update wo.py

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-02-01 21:35:32 +01:00
parent e183e2e89d
commit 73d120c009
4 changed files with 57 additions and 47 deletions

Binary file not shown.

View File

@ -42,9 +42,9 @@
\fancyhf{} % Wyczyść nagłówki i stopki \fancyhf{} % Wyczyść nagłówki i stopki
\fancyhf{} % Wyczyść wszystkie pola nagłówka i stopki \fancyhf{} % Wyczyść wszystkie pola nagłówka i stopki
\fancyhead[L]{\textbf{Szczegółowe Ocenianie z \textcolor{cviolet}{Matematyki}}} % Lewa strona nagłówka: tytuł dokumentu \fancyhead[L]{\textbf{Szczegółowe Ocenianie z \textcolor{przedmiot}{Matematyki}}} % Lewa strona nagłówka: tytuł dokumentu
\fancyhead[C]{--~\thepage~--} % Środek nagłówka: numer strony \fancyhead[C]{--~\thepage~--} % Środek nagłówka: numer strony
\fancyhead[R]{\small \textcolor{cgreen}{Zakres Rozszerzony}, \textcolor{blue}{Poziom Nauczania: 1}} % Prawa strona nagłówka: dodatkowe informacje \fancyhead[R]{\small \textcolor{zakres}{Zakres Rozszerzony}, \textcolor{poziom}{Poziom Nauczania: 1}} % Prawa strona nagłówka: dodatkowe informacje
\renewcommand{\headrulewidth}{1pt} % Linia w nagłówku o grubości 1pt \renewcommand{\headrulewidth}{1pt} % Linia w nagłówku o grubości 1pt
\renewcommand{\footrulewidth}{0pt} % Brak linii w stopce \renewcommand{\footrulewidth}{0pt} % Brak linii w stopce
@ -191,9 +191,9 @@
\sectionfont{\centering\fontsize{16pt}{18pt}\selectfont} \sectionfont{\centering\fontsize{16pt}{18pt}\selectfont}
\definecolor{cred}{RGB}{255, 0, 0} \definecolor{cred}{RGB}{255, 0, 0}
\definecolor{cviolet}{RGB}{148, 0, 211} \definecolor{przedmiot}{RGB}{148, 0, 211}
\definecolor{cgreen}{RGB}{0, 100, 0} \definecolor{zakres}{RGB}{0, 100, 0}
\definecolor{cblue}{RGB}{0, 0, 255} \definecolor{poziom}{RGB}{0, 0, 255}
% Definiujemy nowy skrót, który pozwoli odwoływać się do numeru przypisu: % Definiujemy nowy skrót, który pozwoli odwoływać się do numeru przypisu:
% \newcommand{\footref}[1]{\textsuperscript{\ref{#1}}} % \newcommand{\footref}[1]{\textsuperscript{\ref{#1}}}
@ -227,8 +227,8 @@
\vspace{5em} \vspace{5em}
\begin{center} \begin{center}
{\Large \textbf{SZCZEGÓŁOWE OCENIANIE Z \textcolor{cviolet}{MATEMATYKI}}}\\[1em] {\Large \textbf{SZCZEGÓŁOWE OCENIANIE Z \textcolor{przedmiot}{MATEMATYKI}}}\\[1em]
\textbf{\textcolor{cgreen}{Zakres Rozszerzonym}, \textcolor{blue}{Poziom Nauczania: 1}}\\[1em] \textbf{\textcolor{zakres}{Zakres Rozszerzonym}, \textcolor{poziom}{Poziom Nauczania: 1}}\\[1em]
\end{center} \end{center}
\vspace{5em} \vspace{5em}
@ -246,7 +246,7 @@
\footnotetext[1]{Wewnątrzszkolne Ocenianie jako integralny załącznik do Statutu Szkoły, regulujący szczegółowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.} \footnotetext[1]{Wewnątrzszkolne Ocenianie jako integralny załącznik do Statutu Szkoły, regulujący szczegółowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.}
\footnotetext[2]{Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół ponadpodstawowych, zatwierdzona Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 czerwca 2024 r., określa cele kształcenia, treści nauczania oraz wymagania edukacyjne dla uczniów szkół ponadpodstawowych, takich jak licea ogólnokształcące, technika i szkoły branżowe II stopnia.} \footnotetext[2]{Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół ponadpodstawowych, zatwierdzona Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 czerwca 2024 r., określa cele kształcenia, treści nauczania oraz wymagania edukacyjne dla uczniów szkół ponadpodstawowych, takich jak licea ogólnokształcące, technika i szkoły branżowe II stopnia.}
