update: Postanowienia Ogólne
This commit is contained in:
parent
70a0115ed2
commit
00e9fe0ecd
BIN
doc/main.pdf
BIN
doc/main.pdf
Binary file not shown.
91
doc/main.tex
91
doc/main.tex
@ -270,68 +270,96 @@
|
||||
|
||||
\newpage
|
||||
\section{Postanowienia Ogólne}
|
||||
\paragraf{Szczegółowego Oceniania: Cel, Zakres, Podstawa Prawna oraz Zgodność}
|
||||
|
||||
\paragraf{Szczegółowego Oceniania: Cel, Zakres Stosowania, Podstawa Prawna oraz Zgodność}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Cel:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Niniejsze \textbf{Szczegółowe~Ocenianie} (\textbf{SO}) ma na celu ustalenie
|
||||
przejrzystych oraz jednolitych zasad oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów
|
||||
uczących się \textcolor{przedmiot}{matematyki} w~\textcolor{zakres}{zakresie~rozszerzonym} na
|
||||
\textcolor{poziom}{1~poziomie~nauczania}.
|
||||
\item Niniejsze \textbf{Szczegółowe Ocenianie} (\textbf{SO}) ma na celu ustalenie przejrzystych
|
||||
i~jednolitych zasad oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów uczących się
|
||||
\textcolor{przedmiot}{matematyki} w~\textcolor{zakres}{zakresie~rozszerzonym}
|
||||
na~\textcolor{poziom}{1~poziomie~nauczania}.
|
||||
|
||||
\item Postanowienia niniejszego \textbf{SO} zmierzają w szczególności do:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Ustalenia zasad punktacji i oceniania:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item określenia punktacji właściwej \textbf{wymaganiom szczegółowym} i~\textbf{ogólnym},
|
||||
celem precyzyjnego wskazania ich wagi w programie nauczania,
|
||||
\item ustalenia minimalnej liczby punktów (\(P_{\min}\)) koniecznej do pełnej realizacji
|
||||
wymagań wynikających z~\textbf{Podstawy Programowej} w danym dziale,
|
||||
\item określenia sposobu przeliczenia realizacji wymagań na punktację stanowiącą
|
||||
podstawę oceniania.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\item Postanowienia niniejszego \textbf{SO} zmierzają w~szczególności do:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Ustalenia zasad przypisywania wag i oceniania}, w~tym:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Określenia wag właściwych \textbf{wymaganiam szczegółowym} i~\textbf{ogólnym},
|
||||
które precyzyjnie wskazują ich znaczenie w~programie nauczania,
|
||||
\item Określenia sposobu przeliczania realizacji wymagań na punktację, stanowiącą podstawę oceniania, za pomocą wzorów uwzględniających wagi wymagań.
|
||||
\item Ustalenia minimalnej liczby punktów (\(P_{\min}\)) niezbędnej do pełnej realizacji
|
||||
wymagań wynikających z~\textbf{Podstawy Programowej (PP)} w~danym dziale, obliczanej na podstawie przypisanych wag.
|
||||
\item Określenia łącznej liczby punktów (\(P_{\text{poziom}}\)) niezbędnych do pełnej realizacji wymagań wynikających z~\textbf{Rozkładu Materiału (RM)} dla \textcolor{poziom}{1 poziomu nauczania}.
|
||||
\item Ustalenia punktacji dla oceny wiedzy i umiejętności, która uwzględnia realizację wymagań ogólnych i szczegółowych powiązanych z danymi zagadnieniami programowymi.
|
||||
\item Określenia sposobu przeliczania punktów uzyskanych w ramach poszczególnych zadań, działów i całego poziomu na ocenę bieżącą, semestralną oraz roczną, zgodnie z kryteriami zawartymi w \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO)}.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Zapewnienia przejrzystości i wsparcia rozwoju uczniów:}
|
||||
\item \textbf{Zapewnienia przejrzystości i~wsparcia rozwoju uczniów}, w~tym:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item zapewnienia jasnych i zrozumiałych dla uczniów oraz ich rodziców (opiekunów prawnych)
|
||||
\item zapewnienia jasnych i~zrozumiałych dla uczniów oraz ich rodziców (opiekunów prawnych)
|
||||
kryteriów oceniania,
|
||||
\item rzetelnej weryfikacji postępów uczniów oraz wspierania ich dalszego rozwoju,
|
||||
\item zagwarantowania przejrzystości procesu oceniania, aby umożliwić uczniom świadome
|
||||
planowanie działań edukacyjnych.
