\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Wykonywanie obliczeń na liczbach rzeczywistych, także przy użyciu kalkulatora, stosowanie praw działań matematycznych przy przekształcaniu wyrażeń algebraicznych oraz wykorzystywanie tych umiejętności przy rozwiązywaniu problemów w kontekstach rzeczywistych i teoretycznych. &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Interpretowanie i operowanie informacjami przedstawionymi w tekście, zarówno matematycznym, jak i popularnonaukowym, a także w formie wykresów, diagramów, tabel. &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Używanie języka matematycznego do tworzenia tekstów matematycznych, w tym do opisu prowadzonych rozumowań i uzasadniania wniosków, a także do przedstawiania danych. &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Stosowanie obiektów matematycznych i operowanie nimi, interpretowanie pojęć matematycznych. &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dobieranie i tworzenie modeli matematycznych przy rozwiązywaniu problemów praktycznych i teoretycznych. &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}3 &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Tworzenie pomocniczych obiektów matematycznych na podstawie istniejących, w celu przeprowadzenia argumentacji lub rozwiązania problemu. &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}4 &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Wskazywanie konieczności lub możliwości modyfikacji modelu matematycznego w przypadkach wymagających specjalnych zastrzeżeń, dodatkowych założeń, rozważenia szczególnych uwarunkowań. &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Przeprowadzanie rozumowań, także kilkuetapowych, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania, odróżnianie dowodu od przykładu. &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}2 &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dostrzeganie regularności, podobieństw oraz analogii, formułowanie wniosków na ich podstawie i uzasadnianie ich poprawności. &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}3 &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Dobieranie argumentów do uzasadnienia poprawności rozwiązywania problemów, tworzenie ciągu argumentów gwarantujących poprawność rozwiązania i skuteczność w poszukiwaniu rozwiązań zagadnienia. &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\
\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}4 &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}Stosowanie i tworzenie strategii przy rozwiązywaniu zadań, również w sytuacjach nietypowych. &\cellcolor{green!20}\hspace{1.0em}1 \\