826 lines
38 KiB
TeX
826 lines
38 KiB
TeX
% \documentclass[a4paper,12pt]{article}
|
||
\documentclass[a4paper,12pt]{article} % Document class must come first
|
||
% \usepackage[margin=2cm]{geometry} % Set all margins to 2cm
|
||
\usepackage[a4paper, top=2cm, bottom=2cm, left=1.5cm, right=1.5cm]{geometry}
|
||
|
||
\newcounter{paragraf}
|
||
\newcommand{\paragraf}[1]{%
|
||
\stepcounter{paragraf}
|
||
\noindent\hspace{2em}\textbf{\S\ \theparagraf.\ #1}%
|
||
\label{par:\theparagraf}%
|
||
\par
|
||
%
|
||
}
|
||
|
||
\usepackage{longtable}
|
||
\usepackage[table]{xcolor}
|
||
|
||
% \usepackage{pdflscape}
|
||
|
||
|
||
\usepackage{amsmath}
|
||
\usepackage{ulem}
|
||
|
||
% ----------------------------- %
|
||
% Podstawowa polonizacja %
|
||
% ----------------------------- %
|
||
\usepackage[utf8]{inputenc} % Kodowanie UTF-8
|
||
\usepackage[T1]{fontenc} % Kodowanie fontów (polskie ogonki)
|
||
\usepackage[polish]{babel} % Ustawienia języka polskiego
|
||
\usepackage{lmodern} % Font Latin Modern
|
||
% \usepackage[margin=2.5cm]{geometry} % Marginesy 2.5 cm
|
||
|
||
% Ulepszona mikrotypografia
|
||
\usepackage{microtype}
|
||
|
||
% Pakiet do kolorowania tekstu
|
||
\usepackage{xcolor}
|
||
|
||
% ----------------------------------- %
|
||
% Nagłówki/stopki: pakiet fancyhdr %
|
||
% ----------------------------------- %
|
||
\usepackage{fancyhdr}
|
||
\pagestyle{fancy}
|
||
\fancyhf{} % Wyczyść nagłówki i stopki
|
||
|
||
\fancyhf{} % Wyczyść wszystkie pola nagłówka i stopki
|
||
\fancyhead[L]{\textbf{Szczegółowe Ocenianie z \textcolor{przedmiot}{Matematyki}}} % Lewa strona nagłówka: tytuł dokumentu
|
||
\fancyhead[C]{--~\thepage~--} % Środek nagłówka: numer strony
|
||
\fancyhead[R]{\small \textcolor{zakres}{Zakres Rozsz.}, \textcolor{poziom}{Poziom 1}, M. Markiewicz, J. Góra} % Prawa strona nagłówka: dodatkowe informacje
|
||
% \fancyhead[R]{\small \textcolor{zakres}{Zakres Rozszerzony}, \textcolor{poziom}{Poziom Nauczania: 1}} % Prawa strona nagłówka: dodatkowe informacje
|
||
\renewcommand{\headrulewidth}{1pt} % Linia w nagłówku o grubości 1pt
|
||
\renewcommand{\footrulewidth}{0pt} % Brak linii w stopce
|
||
|
||
% ----------------------------- %
|
||
% Pakiet enumitem i styl %
|
||
% ----------------------------- %
|
||
\usepackage{enumitem}
|
||
\usepackage{hyperref} % Pakiet do obsługi linków
|
||
|
||
% Define a new list environment
|
||
\newlist{longenum2}{enumerate}{2}
|
||
|
||
% Adjust the first level: Ensure it fits within page width
|
||
\setlist[longenum2,1]{
|
||
label=\arabic*., % Etykieta: "ust. 1."
|
||
leftmargin=2em, % Left margin adjusted to fit within header's width
|
||
labelsep=0.25em, % Space between label and text
|
||
labelwidth=1.5em, % Reserve enough space for the label
|
||
itemindent=0em, % No additional indentation for item content
|
||
align=left % Align the label to the left
|
||
}
|
||
|
||
% Second level: Adjust similarly
|
||
\setlist[longenum2,2]{
|
||
label=\arabic*), % Label format: "1.", "2.", etc.
|
||
leftmargin=2em, % Left margin adjusted to avoid overlap
|
||
labelsep=0.25em, % Space between label and text
|
||
labelwidth=1.5em, % Reserve enough space for the label
|
||
itemindent=0em, % No additional indentation
|
||
align=left % Align label to the left
|
||
}
|
||
|
||
% Import necessary packages
|
||
\usepackage{enumitem}
|
||
|
||
% Define a new list environment
|
||
\newlist{longenum}{enumerate}{7}
|
||
|
||
% Adjust the first level: Ensure it fits within page width
|
||
\setlist[longenum,1]{
|
||
label=\textbf{\arabic*}, % Etykieta: "ust. 1."
|
||
leftmargin=2em, % Left margin adjusted to fit within header's width
|
||
labelsep=0.5em, % Space between label and text
|
||
labelwidth=1.5em, % Reserve enough space for the label
|
||
itemindent=0em, % No additional indentation for item content
|
||
align=left % Align the label to the left
|
||
}
|
||
|
||
% Second level: Adjust similarly
|
||
\setlist[longenum,2]{
|
||
label=\arabic*., % Label format: "1.", "2.", etc.
|
||
leftmargin=2em, % Left margin adjusted to avoid overlap
|
||
labelsep=0.25em, % Space between label and text
|
||
labelwidth=1.5em, % Reserve enough space for the label
|
||
itemindent=0em, % No additional indentation
|
||
align=left % Align label to the left
|
||
}
|
||
|
||
% Third level
|
||
\setlist[longenum,3]{
|
||
label=\arabic*), % Label format: "1)", "2)", etc.
|
||
leftmargin=2em, % Increase indentation for clarity
|
||
labelsep=0.25em,
|
||
labelwidth=1.5em,
|
||
itemindent=0em,
|
||
align=left
|
||
}
|
||
|
||
% Fourth level
|
||
\setlist[longenum,4]{
|
||
label=\alph*., % Label format: "a.", "b.", etc.