\footnotetext[3]{Rozkład materiału z~\textcolor{cviolet}{matematyki} dla \textcolor{cblue}{1 poziomu nauczania} na \textcolor{cgreen}{zakresie rozszerzonym}, opracowany na podstawie programu nauczania wydawnictwa Nowa Era, zgodny z~Podstawą Programową\footnotemark[2].} \footnotetext[3]{Rozkład materiału z~\textcolor{przedmiot}{matematyki} dla \textcolor{poziom}{1 poziomu nauczania} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}, opracowany na podstawie programu nauczania wydawnictwa Nowa Era, zgodny z~Podstawą Programową\footnotemark[2].}
\footnotetext[4]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w~sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1534 z późn. zm.).} \footnotetext[4]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w~sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1534 z późn. zm.).}
\footnotetext[5]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.).} \footnotetext[5]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.).}
@ -286,7 +286,7 @@
\end{longenum} \end{longenum}
\item \textbf{Zakres obowiązywania:} \item \textbf{Zakres obowiązywania:}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Niniejsze zasady dotyczą \textbf{\textcolor{cviolet}{matematyki} na \textcolor{blue}{1 poziomie nauczaniu} w~\textcolor{cgreen}{zakresie rozszerzonym}}. \item Niniejsze zasady dotyczą \textbf{\textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{1 poziomie nauczaniu} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}.
% \item SO jest ściśle powiązane z \emph{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} % \item SO jest ściśle powiązane z \emph{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)}
% oraz \emph{Statutem Szkoły} i nie może być z nimi sprzeczne. % oraz \emph{Statutem Szkoły} i nie może być z nimi sprzeczne.
\end{longenum} \end{longenum}
@ -301,7 +301,7 @@
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Wymagania ogólne i~szczegółowe, wynikające z~podstawy programowej \textbf{PP}\footnotemark[2]. \item Wymagania ogólne i~szczegółowe, wynikające z~podstawy programowej \textbf{PP}\footnotemark[2].
\item Punktację wymagań oraz określenie minimalnej liczby punktów, które zapewniają realizację wymagań edukacyjnych, zgodnie z~rozkładem materiału (\textbf{RM\footnotemark[3]}), w~którym przypisano działy z (\textbf{PP}\footnotemark[2]) do \textcolor{blue}{1 poziomu nauczania}. \item Punktację wymagań oraz określenie minimalnej liczby punktów, które zapewniają realizację wymagań edukacyjnych, zgodnie z~rozkładem materiału (\textbf{RM\footnotemark[3]}), w~którym przypisano działy z (\textbf{PP}\footnotemark[2]) do \textcolor{poziom}{1 poziomu nauczania}.
\item Zakres stosowania progów procentowych i~sposób ich przeliczania na oceny. \item Zakres stosowania progów procentowych i~sposób ich przeliczania na oceny.
% \item Sposoby i formy sprawdzania wiedzy (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne, projekty itp.). % \item Sposoby i formy sprawdzania wiedzy (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne, projekty itp.).
@ -319,7 +319,7 @@
w procesie oceniania oraz zapewnienie \emph{rzetelnego} odniesienia do treści programowych. %wynikających z podstawy programowej. w procesie oceniania oraz zapewnienie \emph{rzetelnego} odniesienia do treści programowych. %wynikających z podstawy programowej.
