468 lines
15 KiB
TeX
468 lines
15 KiB
TeX
\documentclass[a4paper,12pt]{article}
|
||
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
% Pakiety i podstawowa konfiguracja
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
\usepackage[T1]{fontenc}
|
||
\usepackage[utf8]{inputenc}
|
||
\usepackage{amsmath,amssymb}
|
||
\usepackage{geometry}
|
||
\usepackage{xcolor}
|
||
\usepackage{hyperref}
|
||
\usepackage[polish]{babel}
|
||
\usepackage{forest}
|
||
|
||
\geometry{margin=2cm}
|
||
|
||
% Konfiguracja środowiska do rysowania drzew (forest):
|
||
\forestset{
|
||
mytree/.style={
|
||
for tree={
|
||
draw,
|
||
rounded corners,
|
||
align=center,
|
||
edge={->},
|
||
parent anchor=south,
|
||
child anchor=north
|
||
}
|
||
}
|
||
}
|
||
|
||
\begin{document}
|
||
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
% Wzory wykorzystywane w Szczegółowym Ocenianiu (SO)
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
\section*{Wzory wykorzystywane w Szczegółowym Ocenianiu (SO)}
|
||
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item \textbf{(Wzór 1) Maksymalna liczba punktów za zadanie:}
|
||
\[
|
||
P_{\mathrm{max}}^{\mathrm{zad}}
|
||
\;=\;
|
||
\sum_{i=1}^{N_{WS}}
|
||
\Bigl( w_{s_i} \times \sum_{j=1}^{N_{WO}^i} w_{o_j} \Bigr),
|
||
\]
|
||
gdzie \(N_{WS}\) to liczba Wymagań Szczegółowych, \(N_{WO}^i\) to liczba Wymagań Ogólnych
|
||
przypisanych do \(i\)-tego WS, a \(w_{s_i}, w_{o_j}\) to wagi poszczególnych wymagań.
|
||
|
||
\item \textbf{(Wzór 3) Procent uzyskanych punktów (np. do wyznaczenia oceny):}
|
||
\[
|
||
\%\;=\;\frac{P_{\text{zdobyte}}}{P_{\text{max}}} \times 100\%.
|
||
\]
|
||
|
||
\item \textbf{(Wzór 4) Ocena z danej formy (np. kartkówki):}
|
||
\[
|
||
O_{\text{forma}}
|
||
\;=\;
|
||
\frac{\sum_{k=1}^{N_{\text{zad}}} O_{\text{zad}_k}}{N_{\text{zad}}},
|
||
\]
|
||
gdzie \(O_{\text{zad}_k}\) to ocena z \(k\)-tego zadania, a \(N_{\text{zad}}\) to liczba zadań
|
||
danej formy.
|
||
|
||
\item \textbf{(Wzór 5) Ocena z działu:}
|
||
\[
|
||
O_{\text{dział}}
|
||
\;=\;
|
||
\frac{\sum_{k=1}^{N_{\text{form}}} O_{\text{form}_k}}{N_{\text{form}}},
|
||
\]
|
||
czyli średnia ocen z~wszystkich form sprawdzania wiedzy w~danym dziale.
|
||
|
||
\item \textbf{(Wzór 6) Ocena z poziomu nauczania (np. semestr/rok):}
|
||
\[
|
||
O_{\text{poziom}}
|
||
\;=\;
|
||
\frac{\sum_{k=1}^{N_{\text{dział}}} O_{\text{dział}_k}}{N_{\text{dział}}}.
|
||
\]
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\bigskip
|
||
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
% 1. Wstęp: Szczegółowe Ocenianie (SO) - idea
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
\section*{Wstęp: Szczegółowe Ocenianie (SO)}
|
||
|
||
\noindent
|
||
\textbf{Idea:} Każde zadanie (egzaminacyjne, kartkowe, sprawdzianowe itp.)
|
||
zostało rozbite na \emph{Wymagania Szczegółowe (WS)}.
|
||
Każdy \textbf{WS} jest dodatkowo oceniany przez pewne \textbf{Wymagania Ogólne (WO)},
|
||
które sprawdzają takie aspekty jak:
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item \textbf{WO$_1$} -- sprawność rachunkowa,
|
||
\item \textbf{WO$_2$} -- wykorzystanie i tworzenie informacji,
|
||
\item \textbf{WO$_3$} -- wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji,
|
||
\item \textbf{WO$_4$} -- rozumowanie i argumentacja.