|
||
leftmargin=2em, % Increase left margin for nested levels
|
||
labelsep=0.25em,
|
||
labelwidth=1.5em,
|
||
itemindent=0em,
|
||
align=left
|
||
}
|
||
|
||
% Fifth level
|
||
\setlist[longenum,5]{
|
||
label=\alph*), % Label format: "a)", "b)", etc.
|
||
leftmargin=2em,
|
||
labelsep=0.25em,
|
||
labelwidth=1.5em,
|
||
itemindent=0em,
|
||
align=left
|
||
}
|
||
|
||
% Sixth level
|
||
\setlist[longenum,6]{
|
||
label=\textbullet, % Label format: Bullet symbol
|
||
leftmargin=2em,
|
||
labelsep=0.25em,
|
||
labelwidth=1.5em,
|
||
align=left
|
||
}
|
||
|
||
% Seventh level
|
||
\setlist[longenum,7]{
|
||
label=--, % Label format: Dash symbol
|
||
leftmargin=2em,
|
||
labelsep=0.25em,
|
||
labelwidth=1.5em,
|
||
align=left
|
||
}
|
||
|
||
% Custom configuration for lists with § and specified spacing
|
||
\newlist{customenum}{enumerate}{1}
|
||
\setlist[customenum,1]{
|
||
label=\textbf{\S~\arabic*}, % Bold § and number
|
||
leftmargin=4em, % Indentation from the left margin
|
||
labelsep=0.5em, % Space between the label and the text
|
||
align=left, % Align label to the left
|
||
itemsep=0.5em, % Space between items
|
||
parsep=0em % No additional paragraph space
|
||
}
|
||
%
|
||
% ----------------------------- %
|
||
% Nagłówki sekcji %
|
||
% ----------------------------- %
|
||
\usepackage{titlesec}
|
||
\titleformat{\section}
|
||
{\normalfont\fontsize{14pt}{16pt}\bfseries\centering}{Rozdział \thesection}{1em}{}
|
||
\titleformat{\subsection}
|
||
{\normalfont\fontsize{12pt}{14pt}\bfseries\centering}{}{0em}{}
|
||
|
||
% % Konfiguracja nagłówków
|
||
% \fancyhf{}
|
||
% \fancyhead[L]{\textbf{Wewnątrzszkolne Oceniania}}
|
||
% \fancyhead[C]{-- \thepage\ --}
|
||
% \fancyhead[R]{\textbf{Załącznik Nr 2}}
|
||
% \fancyfoot{}
|
||
|
||
% Tytuł i odniesienia
|
||
\usepackage{titlesec}
|
||
\titleformat{\section}
|
||
{\normalfont\fontsize{14pt}{16pt}\bfseries\centering}{\thesection}{1em}{}
|
||
\titleformat{\subsection}
|
||
{\normalfont\fontsize{12pt}{14pt}\bfseries\centering}{}{0em}{}
|
||
|
||
% Dodatkowe pakiety dla niestandardowego formatowania
|
||
\usepackage{xcolor}
|
||
\usepackage{sectsty}
|
||
\sectionfont{\centering\fontsize{16pt}{18pt}\selectfont}
|
||
|
||
\definecolor{cred}{RGB}{255, 0, 0}
|
||
\definecolor{przedmiot}{RGB}{148, 0, 211}
|
||
\definecolor{zakres}{RGB}{0, 100, 0}
|
||
\definecolor{poziom}{RGB}{0, 0, 255}
|
||
|
||
% Definiujemy nowy skrót, który pozwoli odwoływać się do numeru przypisu:
|
||
% \newcommand{\footref}[1]{\textsuperscript{\ref{#1}}}
|
||
\begin{document}
|
||
|
||
% Wyłącz na moment fancyhdr, aby strona tytułowa nie miała nagłówka/stopki
|
||
% \thispagestyle{empty}
|
||
\thispagestyle{fancy}
|
||
|
||
|
||
% \begin{center}
|
||
% \textbf{Załącznik Nr 2}\\[0.5em]
|
||
% \textbf{do Statutu Zespołu Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta w Słubicach}\\[3em]
|
||
|
||
% {\Large \textbf{WEWNĄTRZSZKOLNE ZASADY OCENIANIA}}\\[1em]
|
||
% w~Zespole Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta w Słubicach
|
||
% \end{center}
|
||
|
||
% Wyłączenie nagłówków na pierwszej stronie
|
||
% \thispagestyle{plain}
|
||
|
||
% Główna treść
|
||
\begin{flushright}
|
||
Zespołu Szkół Licealnych \\
|
||
im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
|
||
\end{flushright}
|
||
|
||
\vspace{1em}
|
||
|
||
\vspace{5em}
|
||
|
||
\begin{center}
|
||
{\Large \textbf{SZCZEGÓŁOWE OCENIANIE Z \textcolor{przedmiot}{MATEMATYKI}}}\\[1em]
|
||
\textbf{\textcolor{zakres}{Zakres Rozszerzonym}, \textcolor{poziom}{Poziom Nauczania: 1}}\\[1em]
|
||
\end{center}
|
||
|
||
\vspace{5em}
|
||
|
||
|
||
System oceniania opracowany w oparciu o:
|
||
|
||
\begin{enumerate}[noitemsep]
|
||
\item Wewnątrzszkolne Ocenianie\footnotemark[1] jako Załącznik do Statutu Szkoły.
|
||
\item Podstawę programową\footnotemark[2].
|
||
\item Rozkład materiału\footnotemark[3].
|
||
\item Rozporządzenie\footnotemark[4] określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.
|
||
\item Ustawę\footnotemark[5] \emph{Prawo oświatowe}.
