update wo.py
This commit is contained in:
parent
e183e2e89d
commit
73d120c009
BIN
doc/main.pdf
BIN
doc/main.pdf
Binary file not shown.
94
doc/main.tex
94
doc/main.tex
@ -42,9 +42,9 @@
|
|||||||
\fancyhf{} % Wyczyść nagłówki i stopki
|
\fancyhf{} % Wyczyść nagłówki i stopki
|
||||||
|
|
||||||
\fancyhf{} % Wyczyść wszystkie pola nagłówka i stopki
|
\fancyhf{} % Wyczyść wszystkie pola nagłówka i stopki
|
||||||
\fancyhead[L]{\textbf{Szczegółowe Ocenianie z \textcolor{cviolet}{Matematyki}}} % Lewa strona nagłówka: tytuł dokumentu
|
\fancyhead[L]{\textbf{Szczegółowe Ocenianie z \textcolor{przedmiot}{Matematyki}}} % Lewa strona nagłówka: tytuł dokumentu
|
||||||
\fancyhead[C]{--~\thepage~--} % Środek nagłówka: numer strony
|
\fancyhead[C]{--~\thepage~--} % Środek nagłówka: numer strony
|
||||||
\fancyhead[R]{\small \textcolor{cgreen}{Zakres Rozszerzony}, \textcolor{blue}{Poziom Nauczania: 1}} % Prawa strona nagłówka: dodatkowe informacje
|
\fancyhead[R]{\small \textcolor{zakres}{Zakres Rozszerzony}, \textcolor{poziom}{Poziom Nauczania: 1}} % Prawa strona nagłówka: dodatkowe informacje
|
||||||
\renewcommand{\headrulewidth}{1pt} % Linia w nagłówku o grubości 1pt
|
\renewcommand{\headrulewidth}{1pt} % Linia w nagłówku o grubości 1pt
|
||||||
\renewcommand{\footrulewidth}{0pt} % Brak linii w stopce
|
\renewcommand{\footrulewidth}{0pt} % Brak linii w stopce
|
||||||
|
|
||||||
@ -191,9 +191,9 @@
|
|||||||
\sectionfont{\centering\fontsize{16pt}{18pt}\selectfont}
|
\sectionfont{\centering\fontsize{16pt}{18pt}\selectfont}
|
||||||
|
|
||||||
\definecolor{cred}{RGB}{255, 0, 0}
|
\definecolor{cred}{RGB}{255, 0, 0}
|
||||||
\definecolor{cviolet}{RGB}{148, 0, 211}
|
\definecolor{przedmiot}{RGB}{148, 0, 211}
|
||||||
\definecolor{cgreen}{RGB}{0, 100, 0}
|
\definecolor{zakres}{RGB}{0, 100, 0}
|
||||||
\definecolor{cblue}{RGB}{0, 0, 255}
|
\definecolor{poziom}{RGB}{0, 0, 255}
|
||||||
|
|
||||||
% Definiujemy nowy skrót, który pozwoli odwoływać się do numeru przypisu:
|
% Definiujemy nowy skrót, który pozwoli odwoływać się do numeru przypisu:
|
||||||
% \newcommand{\footref}[1]{\textsuperscript{\ref{#1}}}
|
% \newcommand{\footref}[1]{\textsuperscript{\ref{#1}}}
|
||||||
@ -227,8 +227,8 @@
|
|||||||
\vspace{5em}
|
\vspace{5em}
|
||||||
|
|
||||||
\begin{center}
|
\begin{center}
|
||||||
{\Large \textbf{SZCZEGÓŁOWE OCENIANIE Z \textcolor{cviolet}{MATEMATYKI}}}\\[1em]
|
{\Large \textbf{SZCZEGÓŁOWE OCENIANIE Z \textcolor{przedmiot}{MATEMATYKI}}}\\[1em]
|
||||||
\textbf{\textcolor{cgreen}{Zakres Rozszerzonym}, \textcolor{blue}{Poziom Nauczania: 1}}\\[1em]
|
\textbf{\textcolor{zakres}{Zakres Rozszerzonym}, \textcolor{poziom}{Poziom Nauczania: 1}}\\[1em]
|
||||||
\end{center}
|
\end{center}
|
||||||
|
|
||||||
\vspace{5em}
|
\vspace{5em}
|
||||||
@ -246,7 +246,7 @@
|
|||||||
|
|
||||||
\footnotetext[1]{Wewnątrzszkolne Ocenianie jako integralny załącznik do Statutu Szkoły, regulujący szczegółowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.}
|
\footnotetext[1]{Wewnątrzszkolne Ocenianie jako integralny załącznik do Statutu Szkoły, regulujący szczegółowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.}
|
||||||
\footnotetext[2]{Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół ponadpodstawowych, zatwierdzona Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 czerwca 2024 r., określa cele kształcenia, treści nauczania oraz wymagania edukacyjne dla uczniów szkół ponadpodstawowych, takich jak licea ogólnokształcące, technika i szkoły branżowe II stopnia.}
|
