENTACJA I PUNKTY + % C. DOKUMENTOWANIE I PUNKTY %---------------------- - \item \textbf{Dokumentowanie wyników i obliczanie punktów} + \item Dokumentowanie wyników i~obliczanie punktów \begin{longenum} - \item \textbf{Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna} wynika z liczby punktów uzyskanych przez ucznia (odpowiednio w pierwszym okresie lub w całym roku szkolnym) i jest zapisywana w stosownej dokumentacji. - \item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na \textbf{procenty}, zgodnie z ustaleniami szkolnymi, a finalnie przekładany na \textbf{stopień} w skali 1--6 (lub ocenę niedostateczną–celującą). + \item Śródroczna i~roczna ocena klasyfikacyjna wynika z~liczby punktów uzyskanych przez ucznia + (odpowiednio w~pierwszym okresie lub w~całym roku szkolnym) i~jest zapisywana w~stosownej dokumentacji. + + \item Wynik punktowy jest następnie przeliczany na procenty, zgodnie z~ustaleniami szkolnymi, + a~finalnie przekładany na stopień w~skali 1--6 (lub ocenę niedostateczną--celującą). \end{longenum} \newpage - \item \textbf{Skala stopni klasyfikacyjnych} + \item Skala stopni klasyfikacyjnych \begin{longenum} - \item \textbf{Przy wystawianiu ocen} stosuje się skalę stopni przedstawioną w tabeli~\ref{tab:skala_ocen}: + \item Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w~tabeli~\ref{tab:skala_ocen}: \begin{table}[h] \centering \begin{tabular}{|l|c|} \hline - \textbf{Stopień} & \textbf{Ocena} \\ \hline + Stopień & Ocena \\ \hline celujący & 6 \\ \hline bardzo dobry & 5 \\ \hline dobry & 4 \\ \hline @@ -458,25 +467,28 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: %---------------------- % E. KRYTERIA PROCENTOWE %---------------------- - \item \textbf{Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom} + \item Kryteria procentowe przypisane poszczególnym stopniom \begin{longenum} \item Kryteria procentowe przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}: + \begin{table}[h] \centering \begin{tabular}{|l|c|} \hline - \textbf{Ocena} & \textbf{Udział punktowy w procentach} \\ \hline + Ocena & Udział punktowy w~procentach \\ \hline niedostateczny & 0--29\% \\ \hline dopuszczający & 30--49\% \\ \hline dostateczny & 50--64\% \\ \hline dobry & 65--79\% \\ \hline bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline - celujący & 96\% i więcej \\ \hline + celujący & 96\% i~więcej \\ \hline \end{tabular} - \caption{Kryteria oceniania w procentach.} + \caption{Kryteria oceniania w~procentach.} \label{tab:oceny_procentowe} \end{table} - \item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów i zaokrągla do części całkowitych zgodnie z zasadami matematycznymi. + + \item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów + i~zaokrągla do części całkowitych zgodnie z~zasadami matematycznymi. \end{longenum} \end{longenum}