|
||
\end{enumerate}
|
||
|
||
\footnotetext[1]{Wewnątrzszkolne Ocenianie jako integralny załącznik do Statutu Szkoły, regulujący szczegółowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.}
|
||
\footnotetext[2]{Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół ponadpodstawowych, zatwierdzona Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 czerwca 2024 r., określa cele kształcenia, treści nauczania oraz wymagania edukacyjne dla uczniów szkół ponadpodstawowych, takich jak licea ogólnokształcące, technika i szkoły branżowe II stopnia.}
|
||
\footnotetext[3]{Rozkład materiału z~\textcolor{przedmiot}{matematyki} dla \textcolor{poziom}{1 poziomu nauczania} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}, opracowany na podstawie programu nauczania wydawnictwa Nowa Era, zgodny z~Podstawą Programową\footnotemark[2].}
|
||
|
||
\footnotetext[4]{Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lutego 2019 r. w~sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 373 z późn. zm.).}
|
||
\footnotetext[5]{Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.), regulująca zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, w tym warunki przeprowadzania egzaminów.}
|
||
|
||
\begin{flushright}
|
||
\begin{minipage}{0.25\textwidth} % Szerokość na 25% strony
|
||
\raggedright % Wyrównanie tekstu do lewej wewnątrz minipage
|
||
\textit{Autorzy:}\\[0.5em] % Dodanie odstępu pod tytułem
|
||
\hspace{1em}M. Markiewicz\\ % Wcięcie dla pierwszego nazwiska
|
||
\hspace{1em}J. Góra % Wcięcie dla drugiego nazwiska
|
||
\end{minipage}
|
||
\end{flushright}
|
||
|
||
|
||
\thispagestyle{fancy}
|
||
%--------------------------------
|
||
\newpage
|
||
\tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści
|
||
|
||
\newpage
|
||
\section{Postanowienia Ogólne}
|
||
|
||
\paragraf{Szczegółowego Oceniania: Cel, Zakres Stosowania, Podstawa Prawna oraz Zgodność}
|
||
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item \textbf{Cel:}
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item Niniejsze \textbf{Szczegółowe Ocenianie} (\textbf{SO}) ma na celu ustalenie przejrzystych
|
||
i~jednolitych zasad oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów uczących się
|
||
\textcolor{przedmiot}{matematyki} w~\textcolor{zakres}{zakresie~rozszerzonym}
|
||
na~\textcolor{poziom}{1~poziomie~nauczania}.
|
||
|
||
\item Postanowienia niniejszego \textbf{SO} zmierzają w~szczególności do:
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item \textbf{Ustalenia zasad przypisywania wag i oceniania}, w~tym:
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item Określenia wag właściwych \textbf{wymaganiam szczegółowym} i~\textbf{ogólnym},
|
||
które precyzyjnie wskazują ich znaczenie w~programie nauczania,
|
||
\item Określenia sposobu przeliczania realizacji wymagań na punktację, stanowiącą podstawę oceniania, za pomocą wzorów uwzględniających wagi wymagań.
|
||
\item Ustalenia minimalnej liczby punktów (\(P_{\min}\)) niezbędnej do pełnej realizacji
|
||
wymagań wynikających z~\textbf{Podstawy Programowej (PP)} w~danym dziale, obliczanej na podstawie przypisanych wag.
|
||
\item Określenia łącznej liczby punktów (\(P_{\text{poziom}}\)) niezbędnych do pełnej realizacji wymagań wynikających z~\textbf{Rozkładu Materiału (RM)} dla \textcolor{poziom}{1 poziomu nauczania}.
|
||
\item Ustalenia punktacji dla oceny wiedzy i umiejętności, która uwzględnia realizację wymagań ogólnych i szczegółowych powiązanych z danymi zagadnieniami programowymi.
|
||
\item Określenia sposobu przeliczania punktów uzyskanych w ramach poszczególnych zadań, działów i całego poziomu na ocenę bieżącą, semestralną oraz roczną, zgodnie z kryteriami zawartymi w \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO)}.
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\item \textbf{Zapewnienia przejrzystości i~wsparcia rozwoju uczniów}, w~tym:
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item zapewnienia jasnych i~zrozumiałych dla uczniów oraz ich rodziców (opiekunów prawnych)
|
||
kryteriów oceniania,
|
||
\item rzetelnej weryfikacji postępów uczniów oraz wspierania ich dalszego rozwoju,
|
||
\item zagwarantowania przejrzystości procesu oceniania, tak aby umożliwić uczniom
|
||
świadome planowanie działań edukacyjnych.
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\end{longenum}
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\item \textbf{Zakres Stosowania:}
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item Postanowienia niniejsze dotyczą nauczania \textcolor{przedmiot}{matematyki}
|
||
na~\textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}
|
||
w~liceum ogólnokształcącym.
|
||
\item \textbf{SO} obowiązuje wszystkich nauczycieli realizujących program kształcenia matematycznego
|
||
w~ramach obowiązującej \textbf{Podstawy Programowej} (\textbf{PP}) i~\textbf{Rozkładu Materiału} (\textbf{RM}).
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\item \textbf{Podstawa Prawna:}
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item \textbf{SO} opiera się w~szczególności na:
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item \textbf{Podstawie Programowej} kształcenia ogólnego, ustanowionej przez Ministra Edukacji i~Nauki,
|
||
\item \textbf{Rozkładzie Materiału} (\textbf{RM}), który określa strukturę zajęć i~treści dydaktycznych,
|
||
\item aktualnych przepisach prawa oświatowego, w~tym regulacjach dotyczących systemu oceniania uczniów.
|
||
\end{longenum}
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\item \textbf{Zgodność:}
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item Zasady i~zapisy \textbf{SO} są zgodne z:
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} (\textbf{WO}),
|
||
\item \textbf{Statutem Szkoły}.
|
||
\end{longenum}
|
||
\end{longenum}
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\newpage
|
||
\paragraf{Przedmiot Regulacji Szczegółowego Oceniania}
|
||
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item \textbf{Przedmiot Regulacji:}
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item Niniejsze postanowienia regulują w~szczególności:
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item punktację wymagań i~minimalną liczbę punktów, określając wagę poszczególnych
|
||
wymagań edukacyjnych oraz wartość progową niezbędną do pełnej realizacji
|
||
treści programowych,
|
||
\item punktację osiągnięć edukacyjnych, stanowiącą podstawę przyznawania ocen bieżących,
|
||
semestralnych i~końcoworocznych, zgodnie z~zasadami \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania (WO)},
|
||
\item wymagania ogólne i~szczegółowe, wraz z~ich zakresem, powiązaniami
|
||
oraz znaczeniem w~procesie oceniania,
|
||
\item rozkład wymagań ogólnych, prezentując sposób przyporządkowania wymagań ogólnych
|
||
do~szczegółowych w~obrębie poszczególnych działów tematycznych,
|
||
\item postanowienia końcowe, wskazujące zasady obowiązywania dokumentu oraz informacje
|
||
przeznaczone dla uczniów i~rodziców (opiekunów prawnych).