\item \textbf{Minimalną liczbę punktów} \(\,(P_{\min})\) ustala się w celu wyznaczenia \item \textbf{Minimalną liczbę punktów} \(\,(P_{\min})\) ustala się w celu wyznaczenia
progu \emph{pełnej realizacji} wymaganych treści wynikających z \textbf{PP}\footnotemark[2] dla danego \textcolor{blue}{poziomu nauczania} w~zadanym zakresie, progu \emph{pełnej realizacji} wymaganych treści wynikających z \textbf{PP}\footnotemark[2] dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania} w~zadanym zakresie,
przy założeniu, że zostają spełnione wszystkie: przy założeniu, że zostają spełnione wszystkie:
\begin{itemize}[noitemsep] \begin{itemize}[noitemsep]
\item \textbf{Wymagania Szczegółowe}. \item \textbf{Wymagania Szczegółowe}.
@ -374,7 +374,7 @@
} }
\item Celem tak ustalonej punktacji jest określenie wagi poszczególnych wymagań edukacyjnych \item Celem tak ustalonej punktacji jest określenie wagi poszczególnych wymagań edukacyjnych
w~procesie oceniania osiągnięć edukacyjnychs. w~procesie oceniania osiągnięć edukacyjnych.
\item \textbf{Punktacja} przypisana poszczególnym działom oraz łączna liczba punktów \item \textbf{Punktacja} przypisana poszczególnym działom oraz łączna liczba punktów
\(\bigl(P_{\text{sum}}\bigr)\), obliczona zgodnie ze wzorem~(\ref{wzor:punktacja}), \(\bigl(P_{\text{sum}}\bigr)\), obliczona zgodnie ze wzorem~(\ref{wzor:punktacja}),
@ -424,16 +424,21 @@
\paragraf{Cel i zakres punktacji zadań} \paragraf{Cel i zakres punktacji zadań}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Punktacja zadań ma na celu ocenę efektywności realizacji \textbf{Wymagań Szczegółowych} oraz \textbf{Wymagań Ogólnych}, zgodnie z zasadami \textbf{SO} zgodnymi z~\textbf{WO}. \item Punktacja zadań, określona niniejszym przepisem, służy do dokonywania oceny osiągnięć edukacyjnych, realizowanych zgodnie z zasadami zawartymi w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu}, opartymi na kryteriach stanowiących integralną część \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania}.
\item Każde zadanie realizuje co najmniej jedno \textbf{Wymaganie Szczegółowe}, które ma przypisane co najmniej jedno \textbf{Wymaganie Ogólne}.
\item Ocena zadania opiera się na procentowym udziale zdobytych punktów w stosunku do maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. \item Każde zadanie stanowi integralny element systemu oceny, przy czym realizacja co najmniej jednego \textbf{Wymagania Szczegółowego} przypisanego co najmniej jednemu \textbf{Wymaganiu Ogólnemu} jest warunkiem koniecznym.
\item Ocena zadania ustalana jest na podstawie procentowego udziału punktów zdobytych przez ucznia w stosunku do maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania przy realizacji danego zadania.
\end{longenum} \end{longenum}
\paragraf{Punktowanie zadania} \paragraf{Punktowanie zadania}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Zadanie jest punktowane na podstawie procentowej realizacji wymagań, przy czym procentowe progi przyznawania ocen są zgodne z wytycznymi określonymi w \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO)}. \item Zadanie podlega ocenie według kryterium procentowej realizacji wymagań, przy czym procentowe progi przyznawania poszczególnych ocen ustalono zgodnie z wytycznymi określonymi w systemie \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania (WO)}.
\item Każdemu wymaganiu (zarówno ogólnemu, jak i szczegółowemu) przypisana jest określona waga, która określa jego znaczenie w ocenie zadania.