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\noindent
|
||
\textbf{Punktacja typu TAK/NIE:}
|
||
Dla każdego \textbf{WS--WO} sprawdzamy, czy jest \emph{zrealizowane}
|
||
(w~rozwiązaniu widać spełnienie tego wymagania) czy \emph{nie}.
|
||
Jeśli \textbf{TAK}, przyznajemy ustaloną liczbę punktów (np.~1).
|
||
Jeśli \textbf{NIE}, to 0 punktów.
|
||
Następnie zliczamy punkty w zadaniu i porównujemy z maksymalną liczbą punktów dla zadania.
|
||
|
||
\bigskip
|
||
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
% 2. Zadanie 1
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
\section*{Zadanie 1: Wyrażenia z pierwiastkami i potęgami}
|
||
|
||
\noindent
|
||
\textbf{Treść zadania:}\\
|
||
Oblicz wartość wyrażenia:
|
||
\[
|
||
\sqrt{16} + 2^{-3}.
|
||
\]
|
||
Uzasadnij krótko swoje kroki (np. dlaczego \(\sqrt{16}=4\),
|
||
czemu \(2^{-3}=\tfrac{1}{8}\)), a następnie podaj
|
||
\emph{praktyczną interpretację} (np.~co oznacza potęga ujemna
|
||
w kontekście zmniejszenia skali pewnych wielkości).
|
||
|
||
\subsection*{Wymagania Szczegółowe (WS) i przyporządkowane Wymagania Ogólne (WO)}
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item \textbf{WS$_1$:} Wykonuje działania na liczbach rzeczywistych z wykorzystaniem pierwiastków i potęg.\\
|
||
\textit{(podlega ocenie w zakresie WO: WO$_1$, WO$_4$)}
|
||
|
||
\item \textbf{WS$_2$:} Stosuje potęgi i pierwiastki w kontekstach praktycznych.\\
|
||
\textit{(podlega ocenie w zakresie WO: WO$_1$, WO$_2$)}
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\subsection*{Drzewo wymagań (Zadanie 1) -- schemat}
|
||
\begin{forest}
|
||
mytree
|
||
[Zadanie 1
|
||
[WS$_1$
|
||
[WO$_1$]
|
||
[WO$_4$]
|
||
]
|
||
[WS$_2$
|
||
[WO$_1$]
|
||
[WO$_2$]
|
||
]
|
||
]
|
||
\end{forest}
|
||
|
||
\subsection*{Wagi i punktacja maksymalna}
|
||
Dla uproszczenia przyjmujemy, że każda para \textbf{WS--WO} ma wagę = 1 pkt.
|
||
\[
|
||
\underbrace{\text{WS}_1 \times (\text{WO}_1 + \text{WO}_4)}_{2\,\text{pkt}}
|
||
\;+\;
|
||
\underbrace{\text{WS}_2 \times (\text{WO}_1 + \text{WO}_2)}_{2\,\text{pkt}}
|
||
\;=\;
|
||
4\,\text{pkt}.
|
||
\]
|
||
Zatem:
|
||
\[
|
||
P_{\max}^{(\text{Zadanie 1})} = 4.
|
||
\]
|
||
|
||
\subsection*{Przykład pełnego rozwiązania i oceniania (Zadanie 1)}
|
||
|
||
\begin{enumerate}
|
||
\item \(\sqrt{16} = 4\).