|
||
\end{longenum}
|
||
\end{longenum}
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
|
||
%--------------------------------
|
||
\newpage
|
||
\section{Punktacja wymagań i minimalna liczba punktów}
|
||
|
||
\paragraf{Cel i zakres punktacji wymagań i minimalnej liczby punktów}
|
||
\begin{longenum}
|
||
|
||
\item Celem tak ustalonej punktacji jest \textbf{określenie wagi poszczególnych wymagań}
|
||
w procesie oceniania oraz zapewnienie \emph{rzetelnego} odniesienia do treści programowych. %wynikających z podstawy programowej.
|
||
|
||
\item \textbf{Minimalną liczbę punktów} \(\,(P_{\min})\) ustala się w celu wyznaczenia
|
||
progu \emph{pełnej realizacji} wymaganych treści wynikających z \textbf{PP}\footnotemark[2] dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania} w~zadanym zakresie,
|
||
przy założeniu, że zostają spełnione wszystkie:
|
||
\begin{itemize}[noitemsep]
|
||
\item \textbf{Wymagania Szczegółowe}.
|
||
\item \textbf{Wymagania Ogólne}.
|
||
% \item nie dochodzi do \textbf{wielokrotnego naliczania} tego samego WO, nawet jeśli jest ono powiązane z kilkoma WS.
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\paragraf{Punktacja wymagań}
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item Każdemu \textbf{Wymaganiu Szczegółowemu} (oznaczonemu indeksem \(i\)) przypisuje się
|
||
\textbf{wagę punktową} \(w_{s_i}\), przy czym minimalna wartość tej wagi wynosi 1.
|
||
|
||
\item Każdemu \textbf{Wymaganiu Ogólnemu} (oznaczonemu indeksem \(j\)) przypisuje się
|
||
\textbf{wagę punktową} \(w_{o_j}\), przy czym minimalna wartość tej wagi wynosi 1.
|
||
|
||
\item \textbf{Łączna liczba punktów} przysługujących danemu działowi określonemu w~\textbf{PP}\footnotemark[2], uwzględniająca wszystkie powiązania
|
||
między Wymaganiami Szczegółowymi i Wymaganiami Ogólnymi, obliczana jest według następującej formuły:
|
||
|
||
% \begin{equation}
|
||
% P_{\text{sum}}
|
||
% =
|
||
% \sum_{i=1}^{N_{W_S}}
|
||
% \Bigl(
|
||
% w_{s_i} \times \sum_{j=1}^{N^i_{W_O}} w_{o_j}
|
||
% \Bigr),
|
||
% \label{wzor:punktacja}
|
||
% \end{equation}
|
||
% gdzie:
|
||
% \begin{itemize}[noitemsep]
|
||
% \item \(N_{W_S}\) oznacza całkowitą liczbę Wymagań Szczegółowych w danym dziale,
|
||
% \item \(N^i_{W_O}\) oznacza liczbę Wymagań Ogólnych powiązanych z \(i\)-tym Wymaganiem Szczegółowym.
|
||
% \end{itemize}
|
||
|
||
\begin{equation}
|
||
P_{\text{sum}} = \sum_{i=1}^{N_{W_S}} \Bigl( w_{s_i} \times \sum_{j=1}^{N^i_{W_O}} w_{o_j} \Bigr)
|
||
\label{wzor:punktacja}
|
||
\end{equation}
|
||
|
||
gdzie:
|
||
\begin{itemize}[noitemsep]
|
||
\item \(N_{W_S}\) oznacza całkowitą liczbę Wymagań Szczegółowych w~danym dziale,
|
||
\item \(N^i_{W_O}\) oznacza liczbę Wymagań Ogólnych powiązanych z~\(i\)-tym Wymaganiem Szczegółowym,
|
||
\item \(N^i_{W_O} \geq 1\) dla każdego \(i\).
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
{\small
|
||
\textbf{Uwaga:} Wzór (\ref{wzor:punktacja}) służy do określenia \emph{całkowitej} liczby punktów możliwej
|
||
do uzyskania za pełne zrealizowanie danego działu, z uwzględnieniem konkretnych
|
||
powiązań pomiędzy Wymaganiami Szczegółowymi i Wymaganiami Ogólnymi.
|
||
}
|
||
|
||
\item Celem tak ustalonej punktacji jest określenie wagi poszczególnych wymagań edukacyjnych
|
||
w~procesie oceniania osiągnięć edukacyjnych.
|
||
|
||
\item \textbf{Punktacja} przypisana poszczególnym działom oraz łączna liczba punktów
|
||
\(\bigl(P_{\text{sum}}\bigr)\), obliczona zgodnie ze wzorem~(\ref{wzor:punktacja}),
|
||
znajduje się w~\textbf{Rozdziale~1~załącznika~1}.
|
||
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\paragraf{Ustalanie minimalnej liczby punktów}
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item \textbf{Minimalną liczbę punktów} \(P_{\min}\) opisaną wzorem (\ref{eq:pmin}) ustala się w celu wyznaczenia
|
||
progu \emph{pełnej realizacji} wymaganych treści wynikających z~\textbf{PP}\footnotemark[2].
|
||
|
||
\begin{equation}
|
||
P_{\min} = \min \left\{ \sum_{i=1}^{N_{W_S}} \left( w_{s_i} \times w_{o_j(i)} \right) \right\}
|
||
\label{eq:pmin}
|
||
\end{equation}
|
||
Gdzie:
|
||
\begin{itemize}
|
||
\item \( P_{\min} \) to minimalna wartość całkowitej punktacji,
|
||
\item \( N_{W_S} \) to liczba wymagań szczegółowych,
|
||
\item \( w_{s_i} \) to waga \( i \)-tego wymagania szczegółowego,
|
||
\item \( w_{o_j(i)} \) to waga wybranego wymagania ogólnego dla \( i \)-tego wymagania szczegółowego,
|
||
\item \( j(i) \) to indeks wybranego wymagania ogólnego dla \( i \)-tego wymagania szczegółowego.