\footnotetext[2]{Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół ponadpodstawowych, zatwierdzona Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 czerwca 2024 r., określa cele kształcenia, treści nauczania oraz wymagania edukacyjne dla uczniów szkół ponadpodstawowych, takich jak licea ogólnokształcące, technika i szkoły branżowe II stopnia.}
|
||||||
\footnotetext[3]{Rozkład materiału z~\textcolor{cviolet}{matematyki} dla \textcolor{cblue}{1 poziomu nauczania} na \textcolor{cgreen}{zakresie rozszerzonym}, opracowany na podstawie programu nauczania wydawnictwa Nowa Era, zgodny z~Podstawą Programową\footnotemark[2].}
|
\footnotetext[3]{Rozkład materiału z~\textcolor{przedmiot}{matematyki} dla \textcolor{poziom}{1 poziomu nauczania} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}, opracowany na podstawie programu nauczania wydawnictwa Nowa Era, zgodny z~Podstawą Programową\footnotemark[2].}
|
||||||
|
|
||||||
\footnotetext[4]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w~sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1534 z późn. zm.).}
|
\footnotetext[4]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w~sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1534 z późn. zm.).}
|
||||||
\footnotetext[5]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.).}
|
\footnotetext[5]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.).}
|
||||||
@ -286,7 +286,7 @@
|
|||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\item \textbf{Zakres obowiązywania:}
|
\item \textbf{Zakres obowiązywania:}
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Niniejsze zasady dotyczą \textbf{\textcolor{cviolet}{matematyki} na \textcolor{blue}{1 poziomie nauczaniu} w~\textcolor{cgreen}{zakresie rozszerzonym}}.
|
\item Niniejsze zasady dotyczą \textbf{\textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{1 poziomie nauczaniu} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}.
|
||||||
% \item SO jest ściśle powiązane z \emph{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)}
|
% \item SO jest ściśle powiązane z \emph{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)}
|
||||||
% oraz \emph{Statutem Szkoły} i nie może być z nimi sprzeczne.
|
% oraz \emph{Statutem Szkoły} i nie może być z nimi sprzeczne.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
@ -301,7 +301,7 @@
|
|||||||
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Wymagania ogólne i~szczegółowe, wynikające z~podstawy programowej \textbf{PP}\footnotemark[2].
|
\item Wymagania ogólne i~szczegółowe, wynikające z~podstawy programowej \textbf{PP}\footnotemark[2].
|
||||||
\item Punktację wymagań oraz określenie minimalnej liczby punktów, które zapewniają realizację wymagań edukacyjnych, zgodnie z~rozkładem materiału (\textbf{RM\footnotemark[3]}), w~którym przypisano działy z (\textbf{PP}\footnotemark[2]) do \textcolor{blue}{1 poziomu nauczania}.
|
\item Punktację wymagań oraz określenie minimalnej liczby punktów, które zapewniają realizację wymagań edukacyjnych, zgodnie z~rozkładem materiału (\textbf{RM\footnotemark[3]}), w~którym przypisano działy z (\textbf{PP}\footnotemark[2]) do \textcolor{poziom}{1 poziomu nauczania}.
|
||||||
\item Zakres stosowania progów procentowych i~sposób ich przeliczania na oceny.
|
\item Zakres stosowania progów procentowych i~sposób ich przeliczania na oceny.
|
||||||
|
|
||||||
% \item Sposoby i formy sprawdzania wiedzy (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne, projekty itp.).
|
% \item Sposoby i formy sprawdzania wiedzy (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne, projekty itp.).
|
||||||
@ -319,7 +319,7 @@
|
|||||||
w procesie oceniania oraz zapewnienie \emph{rzetelnego} odniesienia do treści programowych. %wynikających z podstawy programowej.