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item \textbf{WS$_1$, WO$_1$} (sprawność rachunkowa): \textbf{TAK} = 1 pkt
|
||
\item \textbf{WS$_1$, WO$_4$} (rozumowanie, uzasadnienie): np.~krótka argumentacja, że \(16=4^2\).
|
||
\textbf{TAK} = 1 pkt
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\item \(2^{-3} = \frac{1}{2^3} = \frac{1}{8}\).
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item \textbf{WS$_2$, WO$_1$}: dalsza poprawność rachunkowa (0,125). \textbf{TAK} = 1 pkt
|
||
\item \textbf{WS$_2$, WO$_2$}: podanie \emph{interpretacji praktycznej} (np.~zmniejszenie 8-krotne).
|
||
\textbf{TAK} = 1 pkt
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\item Ostateczny wynik: \(4 + \frac{1}{8} = 4{,}125\). (Sama suma nie wnosi kolejnego punktu,
|
||
bo i tak weryfikację \emph{rachunkową} już oceniono przy \textbf{WO$_1$}.)
|
||
\end{enumerate}
|
||
|
||
\noindent
|
||
\textbf{Suma punktów:} \(1 + 1 + 1 + 1 = 4 \,(\text{max} =4)\).\\
|
||
\textbf{Procentowo:} \(\frac{4}{4}\times 100\% = 100\%\).
|
||
|
||
\bigskip
|
||
|
||
\subsection*{Przykład błędu (rozwiązanie częściowo poprawne, ale bez punktów za błędny element)}
|
||
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item \(\sqrt{16} = 4\) -- poprawnie.\\
|
||
\textbf{(WS$_1$, WO$_1$)}: TAK = 1 punkt.
|
||
|
||
\item Brak uzasadnienia (dlaczego \(\sqrt{16} = 4\)),
|
||
więc \textbf{(WS$_1$, WO$_4$)}: NIE = 0 punktów.
|
||
|
||
\item \(2^{-3}\) błędnie podane jako \(-8\).\\
|
||
\textbf{(WS$_2$, WO$_1$)}: NIE = 0 punktów (brak poprawnego rachunku).
|
||
|
||
\item Brak jakiejkolwiek interpretacji praktycznej (potęgi ujemne).\\
|
||
\textbf{(WS$_2$, WO$_2$)}: NIE = 0 punktów.
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\noindent
|
||
\textbf{Suma punktów:} \(1 + 0 + 0 + 0 = 1\).\\
|
||
\textbf{Punktacja maksymalna w~Zadaniu 1:} 4.\\
|
||
\[
|
||
\text{Procent} \;=\; \frac{1}{4} \times 100\% \;=\; 25\%.
|
||
\]
|
||
|
||
|
||
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
% 3. Zadanie 2
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
\section*{Zadanie 2: Trójkąt prostokątny i funkcje trygonometryczne}
|
||
|
||
\noindent
|
||
\textbf{Treść zadania:}\\
|
||
Mamy trójkąt prostokątny o przyprostokątnych 3\,cm i 4\,cm.
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item[(a)] Oblicz długość przeciwprostokątnej (Twierdzenie Pitagorasa).
|
||
\item[(b)] Wyznacz \(\sin\) oraz \(\cos\) kątów ostrych tego trójkąta.
|
||
\item[(c)] Uzasadnij krótko tożsamość \(\sin^2\alpha + \cos^2\alpha = 1\).