|
||
\end{itemize}
|
||
|
||
\begin{equation}
|
||
\forall i \in \{1, \dots, N_{W_S}\}, \quad \exists j(i) \in \{1, \dots, N_{W_O}^i\}
|
||
\label{eq:warunek}
|
||
\end{equation}
|
||
Warunek określony wzorem (\ref{eq:warunek}) zapewnia, że dla każdego wymagania szczegółowego wybrane jest dokładnie jedno wymaganie ogólne, a jednocześnie wszystkie wymagania są zrealizowane.
|
||
|
||
\textbf{Uwaga:} W przypadku, gdy każdemu Wymaganiu Szczegółowemu i Ogólnemu przypisuje się \textbf{1~punkt}, wówczas minimalna liczba punktów \( P_{\min} \) realizujących obowiązkowe wymagania edukacyjne z~podstawy programowej dla danego działu wyraża się wzorem (\ref{eq:min_points}).
|
||
|
||
\begin{equation}
|
||
\label{eq:min_points}
|
||
P_{\min} = N_{W_S}
|
||
\end{equation}
|
||
|
||
Gdzie \( N_{W_S} \) oznacza liczbę Wymagań Szczegółowych.
|
||
|
||
\item Minimalna liczba punktów \(\bigl(P_{\text{sum}}\bigr)\) realizująca obowiązkowe wymagania zgodnie z \textbf{PP}\footnotemark[2], znajduje się w~\textbf{Rozdziale~1~załącznika~1}.
|
||
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
%---------------------------------
|
||
\newpage
|
||
\section{Punktacja Osiągnięć Edukacyjnych}
|
||
|
||
\paragraf{Cel i zakres punktacji osiągnięć edukacyjnych}
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item Punktacja osiągnieć edukacyjnych, określona niniejszym przepisem, służy do dokonywania oceny osiągnięć edukacyjnych, realizowanych zgodnie z zasadami zawartymi w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu}, opartymi na kryteriach stanowiących integralną część \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania}.
|
||
|
||
\item Każde zadanie stanowi integralny element systemu oceny, przy czym realizacja co najmniej jednego \textbf{Wymagania Szczegółowego} przypisanego co najmniej jednemu \textbf{Wymaganiu Ogólnemu} jest warunkiem koniecznym.
|
||
|
||
\item Ocena zadania ustalana jest na podstawie procentowego udziału punktów zdobytych przez ucznia w stosunku do maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania przy realizacji danego zadania.
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\paragraf{Punktowanie zadania}
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item Zadanie podlega ocenie według kryterium procentowej realizacji wymagań, przy czym procentowe progi przyznawania poszczególnych ocen ustalono zgodnie z wytycznymi określonymi w systemie \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania (WO)}.
|
||
|
||
\item Każdemu z wymagań, zarówno ogólnym, jak i szczegółowym, przypisano określoną wagę, która wyznacza jego znaczenie w procesie oceny zadania.
|
||
|
||
\item Łączna liczba punktów przypisywana zadaniu stanowi sumę punktów przyznanych za realizację poszczególnych wymagań, przy czym uzyskanie oceny pozytywnej wymaga realizacji co najmniej jednego \textbf{Wymagania Szczegółowego} oraz osiągnięcia minimalnego progu punktowego.
|
||
|
||
\item Procentowy udział zdobytych punktów oblicza się według wzoru:
|
||
\begin{equation}
|
||
\% = \frac{\sum_{i=1}^{n} p_i}{\sum_{i=1}^{n} P_i} \times 100\%
|
||
\label{wzor:procent}
|
||
\end{equation}
|
||
gdzie:
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item \(p_i\) – liczba punktów zdobytych za realizację \(i\)-tego wymagania,
|
||
\item \(P_i\) – maksymalna liczba punktów przypisana do \(i\)-tego wymagania.
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\item Ocena końcowa zadania, zwana dalej „oceną”, ustalana jest według następujących progów:
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item \textbf{Ocena 6 (celująca)} – przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 95\% maksymalnej liczby punktów,
|
||
\item \textbf{Ocena 5 (bardzo dobra)} – przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 80\% maksymalnej liczby punktów,
|
||
\item \textbf{Ocena 4 (dobra)} – przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 65\% maksymalnej liczby punktów,
|
||
\item \textbf{Ocena 3 (dostateczna)} – przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 50\% maksymalnej liczby punktów,
|
||
\item \textbf{Ocena 2 (dopuszczająca)} – przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 30\% maksymalnej liczby punktów,
|
||
\item \textbf{Ocena 1 (niedostateczna)} – przyznawana w przypadku uzyskania wyniku niższego niż 30\% maksymalnej liczby punktów.
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\item Ustalenie oceny, zwanej dalej „daną oceną”, następuje w sytuacji, gdy osiągnięty zostanie minimalny próg realizacji zarówno \textbf{Wymagań Ogólnych}, jak i \textbf{Wymagań Szczegółowych}, określony w niniejszym przepisie. W szczególności:
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item Aby przyznać ocenę \textbf{3 (dostateczną)}, wymagane jest zrealizowanie co najmniej 50\% wymagań przypisanych do zadania.
|
||
\item W odniesieniu do pozostałych ocen, minimalny procent realizacji wymagań musi być równy lub przekraczać progi określone w odpowiednich punktach.
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\item W przypadku stosowania dodatkowych progów lub wymogów, takich jak system „50 na 50”, warunki te muszą być wyraźnie określone w opisie kryteriów oceny zadania, a uczniowie powinni zostać o nich uprzednio poinformowani przed przystąpieniem do wykonania zadania.
