diff --git a/doc/main.pdf b/doc/main.pdf index 2d3ea3e..48b1f53 100644 Binary files a/doc/main.pdf and b/doc/main.pdf differ diff --git a/doc/main.tex b/doc/main.tex index f25deb7..05bed41 100644 --- a/doc/main.tex +++ b/doc/main.tex @@ -226,7 +226,6 @@ \vspace{1em} - \vspace{5em} \begin{center} @@ -270,45 +269,52 @@ \tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści \newpage -\section{Postanowienia ogólne} - -%----------------------------------------- -% § 1 -%----------------------------------------- -\paragraf{Cel i zakres Szczegółowego Oceniania (SO)} +\section{Postanowienia Ogólne} +\paragraf{Szczegółowego Oceniania: Cel, Zakres, Podstawa Prawna oraz Zgodność} \begin{longenum} - \item \textbf{Cel główny:} Zapewnienie klarownych i jednolitych zasad oceniania - osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodnie z~Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (\textbf{WO}). - \item \textbf{Cele szczegółowe:} + \item \textbf{Cel:} + \begin{longenum} + \item Głównym celem niniejszego \textbf{Szczegółowego Oceniania} (\textbf{SO}) jest ustalenie przejrzystych i~jednolitych zasad oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów nauczających się matematyki w zakresie rozszerzonym. + \item Niniejsze postanowienia mają na celu: \begin{longenum} - \item Ujednolicenie wymagań edukacyjnych oraz sposobów sprawdzania wiedzy. - \item Zapewnienie przejrzystości kryteriów oceniania dla uczniów i rodziców (prawnych opiekunów). - \item Umożliwienie rzetelnej ewaluacji postępów uczniów i wspomaganie ich rozwoju. + \item ujednolicenie wymagań edukacyjnych i metod sprawdzania poziomu wiadomości oraz umiejętności uczniów, + \item zapewnienie jasnych kryteriów oceniania dla uczniów oraz ich rodziców lub prawnych opiekunów, + \item rzetelną weryfikację postępów uczniów oraz wspieranie ich dalszego rozwoju, + \item zapewnienie transparencji w procesie oceniania, aby umożliwić uczniom skuteczne planowanie swojej działalności naukowej. \end{longenum} - \item \textbf{Zakres obowiązywania:} + \end{longenum} + + \item \textbf{Zakres:} + \begin{longenum} + \item Postanowienia te dotyczą nauczania \textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} w~liceum ogólnokształcącym. + \item \textbf{SO} dotyczy wszystkich nauczycieli realizujących program kształcenia matematycznego w~ramach obowiązującej \textbf{Podstawy Programowej} (\textbf{PP}) i~\textbf{Rozkładu Materiału} (\textbf{RM}). + \item W~ramach niniejszych zasad uwzględniono wymagania ogólne i~szczegółowe dla działów tematycznych, takich jak: \textit{Liczby Rzeczywiste}, \textit{Wyrażenia Algebraiczne}, \textit{Równania i~Nierówności}, \textit{Funkcje}, \textit{Trygonometria}, \textit{Planimetria} oraz \textit{Geometria Analityczna}. + \end{longenum} + + \item \textbf{Podstawa Prawna:} + \begin{longenum} + \item \textbf{SO} opiera się na następujących dokumentach: \begin{longenum} - \item Niniejsze zasady dotyczą \textbf{\textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{1 poziomie nauczaniu} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}. - % \item SO jest ściśle powiązane z \emph{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} - % oraz \emph{Statutem Szkoły} i nie może być z nimi sprzeczne. + \item \textbf{Podstawie Programowej} kształcenia ogólnego (ustawiona przez Ministra Edukacji i Nauki), + \item \textbf{Rozkładzie Materiału} (\textbf{RM}), który określa strukturę zajęć i treści dydaktycznych, + \item aktualnych przepisach prawa oświatowego, w tym tych regulujących system oceniania uczniów. \end{longenum} -\end{longenum} - -%----------------------------------------- -%----------------------------------------- -% § 2 -%----------------------------------------- - -\paragraf{Szczegółowe Ocenianie obejmuje:} - -\begin{longenum} - \item Wymagania ogólne i~szczegółowe, wynikające z~podstawy programowej \textbf{PP}\footnotemark[2]. - \item Punktację wymagań oraz określenie minimalnej liczby punktów, które zapewniają realizację wymagań edukacyjnych, zgodnie z~rozkładem materiału (\textbf{RM\footnotemark[3]}), w~którym przypisano działy z (\textbf{PP}\footnotemark[2]) do \textcolor{poziom}{1 poziomu nauczania}. - \item Zakres stosowania progów procentowych i~sposób ich przeliczania na oceny. - - % \item Sposoby i formy sprawdzania wiedzy (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne, projekty itp.). - % \item Sposób uwzględniania opinii/orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej w ocenianiu. - % \item Zasady gromadzenia informacji o postępach uczniów i formułowania ocen semestralnych/końcowych. + \item Kryteria oceniania są zgodne z \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} (WO), stanowiącym integralną część Statutu Szkoły. + \end{longenum} + + \item \textbf{Zgodność:} + \begin{longenum} + \item \textbf{SO} jest zgodne z: + \begin{longenum} + \item obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, + \item wytycznymi Ministerstwa Edukacji i Nauki w zakresie oceniania, klasyfikowania oraz promowania uczniów, + \item wewnętrznymi regulacjami szkoły określonymi w Statucie i regulaminach wewnętrznych. + \end{longenum} + \item W procesie oceniania uwzględniane są specjalne potrzeby edukacyjne uczniów, w tym zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych. + \item Nauczyciele zobowiązani są do przestrzegania niniejszych zasad oraz dostosowywania metodyki nauczania do indywidualnych możliwości uczniów. + \end{longenum} + \end{longenum} %--------------------------------