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\subsection*{Wymagania Szczegółowe (WS) i przyporządkowane Wymagania Ogólne (WO)}
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item \textbf{WS$_3$:} Stosuje funkcje trygonometryczne w trójkątach prostokątnych
|
||
(obliczanie boków, kątów itp.).\\
|
||
\textit{(podlega ocenie w zakresie WO: WO$_1$, WO$_3$, WO$_4$)}
|
||
|
||
\item \textbf{WS$_4$:} Rozwiązuje zadania z Twierdzeniem Pitagorasa.\\
|
||
\textit{(podlega ocenie w zakresie WO: WO$_1$, WO$_2$, WO$_4$)}
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\subsection*{Drzewo wymagań (Zadanie 2) -- schemat}
|
||
\begin{forest}
|
||
mytree
|
||
[Zadanie 2
|
||
[WS$_3$
|
||
[WO$_1$]
|
||
[WO$_3$]
|
||
[WO$_4$]
|
||
]
|
||
[WS$_4$
|
||
[WO$_1$]
|
||
[WO$_2$]
|
||
[WO$_4$]
|
||
]
|
||
]
|
||
\end{forest}
|
||
|
||
\subsection*{Wagi i punktacja maksymalna}
|
||
Każda para \textbf{WS--WO} = 1 pkt:
|
||
\[
|
||
\underbrace{(\text{WS}_3 \times 3\,\text{WO})}_{3\,\text{pkt}}
|
||
\;+\;
|
||
\underbrace{(\text{WS}_4 \times 3\,\text{WO})}_{3\,\text{pkt}}
|
||
\;=\;
|
||
6\,\text{pkt}.
|
||
\]
|
||
\[
|
||
P_{\max}^{(\text{Zadanie 2})} = 6.
|
||
\]
|
||
|
||
\subsection*{Przykład pełnego rozwiązania i oceniania (Zadanie 2)}
|
||
|
||
\begin{enumerate}
|
||
\item \textbf{Twierdzenie Pitagorasa (WS$_4$):}\\
|
||
\(c = \sqrt{3^2 + 4^2} = \sqrt{9 + 16} = \sqrt{25} = 5.\)
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item \textbf{WO$_1$} (poprawny rachunek): TAK = 1 pkt
|
||
\item \textbf{WO$_2$} (wykorzystanie info, np.~rysunek lub tabela danych):
|
||
\emph{jeśli} uczeń załączy krótki schemat lub opis. TAK = 1 pkt
|
||
\item \textbf{WO$_4$} (rozumowanie): np.~wyjaśnienie, dlaczego Pitagoras tu działa. TAK = 1 pkt
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\item \textbf{Funkcje trygonometryczne (WS$_3$):}\\
|
||
\(\sin\alpha = \tfrac{3}{5}, \;\cos\alpha = \tfrac{4}{5};\;\)
|
||
\(\sin\beta = \tfrac{4}{5}, \;\cos\beta = \tfrac{3}{5}\).
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item \textbf{WO$_1$} -- dalsza poprawność rachunkowa: TAK = 1 pkt
|
||
\item \textbf{WO$_3$} -- interpretacja kątów, np.~z rysunku: TAK = 1 pkt
|
||
\item \textbf{WO$_4$} -- argumentacja: dlaczego akurat \(\frac{3}{5}\) i \(\frac{4}{5}\). TAK = 1 pkt
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\item \textbf{Tożsamość} \(\sin^2\alpha + \cos^2\alpha = 1\).\\
|
||
(Zwykle ocenimy w ramach \textbf{WS$_3$, WO$_4$} -- jeżeli uczeń pokaże krótkie uzasadnienie
|
||
z interpretacji geometrycznej. Może to też być zaliczone w poprzednim punkcie.)
|
||
\end{enumerate}
|
||
|
||
\noindent
|
||
\textbf{Maksimum:} \(6/6\) pkt \(\to 100\%\).
|
||
|
||
\subsection*{Przykład częściowej realizacji: szczegółowa punktacja (Zadanie 2)}
|
||
|
||
\noindent
|
||
\textbf{Zadanie 2:} (maks. 6 pkt)
|
||
|
||
\bigskip
|
||
\textbf{WS\textsubscript{4}: Twierdzenie Pitagorasa (3 pkt)}
|
||
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item \textbf{WO\textsubscript{1}} (poprawny rachunek):
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item Uczeń oblicza przeciwprostokątną: \(\sqrt{3^2 + 4^2} = 5\).