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
|
||
%------------------------------------
|
||
%------------------------------------
|
||
\newpage
|
||
\section{Wymagania ogólne i szczegółowe}
|
||
|
||
\paragraf{Cel i zakres wymagań ogólnych i szczegółowych}
|
||
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item \textbf{Cel:} Zapewnienie jasnych i jednolitych zasad oceniania osiągnięć uczniów
|
||
z~\textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} na \textcolor{poziom}{1 poziomie nauczania} liceum ogólnokształcącego,
|
||
zgodnie z \textbf{Podstawą Programową}\footnotemark[2] i~\textbf{Rozkładem Materiału}\footnotemark[3].
|
||
|
||
\item \textbf{Zakres:} Wymagania określone w niniejszym dokumencie obowiązują nauczycieli realizujących treści kształcenia z~\textbf{\textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania} (\textcolor{zakres}{zakres rozszerzony})}, uwzględniając:
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item Działy z \textbf{RM}\footnotemark[3] – obszary tematyczne przypisane do pierwszego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}, które wyznaczają strukturę nauczania \textcolor{przedmiot}{matematyki}.
|
||
\item Pełną realizację obowiązkowych wymagań edukacyjnych – zgodnie z~wytycznymi zawartymi w~aktualnej \textbf{PP}\footnotemark[2], które określają minimalne wymagania do opanowania przez uczniów w ramach~każdego działu.
|
||
\end{longenum}
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
|
||
|
||
\paragraf{Wymagania ogólne}
|
||
\begin{longenum}
|
||
|
||
\item \textbf{Identyfikacja Wymagań Ogólnych} – W~tabeli~\ref{tab:wo} zamieszczono wykaz ogólnych wymagań, która stanowi integralną część wytycznych określonych w~\textbf{Podstawie Programowej}\footnotemark[2].
|
||
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
|
||
\input{tables/wo}
|
||
|
||
|
||
\paragraf{Wymagania szczegółowe}
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item \textbf{Identyfikacja Wymagań Szczegółowych – Dział: Liczby Rzeczywiste} – W~tabeli~\ref{tab:lr} zamieszczono wykaz szczegółowych wymagań odnoszących się do działu „Liczby Rzeczywiste”, który stanowi integralną część wytycznych określonych w~\textbf{Podstawie Programowej}\footnotemark[2].
|
||
|
||
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\input{tables/ws}
|
||
\newpage
|
||
\section*{Rozkład Wymagań Ogólnych}
|
||
|
||
\paragraf{Prezentacja rozkładu}
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item \textbf{Rozkład Wymagań Ogólnych – Dział: \textit{Liczby Rzeczywiste}} – W tabeli~\ref{tab:lr} przedstawiono rozkład wymagań ogólnych, stanowiących integralną część wytycznych określonych w~\textbf{Podstawie Programowej}\footnotemark[2], przyporządkowanych do wymagań szczegółowych w obrębie działu \textit{Liczby Rzeczywiste}.
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\input{tables/liczby_rzeczywiste}
|
||
\newpage
|
||
\section{Postanowienia końcowe}
|
||
|
||
\paragraf{Zasady obowiązywania}
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item Niniejszy dokument określa szczegółowe zasady oceniania uczniów na \textcolor{poziom}{1~poziomie edukacyjnym} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} i~obowiązuje wszystkich nauczycieli oraz uczniów w~Zespole Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta w~Słubicach.
|
||
\item Szczegółowe Ocenianie (SO) jest zgodne z:
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item \textbf{Podstawą programową} kształcenia ogólnego\footnotemark[2].
|
||
\item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} (WO), stanowiącym integralną część Statutu Szkoły\footnotemark[1].
|
||
\item Obowiązującymi \textbf{przepisami prawa oświatowego}\footnotemark[4].
|
||
\end{longenum}
|
||
\item Dokument może być aktualizowany zgodnie z nowelizacją przepisów prawa oraz wewnętrznymi regulacjami szkoły.
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\paragraf{Postanowienia końcowe}
|
||
\begin{longenum}
|
||
\item Każdy uczeń oraz jego rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do pełnej informacji na temat zasad oceniania określonych w~niniejszym dokumencie.
|
||
\item Nauczyciel jest zobowiązany do przestrzegania zasad oceniania zgodnie z~wytycznymi zawartymi w~SO.
|
||
\item W~przypadku wątpliwości interpretacyjnych związanych z~ocenianiem, decyzje podejmuje nauczyciel przedmiotu w~porozumieniu z~zespołem przedmiotowym.
|
||
\item Niniejsze zasady wchodzą w~życie z~dniem zatwierdzenia przez dyrektora szkoły i~obowiązują do momentu wprowadzenia ich nowelizacji.
|
||
\end{longenum}
|
||
|
||
\begin{flushright}
|
||
\textbf{Nauczyciele zespołu przedmiotowego:} \\
|
||
\vspace{2em} % Miejsce na podpisy
|
||
\rule{6cm}{0.4pt} \\ % Linia do podpisu pierwszego nauczyciela \\
|
||
\textit{(podpis nauczyciela)} \\[1.5em]
|
||
|
||
\rule{6cm}{0.4pt} \\ % Linia do podpisu drugiego nauczyciela \\
|
||
\textit{(podpis nauczyciela)} \\[1.5em]
|
||
|
||
\rule{6cm}{0.4pt} \\ % Linia do podpisu trzeciego nauczyciela (opcjonalnie) \\
|
||
\textit{(podpis nauczyciela)}
|
||
\end{flushright}
|
||
|
||
%------------------------------------------------------------
|
||
%-------------------------------------------------------
|
||
% \section{Statystyka rozkładu wymagań ogólnych w wymaganiach szczegółowych}
|
||
|
||
% \subsection{Wprowadzenie}
|
||
% W tym rozdziale przedstawiono statystyczną analizę rozkładu \textbf{wymagań ogólnych} (WO) w odniesieniu do \textbf{wymagań szczegółowych} (WS) w ramach działu \textbf{Liczby Rzeczywiste}. Analiza ta ma na celu określenie, jak często poszczególne wymagania ogólne są powiązane z wymaganiami szczegółowymi oraz jakie są ich wagi punktowe.
|
||
|
||
% \subsection{Metodyka}
|
||
% 1. \textbf{Identyfikacja wymagań}:
|
||
% \begin{itemize}
|
||
% \item Wymagania ogólne (WO) zostały zdefiniowane w podstawie programowej (PP) i przypisane do działu \textbf{Liczby Rzeczywiste}.
|
||
% \item Wymagania szczegółowe (WS) zostały przypisane do poszczególnych wymagań ogólnych na podstawie ich treści i zakresu.
