Reorganizacja: Postanowienia Ogólne

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-02-07 15:52:46 +01:00
parent 9055761c9a
commit 7f32eaafc1
2 changed files with 40 additions and 34 deletions

Binary file not shown.

View File

@ -226,7 +226,6 @@
\vspace{1em} \vspace{1em}
\vspace{5em} \vspace{5em}
\begin{center} \begin{center}
@ -270,45 +269,52 @@
\tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści \tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści
\newpage \newpage
\section{Postanowienia ogólne} \section{Postanowienia Ogólne}
\paragraf{Szczegółowego Oceniania: Cel, Zakres, Podstawa Prawna oraz Zgodność}
%-----------------------------------------
% § 1
%-----------------------------------------
\paragraf{Cel i zakres Szczegółowego Oceniania (SO)}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Cel główny:} Zapewnienie klarownych i jednolitych zasad oceniania \item \textbf{Cel:}
osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodnie z~Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (\textbf{WO}).
\item \textbf{Cele szczegółowe:}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Ujednolicenie wymagań edukacyjnych oraz sposobów sprawdzania wiedzy. \item Głównym celem niniejszego \textbf{Szczegółowego Oceniania} (\textbf{SO}) jest ustalenie przejrzystych i~jednolitych zasad oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów nauczających się matematyki w zakresie rozszerzonym.
\item Zapewnienie przejrzystości kryteriów oceniania dla uczniów i rodziców (prawnych opiekunów). \item Niniejsze postanowienia mają na celu:
\item Umożliwienie rzetelnej ewaluacji postępów uczniów i wspomaganie ich rozwoju.
\end{longenum}
\item \textbf{Zakres obowiązywania:}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Niniejsze zasady dotyczą \textbf{\textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{1 poziomie nauczaniu} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}. \item ujednolicenie wymagań edukacyjnych i metod sprawdzania poziomu wiadomości oraz umiejętności uczniów,
% \item SO jest ściśle powiązane z \emph{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} \item zapewnienie jasnych kryteriów oceniania dla uczniów oraz ich rodziców lub prawnych opiekunów,
% oraz \emph{Statutem Szkoły} i nie może być z nimi sprzeczne. \item rzetelną weryfikację postępów uczniów oraz wspieranie ich dalszego rozwoju,
\item zapewnienie transparencji w procesie oceniania, aby umożliwić uczniom skuteczne planowanie swojej działalności naukowej.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
%----------------------------------------- \item \textbf{Zakres:}
%-----------------------------------------
% § 2
%-----------------------------------------
\paragraf{Szczegółowe Ocenianie obejmuje:}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Wymagania ogólne i~szczegółowe, wynikające z~podstawy programowej \textbf{PP}\footnotemark[2]. \item Postanowienia te dotyczą nauczania \textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} w~liceum ogólnokształcącym.
\item Punktację wymagań oraz określenie minimalnej liczby punktów, które zapewniają realizację wymagań edukacyjnych, zgodnie z~rozkładem materiału (\textbf{RM\footnotemark[3]}), w~którym przypisano działy z (\textbf{PP}\footnotemark[2]) do \textcolor{poziom}{1 poziomu nauczania}. \item \textbf{SO} dotyczy wszystkich nauczycieli realizujących program kształcenia matematycznego w~ramach obowiązującej \textbf{Podstawy Programowej} (\textbf{PP}) i~\textbf{Rozkładu Materiału} (\textbf{RM}).
\item Zakres stosowania progów procentowych i~sposób ich przeliczania na oceny. \item W~ramach niniejszych zasad uwzględniono wymagania ogólne i~szczegółowe dla działów tematycznych, takich jak: \textit{Liczby Rzeczywiste}, \textit{Wyrażenia Algebraiczne}, \textit{Równania i~Nierówności}, \textit{Funkcje}, \textit{Trygonometria}, \textit{Planimetria} oraz \textit{Geometria Analityczna}.
\end{longenum}
\item \textbf{Podstawa Prawna:}
\begin{longenum}
\item \textbf{SO} opiera się na następujących dokumentach:
\begin{longenum}
\item \textbf{Podstawie Programowej} kształcenia ogólnego (ustawiona przez Ministra Edukacji i Nauki),
\item \textbf{Rozkładzie Materiału} (\textbf{RM}), który określa strukturę zajęć i treści dydaktycznych,
\item aktualnych przepisach prawa oświatowego, w tym tych regulujących system oceniania uczniów.
\end{longenum}
\item Kryteria oceniania są zgodne z \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} (WO), stanowiącym integralną część Statutu Szkoły.
\end{longenum}
\item \textbf{Zgodność:}
\begin{longenum}
\item \textbf{SO} jest zgodne z:
\begin{longenum}
\item obowiązującymi przepisami prawa oświatowego,
\item wytycznymi Ministerstwa Edukacji i Nauki w zakresie oceniania, klasyfikowania oraz promowania uczniów,
\item wewnętrznymi regulacjami szkoły określonymi w Statucie i regulaminach wewnętrznych.
\end{longenum}
\item W procesie oceniania uwzględniane są specjalne potrzeby edukacyjne uczniów, w tym zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych.
\item Nauczyciele zobowiązani są do przestrzegania niniejszych zasad oraz dostosowywania metodyki nauczania do indywidualnych możliwości uczniów.
\end{longenum}
% \item Sposoby i formy sprawdzania wiedzy (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne, projekty itp.).
% \item Sposób uwzględniania opinii/orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej w ocenianiu.
% \item Zasady gromadzenia informacji o postępach uczniów i formułowania ocen semestralnych/końcowych.
\end{longenum} \end{longenum}
%-------------------------------- %--------------------------------