|
w procesie oceniania oraz zapewnienie \emph{rzetelnego} odniesienia do treści programowych. %wynikających z podstawy programowej.
|
||||||
|
|
||||||
\item \textbf{Minimalną liczbę punktów} \(\,(P_{\min})\) ustala się w celu wyznaczenia
|
\item \textbf{Minimalną liczbę punktów} \(\,(P_{\min})\) ustala się w celu wyznaczenia
|
||||||
progu \emph{pełnej realizacji} wymaganych treści wynikających z \textbf{PP}\footnotemark[2] dla danego \textcolor{blue}{poziomu nauczania} w~zadanym zakresie,
|
progu \emph{pełnej realizacji} wymaganych treści wynikających z \textbf{PP}\footnotemark[2] dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania} w~zadanym zakresie,
|
||||||
przy założeniu, że zostają spełnione wszystkie:
|
przy założeniu, że zostają spełnione wszystkie:
|
||||||
\begin{itemize}[noitemsep]
|
\begin{itemize}[noitemsep]
|
||||||
\item \textbf{Wymagania Szczegółowe}.
|
\item \textbf{Wymagania Szczegółowe}.
|
||||||
@ -374,7 +374,7 @@
|
|||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
\item Celem tak ustalonej punktacji jest określenie wagi poszczególnych wymagań edukacyjnych
|
\item Celem tak ustalonej punktacji jest określenie wagi poszczególnych wymagań edukacyjnych
|
||||||
w~procesie oceniania osiągnięć edukacyjnychs.
|
w~procesie oceniania osiągnięć edukacyjnych.
|
||||||
|
|
||||||
\item \textbf{Punktacja} przypisana poszczególnym działom oraz łączna liczba punktów
|
\item \textbf{Punktacja} przypisana poszczególnym działom oraz łączna liczba punktów
|
||||||
\(\bigl(P_{\text{sum}}\bigr)\), obliczona zgodnie ze wzorem~(\ref{wzor:punktacja}),
|
\(\bigl(P_{\text{sum}}\bigr)\), obliczona zgodnie ze wzorem~(\ref{wzor:punktacja}),
|
||||||
@ -424,16 +424,21 @@
|
|||||||
|
|
||||||
\paragraf{Cel i zakres punktacji zadań}
|
\paragraf{Cel i zakres punktacji zadań}
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Punktacja zadań ma na celu ocenę efektywności realizacji \textbf{Wymagań Szczegółowych} oraz \textbf{Wymagań Ogólnych}, zgodnie z zasadami \textbf{SO} zgodnymi z~\textbf{WO}.
|
\item Punktacja zadań, określona niniejszym przepisem, służy do dokonywania oceny osiągnięć edukacyjnych, realizowanych zgodnie z zasadami zawartymi w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu}, opartymi na kryteriach stanowiących integralną część \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania}.
|
||||||
\item Każde zadanie realizuje co najmniej jedno \textbf{Wymaganie Szczegółowe}, które ma przypisane co najmniej jedno \textbf{Wymaganie Ogólne}.
|
|
||||||
\item Ocena zadania opiera się na procentowym udziale zdobytych punktów w stosunku do maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
|
\item Każde zadanie stanowi integralny element systemu oceny, przy czym realizacja co najmniej jednego \textbf{Wymagania Szczegółowego} przypisanego co najmniej jednemu \textbf{Wymaganiu Ogólnemu} jest warunkiem koniecznym.
|
||||||
|
|
||||||
|
\item Ocena zadania ustalana jest na podstawie procentowego udziału punktów zdobytych przez ucznia w stosunku do maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania przy realizacji danego zadania.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Punktowanie zadania}
|
\paragraf{Punktowanie zadania}
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Zadanie jest punktowane na podstawie procentowej realizacji wymagań, przy czym procentowe progi przyznawania ocen są zgodne z wytycznymi określonymi w \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO)}.
|
\item Zadanie podlega ocenie według kryterium procentowej realizacji wymagań, przy czym procentowe progi przyznawania poszczególnych ocen ustalono zgodnie z wytycznymi określonymi w systemie \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania (WO)}.
|
||||||
\item Każdemu wymaganiu (zarówno ogólnemu, jak i szczegółowemu) przypisana jest określona waga, która określa jego znaczenie w ocenie zadania.
