po/doc/main.tex
2025-02-15 18:03:24 +01:00

478 lines
24 KiB
TeX
Raw Permalink Blame History

This file contains ambiguous Unicode characters

This file contains Unicode characters that might be confused with other characters. If you think that this is intentional, you can safely ignore this warning. Use the Escape button to reveal them.

% PRZEDMIOTOWE OCENIANIE
% Dokument opracowany na podstawie "Szczegółowego Oceniania z Matematyki"
% (zakres rozszerzony, poziom nauczania: 1)
% Styl i struktura zbliżone do pierwotnego dokumentu.
\documentclass[a4paper,12pt]{article} % Dokument klasy article
\usepackage[a4paper, top=2cm, bottom=2cm, left=1.5cm, right=1.5cm]{geometry}
% % Liczniki i komendy
% \newcounter{paragraf}
% \newcommand{\paragraf}[1]{%
% \stepcounter{paragraf}
% \noindent\hspace{2em}\textbf{\S\ \theparagraf.\ #1}%
% }
\newcounter{paragraf}
\newcommand{\paragraf}[1]{%
\stepcounter{paragraf}
\noindent\hspace{2em}\textbf{\S\ \theparagraf.\ #1}%
\label{par:\theparagraf}%
\par
%
}
% Pakiety używane
\usepackage{longtable}
\usepackage[table]{xcolor}
\usepackage{amsmath}
\usepackage{ulem} % Do przekreśleń
\usepackage[utf8]{inputenc}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage[polish]{babel}
\usepackage{lmodern}
\usepackage{microtype}
\usepackage{xcolor}
\usepackage{fancyhdr}
\usepackage{enumitem}
\usepackage{hyperref} % Linki w dokumencie
\usepackage{titlesec}
\usepackage{sectsty}
% Konfiguracja nagłówków i stopek
\pagestyle{fancy}
\fancyhf{}
\fancyhead[L]{\textbf{Przedmiotowe Ocenianie z \textcolor{przedmiot}{Matematyki}}}
\fancyhead[C]{--~\thepage~--}
\fancyhead[R]{\small \textcolor{zakres}{Zakres Rozszerzony}, \textcolor{blue}{Poziom Nauczania: 1}}
\renewcommand{\headrulewidth}{1pt}
\renewcommand{\footrulewidth}{0pt}
% Listy wielopoziomowe
\newlist{longenum}{enumerate}{7}
\setlist[longenum,1]{
label=\textbf{\arabic*},
leftmargin=2em,
labelsep=0.5em,
labelwidth=1.5em,
itemindent=0em,
align=left
}
\setlist[longenum,2]{
label=\arabic*.,
leftmargin=2em,
labelsep=0.25em,
labelwidth=1.5em,
itemindent=0em,
align=left
}
\setlist[longenum,3]{
label=\arabic*),
leftmargin=2em,
labelsep=0.25em,
labelwidth=1.5em,
itemindent=0em,
align=left
}
\setlist[longenum,4]{
label=\alph*.,
leftmargin=2em,
labelsep=0.25em,
labelwidth=1.5em,
itemindent=0em,
align=left
}
\setlist[longenum,5]{
label=\alph*),
leftmargin=2em,
labelsep=0.25em,
labelwidth=1.5em,
itemindent=0em,
align=left
}
\setlist[longenum,6]{
label=\textbullet,
leftmargin=2em,
labelsep=0.25em,
labelwidth=1.5em,
align=left
}
\setlist[longenum,7]{
label=--,
leftmargin=2em,
labelsep=0.25em,
labelwidth=1.5em,
align=left
}
% Dodatkowe definicje listy
\newlist{customenum}{enumerate}{1}
\setlist[customenum,1]{
label=\textbf{\S~\arabic*},
leftmargin=4em,
labelsep=0.5em,
align=left,
itemsep=0.5em,
parsep=0em
}
% Ustawienia tytułów sekcji
\titleformat{\section}
{\normalfont\fontsize{14pt}{16pt}\bfseries\centering}{\thesection}{1em}{}
\titleformat{\subsection}
{\normalfont\fontsize{12pt}{14pt}\bfseries\centering}{}{0em}{}
% Ustawienia fontów sekcji
\sectionfont{\centering\fontsize{16pt}{18pt}\selectfont}
% Definicje kolorów
\definecolor{cred}{RGB}{255, 0, 0}
\definecolor{przedmiot}{RGB}{148, 0, 211}
\definecolor{zakres}{RGB}{0, 100, 0}
\definecolor{poziom}{RGB}{0, 0, 255}
\begin{document}
\thispagestyle{fancy}
%----------------------------------------------
% TYTUŁ
%----------------------------------------------
\begin{flushright}
Zespół Szkół Licealnych \\
im. Zbigniewa Herberta w Słubicach \\
\end{flushright}
\vspace{2em}
\begin{center}
{\Large \textbf{PRZEDMIOTOWE OCENIANIE Z \textcolor{przedmiot}{MATEMATYKI}}}\\[1em]
