Reorganizacja: Postanowienia Ogólne
This commit is contained in:
parent
9055761c9a
commit
7f32eaafc1
BIN
doc/main.pdf
BIN
doc/main.pdf
Binary file not shown.
74
doc/main.tex
74
doc/main.tex
@ -226,7 +226,6 @@
|
||||
|
||||
\vspace{1em}
|
||||
|
||||
|
||||
\vspace{5em}
|
||||
|
||||
\begin{center}
|
||||
@ -270,45 +269,52 @@
|
||||
\tableofcontents % Polecenie wstawiające spis treści
|
||||
|
||||
\newpage
|
||||
\section{Postanowienia ogólne}
|
||||
|
||||
%-----------------------------------------
|
||||
% § 1
|
||||
%-----------------------------------------
|
||||
\paragraf{Cel i zakres Szczegółowego Oceniania (SO)}
|
||||
\section{Postanowienia Ogólne}
|
||||
\paragraf{Szczegółowego Oceniania: Cel, Zakres, Podstawa Prawna oraz Zgodność}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Cel główny:} Zapewnienie klarownych i jednolitych zasad oceniania
|
||||
osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodnie z~Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (\textbf{WO}).
|
||||
\item \textbf{Cele szczegółowe:}
|
||||
\item \textbf{Cel:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Głównym celem niniejszego \textbf{Szczegółowego Oceniania} (\textbf{SO}) jest ustalenie przejrzystych i~jednolitych zasad oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów nauczających się matematyki w zakresie rozszerzonym.
|
||||
\item Niniejsze postanowienia mają na celu:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Ujednolicenie wymagań edukacyjnych oraz sposobów sprawdzania wiedzy.
|
||||
\item Zapewnienie przejrzystości kryteriów oceniania dla uczniów i rodziców (prawnych opiekunów).
|
||||
\item Umożliwienie rzetelnej ewaluacji postępów uczniów i wspomaganie ich rozwoju.
|
||||
\item ujednolicenie wymagań edukacyjnych i metod sprawdzania poziomu wiadomości oraz umiejętności uczniów,
|
||||
\item zapewnienie jasnych kryteriów oceniania dla uczniów oraz ich rodziców lub prawnych opiekunów,
|
||||
\item rzetelną weryfikację postępów uczniów oraz wspieranie ich dalszego rozwoju,
|
||||
\item zapewnienie transparencji w procesie oceniania, aby umożliwić uczniom skuteczne planowanie swojej działalności naukowej.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item \textbf{Zakres obowiązywania:}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Zakres:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Postanowienia te dotyczą nauczania \textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} w~liceum ogólnokształcącym.
|
||||
\item \textbf{SO} dotyczy wszystkich nauczycieli realizujących program kształcenia matematycznego w~ramach obowiązującej \textbf{Podstawy Programowej} (\textbf{PP}) i~\textbf{Rozkładu Materiału} (\textbf{RM}).
|
||||
\item W~ramach niniejszych zasad uwzględniono wymagania ogólne i~szczegółowe dla działów tematycznych, takich jak: \textit{Liczby Rzeczywiste}, \textit{Wyrażenia Algebraiczne}, \textit{Równania i~Nierówności}, \textit{Funkcje}, \textit{Trygonometria}, \textit{Planimetria} oraz \textit{Geometria Analityczna}.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Podstawa Prawna:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{SO} opiera się na następujących dokumentach:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Niniejsze zasady dotyczą \textbf{\textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{1 poziomie nauczaniu} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}.
|
||||
% \item SO jest ściśle powiązane z \emph{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)}
|
||||
% oraz \emph{Statutem Szkoły} i nie może być z nimi sprzeczne.
|
||||
\item \textbf{Podstawie Programowej} kształcenia ogólnego (ustawiona przez Ministra Edukacji i Nauki),
|
||||
\item \textbf{Rozkładzie Materiału} (\textbf{RM}), który określa strukturę zajęć i treści dydaktycznych,
|
||||
\item aktualnych przepisach prawa oświatowego, w tym tych regulujących system oceniania uczniów.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%-----------------------------------------
|
||||
%-----------------------------------------
|
||||
% § 2
|
||||
%-----------------------------------------
|
||||
|
||||
\paragraf{Szczegółowe Ocenianie obejmuje:}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Wymagania ogólne i~szczegółowe, wynikające z~podstawy programowej \textbf{PP}\footnotemark[2].
|
||||
\item Punktację wymagań oraz określenie minimalnej liczby punktów, które zapewniają realizację wymagań edukacyjnych, zgodnie z~rozkładem materiału (\textbf{RM\footnotemark[3]}), w~którym przypisano działy z (\textbf{PP}\footnotemark[2]) do \textcolor{poziom}{1 poziomu nauczania}.
|
||||
\item Zakres stosowania progów procentowych i~sposób ich przeliczania na oceny.
|
||||
|
||||
% \item Sposoby i formy sprawdzania wiedzy (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne, projekty itp.).
|
||||
% \item Sposób uwzględniania opinii/orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej w ocenianiu.
|
||||
% \item Zasady gromadzenia informacji o postępach uczniów i formułowania ocen semestralnych/końcowych.
|
||||
\item Kryteria oceniania są zgodne z \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} (WO), stanowiącym integralną część Statutu Szkoły.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Zgodność:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{SO} jest zgodne z:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item obowiązującymi przepisami prawa oświatowego,
|
||||
\item wytycznymi Ministerstwa Edukacji i Nauki w zakresie oceniania, klasyfikowania oraz promowania uczniów,
|
||||
\item wewnętrznymi regulacjami szkoły określonymi w Statucie i regulaminach wewnętrznych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item W procesie oceniania uwzględniane są specjalne potrzeby edukacyjne uczniów, w tym zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych.
|
||||
\item Nauczyciele zobowiązani są do przestrzegania niniejszych zasad oraz dostosowywania metodyki nauczania do indywidualnych możliwości uczniów.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
%--------------------------------
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user