update: Postanowienia Ogólne

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-02-07 20:03:18 +01:00
parent 70a0115ed2
commit 00e9fe0ecd
2 changed files with 62 additions and 33 deletions

Binary file not shown.

View File

@ -270,68 +270,96 @@
\newpage \newpage
\section{Postanowienia Ogólne} \section{Postanowienia Ogólne}
\paragraf{Szczegółowego Oceniania: Cel, Zakres, Podstawa Prawna oraz Zgodność}
\paragraf{Szczegółowego Oceniania: Cel, Zakres Stosowania, Podstawa Prawna oraz Zgodność}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Cel:} \item \textbf{Cel:}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Niniejsze \textbf{Szczegółowe~Ocenianie} (\textbf{SO}) ma na celu ustalenie \item Niniejsze \textbf{Szczegółowe Ocenianie} (\textbf{SO}) ma na celu ustalenie przejrzystych
przejrzystych oraz jednolitych zasad oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów i~jednolitych zasad oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów uczących się
uczących się \textcolor{przedmiot}{matematyki} w~\textcolor{zakres}{zakresie~rozszerzonym} na \textcolor{przedmiot}{matematyki} w~\textcolor{zakres}{zakresie~rozszerzonym}
\textcolor{poziom}{1~poziomie~nauczania}. na~\textcolor{poziom}{1~poziomie~nauczania}.
\item Postanowienia niniejszego \textbf{SO} zmierzają w szczególności do: \item Postanowienia niniejszego \textbf{SO} zmierzają w~szczególności do:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Ustalenia zasad punktacji i oceniania:} \item \textbf{Ustalenia zasad przypisywania wag i oceniania}, w~tym:
\begin{longenum}
\item Określenia wag właściwych \textbf{wymaganiam szczegółowym} i~\textbf{ogólnym},
które precyzyjnie wskazują ich znaczenie w~programie nauczania,
\item Określenia sposobu przeliczania realizacji wymagań na punktację, stanowiącą podstawę oceniania, za pomocą wzorów uwzględniających wagi wymagań.
\item Ustalenia minimalnej liczby punktów (\(P_{\min}\)) niezbędnej do pełnej realizacji
wymagań wynikających z~\textbf{Podstawy Programowej (PP)} w~danym dziale, obliczanej na podstawie przypisanych wag.
\item Określenia łącznej liczby punktów (\(P_{\text{poziom}}\)) niezbędnych do pełnej realizacji wymagań wynikających z~\textbf{Rozkładu Materiału (RM)} dla \textcolor{poziom}{1 poziomu nauczania}.
\item Ustalenia punktacji dla oceny wiedzy i umiejętności, która uwzględnia realizację wymagań ogólnych i szczegółowych powiązanych z danymi zagadnieniami programowymi.
\item Określenia sposobu przeliczania punktów uzyskanych w ramach poszczególnych zadań, działów i całego poziomu na ocenę bieżącą, semestralną oraz roczną, zgodnie z kryteriami zawartymi w \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiu (WO)}.
\end{longenum}
\item \textbf{Zapewnienia przejrzystości i~wsparcia rozwoju uczniów}, w~tym:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item określenia punktacji właściwej \textbf{wymaganiom szczegółowym} i~\textbf{ogólnym}, \item zapewnienia jasnych i~zrozumiałych dla uczniów oraz ich rodziców (opiekunów prawnych)
celem precyzyjnego wskazania ich wagi w programie nauczania,
\item ustalenia minimalnej liczby punktów (\(P_{\min}\)) koniecznej do pełnej realizacji
wymagań wynikających z~\textbf{Podstawy Programowej} w danym dziale,
\item określenia sposobu przeliczenia realizacji wymagań na punktację stanowiącą
podstawę oceniania.
\end{longenum}
\item \textbf{Zapewnienia przejrzystości i wsparcia rozwoju uczniów:}
\begin{longenum}
\item zapewnienia jasnych i zrozumiałych dla uczniów oraz ich rodziców (opiekunów prawnych)
kryteriów oceniania, kryteriów oceniania,
\item rzetelnej weryfikacji postępów uczniów oraz wspierania ich dalszego rozwoju, \item rzetelnej weryfikacji postępów uczniów oraz wspierania ich dalszego rozwoju,
\item zagwarantowania przejrzystości procesu oceniania, aby umożliwić uczniom świadome \item zagwarantowania przejrzystości procesu oceniania, tak aby umożliwić uczniom
