diff --git a/doc/main.pdf b/doc/main.pdf index e663f35..d6f3ee6 100644 Binary files a/doc/main.pdf and b/doc/main.pdf differ diff --git a/doc/main.tex b/doc/main.tex index 77c1b87..266c71c 100644 --- a/doc/main.tex +++ b/doc/main.tex @@ -12,6 +12,7 @@ \usepackage{longtable} \usepackage{amsmath} +\usepackage{ulem} % ----------------------------- % % Podstawowa polonizacja % @@ -231,16 +232,19 @@ System oceniania opracowany w oparciu o: \begin{enumerate}[noitemsep] - \item Wewnątrzszkolne Ocenianie jako Załącznik do Statutu Szkoły\footnotemark[1]. - \item Podstawę programową (\textbf{PP}) z~dnia 28 czerwca 2024 r.\footnotemark[2]. - \item Rozporządzenie\footnotemark[3] określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. - \item Ustawę\footnotemark[4] \emph{Prawo oświatowe}. + \item Wewnątrzszkolne Ocenianie\footnotemark[1] jako Załącznik do Statutu Szkoły. + \item Podstawę programową\footnotemark[2]. + \item Rozkład materiału\footnotemark[3]. + \item Rozporządzenie\footnotemark[4] określające szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. + \item Ustawę\footnotemark[5] \emph{Prawo oświatowe}. \end{enumerate} \footnotetext[1]{Wewnątrzszkolne Ocenianie (WO) jako integralny załącznik do Statutu Szkoły, regulujący szczegółowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.} \footnotetext[2]{Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zatwierdzona Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 czerwca 2024 r.} - \footnotetext[3]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w~sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1534 z późn. zm.).} - \footnotetext[4]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.).} + \footnotetext[3]{Rozkład materiału z~\textcolor{cviolet}{matematyki} dla \textcolor{cblue}{1 poziomu nauczania} na \textcolor{cgreen}{zakresie rozszerzonym}, opracowany na podstawie programu nauczania wydawnictwa Nowa Era, zgodny z \textbf{PP}\footnotemark[2].} + + \footnotetext[4]{Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w~sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1534 z późn. zm.).} + \footnotetext[5]{Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.).} \begin{flushright} @@ -287,13 +291,12 @@ %----------------------------------------- % § 2 %----------------------------------------- -\footnotetext[5]{Rozkład materiału z~\textcolor{cviolet}{matematyki} dla danego \textcolor{blue}{poziomu nauczania}, opracowany na podstawie programu nauczania wydawnictwa Nowa Era, zgodny z \textbf{PP}\footnotemark[2].} \paragraf{SO obejmuje:} \begin{longenum} - \item Wymagania ogólne i~szczegółowe, wynikające z~\textbf{PP}\footnotemark[2]. - \item Punktację wymagań oraz określenie minimalnej liczby punktów, które zapewniają realizację wymagań edukacyjnych, zgodnie z~rozkładem materiału (\textbf{RM\footnotemark[5]}), w~którym przypisano działy z (\textbf{PP})\footnotemark[2] do danego \textcolor{blue}{poziomu nauczania}. + \item Wymagania ogólne i~szczegółowe, wynikające z~podstawy programowej \textbf{PP}\footnotemark[2]. + \item Punktację wymagań oraz określenie minimalnej liczby punktów, które zapewniają realizację wymagań edukacyjnych, zgodnie z~rozkładem materiału (\textbf{RM\footnotemark[3]}), w~którym przypisano działy z (\textbf{PP})\footnotemark[2] do danego \textcolor{blue}{poziomu nauczania}. \item Zakres stosowania progów procentowych i~sposób ich przeliczania na oceny. % \item Sposoby i formy sprawdzania wiedzy (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne, projekty itp.). @@ -312,10 +315,10 @@ \item \textbf{Minimalną liczbę punktów} \(\,(P_{\min})\) ustala się w celu wyznaczenia progu \emph{pełnej realizacji} wymaganych treści wynikających z \textbf{PP}\footnotemark[2] dla danego \textcolor{blue}{poziomu nauczania} w~zadanym zakresie, - przy założeniu, że zostają spełnione: + przy założeniu, że zostają spełnione wszystkie: \begin{itemize}[noitemsep] - \item Wszystkie Wymagania Szczegółowe. - \item Wszystkie Wymagania Ogólne. + \item \textbf{Wymagania Szczegółowe}. + \item \textbf{Wymagania Ogólne}. % \item nie dochodzi do \textbf{wielokrotnego naliczania} tego samego WO, nawet jeśli jest ono powiązane z kilkoma WS. \end{itemize} @@ -360,7 +363,7 @@ \end{itemize} {\small - \textbf{Uwaga:} Wzór (\ref{wzor:punktacja})służy do określenia \emph{całkowitej} liczby punktów możliwej + \textbf{Uwaga:} Wzór (\ref{wzor:punktacja}) służy do określenia \emph{całkowitej} liczby punktów możliwej do uzyskania za pełne zrealizowanie danego działu, z uwzględnieniem konkretnych powiązań pomiędzy Wymaganiami Szczegółowymi i Wymaganiami Ogólnymi. } @@ -421,11 +424,11 @@ \begin{longenum} \item \textbf{Cel:} Zapewnienie jasnych i jednolitych zasad oceniania osiągnięć uczniów z~\textcolor{cviolet}{matematyki} na \textcolor{cgreen}{zakresie rozszerzonym} na \textcolor{cblue}{1 poziomie nauczania} liceum ogólnokształcącego, - zgodnie z \textbf{Podstawą Programową}\footnotemark[2] i~\textbf{Rozkładem Materiału}\footnotemark[5]. + zgodnie z \textbf{Podstawą Programową}\footnotemark[2] i~\textbf{Rozkładem Materiału}\footnotemark[3]. - \item \textbf{Zakres:} Wymagania określone w niniejszym dokumencie obowiązują nauczycieli realizujących treści kształcenia z~\textbf{\textcolor{cviolet}{matematyki} na \textcolor{blue}{pierwszym poziomie nauczania} (\textcolor{cgreen}{zakres rozszerzonym})}, uwzględniając: + \item \textbf{Zakres:} Wymagania określone w niniejszym dokumencie obowiązują nauczycieli realizujących treści kształcenia z~\textbf{\textcolor{cviolet}{matematyki} na \textcolor{blue}{pierwszym poziomie nauczania} (\textcolor{cgreen}{zakres rozszerzony})}, uwzględniając: \begin{longenum} - \item Działy z \textbf{RM}\footnotemark[5] – obszary tematyczne przypisane do pierwszego \textcolor{blue}{poziomu nauczania}, które wyznaczają strukturę nauczania \textcolor{cviolet}{matematyki}. + \item Działy z \textbf{RM}\footnotemark[3] – obszary tematyczne przypisane do pierwszego \textcolor{blue}{poziomu nauczania}, które wyznaczają strukturę nauczania \textcolor{cviolet}{matematyki}. \item Pełną realizację obowiązkowych wymagań edukacyjnych – zgodnie z wytycznymi zawartymi w aktualnej \textbf{PP}\footnotemark[2], które określają minimalne wymagania do opanowania przez uczniów w ramach każdego działu. \end{longenum} \end{longenum}