|
||
\item \(\Rightarrow\) TAK = 1 pkt
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\item \textbf{WO\textsubscript{2}} (wykorzystanie informacji / rysunek):
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item Dodany jest prosty schemat trójkąta z zaznaczeniem boków 3 i 4 cm.
|
||
\item \(\Rightarrow\) TAK = 1 pkt
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\item \textbf{WO\textsubscript{4}} (rozumowanie / argumentacja):
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item Uczeń wyjaśnia, dlaczego używamy Twierdzenia Pitagorasa w trójkącie prostokątnym.
|
||
\item \(\Rightarrow\) TAK = 1 pkt
|
||
\end{itemize}
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\noindent
|
||
Suma za WS\textsubscript{4} = 3/3 pkt.
|
||
|
||
\bigskip
|
||
\textbf{WS\textsubscript{3}: Funkcje trygonometryczne w trójkącie (3 pkt)}
|
||
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item \textbf{WO\textsubscript{1}} (rachunek):
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item Podano \(\sin \alpha = \frac{3}{5}\), \(\cos \alpha = \frac{4}{5}\) – rachunkowo poprawnie.
|
||
\item \(\Rightarrow\) TAK = 1 pkt
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\item \textbf{WO\textsubscript{3}} (interpretowanie reprezentacji):
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item Uczeń wskazuje, że kąt \(\alpha\) leży przy przyprostokątnej długości 3 (np. z krótkim opisem).
|
||
\item \(\Rightarrow\) TAK = 1 pkt
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\item \textbf{WO\textsubscript{4}} (rozumowanie i argumentacja):
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item Brak uzasadnienia wzorów lub tożsamości \(\sin^2 \alpha + \cos^2 \alpha = 1\).
|
||
\item \(\Rightarrow\) NIE = 0 pkt
|
||
\end{itemize}
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\noindent
|
||
Suma za WS\textsubscript{3} = 2/3 pkt.
|
||
|
||
\bigskip
|
||
\textbf{Łączna liczba punktów (Zad. 2)}: \(3 + 2 = 5\) / 6.
|
||
|
||
\[
|
||
\text{Procent} = \frac{5}{6} \times 100\% \approx 83{,}3\%.
|
||
\]
|
||
|
||
\noindent
|
||
W przykładowej skali progowej (\(80\%-94\%\)) oznacza to ocenę: 5 (bdb).
|
||
|
||
|
||
\bigskip
|
||
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
% 4. Skala ocen i przeliczanie punktów
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
\section*{Skala ocen i przeliczanie punktów na ocenę}
|
||
|
||
\subsection*{Krok 1: Suma punktów zadań i obliczenie \%}
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item \(\displaystyle P_{\max}^{(\text{Zadanie 1})} = 4\)
|
||
\item \(\displaystyle P_{\max}^{(\text{Zadanie 2})} = 6\)
|
||
\item \textbf{Suma maksymalna} w tej formie sprawdzania wiedzy (np.~kartkówce):
|
||
\[
|
||
P_{\max}^{(\text{forma})} = 4 + 6 = 10.
|
||
\]
|
||
|
||
\item Po sprawdzeniu obu zadań, zliczamy \textbf{punkty uzyskane}
|
||
(np.~\(P_{\text{zdobyte}} = 8\)).
|
||
|
||
\item \textbf{Procent}:
|
||
\[
|
||
\%\;=\;\frac{P_{\text{zdobyte}}}{P_{\max}^{(\text{forma})}} \times 100\%.
|
||
\]
|
||
Przykład:
|
||
\(\frac{8}{10} \times 100\% = 80\%\).