|
|
||||||
\item Łączna liczba punktów zadania to suma punktów zdobytych za realizację poszczególnych wymagań. Minimalnym warunkiem oceny pozytywnej jest zrealizowanie co najmniej jednego \textbf{WS} (Wymagania Szczegółowego) oraz osiągnięcie niezbędnego pułapu punktów.
|
\item Każdemu z wymagań, zarówno ogólnym, jak i szczegółowym, przypisano określoną wagę, która wyznacza jego znaczenie w procesie oceny zadania.
|
||||||
|
|
||||||
|
\item Łączna liczba punktów przypisywana zadaniu stanowi sumę punktów przyznanych za realizację poszczególnych wymagań, przy czym uzyskanie oceny pozytywnej wymaga realizacji co najmniej jednego \textbf{Wymagania Szczegółowego} oraz osiągnięcia minimalnego progu punktowego.
|
||||||
|
|
||||||
\item Procentowy udział zdobytych punktów oblicza się według wzoru:
|
\item Procentowy udział zdobytych punktów oblicza się według wzoru:
|
||||||
\begin{equation}
|
\begin{equation}
|
||||||
\% = \frac{\sum_{i=1}^{n} p_i}{\sum_{i=1}^{n} P_i} \times 100\%
|
\% = \frac{\sum_{i=1}^{n} p_i}{\sum_{i=1}^{n} P_i} \times 100\%
|
||||||
@ -444,21 +449,24 @@
|
|||||||
\item \(p_i\) – liczba punktów zdobytych za realizację \(i\)-tego wymagania,
|
\item \(p_i\) – liczba punktów zdobytych za realizację \(i\)-tego wymagania,
|
||||||
\item \(P_i\) – maksymalna liczba punktów przypisana do \(i\)-tego wymagania.
|
\item \(P_i\) – maksymalna liczba punktów przypisana do \(i\)-tego wymagania.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\item \textbf{Ocena końcowa zadania} ustalana jest na podstawie następujących progów:
|
|
||||||
|
\item Ocena końcowa zadania, zwana dalej „oceną”, ustalana jest według następujących progów:
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item \textbf{Ocena 6 (celująca)} – uzyskanie co najmniej 95\% punktów,
|
\item \textbf{Ocena 6 (celująca)} – przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 95\% maksymalnej liczby punktów,
|
||||||
\item \textbf{Ocena 5 (bardzo dobra)} – uzyskanie co najmniej 80\% punktów,
|
\item \textbf{Ocena 5 (bardzo dobra)} – przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 80\% maksymalnej liczby punktów,
|
||||||
\item \textbf{Ocena 4 (dobra)} – uzyskanie co najmniej 65\% punktów,
|
\item \textbf{Ocena 4 (dobra)} – przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 65\% maksymalnej liczby punktów,
|
||||||
\item \textbf{Ocena 3 (dostateczna)} – uzyskanie co najmniej 50\% punktów,
|
\item \textbf{Ocena 3 (dostateczna)} – przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 50\% maksymalnej liczby punktów,
|
||||||
\item \textbf{Ocena 2 (dopuszczająca)} – uzyskanie co najmniej 30\% punktów,
|
\item \textbf{Ocena 2 (dopuszczająca)} – przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 30\% maksymalnej liczby punktów,
|
||||||
\item \textbf{Ocena 1 (niedostateczna)} – uzyskanie poniżej 30\% punktów.
|
\item \textbf{Ocena 1 (niedostateczna)} – przyznawana w przypadku uzyskania wyniku niższego niż 30\% maksymalnej liczby punktów.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\item Aby uzyskać \textbf{daną ocenę}, wymagane jest osiągnięcie minimalnego progu realizacji \textbf{Wymagań Ogólnych} i~\textbf{Wymagań Szczegółowych} określonego w~powyższej tabeli. Oznacza to, że:
|
|
||||||
|
\item Ustalenie oceny, zwanej dalej „daną oceną”, następuje w sytuacji, gdy osiągnięty zostanie minimalny próg realizacji zarówno \textbf{Wymagań Ogólnych}, jak i \textbf{Wymagań Szczegółowych}, określony w niniejszym przepisie. W szczególności:
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Aby uzyskać ocenę \textbf{3 (dostateczną)}, należy zrealizować \textbf{co najmniej 50\%} wymagań przypisanych do zadania.