\item Łączna liczba punktów zadania to suma punktów zdobytych za realizację poszczególnych wymagań. Minimalnym warunkiem oceny pozytywnej jest zrealizowanie co najmniej jednego \textbf{WS} (Wymagania Szczegółowego) oraz osiągnięcie niezbędnego pułapu punktów. \item Każdemu z wymagań, zarówno ogólnym, jak i szczegółowym, przypisano określoną wagę, która wyznacza jego znaczenie w procesie oceny zadania.
\item Łączna liczba punktów przypisywana zadaniu stanowi sumę punktów przyznanych za realizację poszczególnych wymagań, przy czym uzyskanie oceny pozytywnej wymaga realizacji co najmniej jednego \textbf{Wymagania Szczegółowego} oraz osiągnięcia minimalnego progu punktowego.
\item Procentowy udział zdobytych punktów oblicza się według wzoru: \item Procentowy udział zdobytych punktów oblicza się według wzoru:
\begin{equation} \begin{equation}
\% = \frac{\sum_{i=1}^{n} p_i}{\sum_{i=1}^{n} P_i} \times 100\% \% = \frac{\sum_{i=1}^{n} p_i}{\sum_{i=1}^{n} P_i} \times 100\%
@ -444,21 +449,24 @@
\item \(p_i\) liczba punktów zdobytych za realizację \(i\)-tego wymagania, \item \(p_i\) liczba punktów zdobytych za realizację \(i\)-tego wymagania,
\item \(P_i\) maksymalna liczba punktów przypisana do \(i\)-tego wymagania. \item \(P_i\) maksymalna liczba punktów przypisana do \(i\)-tego wymagania.
\end{longenum} \end{longenum}
\item \textbf{Ocena końcowa zadania} ustalana jest na podstawie następujących progów:
\item Ocena końcowa zadania, zwana dalej „oceną”, ustalana jest według następujących progów:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Ocena 6 (celująca)} uzyskanie co najmniej 95\% punktów, \item \textbf{Ocena 6 (celująca)} przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 95\% maksymalnej liczby punktów,
\item \textbf{Ocena 5 (bardzo dobra)} uzyskanie co najmniej 80\% punktów, \item \textbf{Ocena 5 (bardzo dobra)} przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 80\% maksymalnej liczby punktów,
\item \textbf{Ocena 4 (dobra)} uzyskanie co najmniej 65\% punktów, \item \textbf{Ocena 4 (dobra)} przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 65\% maksymalnej liczby punktów,
\item \textbf{Ocena 3 (dostateczna)} uzyskanie co najmniej 50\% punktów, \item \textbf{Ocena 3 (dostateczna)} przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 50\% maksymalnej liczby punktów,
\item \textbf{Ocena 2 (dopuszczająca)} uzyskanie co najmniej 30\% punktów, \item \textbf{Ocena 2 (dopuszczająca)} przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 30\% maksymalnej liczby punktów,
\item \textbf{Ocena 1 (niedostateczna)} uzyskanie poniżej 30\% punktów. \item \textbf{Ocena 1 (niedostateczna)} przyznawana w przypadku uzyskania wyniku niższego niż 30\% maksymalnej liczby punktów.
\end{longenum} \end{longenum}
\item Aby uzyskać \textbf{daną ocenę}, wymagane jest osiągnięcie minimalnego progu realizacji \textbf{Wymagań Ogólnych} i~\textbf{Wymagań Szczegółowych} określonego w~powyższej tabeli. Oznacza to, że:
\item Ustalenie oceny, zwanej dalej „daną oceną”, następuje w sytuacji, gdy osiągnięty zostanie minimalny próg realizacji zarówno \textbf{Wymagań Ogólnych}, jak i \textbf{Wymagań Szczegółowych}, określony w niniejszym przepisie. W szczególności:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Aby uzyskać ocenę \textbf{3 (dostateczną)}, należy zrealizować \textbf{co najmniej 50\%} wymagań przypisanych do zadania. \item Aby przyznać ocenę \textbf{3 (dostateczną)}, wymagane jest zrealizowanie co najmniej 50\% wymagań przypisanych do zadania.
