update: roz. 1, par. 1, ust.1

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-02-07 16:09:31 +01:00
parent 7f32eaafc1
commit 41476ab525
2 changed files with 26 additions and 7 deletions

Binary file not shown.

View File

@ -275,13 +275,32 @@
\begin{longenum}
\item \textbf{Cel:}
\begin{longenum}
\item Głównym celem niniejszego \textbf{Szczegółowego Oceniania} (\textbf{SO}) jest ustalenie przejrzystych i~jednolitych zasad oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów nauczających się matematyki w zakresie rozszerzonym.
\item Niniejsze postanowienia mają na celu:
\begin{longenum}
\item ujednolicenie wymagań edukacyjnych i metod sprawdzania poziomu wiadomości oraz umiejętności uczniów,
\item zapewnienie jasnych kryteriów oceniania dla uczniów oraz ich rodziców lub prawnych opiekunów,
\item rzetelną weryfikację postępów uczniów oraz wspieranie ich dalszego rozwoju,
\item zapewnienie transparencji w procesie oceniania, aby umożliwić uczniom skuteczne planowanie swojej działalności naukowej.
\item Niniejsze \textbf{Szczegółowe~Ocenianie} (\textbf{SO}) ma na celu ustalenie
przejrzystych oraz jednolitych zasad oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów
uczących się \textcolor{przedmiot}{matematyki} w~\textcolor{zakres}{zakresie~rozszerzonym} na
\textcolor{poziom}{1~poziomie~nauczania}.
\item Postanowienia niniejszego \textbf{SO} zmierzają w szczególności do:
\begin{longenum}[label=\roman*)] % np. i), ii), iii)...
\item \textbf{Ustalenia zasad punktacji i oceniania:}
\begin{longenum}[label=\arabic*)] % np. 1), 2), 3)...
\item określenia punktacji właściwej \textbf{wymaganiom szczegółowym} i~\textbf{ogólnym},
celem precyzyjnego wskazania ich wagi w programie nauczania,
\item ustalenia minimalnej liczby punktów (\(P_{\min}\)) koniecznej do pełnej realizacji
wymagań wynikających z~\textbf{Podstawy Programowej} w danym dziale,
\item określenia sposobu przeliczenia realizacji wymagań na punktację stanowiącą
podstawę oceniania.
\end{longenum}
\item \textbf{Zapewnienia przejrzystości i wsparcia rozwoju uczniów:}
\begin{longenum}[label=\arabic*)]
\item zapewnienia jasnych i zrozumiałych dla uczniów oraz ich rodziców (opiekunów prawnych)
kryteriów oceniania,
\item rzetelnej weryfikacji postępów uczniów oraz wspierania ich dalszego rozwoju,
\item zagwarantowania przejrzystości procesu oceniania, aby umożliwić uczniom świadome
planowanie działań edukacyjnych.
\end{longenum}
\end{longenum}
\end{longenum}