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\subsection*{Krok 2: Mapowanie procentu na ocenę szkolną (1--6)}
|
||
Proponowana \textbf{skala procentowa} (dostosowana do wewnątrzszkolnego oceniania):
|
||
\[
|
||
\begin{aligned}
|
||
&0\%-29\% &&\;\;\to 1\ (\text{niedostateczny}),\\
|
||
&30\%-49\% &&\;\;\to 2\ (\text{dopuszczający}),\\
|
||
&50\%-64\% &&\;\;\to 3\ (\text{dostateczny}),\\
|
||
&65\%-79\% &&\;\;\to 4\ (\text{dobry}),\\
|
||
&80\%-94\% &&\;\;\to 5\ (\text{bardzo dobry}),\\
|
||
&\ge 95\% &&\;\;\to 6\ (\text{celujący}).
|
||
\end{aligned}
|
||
\]
|
||
\emph{Przykład:} jeśli ktoś uzyskał 80\%, to w tej skali otrzymuje ocenę 5 (bdb).
|
||
|
||
\subsection*{Krok 3: Wpis do dziennika (skala 0--10 pkt z kartkówki)}
|
||
Czasem nauczyciel wewnętrznie (w dzienniku) woli notować \emph{liczbę punktów 0--10}
|
||
zamiast oceny w skali 1--6.
|
||
W takiej sytuacji:
|
||
\[
|
||
\text{punkty\_0-10}
|
||
\;=\;
|
||
\bigl\lfloor\, (\% / 100) \times 10 \bigr\rceil \quad
|
||
\text{(np. zaokrąglenie do jednego miejsca po przecinku lub do całości).}
|
||
\]
|
||
\emph{Przykład:} 80\% \(\to\) \((0.80)\times 10=8\) punktów w dzienniku.
|
||
|
||
\bigskip
|
||
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
% 5. Podsumowanie
|
||
% --------------------------------------------------------
|
||
\section*{Podsumowanie: kroki oceniania w praktyce}
|
||
|
||
\begin{enumerate}
|
||
\item \textbf{Weryfikacja WS--WO} w każdym zadaniu:
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item Sprawdzasz, czy \textbf{WS$_i$, WO$_j$} jest spełnione (TAK = 1 pkt, NIE = 0 pkt).
|
||
\item Sumujesz wszystkie przyznane punkty.
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\item \textbf{Punkty za zadanie} = liczba zrealizowanych \textbf{WS--WO} / maksymalna możliwa liczba.
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item Np. w Zadaniu~1 \(\max = 4\), w Zadaniu~2 \(\max = 6\).
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\item \textbf{Punkty łączne (forma)} = \(\sum\) punktów zadań.
|
||
\(\quad P_{\max}^{(\text{forma})} = \sum\) (maksymalna punktacja zadań).
|
||
|
||
\item \textbf{Wyznaczenie procentu}:
|
||
\[
|
||
\%\;=\;\frac{P_{\text{zdobyte}}}{P_{\max}^{(\text{forma})}} \times 100\%.
|
||
\]
|
||
|
||
\item \textbf{Określenie oceny (1--6)} na podstawie progu procentowego (tablica powyżej).
|
||
|
||
\item \textbf{(Opcjonalnie) Przeliczenie na skalę 0--10} i wpis do dziennika.
|
||
\[
|
||
\text{punkty\_0-10}
|
||
\;=\;
|
||
\bigl\lfloor\, (\% / 100)\times 10 \bigr\rceil.
|
||
\]
|
||
\end{enumerate}
|
||
|
||
\bigskip
|
||
|
||
\noindent
|
||
\textbf{Przykład końcowy:}\\
|
||
Uczeń w Zadaniu~1 zdobył 3/4 pkt, w Zadaniu~2 zdobył 5/6 pkt,
|
||
czyli łącznie 8/10 (co daje \(80\%\)).
|
||
Skala procentowa: \(80\%\to5\) (bardzo dobry).
|
||
W dzienniku nauczyciel może wpisać \textbf{8/10}~pkt (lub 5 bdb).
|
||
|
||
\bigskip
|
||
|
||
|
||
\end{document}
|