|
||
% \end{itemize}
|
||
|
||
% 2. \textbf{Punktacja}:
|
||
% \begin{itemize}
|
||
% \item Każdemu wymaganiu szczegółowemu przypisano wagę punktową \( w_{s_i} \), gdzie \( i \) oznacza numer wymagania szczegółowego.
|
||
% \item Każdemu wymaganiu ogólnemu przypisano wagę punktową \( w_{o_j} \), gdzie \( j \) oznacza numer wymagania ogólnego.
|
||
% \end{itemize}
|
||
|
||
% 3. \textbf{Analiza statystyczna}:
|
||
% \begin{itemize}
|
||
% \item Obliczono, ile razy każde wymaganie ogólne jest powiązane z wymaganiami szczegółowymi.
|
||
% \item Obliczono łączną liczbę punktów przypisaną do każdego wymagania ogólnego na podstawie wzoru:
|
||
% \[
|
||
% P_{\text{sum}} = \sum_{i=1}^{N_{W_S}} \left( w_{s_i} \times \sum_{j=1}^{N^i_{W_O}} w_{o_j} \right)
|
||
% \]
|
||
% gdzie:
|
||
% \begin{itemize}
|
||
% \item \( N_{W_S} \) – liczba wymagań szczegółowych,
|
||
% \item \( N^i_{W_O} \) – liczba wymagań ogólnych powiązanych z \( i \)-tym wymaganiem szczegółowym.
|
||
% \end{itemize}
|
||
% \end{itemize}
|
||
|
||
% 4. \textbf{Minimalna liczba punktów}:
|
||
% \begin{itemize}
|
||
% \item Minimalna liczba punktów \( P_{\min} \) została obliczona na podstawie wzoru:
|
||
% \[
|
||
% P_{\min} = \min \left\{ \sum_{i=1}^{N_{W_S}} \left( w_{s_i} \times w_{o_j(i)} \right) \right\}
|
||
% \]
|
||
% gdzie \( w_{o_j(i)} \) to waga wybranego wymagania ogólnego dla \( i \)-tego wymagania szczegółowego.
|
||
% \end{itemize}
|
||
|
||
% \subsection{Wyniki analizy}
|
||
|
||
% \subsubsection{Łączna liczba punktów \( P_{\text{sum}} \)}
|
||
% Obliczenia dla każdego wymagania szczegółowego:
|
||
|
||
% \begin{itemize}
|
||
% \item \textbf{WS1}:
|
||
% \[
|
||
% w_{s_1} \times \sum_{j=1}^{N^1_{W_O}} w_{o_j} = 1 \times (1) = 1
|
||
% \]
|
||
% \item \textbf{WS2}:
|
||
% \[
|
||
% w_{s_2} \times \sum_{j=1}^{N^2_{W_O}} w_{o_j} = 1 \times (1 + 1) = 2
|
||
% \]
|
||
% \item \textbf{WS3}:
|
||
% \[
|
||
% w_{s_3} \times \sum_{j=1}^{N^3_{W_O}} w_{o_j} = 1 \times (1) = 1
|
||
% \]
|
||
% \item \textbf{WS4}:
|
||
% \[
|
||
% w_{s_4} \times \sum_{j=1}^{N^4_{W_O}} w_{o_j} = 1 \times (1 + 1) = 2
|
||
% \]
|
||
% \item \textbf{WS5}:
|
||
% \[
|
||
% w_{s_5} \times \sum_{j=1}^{N^5_{W_O}} w_{o_j} = 1 \times (1) = 1
|
||
% \]
|
||
% \end{itemize}
|
||
|
||
% \textbf{Łączna liczba punktów}:
|
||
% \[
|
||
% P_{\text{sum}} = 1 + 2 + 1 + 2 + 1 = 7
|
||
% \]
|
||
|
||
% \subsubsection{Minimalna liczba punktów \( P_{\min} \)}
|
||
% Obliczenia dla każdego wymagania szczegółowego:
|
||
|
||
% \begin{itemize}
|
||
% \item \textbf{WS1}: Wybieramy \textbf{Sprawność rachunkową} (\( w_{o_1} = 1 \)):
|
||
% \[
|
||
% w_{s_1} \times w_{o_1} = 1 \times 1 = 1
|
||
% \]
|
||
% \item \textbf{WS2}: Wybieramy \textbf{Sprawność rachunkową} (\( w_{o_1} = 1 \)):
|
||
% \[
|
||
% w_{s_2} \times w_{o_1} = 1 \times 1 = 1
|
||
% \]
|
||
% \item \textbf{WS3}: Wybieramy \textbf{Wykorzystanie i tworzenie informacji} (\( w_{o_2} = 1 \)):
|
||
% \[
|
||
% w_{s_3} \times w_{o_2} = 1 \times 1 = 1
|
||
% \]
|
||
% \item \textbf{WS4}: Wybieramy \textbf{Sprawność rachunkową} (\( w_{o_1} = 1 \)):
|
||
% \[
|
||
% w_{s_4} \times w_{o_1} = 1 \times 1 = 1
|
||
% \]
|
||
% \item \textbf{WS5}: Wybieramy \textbf{Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji} (\( w_{o_3} = 1 \)):
|
||
% \[
|
||
% w_{s_5} \times w_{o_3} = 1 \times 1 = 1
|
||
% \]
|
||
% \end{itemize}
|
||
|
||
% \textbf{Minimalna liczba punktów}:
|
||
% \[
|
||
% P_{\min} = 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 5
|
||
% \]
|
||
|
||
% \subsection{Tabele wyników}
|
||
|
||
% \subsubsection{Tabela powiązań wymagań ogólnych i szczegółowych}
|
||
|
||
% \begin{table}[h!]