planowanie działań edukacyjnych. świadome planowanie działań edukacyjnych.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\item \textbf{Zakres:} \item \textbf{Zakres Stosowania:}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Postanowienia te dotyczą nauczania \textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} w~liceum ogólnokształcącym. \item Postanowienia niniejsze dotyczą nauczania \textcolor{przedmiot}{matematyki}
\item \textbf{SO} dotyczy wszystkich nauczycieli realizujących program kształcenia matematycznego w~ramach obowiązującej \textbf{Podstawy Programowej} (\textbf{PP}) i~\textbf{Rozkładu Materiału} (\textbf{RM}). na~\textcolor{poziom}{pierwszym poziomie nauczania} w~\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}
\item \sout{W~ramach niniejszych zasad uwzględniono wymagania ogólne i~szczegółowe dla działów tematycznych, takich jak: \textit{Liczby Rzeczywiste}, \textit{Wyrażenia Algebraiczne}, \textit{Równania i~Nierówności}, \textit{Funkcje}, \textit{Trygonometria}, \textit{Planimetria} oraz \textit{Geometria Analityczna}.} w~liceum ogólnokształcącym.
\item \textbf{SO} obowiązuje wszystkich nauczycieli realizujących program kształcenia matematycznego
w~ramach obowiązującej \textbf{Podstawy Programowej} (\textbf{PP}) i~\textbf{Rozkładu Materiału} (\textbf{RM}).
\end{longenum} \end{longenum}
\item \textbf{Podstawa Prawna:} \item \textbf{Podstawa Prawna:}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{SO} opiera się na następujących dokumentach: \item \textbf{SO} opiera się w~szczególności na:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Podstawie Programowej} kształcenia ogólnego (ustawiona przez Ministra Edukacji i Nauki), \item \textbf{Podstawie Programowej} kształcenia ogólnego, ustanowionej przez Ministra Edukacji i~Nauki,
\item \textbf{Rozkładzie Materiału} (\textbf{RM}), który określa strukturę zajęć i treści dydaktycznych, \item \textbf{Rozkładzie Materiału} (\textbf{RM}), który określa strukturę zajęć i~treści dydaktycznych,
\item aktualnych przepisach prawa oświatowego, w tym tych regulujących system oceniania uczniów. \item aktualnych przepisach prawa oświatowego, w~tym regulacjach dotyczących systemu oceniania uczniów.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\item \textbf{Zgodność:} \item \textbf{Zgodność:}
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item Zasady i zapisy w \textbf{SO} są zgodne z: \item Zasady i~zapisy \textbf{SO} są zgodne z:
\begin{longenum} \begin{longenum}
\item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem}, \item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} (\textbf{WO}),
\item \textbf{Statutem Szkoły}. \item \textbf{Statutem Szkoły}.
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\newpage
\paragraf{Przedmiot Regulacji Szczegółowego Oceniania}
\begin{longenum}
\item \textbf{Przedmiot Regulacji:}
\begin{longenum}
\item Niniejsze postanowienia regulują w~szczególności:
\begin{longenum}
\item punktację wymagań i~minimalną liczbę punktów, określając wagę poszczególnych
wymagań edukacyjnych oraz wartość progową niezbędną do pełnej realizacji
treści programowych,
\item punktację osiągnięć edukacyjnych, stanowiącą podstawę przyznawania ocen bieżących,
semestralnych i~końcoworocznych, zgodnie z~zasadami \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania (WO)},
\item wymagania ogólne i~szczegółowe, wraz z~ich zakresem, powiązaniami
oraz znaczeniem w~procesie oceniania,
\item rozkład wymagań ogólnych, prezentując sposób przyporządkowania wymagań ogólnych
do~szczegółowych w~obrębie poszczególnych działów tematycznych,
\item postanowienia końcowe, wskazujące zasady obowiązywania dokumentu oraz informacje
przeznaczone dla uczniów i~rodziców (opiekunów prawnych).
\end{longenum}
\end{longenum}
\end{longenum}
%-------------------------------- %--------------------------------
\newpage \newpage
\section{Punktacja wymagań i minimalna liczba punktów} \section{Punktacja wymagań i minimalna liczba punktów}
@ -785,6 +813,7 @@
% \end{customenum} % \end{customenum}
\end{document} \end{document}
% Liczby rzeczywiste % Liczby rzeczywiste