2025-04-04 04:12:46 +02:00
|
|
|
|
\documentclass{beamer}
|
|
|
|
|
\usepackage[utf8]{inputenc}
|
|
|
|
|
\usepackage[T1]{fontenc} % Użycie kodowania T1 dla poprawnej obsługi polskich znaków
|
|
|
|
|
\usepackage[polish]{babel} % Ustawienia języka polskiego
|
|
|
|
|
\usepackage{lmodern} % Ulepszony wygląd czcionki
|
|
|
|
|
\usepackage{enumitem} % Do lepszego formatowania list
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\title{Wpływ Narzędzi AI na Proces Oceniania i Rolę Nauczyciela}
|
|
|
|
|
\author{Analiza zmian w kontekście podstawy programowej}
|
|
|
|
|
\date{\today}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\begin{document}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
% Strona tytułowa
|
|
|
|
|
\begin{frame}
|
|
|
|
|
\titlepage
|
|
|
|
|
\end{frame}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
% Slajd: Nowa rola nauczyciela w erze AI
|
|
|
|
|
\begin{frame}[shrink]
|
|
|
|
|
\frametitle{Nowa Rola Nauczyciela w Erze AI}
|
|
|
|
|
\begin{itemize}[<+->]
|
|
|
|
|
\item \textbf{Ewolucja roli:}
|
|
|
|
|
\begin{itemize}
|
|
|
|
|
\item Nauczyciel jako mentor, mediator oraz ekspert w dziedzinie technologii.
|
|
|
|
|
\item Wsparcie uczniów w krytycznej analizie treści generowanych przez narzędzia AI.
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\item \textbf{Nowe kompetencje nauczyciela:}
|
|
|
|
|
\begin{itemize}
|
|
|
|
|
\item Ocena wykorzystania AI w procesie nauczania.
|
|
|
|
|
\item Integracja nowoczesnych technologii w codziennej pracy dydaktycznej.
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\item \textbf{Rola w procesie oceniania:}
|
|
|
|
|
\begin{itemize}
|
|
|
|
|
\item Ułatwienie przejścia od tradycyjnego nauczania do metod zorientowanych na rozwój kompetencji cyfrowych.
|
|
|
|
|
\item Współpraca z uczniami przy dokumentowaniu procesu tworzenia pracy.
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\end{frame}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
% Slajd: Ocenianie zgodne z podstawą programową
|
|
|
|
|
\begin{frame}[shrink]
|
|
|
|
|
\frametitle{Ocenianie Zgodne z Podstawą Programową}
|
|
|
|
|
\begin{itemize}[<+->]
|
|
|
|
|
\item \textbf{Wymagania podstawy programowej:}
|
|
|
|
|
\begin{itemize}
|
|
|
|
|
\item Ocenianie na podstawie jasno określonych kompetencji i umiejętności.
|
|
|
|
|
\item Uwzględnienie kryteriów zawartych w podstawie programowej, dotyczących wiedzy, umiejętności i postaw.
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\item \textbf{Praktyczne wdrożenia:}
|
|
|
|
|
\begin{itemize}
|
|
|
|
|
\item Dostosowanie metod oceniania do specyfiki przedmiotu.
|
|
|
|
|
\item Dokumentacja procesu uczenia się jako element oceny – logi pracy, analiza etapów tworzenia projektu, dyskusje i refleksje.
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\item \textbf{Integracja narzędzi AI:}
|
|
|
|
|
\begin{itemize}
|
|
|
|
|
\item Wykorzystanie AI jako wsparcia w nauczaniu, ale z zachowaniem kontroli nad samodzielnym myśleniem ucznia.
|
|
|
|
|
\item Stworzenie wytycznych, które określają, kiedy i jak AI może być używana, aby nie zakłócać rzetelności oceniania.
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\end{frame}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
% Slajd: Przesunięcie paradygmatu oceniania
|
|
|
|
|
\begin{frame}[shrink]
|
|
|
|
|
\frametitle{Przesunięcie Paradygmatu Oceniania}
|
|
|
|
|
\begin{itemize}[<+->]
|
|
|
|
|
\item \textbf{Zmiana metod:}
|
|
|
|
|
\begin{itemize}
|
|
|
|
|
\item Od tradycyjnych form oceniania do metod opartych na dokumentowaniu i ewaluacji procesu pracy.
|
|
|
|
|
\item Wykorzystanie narzędzi cyfrowych do monitorowania postępów uczniów.
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\item \textbf{Współpraca nauczyciela i ucznia:}
|
|
|
|
|
\begin{itemize}
|
|
|
|
|
\item Aktywna rola ucznia w tworzeniu portfolio kompetencji.
|
|
|
|
|
\item Regularna ewaluacja i feedback na podstawie ustalonych kryteriów.
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\item \textbf{Spójność z podstawą programową:}
|
|
|
|
|
\begin{itemize}
|
|
|
|
|
\item Ocenianie zgodne z wymaganiami programowymi – zarówno w aspekcie merytorycznym, jak i kompetencyjnym.
|
|
|
|
|
\item Systematyczne aktualizowanie kryteriów oceny w oparciu o nowe standardy edukacyjne.
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\end{frame}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
% Slajd: Podsumowanie
|
|
|
|
|
\begin{frame}[shrink]
|
|
|
|
|
\frametitle{Podsumowanie i Wnioski}
|
|
|
|
|
\begin{itemize}[<+->]
|
|
|
|
|
\item Rola nauczyciela zmienia się z tradycyjnego przekazywacza wiedzy w rolę eksperta technologicznego i mentora.
|
|
|
|
|
\item Ocenianie musi być elastyczne i zgodne z podstawą programową, kładąc nacisk na rozwój kompetencji cyfrowych.
|
|
|
|
|
\item Integracja narzędzi AI wymaga ścisłych wytycznych, aby wspierać, a nie zastępować, krytyczne myślenie uczniów.
|
|
|
|
|
\item Kluczowa jest współpraca i transparentność w procesie oceniania, by efektywnie wdrożyć nowe metody dydaktyczne.
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\end{frame}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\end{document}
|
|
|
|
|
|