swo/data/statuty/wo/data.json

191 lines
5.5 KiB
JSON
Raw Normal View History

2025-01-23 11:04:56 +01:00
{
"school": {
"name": "Zespół Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta",
"location": "Słubice"
},
"categories": [
{
"id": 1,
"name": "Postanowienia ogólne",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Zakres oceniania",
"points": [
"Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia",
"Ocenianie zachowania ucznia",
"Informowanie uczniów o poziomie osiągnięć i zachowania"
],
"references": ["§ 1, ust. 3, 4, 6"]
},
{
"category": "Cele oceniania wewnątrzszkolnego",
"points": [
"Pomoc w planowaniu rozwoju ucznia",
"Motywowanie ucznia do dalszych postępów",
"Doskonalenie metod pracy nauczycieli"
],
"references": ["§ 1, ust. 6"]
}
]
}
},
{
"id": 2,
"name": "Formułowanie wymagań edukacyjnych",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Obowiązki nauczycieli",
"points": [
"Informowanie uczniów o wymaganiach edukacyjnych",
"Zapoznanie rodziców z wymaganiami w dzienniku elektronicznym",
"Opracowanie wymagań zgodnych z podstawą programową"
],
"references": ["§ 2, ust. 1-5"]
},
{
"category": "Zasady opracowywania wymagań",
"points": [
"Uwzględnienie specyfiki przedmiotu",
"Indywidualizacja procesu oceniania",
"Konsultacja z nauczycielami i akceptacja dyrektora"
],
"references": ["§ 2, ust. 6-8"]
}
]
}
},
{
"id": 3,
"name": "Dostosowanie wymagań edukacyjnych",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Indywidualizacja procesu",
"points": [
"Uwzględnienie orzeczeń i opinii poradni",
"Dostosowanie wymagań do możliwości psychofizycznych ucznia",
"Zapewnienie dodatkowych wyjaśnień i wsparcia"
],
"references": ["§ 3, ust. 1-4"]
}
]
}
},
{
"id": 4,
"name": "Jawność oceny",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Zasady jawności",
"points": [
"Udostępnienie ocen w dzienniku elektronicznym",
"Możliwość wglądu do sprawdzonych prac",
"Obowiązek uzasadnienia oceny uczniowi i rodzicom"
],
"references": ["§ 4, ust. 1-6"]
}
]
}
},
{
"id": 5,
"name": "Ocenianie bieżące osiągnięć ucznia",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "System oceniania",
"points": [
"Wykorzystanie systemu punktowego",
"Regularne wpisywanie ocen do dziennika",
"Zapewnienie różnorodnych form sprawdzania wiedzy"
],
"references": ["§ 5, ust. 1-11"]
},
{
"category": "Zasady organizacji sprawdzianów",
"points": [
"Zapowiedź sprawdzianu z tygodniowym wyprzedzeniem",
"Określenie wymagań przed sprawdzianem",
"Ustalenie zasad poprawy ocen"
],
"references": ["§ 5, ust. 12-24"]
}
]
}
},
{
"id": 6,
"name": "Ustalanie kryteriów oceniania zachowania",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Kryteria oceny",
"points": [
"Uwzględnienie frekwencji",
"Aktywność w życiu szkoły",
"Przestrzeganie zasad moralnych i kultury osobistej"
],
"references": ["§ 7, ust. 1-12"]
},
{
"category": "Procedura ustalania oceny",
"points": [
"Konsultacja z nauczycielami i uczniami",
"Ustalenie oceny na tydzień przed radą pedagogiczną",
"Uwzględnienie punktacji w tabeli ocen"
],
"references": ["§ 7, ust. 7-12"]
}
]
}
},
{
"id": 7,
"name": "Egzaminy klasyfikacyjne i poprawkowe",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Egzaminy klasyfikacyjne",
"points": [
"Procedura składania wniosków",
"Skład komisji egzaminacyjnej",
"Zasady organizacji egzaminów"
],
"references": ["§ 9, ust. 1-19"]
},
{
"category": "Egzaminy poprawkowe",
"points": [
"Termin i forma egzaminu",
"Procedura organizacji i dokumentacji",
"Warunki uzyskania promocji pomimo niezdania egzaminu"
],
"references": ["§ 11, ust. 1-10"]
}
]
}
},
{
"id": 8,
"name": "Ustalenia końcowe",
"details": {
"should_include": [
{
"category": "Analiza systemu oceniania",
"points": [
"Otwartość systemu na modyfikacje",
"Dokonanie analizy po roku stosowania",
"Wejście systemu w życie po zatwierdzeniu"
],
"references": ["§ 13, ust. 1-2"]
}
]
}
}
]
}