|
\item Aby przyznać ocenę \textbf{3 (dostateczną)}, wymagane jest zrealizowanie co najmniej 50\% wymagań przypisanych do zadania.
|
||||||
\item Analogicznie, dla pozostałych ocen minimalny procent realizacji musi być równy lub wyższy od progu wskazanego w odpowiednim punkcie.
|
\item W odniesieniu do pozostałych ocen, minimalny procent realizacji wymagań musi być równy lub przekraczać progi określone w odpowiednich punktach.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\item W przypadku stosowania dodatkowych progów lub wymagań (np. systemu „50 na 50”), należy uwzględnić je w opisie kryteriów zadania oraz poinformować uczniów przed przystąpieniem do pracy.
|
|
||||||
|
\item W przypadku stosowania dodatkowych progów lub wymogów, takich jak system „50 na 50”, warunki te muszą być wyraźnie określone w opisie kryteriów oceny zadania, a uczniowie powinni zostać o nich uprzednio poinformowani przed przystąpieniem do wykonania zadania.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
@ -471,12 +479,12 @@
|
|||||||
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item \textbf{Cel:} Zapewnienie jasnych i jednolitych zasad oceniania osiągnięć uczniów
|
\item \textbf{Cel:} Zapewnienie jasnych i jednolitych zasad oceniania osiągnięć uczniów
|
||||||
z~\textcolor{cviolet}{matematyki} na \textcolor{cgreen}{zakresie rozszerzonym} na \textcolor{cblue}{1 poziomie nauczania} liceum ogólnokształcącego,
|
z~\textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} na \textcolor{poziom}{1 poziomie nauczania} liceum ogólnokształcącego,
|
||||||
zgodnie z \textbf{Podstawą Programową}\footnotemark[2] i~\textbf{Rozkładem Materiału}\footnotemark[3].
|
zgodnie z \textbf{Podstawą Programową}\footnotemark[2] i~\textbf{Rozkładem Materiału}\footnotemark[3].
|
||||||
|
|
||||||
\item \textbf{Zakres:} Wymagania określone w niniejszym dokumencie obowiązują nauczycieli realizujących treści kształcenia z~\textbf{\textcolor{cviolet}{matematyki} na \textcolor{blue}{pierwszym poziomie nauczania} (\textcolor{cgreen}{zakres rozszerzony})}, uwzględniając:
|
\item \textbf{Zakres:} Wymagania określone w niniejszym dokumencie obowiązują nauczycieli realizujących treści kształcenia z~\textbf{\textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania} (\textcolor{zakres}{zakres rozszerzony})}, uwzględniając:
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Działy z \textbf{RM}\footnotemark[3] – obszary tematyczne przypisane do pierwszego \textcolor{blue}{poziomu nauczania}, które wyznaczają strukturę nauczania \textcolor{cviolet}{matematyki}.
|
\item Działy z \textbf{RM}\footnotemark[3] – obszary tematyczne przypisane do pierwszego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}, które wyznaczają strukturę nauczania \textcolor{przedmiot}{matematyki}.
|
||||||
\item Pełną realizację obowiązkowych wymagań edukacyjnych – zgodnie z wytycznymi zawartymi w aktualnej \textbf{PP}\footnotemark[2], które określają minimalne wymagania do opanowania przez uczniów w ramach każdego działu.
|
\item Pełną realizację obowiązkowych wymagań edukacyjnych – zgodnie z wytycznymi zawartymi w aktualnej \textbf{PP}\footnotemark[2], które określają minimalne wymagania do opanowania przez uczniów w ramach każdego działu.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
@ -485,15 +493,17 @@
|
|||||||
|
|
||||||
\paragraf{Wymagania ogólne}
|
\paragraf{Wymagania ogólne}
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item \textbf{Numeracja wymagań} – W tabeli~\ref{tab:wo} znajdują się główne punkty wraz z ich podpunktami, co umożliwia jednoznaczną identyfikację poszczególnych zagadnień. Numeracja ta jest zgodna z układem przyjętym w \textbf{Podstawie Programowej}\footnotemark[2].
|
|
||||||
\item \textbf{Opis poszczególnych wymagań} – Wymagania te dotyczą między innymi:
|
\item \textbf{Identyfikacja wymagań} – W tabeli~\ref{tab:wo} zamieszczono wykaz ogólnych wymagań dotyczących przedmiotu \textcolor{przedmiot}{Matematyka} (obejmującego \textcolor{zakres}{zakres rozszerzony}) na \textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania}. Wykaz ten sporządzono w oparciu o numerację, która stanowi integralną część wytycznych określonych w \textbf{Podstawie Programowej}\footnotemark[2].
