so/causus/main.tex
2025-02-15 09:41:11 +01:00

128 lines
5.9 KiB
TeX
Raw Blame History

This file contains ambiguous Unicode characters

This file contains Unicode characters that might be confused with other characters. If you think that this is intentional, you can safely ignore this warning. Use the Escape button to reveal them.

\documentclass[12pt,a4paper]{article}
% Ustawienia języka i kodowania:
\usepackage[polish]{babel} % Pakiet dla języka polskiego
\usepackage[T1]{fontenc} % Kodowanie czcionek
\usepackage[utf8]{inputenc} % Kodowanie znaków w pliku źródłowym
\usepackage{geometry} % Pakiet do zmiany marginesów
\geometry{margin=2.5cm} % Ustawienie marginesów
% Pakiety przydatne do dodatkowych funkcjonalności:
\usepackage{amsmath,amssymb} % Symbole matematyczne (jeśli potrzebne)
\usepackage{setspace} % Interlinia
% Opcjonalnie można dodać pakiet hyperref dla klikalnych linków:
\usepackage[colorlinks=true, linkcolor=blue, urlcolor=blue, citecolor=blue]{hyperref}
\begin{document}
\onehalfspacing % Ustawia interlinię na 1.5 (bardziej czytelne pismo)
%-----------------------------
% Nagłówek
%-----------------------------
\noindent
\textbf{Miejscowość, data:} \dotfill\\[1em] % Miejsce na miejscowość i datę
\noindent
\textbf{Imię i nazwisko wnioskodawcy:} \dotfill\\
\textbf{Adres zamieszkania:} \dotfill\\
\textbf{Tel./E-mail:} \dotfill
\vspace{1cm}
\noindent
\textbf{Do:}\\
Dyrekcja [nazwa szkoły]\\
ul. [adres szkoły]\\
[kod pocztowy, miasto]
\vspace{1.5cm}
%-----------------------------
% Tytuł pisma
%-----------------------------
\begin{center}
\Large \textbf{WNIOSEK O PONOWNĄ WERYFIKACJĘ OCENY Z MATEMATYKI}
\end{center}
\vspace{1cm}
%-----------------------------
% Wprowadzenie i podstawa prawna
%-----------------------------
\noindent
Na podstawie art. 51 ust. 1 pkt 1 i 2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.), a także zgodnie z postanowieniami Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania (WSO) oraz Statutu Szkoły, \textbf{wnoszę o ponowną weryfikację} i ewentualną zmianę oceny \textbf{niedostatecznej}, jaką otrzymałem/otrzymałam w dniu \underline{[data kartkówki]} z przedmiotu \textbf{matematyka}, dotyczącej \textit{rozwiązywania układów równań liniowych}.
\vspace{1cm}
%-----------------------------
% Uzasadnienie
%-----------------------------
\noindent
\textbf{Uzasadnienie:}
\begin{enumerate}
\item \textbf{Opis zadania i odniesienie do pracy (wg załączonego zdjęcia).}\\
Przedmiotem kartkówki było rozwiązanie układu równań:
\[
\begin{cases}
2y = x + 1, \\
y = -x + 2,
\end{cases}
\]
co poprawnie prowadzi do rozwiązania \((x, y) = (1, 1)\).
W mojej pracy (załączone zdjęcie) widać, iż podjąłem/podjęłam próby przekształceń i obliczeń, jednak ostatecznie (na skutek błędu w przenoszeniu wyrazów lub niewłaściwej interpretacji) uzyskałem/uzyskałam błędny wynik \((x, y) = (-1, 3)\).
\item \textbf{Brak szczegółowej informacji zwrotnej i punktacji cząstkowej.}\\
Ocena \textit{niedostateczna} została wystawiona bez wskazania, czy choć część poprawnie przeprowadzonych etapów (np.~zapisywanie równań, początkowe przekształcenia algebraiczne) została punktowana pozytywnie. Zgodnie z WSO i praktyką oceniania w matematyce, nawet przy błędnym wyniku końcowym uczeń ma prawo do punktów cząstkowych za metodę i fragmenty obliczeń. Ich całkowite pominięcie jest sprzeczne z zasadami rzetelnego i obiektywnego oceniania.
\item \textbf{Niezgodność z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania (WSO).}\\
W myśl WSO, uczeń ma prawo wiedzieć, w jaki sposób została naliczona punktacja (lub na jakiej podstawie ustalona jest dana ocena). Brak wyjaśnienia co do liczby zdobytych punktów (lub przyznania punktów za częściowo prawidłowe rozwiązanie) uniemożliwia rzetelną weryfikację tej oceny.
\item \textbf{Domniemane naruszenie zasad proporcjonalności oceny do stopnia wiedzy.}\\
Analiza mojej pracy (załączone zdjęcie) dowodzi, że rozumiem główne założenia rozwiązywania układów równań (np. metody przekształcenia lub podstawiania), a pomyłka dotyczyła rachunkowego detalu. Nadanie oceny niedostatecznej sugeruje całkowity brak opanowania materiału, co stoi w sprzeczności z faktem wykazania częściowej wiedzy i logicznych kroków obliczeniowych.
\item \textbf{Brak możliwości poprawy lub dodatkowego wyjaśnienia.}\\
Według WSO i regulaminów wewnętrznych szkoły, uczeń powinien mieć prawo do poprawy oceny cząstkowej, w szczególności gdy wydaje się ona nieadekwatna do faktycznych umiejętności. Do tej pory odmówiono mi lub nie poinformowano mnie o takiej możliwości.
\end{enumerate}
\vspace{0.5cm}
%-----------------------------
% Wnioski końcowe
%-----------------------------
\noindent
\textbf{Wnioski końcowe:}
\begin{enumerate}
\item Wnoszę o \textbf{ponowną ocenę} powyższej kartkówki, z uwzględnieniem punktacji cząstkowej za poprawne elementy rozwiązania.
\item Proszę o \textbf{udostępnienie szczegółowych kryteriów oceniania} (lub uzasadnienie wystawionej oceny), by móc dokładnie ustalić, za które zadania lub fragmenty zadania otrzymałem/otrzymałam punktację.
\item Zwracam się o \textbf{umożliwienie poprawy oceny} w formie określonej przez WSO (np.~pisemna lub ustna poprawa), tak aby wynik w obszarze „Rozwiązywanie układów równań liniowych” odzwierciedlał mój faktyczny poziom wiedzy.
\item W przypadku uznania moich racji, wnoszę o \textbf{wniesienie ewentualnej korekty do dokumentacji ocen} i udzielenie mi informacji w terminie przewidzianym regulaminem szkoły.
\end{enumerate}
\vspace{1cm}
%-----------------------------
% Zakończenie
%-----------------------------
\noindent
Z poważaniem,\\[6ex]
\underline{\hspace{6cm}}\\
\textit{(Podpis wnioskodawcy ucznia lub rodzica/opiekuna prawnego)}
\vfill
%-----------------------------
% Załączniki
%-----------------------------
\noindent
\textbf{Załączniki:}
\begin{enumerate}
\item Kopia (zdjęcie) sporządzonej pracy z odręcznymi obliczeniami.
\item Ewentualny fragment WSO, potwierdzający zasady punktowania i poprawiania ocen.
\end{enumerate}
\end{document}