|
||
% \centering
|
||
% \begin{tabular}{|c|c|c|c|c|}
|
||
% \hline
|
||
% \textbf{Wymaganie Szczegółowe (WS)} & \textbf{Powiązane Wymagania Ogólne (WO)} & \textbf{Waga WS (\( w_{s_i} \))} & \textbf{Waga WO (\( w_{o_j} \))} & \textbf{Punkty} \\
|
||
% \hline
|
||
% WS1: Wykonywanie działań na liczbach rzeczywistych & Sprawność rachunkowa & 1 & 1 & 1 \\
|
||
% \hline
|
||
% WS2: Rozwiązywanie równań liniowych & Sprawność rachunkowa, Rozumowanie i argumentacja & 1 & 1, 1 & 2 \\
|
||
% \hline
|
||
% WS3: Interpretowanie danych statystycznych & Wykorzystanie i tworzenie informacji & 1 & 1 & 1 \\
|
||
% \hline
|
||
% WS4: Stosowanie własności pierwiastków & Sprawność rachunkowa, Rozumowanie i argumentacja & 1 & 1, 1 & 2 \\
|
||
% \hline
|
||
% WS5: Tworzenie wykresów funkcji & Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji & 1 & 1 & 1 \\
|
||
% \hline
|
||
% \end{tabular}
|
||
% \caption{Powiązania wymagań szczegółowych z wymaganiami ogólnymi}
|
||
% \label{tab:powiazania}
|
||
% \end{table}
|
||
|
||
% \subsubsection{Tabela rozkładu wymagań ogólnych}
|
||
|
||
% \begin{table}[h!]
|
||
% \centering
|
||
% \begin{tabular}{|c|c|c|}
|
||
% \hline
|
||
% \textbf{Wymaganie Ogólne (WO)} & \textbf{Liczba powiązań z WS} & \textbf{Suma punktów} \\
|
||
% \hline
|
||
% Sprawność rachunkowa & 3 & 5 \\
|
||
% \hline
|
||
% Wykorzystanie i tworzenie informacji & 1 & 1 \\
|
||
% \hline
|
||
% Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji & 1 & 1 \\
|
||
% \hline
|
||
% Rozumowanie i argumentacja & 2 & 4 \\
|
||
% \hline
|
||
% \end{tabular}
|
||
% \caption{Rozkład wymagań ogólnych w wymaganiach szczegółowych}
|
||
% \label{tab:rozklad}
|
||
% \end{table}
|
||
|
||
% \subsection{Interpretacja wyników}
|
||
% 1. \textbf{Łączna liczba punktów} \( P_{\text{sum}} = 7 \):
|
||
% \begin{itemize}
|
||
% \item Oznacza to, że pełne zrealizowanie działu \textbf{Liczby Rzeczywiste} wymaga zdobycia 7 punktów.
|
||
% \item Największy wkład mają wymagania szczegółowe \textbf{WS2} i \textbf{WS4}, które są powiązane z dwoma wymaganiami ogólnymi.
|
||
% \end{itemize}
|
||
|
||
% 2. \textbf{Minimalna liczba punktów} \( P_{\min} = 5 \):
|
||
% \begin{itemize}
|
||
% \item Oznacza to, że uczeń musi zdobyć co najmniej 5 punktów, aby zaliczyć dział.
|
||
% \item Minimalna liczba punktów jest osiągana poprzez realizację jednego wymagania ogólnego dla każdego wymagania szczegółowego.
|
||
% \end{itemize}
|
||
|
||
% 3. \textbf{Rozkład wymagań ogólnych}:
|
||
% \begin{itemize}
|
||
% \item \textbf{Sprawność rachunkowa} jest najczęściej powiązana z wymaganiami szczegółowymi (3 powiązania).
|
||
% \item \textbf{Rozumowanie i argumentacja} ma 2 powiązania, co wskazuje na jej istotność w dziale.
|
||
% \item \textbf{Wykorzystanie i tworzenie informacji} oraz \textbf{Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji} mają po 1 powiązaniu.
|
||
% \end{itemize}
|
||
|
||
% \subsection{Wnioski}
|
||
% 1. \textbf{Priorytety w nauczaniu}:
|
||
% \begin{itemize}
|
||
% \item Największy nacisk należy położyć na \textbf{sprawność rachunkową} i \textbf{rozumowanie oraz argumentację}, ponieważ są one najczęściej powiązane z wymaganiami szczegółowymi.
|
||
% \item Wymagania związane z \textbf{wykorzystaniem informacji} i \textbf{interpretacją reprezentacji} mają mniejszą wagę, ale są niezbędne do pełnego zrozumienia zagadnień.
|
||
% \end{itemize}
|
||
|
||
% 2. \textbf{Minimalne wymagania}:
|
||
% \begin{itemize}
|
||
% \item Uczeń musi zdobyć co najmniej 5 punktów, aby zaliczyć dział. Oznacza to, że może pominąć realizację niektórych wymagań szczegółowych, ale musi zrealizować przynajmniej jedno wymaganie ogólne dla każdego wymagania szczegółowego.
|
||
% \end{itemize}
|
||
|
||
% 3. \textbf{Optymalizacja nauczania}:
|
||
% \begin{itemize}
|
||
% \item Nauczyciel może skupić się na wymaganiach szczegółowych, które są powiązane z większą liczbą wymagań ogólnych, aby maksymalizować efektywność nauczania.
|
||
% \end{itemize}
|
||
|
||
---
|
||
% \begin{longenum}
|
||
% \item Nauczyciel, uwzględniając potrzeby i możliwości edukacyjne uczniów, zobowiązany jest do zapewnienia
|
||
% realizacji wszystkich powyższych wymagań szczegółowych w ramach programu nauczania przewidzianego
|
||
% w klasie pierwszej liceum ogólnokształcącego na poziomie podstawowym.
|
||
|
||
% \item Niniejsze wymagania stanowią uszczegółowienie podstawy programowej i są podstawą do
|
||
% formułowania \textbf{przedmiotowych zasad oceniania}, w szczególności \emph{Szczegółowego Oceniania (SO)}
|
||
% z matematyki, określającego kryteria przyznawania ocen bieżących, semestralnych i końcoworocznych.
|
||
% \end{longenum}
|
||
|
||
|
||
|
||
% \end{customenum}
|
||
|
||
|
||
\end{document}
|
||
|
||
% Liczby rzeczywiste
|
||
% Wyrażenia algebraiczne
|
||
% Równania i nierówności
|
||
% Funkcje
|
||
% Trygonometria
|
||
% Planimetria
|
||
% Geometria analityczna
|