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item \textbf{Sprawności rachunkowej} – obejmuje wykonywanie obliczeń oraz stosowanie zasad arytmetycznych.
|
\item \textbf{Przydział punktów} – Każdemu z wymagań, stanowiących integralną część niniejszego systemu oceny, przypisano liczbę punktów, ustaloną w sposób niezmienny i jednoznaczny, co stanowi podstawę do przeprowadzenia ilościowej oceny osiągnięć edukacyjnych.
|
||||||
\item \textbf{Wykorzystania i tworzenia informacji} – odnosi się do interpretacji danych zawartych w tekstach, wykresach, diagramach oraz tabelach, a także tworzenia własnych opisów matematycznych.
|
|
||||||
\item \textbf{Interpretowania reprezentacji matematycznych} – dotyczy operowania na obiektach matematycznych, tworzenia modeli oraz wykorzystywania pomocniczych reprezentacji przy rozwiązywaniu problemów.
|
|
||||||
\item \textbf{Rozumowania i argumentacji} – obejmuje prowadzenie logicznych rozumowań, formułowanie uzasadnień oraz tworzenie spójnych ciągów argumentacyjnych.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
\item \textbf{Przydział punktów} – Każdemu wymaganiu przypisano określoną liczbę punktów, co pozwala precyzyjnie określić jego wkład w całościową ocenę ucznia.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
@ -521,7 +531,7 @@
|
|||||||
|
|
||||||
\paragraf{Zasady obowiązywania}
|
\paragraf{Zasady obowiązywania}
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item Niniejszy dokument określa szczegółowe zasady oceniania uczniów na \textcolor{blue}{1~poziomie edukacyjnym} na \textcolor{cgreen}{zakresie rozszerzonym} i~obowiązuje wszystkich nauczycieli oraz uczniów w~Zespole Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta w~Słubicach.
|
\item Niniejszy dokument określa szczegółowe zasady oceniania uczniów na \textcolor{poziom}{1~poziomie edukacyjnym} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} i~obowiązuje wszystkich nauczycieli oraz uczniów w~Zespole Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta w~Słubicach.
|
||||||
\item Szczegółowe Ocenianie (SO) jest zgodne z:
|
\item Szczegółowe Ocenianie (SO) jest zgodne z:
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item \textbf{Podstawą programową} kształcenia ogólnego\footnotemark[2].
|
\item \textbf{Podstawą programową} kształcenia ogólnego\footnotemark[2].
|
||||||
|
@ -12,7 +12,7 @@ def generuj_wiersze_ogolne(wezel, wiersze, poziom=1, intensywnosc=40):
|
|||||||
opis = wezel.get("opis", "")
|
opis = wezel.get("opis", "")
|
||||||
punkty = wezel.get("atrybuty", {}).get("punkty", "")
|
punkty = wezel.get("atrybuty", {}).get("punkty", "")
|
||||||
# Zamiana "-1" na "-"
|
# Zamiana "-1" na "-"
|
||||||
if punkty == "-1":
|
if punkty == -1:
|
||||||
punkty = "-"
|
punkty = "-"
|
||||||
|
|
||||||
# Wcięcie w LaTeX-u (np. 0.5 em na poziom) zależnie od poziomu
|
# Wcięcie w LaTeX-u (np. 0.5 em na poziom) zależnie od poziomu
|
||||||
|
@ -11,20 +11,20 @@
|
|||||||
\hline
|
\hline
|
||||||
\cellcolor{green!60}\hspace{0.0em}- & \cellcolor{green!60}\hspace{0.0em}Wymagania ogólne & \cellcolor{green!60}\hspace{0.0em}- \\
|
\cellcolor{green!60}\hspace{0.0em}- & \cellcolor{green!60}\hspace{0.0em}Wymagania ogólne & \cellcolor{green!60}\hspace{0.0em}- \\
|
||||||
\hline
|
\hline
|
||||||
\cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}1 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Sprawność rachunkowa. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}-1 \\
|
\cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}1 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Sprawność rachunkowa. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}- \\
|
||||||
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Wykonywanie obliczeń na liczbach rzeczywistych, także przy użyciu kalkulatora, stosowanie praw działań matematycznych przy przekształcaniu wyrażeń algebraicznych oraz wykorzystywanie tych umiejętności przy rozwiązywaniu problemów w kontekstach rzeczywistych i teoretycznych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Wykonywanie obliczeń na liczbach rzeczywistych, także przy użyciu kalkulatora, stosowanie praw działań matematycznych przy przekształcaniu wyrażeń algebraicznych oraz wykorzystywanie tych umiejętności przy rozwiązywaniu problemów w kontekstach rzeczywistych i teoretycznych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
||||||
\hline
|
\hline
|
||||||
\cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}2 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Wykorzystanie i tworzenie informacji. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}-1 \\
|
\cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}2 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Wykorzystanie i tworzenie informacji. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}- \\
|
||||||
