Reorganizacja: Postanowienia Ogólne

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-02-07 15:52:46 +01:00
parent 9055761c9a
commit 7f32eaafc1
2 changed files with 40 additions and 34 deletions

Binary file not shown.

View File

@ -226,7 +226,6 @@
\vspace{1em}
\vspace{5em}
\begin{center}
@ -270,45 +269,52 @@
\tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści
\newpage
\section{Postanowienia ogólne}
%-----------------------------------------
% § 1
%-----------------------------------------
\paragraf{Cel i zakres Szczegółowego Oceniania (SO)}
\section{Postanowienia Ogólne}
\paragraf{Szczegółowego Oceniania: Cel, Zakres, Podstawa Prawna oraz Zgodność}
\begin{longenum}
\item \textbf{Cel główny:} Zapewnienie klarownych i jednolitych zasad oceniania
osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodnie z~Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (\textbf{WO}).
\item \textbf{Cele szczegółowe:}
\item \textbf{Cel:}
\begin{longenum}
\item Głównym celem niniejszego \textbf{Szczegółowego Oceniania} (\textbf{SO}) jest ustalenie przejrzystych i~jednolitych zasad oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów nauczających się matematyki w zakresie rozszerzonym.
\item Niniejsze postanowienia mają na celu:
\begin{longenum}
\item Ujednolicenie wymagań edukacyjnych oraz sposobów sprawdzania wiedzy.
\item Zapewnienie przejrzystości kryteriów oceniania dla uczniów i rodziców (prawnych opiekunów).
\item Umożliwienie rzetelnej ewaluacji postępów uczniów i wspomaganie ich rozwoju.
\item ujednolicenie wymagań edukacyjnych i metod sprawdzania poziomu wiadomości oraz umiejętności uczniów,
\item zapewnienie jasnych kryteriów oceniania dla uczniów oraz ich rodziców lub prawnych opiekunów,
\item rzetelną weryfikację postępów uczniów oraz wspieranie ich dalszego rozwoju,
\item zapewnienie transparencji w procesie oceniania, aby umożliwić uczniom skuteczne planowanie swojej działalności naukowej.
\end{longenum}
\item \textbf{Zakres obowiązywania:}
\end{longenum}
\item \textbf{Zakres:}
\begin{longenum}
\item Postanowienia te dotyczą nauczania \textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} w~liceum ogólnokształcącym.
\item \textbf{SO} dotyczy wszystkich nauczycieli realizujących program kształcenia matematycznego w~ramach obowiązującej \textbf{Podstawy Programowej} (\textbf{PP}) i~\textbf{Rozkładu Materiału} (\textbf{RM}).
\item W~ramach niniejszych zasad uwzględniono wymagania ogólne i~szczegółowe dla działów tematycznych, takich jak: \textit{Liczby Rzeczywiste}, \textit{Wyrażenia Algebraiczne}, \textit{Równania i~Nierówności}, \textit{Funkcje}, \textit{Trygonometria}, \textit{Planimetria} oraz \textit{Geometria Analityczna}.
\end{longenum}
\item \textbf{Podstawa Prawna:}
\begin{longenum}
\item \textbf{SO} opiera się na następujących dokumentach:
\begin{longenum}
\item Niniejsze zasady dotyczą \textbf{\textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{1 poziomie nauczaniu} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}.
% \item SO jest ściśle powiązane z \emph{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)}
% oraz \emph{Statutem Szkoły} i nie może być z nimi sprzeczne.
\item \textbf{Podstawie Programowej} kształcenia ogólnego (ustawiona przez Ministra Edukacji i Nauki),
\item \textbf{Rozkładzie Materiału} (\textbf{RM}), który określa strukturę zajęć i treści dydaktycznych,
\item aktualnych przepisach prawa oświatowego, w tym tych regulujących system oceniania uczniów.
\end{longenum}
\end{longenum}
%-----------------------------------------
%-----------------------------------------
% § 2
%-----------------------------------------
\paragraf{Szczegółowe Ocenianie obejmuje:}
\begin{longenum}
\item Wymagania ogólne i~szczegółowe, wynikające z~podstawy programowej \textbf{PP}\footnotemark[2].
\item Punktację wymagań oraz określenie minimalnej liczby punktów, które zapewniają realizację wymagań edukacyjnych, zgodnie z~rozkładem materiału (\textbf{RM\footnotemark[3]}), w~którym przypisano działy z (\textbf{PP}\footnotemark[2]) do \textcolor{poziom}{1 poziomu nauczania}.
\item Zakres stosowania progów procentowych i~sposób ich przeliczania na oceny.
% \item Sposoby i formy sprawdzania wiedzy (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne, projekty itp.).
% \item Sposób uwzględniania opinii/orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej w ocenianiu.
% \item Zasady gromadzenia informacji o postępach uczniów i formułowania ocen semestralnych/końcowych.
\item Kryteria oceniania są zgodne z \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} (WO), stanowiącym integralną część Statutu Szkoły.
\end{longenum}
\item \textbf{Zgodność:}
\begin{longenum}
\item \textbf{SO} jest zgodne z:
\begin{longenum}
\item obowiązującymi przepisami prawa oświatowego,
\item wytycznymi Ministerstwa Edukacji i Nauki w zakresie oceniania, klasyfikowania oraz promowania uczniów,
\item wewnętrznymi regulacjami szkoły określonymi w Statucie i regulaminach wewnętrznych.
\end{longenum}
\item W procesie oceniania uwzględniane są specjalne potrzeby edukacyjne uczniów, w tym zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych.
\item Nauczyciele zobowiązani są do przestrzegania niniejszych zasad oraz dostosowywania metodyki nauczania do indywidualnych możliwości uczniów.
\end{longenum}
\end{longenum}
%--------------------------------