Update: Ocenianie

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-02-08 11:13:34 +01:00
parent 3eed479175
commit 2d2476e5df
2 changed files with 44 additions and 11 deletions

Binary file not shown.

View File

@ -481,35 +481,68 @@
\end{longenum}
% -----------------------
\newpage
\section{Przeliczenie Punktów na Oceny}
\paragraf{Ocena za Zadanie}
\begin{longenum}
\item Ocena za zadanie ustalana jest na podstawie procentowego udziału zdobytych punktów (\(P_{\text{zdobyte}}\)) w stosunku do maksymalnej liczby punktów (\(P_{\text{max}}\)):
\item Ocena za zadanie, które wchodzi w skład każdej formy sprawdzania osiągnięć edukacyjnych określonych w~\textbf{Wymaganiach Ogólnych (WO)}, ustalana jest na podstawie procentowego udziału zdobytych punktów (\(P_{\text{zdobyte}}\)) w~stosunku do maksymalnej liczby punktów (\(P_{\text{max}}\)):
\begin{equation}
\% = \frac{P_{\text{zdobyte}}}{P_{\text{max}}} \times 100\%.
\label{eq:procent_zadanie}
\end{equation}
\item Progi ocen:
\item Wartości progów procentowych zostały określone w~\textbf{Wymaganiach Ogólnych (WO)} i~mają charakter obowiązkowy dla wszystkich form sprawdzania osiągnięć edukacyjnych.
\end{longenum}
\paragraf{Ocena z Formy Sprawdzania Wiedzy}
\begin{longenum}
\item Ocena z formy sprawdzania wiedzy ustalana jest jako średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z poszczególnych zadań wchodzących w skład tej formy:
\begin{equation}
O_{\text{forma}} = \frac{\sum_{k=1}^{N_{\text{zad}}} O_{\text{zad}_k}}{N_{\text{zad}}},
\label{eq:ocena_forma}
\end{equation}
gdzie:
\begin{itemize}[noitemsep]
\item Ocena 6: min. 95\%,
\item Ocena 5: min. 80\%,
\item Ocena 4: min. 65\%,
\item Ocena 3: min. 50\%,
\item Ocena 2: min. 30\%,
\item Ocena 1: poniżej 30\%.
\item \(O_{\text{forma}}\) oznacza ocenę końcową z danej formy sprawdzania wiedzy,
\item \(N_{\text{zad}}\) to liczba zadań wchodzących w skład formy sprawdzania wiedzy,
\item \(O_{\text{zad}_k}\) to ocena uzyskana za \(k\)-te zadanie w ramach tej formy.
\end{itemize}
\item Ocena z formy sprawdzania wiedzy jest przypisywana zgodnie z progami procentowymi określonymi w~\textbf{Wymaganiach Ogólnych (WO)}.
\item Ocena z formy sprawdzania wiedzy stanowi pośrednie ogniwo między oceną za poszczególne zadania a oceną za cały dział.
\end{longenum}
\paragraf{Ocena za Dział}
\begin{longenum}
\item Ocena za dział ustalana jest na podstawie średniej arytmetycznej ocen z wszystkich zadań w ramach tego działu.
\item Ocena za dział jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z form sprawdzania wiedzy, w skład których wchodziły zadania z danego działu:
\begin{equation}
O_{\text{dział}} = \frac{\sum_{k=1}^{N_{\text{form}}} O_{\text{form}_k}}{N_{\text{form}}},
\label{eq:ocena_dzial}
\end{equation}
gdzie:
\begin{itemize}[noitemsep]
\item \(O_{\text{dział}}\) oznacza ocenę końcową za dany dział,
\item \(N_{\text{form}}\) to liczba form sprawdzania wiedzy przeprowadzonych w ramach działu,
\item \(O_{\text{form}_k}\) to ocena uzyskana z \(k\)-tej formy sprawdzania wiedzy.
\end{itemize}
\item Ocena za dział jest przypisywana zgodnie z progami procentowymi określonymi w~\textbf{Wymaganiach Ogólnych (WO)}.
\end{longenum}
\paragraf{Ocena za Poziom}
\paragraf{Ocena za Poziom Nauczania}
\begin{longenum}
\item Ocena za poziom ustalana jest na podstawie średniej arytmetycznej ocen z wszystkich działów w ramach tego poziomu.
\item Ocena za poziom nauczania ustalana jest jako średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z wszystkich działów wchodzących w skład tego poziomu:
\begin{equation}
O_{\text{poziom}} = \frac{\sum_{k=1}^{N_{\text{dział}}} O_{\text{dział}_k}}{N_{\text{dział}}},
\label{eq:ocena_poziom}
\end{equation}
gdzie:
\begin{itemize}[noitemsep]
\item \(O_{\text{poziom}}\) oznacza ocenę końcową za dany poziom nauczania,
\item \(N_{\text{dział}}\) to liczba działów wchodzących w skład poziomu,
\item \(O_{\text{dział}_k}\) to ocena uzyskana za \(k\)-ty dział.
\end{itemize}
\item Ocena za poziom nauczania jest przypisywana zgodnie z progami procentowymi określonymi w~\textbf{Wymaganiach Ogólnych (WO)}.
\item Ocena za poziom nauczania stanowi syntezę osiągnięć ucznia na danym etapie edukacyjnym i odzwierciedla ogólne opanowanie materiału objętego tym poziomem.
\end{longenum}
% -------------------------------