\item Analogicznie, dla pozostałych ocen minimalny procent realizacji musi być równy lub wyższy od progu wskazanego w odpowiednim punkcie. \item W odniesieniu do pozostałych ocen, minimalny procent realizacji wymagań musi być równy lub przekraczać progi określone w odpowiednich punktach.
\end{longenum} \end{longenum}
\item W przypadku stosowania dodatkowych progów lub wymagań (np. systemu „50 na 50”), należy uwzględnić je w opisie kryteriów zadania oraz poinformować uczniów przed przystąpieniem do pracy.
\item W przypadku stosowania dodatkowych progów lub wymogów, takich jak system „50 na 50”, warunki te muszą być wyraźnie określone w opisie kryteriów oceny zadania, a uczniowie powinni zostać o nich uprzednio poinformowani przed przystąpieniem do wykonania zadania.
\end{longenum} \end{longenum}
@ -471,12 +479,12 @@
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Cel:} Zapewnienie jasnych i jednolitych zasad oceniania osiągnięć uczniów \item \textbf{Cel:} Zapewnienie jasnych i jednolitych zasad oceniania osiągnięć uczniów
z~\textcolor{cviolet}{matematyki} na \textcolor{cgreen}{zakresie rozszerzonym} na \textcolor{cblue}{1 poziomie nauczania} liceum ogólnokształcącego, z~\textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} na \textcolor{poziom}{1 poziomie nauczania} liceum ogólnokształcącego,
zgodnie z \textbf{Podstawą Programową}\footnotemark[2] i~\textbf{Rozkładem Materiału}\footnotemark[3]. zgodnie z \textbf{Podstawą Programową}\footnotemark[2] i~\textbf{Rozkładem Materiału}\footnotemark[3].
\item \textbf{Zakres:} Wymagania określone w niniejszym dokumencie obowiązują nauczycieli realizujących treści kształcenia z~\textbf{\textcolor{cviolet}{matematyki} na \textcolor{blue}{pierwszym poziomie nauczania} (\textcolor{cgreen}{zakres rozszerzony})}, uwzględniając: \item \textbf{Zakres:} Wymagania określone w niniejszym dokumencie obowiązują nauczycieli realizujących treści kształcenia z~\textbf{\textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania} (\textcolor{zakres}{zakres rozszerzony})}, uwzględniając:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Działy z \textbf{RM}\footnotemark[3] obszary tematyczne przypisane do pierwszego \textcolor{blue}{poziomu nauczania}, które wyznaczają strukturę nauczania \textcolor{cviolet}{matematyki}. \item Działy z \textbf{RM}\footnotemark[3] obszary tematyczne przypisane do pierwszego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}, które wyznaczają strukturę nauczania \textcolor{przedmiot}{matematyki}.
\item Pełną realizację obowiązkowych wymagań edukacyjnych zgodnie z wytycznymi zawartymi w aktualnej \textbf{PP}\footnotemark[2], które określają minimalne wymagania do opanowania przez uczniów w ramach każdego działu. \item Pełną realizację obowiązkowych wymagań edukacyjnych zgodnie z wytycznymi zawartymi w aktualnej \textbf{PP}\footnotemark[2], które określają minimalne wymagania do opanowania przez uczniów w ramach każdego działu.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
@ -485,15 +493,17 @@
\paragraf{Wymagania ogólne} \paragraf{Wymagania ogólne}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Numeracja wymagań} W tabeli~\ref{tab:wo} znajdują się główne punkty wraz z ich podpunktami, co umożliwia jednoznaczną identyfikację poszczególnych zagadnień. Numeracja ta jest zgodna z układem przyjętym w \textbf{Podstawie Programowej}\footnotemark[2].