|
||||
\item zagwarantowania przejrzystości procesu oceniania, tak aby umożliwić uczniom
|
||||
świadome planowanie działań edukacyjnych.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Zakres:}
|
||||
\item \textbf{Zakres Stosowania:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Postanowienia te dotyczą nauczania \textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} w~liceum ogólnokształcącym.
|
||||
\item \textbf{SO} dotyczy wszystkich nauczycieli realizujących program kształcenia matematycznego w~ramach obowiązującej \textbf{Podstawy Programowej} (\textbf{PP}) i~\textbf{Rozkładu Materiału} (\textbf{RM}).
|
||||
\item \sout{W~ramach niniejszych zasad uwzględniono wymagania ogólne i~szczegółowe dla działów tematycznych, takich jak: \textit{Liczby Rzeczywiste}, \textit{Wyrażenia Algebraiczne}, \textit{Równania i~Nierówności}, \textit{Funkcje}, \textit{Trygonometria}, \textit{Planimetria} oraz \textit{Geometria Analityczna}.}
|
||||
\item Postanowienia niniejsze dotyczą nauczania \textcolor{przedmiot}{matematyki}
|
||||
na~\textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}
|
||||
w~liceum ogólnokształcącym.
|
||||
\item \textbf{SO} obowiązuje wszystkich nauczycieli realizujących program kształcenia matematycznego
|
||||
w~ramach obowiązującej \textbf{Podstawy Programowej} (\textbf{PP}) i~\textbf{Rozkładu Materiału} (\textbf{RM}).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Podstawa Prawna:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{SO} opiera się na następujących dokumentach:
|
||||
\item \textbf{SO} opiera się w~szczególności na:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Podstawie Programowej} kształcenia ogólnego (ustawiona przez Ministra Edukacji i Nauki),
|
||||
\item \textbf{Rozkładzie Materiału} (\textbf{RM}), który określa strukturę zajęć i treści dydaktycznych,
|
||||
\item aktualnych przepisach prawa oświatowego, w tym tych regulujących system oceniania uczniów.
|
||||
\item \textbf{Podstawie Programowej} kształcenia ogólnego, ustanowionej przez Ministra Edukacji i~Nauki,
|
||||
\item \textbf{Rozkładzie Materiału} (\textbf{RM}), który określa strukturę zajęć i~treści dydaktycznych,
|
||||
\item aktualnych przepisach prawa oświatowego, w~tym regulacjach dotyczących systemu oceniania uczniów.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\item \textbf{Zgodność:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Zasady i zapisy w \textbf{SO} są zgodne z:
|
||||
\item Zasady i~zapisy \textbf{SO} są zgodne z:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem},
|
||||
\item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} (\textbf{WO}),
|
||||
\item \textbf{Statutem Szkoły}.
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
\newpage
|
||||
\paragraf{Przedmiot Regulacji Szczegółowego Oceniania}
|
||||
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item \textbf{Przedmiot Regulacji:}
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item Niniejsze postanowienia regulują w~szczególności:
|
||||
\begin{longenum}
|
||||
\item punktację wymagań i~minimalną liczbę punktów, określając wagę poszczególnych
|
||||
wymagań edukacyjnych oraz wartość progową niezbędną do pełnej realizacji
|
||||
treści programowych,
|
||||
\item punktację osiągnięć edukacyjnych, stanowiącą podstawę przyznawania ocen bieżących,
|
||||
semestralnych i~końcoworocznych, zgodnie z~zasadami \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania (WO)},
|
||||
\item wymagania ogólne i~szczegółowe, wraz z~ich zakresem, powiązaniami
|
||||
oraz znaczeniem w~procesie oceniania,
|
||||
\item rozkład wymagań ogólnych, prezentując sposób przyporządkowania wymagań ogólnych
|
||||
do~szczegółowych w~obrębie poszczególnych działów tematycznych,
|
||||
\item postanowienia końcowe, wskazujące zasady obowiązywania dokumentu oraz informacje
|
||||
przeznaczone dla uczniów i~rodziców (opiekunów prawnych).
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
\end{longenum}
|
||||
|
||||
|
||||
%--------------------------------
|
||||
\newpage
|
||||
\section{Punktacja wymagań i minimalna liczba punktów}
|
||||
@ -785,6 +813,7 @@
|
||||
|
||||
% \end{customenum}
|
||||
|
||||
|
||||
\end{document}
|
||||
|
||||
% Liczby rzeczywiste
|
||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user