u: zasady ogolne klasyfikacji

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-03-19 20:20:55 +01:00
parent 1c8ef24e9e
commit 03c27d246c
2 changed files with 42 additions and 2 deletions

BIN
main.pdf

Binary file not shown.

View File

@ -406,10 +406,50 @@ System oceniania opracowany w oparciu o:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w ramach klasyfikacji śródrocznej i rocznej. \item Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania oraz jego zachowania, w ramach klasyfikacji śródrocznej i rocznej.
\item Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia, natomiast ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
\item Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia. Ocenę klasyfikacyjną zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
\item Oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły. \item Oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych nie wpływają na promocję do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły.
\item Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna wynika z liczby punktów uzyskanych przez ucznia (odpowiednio w pierwszym okresie lub w całym roku szkolnym) i jest zapisywana w stosownej dokumentacji.
\item Przy wystawianiu ocen stosuje się skalę stopni przedstawioną w tabeli~\ref{tab:skala_ocen}:
\begin{table}[h]
\centering
\begin{tabular}{|l|c|}
\hline
\textbf{Stopień} & \textbf{Ocena} \\ \hline
celujący & 6 \\ \hline
bardzo dobry & 5 \\ \hline
dobry & 4 \\ \hline
dostateczny & 3 \\ \hline
dopuszczający & 2 \\ \hline
niedostateczny & 1 \\ \hline
\end{tabular}
\caption{Skala ocen klasyfikacyjnych.}
\label{tab:skala_ocen}
\end{table}
\item Kryteria procentowe odpowiadające poszczególnym stopniom przedstawia tabela~\ref{tab:oceny_procentowe}:
\begin{table}[h]
\centering
\begin{tabular}{|l|c|}
\hline
\textbf{Ocena} & \textbf{Udział punktowy w procentach} \\ \hline
niedostateczny & 0--29\% \\ \hline
dopuszczający & 30--49\% \\ \hline
dostateczny & 50--64\% \\ \hline
dobry & 65--79\% \\ \hline
bardzo dobry & 80--95\% \\ \hline
celujący & 96\% i więcej \\ \hline
\end{tabular}
\caption{Kryteria oceniania w procentach.}
\label{tab:oceny_procentowe}
\end{table}
\item Wynik procentowy oblicza się na podstawie liczby uzyskanych punktów, a następnie zaokrągla do części całkowitych zgodnie z zasadami matematycznymi.
\end{longenum} \end{longenum}
% ------------------------------------------------- % -------------------------------------------------% -------------------------------------------------
\paragraf{Jawność ocen} \paragraf{Jawność ocen}
\begin{longenum} \begin{longenum}