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Interpretowanie i operowanie informacjami przedstawionymi w tekście, zarówno matematycznym, jak i popularnonaukowym, a także w formie wykresów, diagramów, tabel. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Interpretowanie i operowanie informacjami przedstawionymi w tekście, zarówno matematycznym, jak i popularnonaukowym, a także w formie wykresów, diagramów, tabel. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
||||||
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Używanie języka matematycznego do tworzenia tekstów matematycznych, w tym do opisu prowadzonych rozumowań i uzasadniania wniosków, a także do przedstawiania danych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Używanie języka matematycznego do tworzenia tekstów matematycznych, w tym do opisu prowadzonych rozumowań i uzasadniania wniosków, a także do przedstawiania danych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
||||||
\hline
|
\hline
|
||||||
\cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}3 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}-1 \\
|
\cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}3 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}- \\
|
||||||
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Stosowanie obiektów matematycznych i operowanie nimi, interpretowanie pojęć matematycznych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Stosowanie obiektów matematycznych i operowanie nimi, interpretowanie pojęć matematycznych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
||||||
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dobieranie i tworzenie modeli matematycznych przy rozwiązywaniu problemów praktycznych i teoretycznych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dobieranie i tworzenie modeli matematycznych przy rozwiązywaniu problemów praktycznych i teoretycznych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
||||||
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}3 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Tworzenie pomocniczych obiektów matematycznych na podstawie istniejących, w celu przeprowadzenia argumentacji lub rozwiązania problemu. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}3 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Tworzenie pomocniczych obiektów matematycznych na podstawie istniejących, w celu przeprowadzenia argumentacji lub rozwiązania problemu. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
||||||
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}4 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Wskazywanie konieczności lub możliwości modyfikacji modelu matematycznego w przypadkach wymagających specjalnych zastrzeżeń, dodatkowych założeń, rozważenia szczególnych uwarunkowań. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}4 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Wskazywanie konieczności lub możliwości modyfikacji modelu matematycznego w przypadkach wymagających specjalnych zastrzeżeń, dodatkowych założeń, rozważenia szczególnych uwarunkowań. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
||||||
\hline
|
\hline
|
||||||
\cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}4 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Rozumowanie i argumentacja. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}-1 \\
|
\cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}4 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Rozumowanie i argumentacja. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}- \\
|
||||||
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Przeprowadzanie rozumowań, także kilkuetapowych, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania, odróżnianie dowodu od przykładu. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Przeprowadzanie rozumowań, także kilkuetapowych, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania, odróżnianie dowodu od przykładu. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
||||||
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dostrzeganie regularności, podobieństw oraz analogii, formułowanie wniosków na ich podstawie i uzasadnianie ich poprawności. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dostrzeganie regularności, podobieństw oraz analogii, formułowanie wniosków na ich podstawie i uzasadnianie ich poprawności. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
||||||
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}3 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dobieranie argumentów do uzasadnienia poprawności rozwiązywania problemów, tworzenie ciągu argumentów gwarantujących poprawność rozwiązania i skuteczność w poszukiwaniu rozwiązań zagadnienia. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}3 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dobieranie argumentów do uzasadnienia poprawności rozwiązywania problemów, tworzenie ciągu argumentów gwarantujących poprawność rozwiązania i skuteczność w poszukiwaniu rozwiązań zagadnienia. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
|
||||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user