swo/testy/plik.txt

35 lines
2.1 KiB
Plaintext
Raw Normal View History

2025-04-05 09:21:02 +02:00
- **Szczegółowe Ocenianie - Przedmiot Regulacji:**
Cel:
Pełna realizacja wymagań podstawy programowej na danym poziomie edukacyjnym, potwierdzona mierzalnymi wskaźnikami efektywności.
Jasne określenie efektów ogólnych i szczegółowych oraz ich integracja z formami sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów.
Wdrożenie jawnych i obiektywnych zasad oceniania, które zapewniają transparentność i rzetelność procesu edukacyjnego.
Zakres stosowalności:
Niniejsza regulacja dotyczy realizacji programu nauczania z danego przedmiotu na określonym poziomie edukacyjnym dla danego zakresu zgodnie z obowiązującą podstawą programową.
Stosowanie regulacji jest obligatoryjne dla wszystkich nauczycieli prowadzących zajęcia z danego przedmiotu, a jej zasady powinny być wdrożone w sposób spójny w obrębie danej placówki oświatowej.
Przedmiot regulacji:
Określenie szczegółowego zakresu wymagań edukacyjnych dla uczniów realizujących program na poszczególnych poziomach edukacyjnych, z uwzględnieniem standardów podstawy programowej.
Wdrożenie systematycznego i miarodajnego modelu ilościowej oceny stopnia realizacji treści programowych, w oparciu o obiektywne wskaźniki mierzalne.
Ustalenie jednoznacznych zasad oraz ilościowych kryteriów oceniania, które zapewnią sprawiedliwe i transparentne weryfikowanie postępów uczniów.
Opracowanie narzędzi i procedur do implementacji ilościowego oceniania, umożliwiających obiektywną analizę osiągnięć uczniów oraz monitorowanie realizacji celów edukacyjnych.
- **Zasady wymagań edukacyjnych:**
- Ustalenie **osiągnięć edukacyjnych**, które stanowią podstawę przyznawania ocen:
- Bieżących.
- Semestralnych.
- Końcoworocznych.
- **Ocenianie:**
- Form sprawdzania wiedzy, w tym:
- Sposób oceniania zadań.
- **Wymagania ogólne i szczegółowe:**
- Ich zakres oraz powiązania w procesie oceniania.
- Rozkład wymagań ogólnych, prezentujący sposób przyporządkowania ich do wymagań szczegółowych w poszczególnych działach tematycznych.
-