\item \textbf{Opis poszczególnych wymagań} Wymagania te dotyczą między innymi: \item \textbf{Identyfikacja wymagań} W tabeli~\ref{tab:wo} zamieszczono wykaz ogólnych wymagań dotyczących przedmiotu \textcolor{przedmiot}{Matematyka} (obejmującego \textcolor{zakres}{zakres rozszerzony}) na \textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania}. Wykaz ten sporządzono w oparciu o numerację, która stanowi integralną część wytycznych określonych w \textbf{Podstawie Programowej}\footnotemark[2].
\begin{longenum}
\item \textbf{Sprawności rachunkowej} obejmuje wykonywanie obliczeń oraz stosowanie zasad arytmetycznych. \item \textbf{Przydział punktów} Każdemu z wymagań, stanowiących integralną część niniejszego systemu oceny, przypisano liczbę punktów, ustaloną w sposób niezmienny i jednoznaczny, co stanowi podstawę do przeprowadzenia ilościowej oceny osiągnięć edukacyjnych.
\item \textbf{Wykorzystania i tworzenia informacji} odnosi się do interpretacji danych zawartych w tekstach, wykresach, diagramach oraz tabelach, a także tworzenia własnych opisów matematycznych.
\item \textbf{Interpretowania reprezentacji matematycznych} dotyczy operowania na obiektach matematycznych, tworzenia modeli oraz wykorzystywania pomocniczych reprezentacji przy rozwiązywaniu problemów.
\item \textbf{Rozumowania i argumentacji} obejmuje prowadzenie logicznych rozumowań, formułowanie uzasadnień oraz tworzenie spójnych ciągów argumentacyjnych.
\end{longenum}
\item \textbf{Przydział punktów} Każdemu wymaganiu przypisano określoną liczbę punktów, co pozwala precyzyjnie określić jego wkład w całościową ocenę ucznia.
\end{longenum} \end{longenum}
@ -521,7 +531,7 @@
\paragraf{Zasady obowiązywania} \paragraf{Zasady obowiązywania}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Niniejszy dokument określa szczegółowe zasady oceniania uczniów na \textcolor{blue}{1~poziomie edukacyjnym} na \textcolor{cgreen}{zakresie rozszerzonym} i~obowiązuje wszystkich nauczycieli oraz uczniów w~Zespole Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta w~Słubicach. \item Niniejszy dokument określa szczegółowe zasady oceniania uczniów na \textcolor{poziom}{1~poziomie edukacyjnym} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} i~obowiązuje wszystkich nauczycieli oraz uczniów w~Zespole Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta w~Słubicach.
\item Szczegółowe Ocenianie (SO) jest zgodne z: \item Szczegółowe Ocenianie (SO) jest zgodne z:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Podstawą programową} kształcenia ogólnego\footnotemark[2]. \item \textbf{Podstawą programową} kształcenia ogólnego\footnotemark[2].

View File

@ -12,7 +12,7 @@ def generuj_wiersze_ogolne(wezel, wiersze, poziom=1, intensywnosc=40):
opis = wezel.get("opis", "") opis = wezel.get("opis", "")
punkty = wezel.get("atrybuty", {}).get("punkty", "") punkty = wezel.get("atrybuty", {}).get("punkty", "")
# Zamiana "-1" na "-" # Zamiana "-1" na "-"
if punkty == "-1": if punkty == -1:
punkty = "-" punkty = "-"
# Wcięcie w LaTeX-u (np. 0.5 em na poziom) zależnie od poziomu # Wcięcie w LaTeX-u (np. 0.5 em na poziom) zależnie od poziomu

View File

@ -11,20 +11,20 @@
\hline \hline
\cellcolor{green!60}\hspace{0.0em}- & \cellcolor{green!60}\hspace{0.0em}Wymagania ogólne & \cellcolor{green!60}\hspace{0.0em}- \\ \cellcolor{green!60}\hspace{0.0em}- & \cellcolor{green!60}\hspace{0.0em}Wymagania ogólne & \cellcolor{green!60}\hspace{0.0em}- \\
\hline \hline
\cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}1 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Sprawność rachunkowa. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}-1 \\ \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}1 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Sprawność rachunkowa. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}- \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Wykonywanie obliczeń na liczbach rzeczywistych, także przy użyciu kalkulatora, stosowanie praw działań matematycznych przy przekształcaniu wyrażeń algebraicznych oraz wykorzystywanie tych umiejętności przy rozwiązywaniu problemów w kontekstach rzeczywistych i teoretycznych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\ \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Wykonywanie obliczeń na liczbach rzeczywistych, także przy użyciu kalkulatora, stosowanie praw działań matematycznych przy przekształcaniu wyrażeń algebraicznych oraz wykorzystywanie tych umiejętności przy rozwiązywaniu problemów w kontekstach rzeczywistych i teoretycznych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\hline \hline
\cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}2 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Wykorzystanie i tworzenie informacji. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}-1 \\ \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}2 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Wykorzystanie i tworzenie informacji. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}- \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Interpretowanie i operowanie informacjami przedstawionymi w tekście, zarówno matematycznym, jak i popularnonaukowym, a także w formie wykresów, diagramów, tabel. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\ \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Interpretowanie i operowanie informacjami przedstawionymi w tekście, zarówno matematycznym, jak i popularnonaukowym, a także w formie wykresów, diagramów, tabel. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Używanie języka matematycznego do tworzenia tekstów matematycznych, w tym do opisu prowadzonych rozumowań i uzasadniania wniosków, a także do przedstawiania danych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\ \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Używanie języka matematycznego do tworzenia tekstów matematycznych, w tym do opisu prowadzonych rozumowań i uzasadniania wniosków, a także do przedstawiania danych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\hline \hline
\cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}3 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}-1 \\ \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}3 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}- \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Stosowanie obiektów matematycznych i operowanie nimi, interpretowanie pojęć matematycznych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\ \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Stosowanie obiektów matematycznych i operowanie nimi, interpretowanie pojęć matematycznych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dobieranie i tworzenie modeli matematycznych przy rozwiązywaniu problemów praktycznych i teoretycznych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\ \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dobieranie i tworzenie modeli matematycznych przy rozwiązywaniu problemów praktycznych i teoretycznych. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}3 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Tworzenie pomocniczych obiektów matematycznych na podstawie istniejących, w celu przeprowadzenia argumentacji lub rozwiązania problemu. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\ \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}3 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Tworzenie pomocniczych obiektów matematycznych na podstawie istniejących, w celu przeprowadzenia argumentacji lub rozwiązania problemu. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}4 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Wskazywanie konieczności lub możliwości modyfikacji modelu matematycznego w przypadkach wymagających specjalnych zastrzeżeń, dodatkowych założeń, rozważenia szczególnych uwarunkowań. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\ \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}4 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Wskazywanie konieczności lub możliwości modyfikacji modelu matematycznego w przypadkach wymagających specjalnych zastrzeżeń, dodatkowych założeń, rozważenia szczególnych uwarunkowań. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\hline \hline
\cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}4 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Rozumowanie i argumentacja. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}-1 \\ \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}4 & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}Rozumowanie i argumentacja. & \cellcolor{green!40}\hspace{0.5em}- \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Przeprowadzanie rozumowań, także kilkuetapowych, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania, odróżnianie dowodu od przykładu. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\ \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Przeprowadzanie rozumowań, także kilkuetapowych, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania, odróżnianie dowodu od przykładu. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dostrzeganie regularności, podobieństw oraz analogii, formułowanie wniosków na ich podstawie i uzasadnianie ich poprawności. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\ \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dostrzeganie regularności, podobieństw oraz analogii, formułowanie wniosków na ich podstawie i uzasadnianie ich poprawności. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}3 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dobieranie argumentów do uzasadnienia poprawności rozwiązywania problemów, tworzenie ciągu argumentów gwarantujących poprawność rozwiązania i skuteczność w poszukiwaniu rozwiązań zagadnienia. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\ \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}3 & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dobieranie argumentów do uzasadnienia poprawności rozwiązywania problemów, tworzenie ciągu argumentów gwarantujących poprawność rozwiązania i skuteczność w poszukiwaniu rozwiązań zagadnienia. & \cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\