\textbf{\textcolor{zakres}{Zakres Rozszerzony}, \textcolor{blue}{Poziom Nauczania: 1}}\\[1em]
\end{center}
\vspace{4em}
\noindent
System oceniania opracowany w~oparciu o:
\begin{enumerate}[noitemsep]
\item Szczegółowego Oceniania z \textcolor{przedmiot}{Matematyki}\footnotemark[1],
\item Wewnątrzszkolnego Oceniania\footnotemark[2],
\item Statut Szkoły\footnotemark[3],
\item Rozkładu materiału\footnotemark[4]
\item Podstawy programowej\footnotemark[5],
\item Rozporządzenia\footnotemark[6] określającego szczegółowe warunki oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów,
\item Ustawy\footnotemark[7] \emph{Prawo oświatowe}.
\end{enumerate}
\footnotetext[1]{Szczegółowe Ocenianie z \textcolor{przedmiot}{Matematyki}, obowiązujące w Zespole Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta w Słubicach, stanowi uzupełnienie \textcolor{orange}{Wewnątrzszkolnego Oceniania (WO)}\footnotemark[2] i określa szczegółowe zasady oceniania w zakresie przedmiotu matematyka.}
\footnotetext[2]{Wewnątrzszkolne Ocenianie (WO), stanowiące integralny załącznik do \textcolor{orange}{Statutu Szkoły}\footnotemark[3], reguluje zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.}
\footnotetext[3]{Statut Zespołu Szkół Licealnych im. Zbigniewa Herberta w Słubicach jest podstawowym aktem prawnym regulującym organizację i funkcjonowanie szkoły, określa prawa i obowiązki uczniów, nauczycieli oraz innych członków społeczności szkolnej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego. Pełny tekst Statutu dostępny jest na oficjalnej stronie internetowej szkoły oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.}
\footnotetext[4]{Rozkład materiału z \textcolor{przedmiot}{matematyki} dla \textcolor{poziom}{1 poziomu nauczania} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} został opracowany na podstawie programu nauczania wydawnictwa Nowa Era i pozostaje zgodny z Podstawą Programową\footnotemark[5].}
\footnotetext[5]{Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół ponadpodstawowych, zatwierdzona Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 28 czerwca 2024 r., określa cele kształcenia, treści nauczania oraz wymagania edukacyjne dla uczniów liceów ogólnokształcących, techników i szkół branżowych II stopnia.}
\footnotetext[6]{Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 373 z późn. zm.).}
\footnotetext[7]{Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.), regulująca zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, w tym warunki przeprowadzania egzaminów.}
\vspace{2em}
\begin{flushright}
\begin{minipage}{0.3\textwidth}
\raggedright
\textit{Autorzy:}\\[0.2em]
\hspace{1em} M. Markiewicz\\
\hspace{1em} J. Góra
\end{minipage}
\end{flushright}
\newpage
\tableofcontents
\newpage
%----------------------------------------------
\section{Postanowienia Ogólne}
%----------------------------------------------
\paragraf{Przedmiotowego Oceniania: Cel, Zakres Działania, Podstawa Prawna oraz Zgodność.}
\begin{longenum}
\item \textbf{Cel:} \textbf{Przedmiotowe Ocenianie} (\textbf{PO}) określa zasady dokonywania obiektywnej oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów, przeprowadzanej w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulacjami szkoły.
\item \textbf{Zakres działania:} Niniejsze postanowienia dotyczą \textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} (\textcolor{poziom}{poziom nauczania 1}) dla uczniów liceum ogólnokształcącego.
\item \textbf{Podstawa Prawna:} \textbf{PO} opiera się na następujących podstawach prawnych:
\begin{longenum}
\item Ustawie z dnia 7 września 1991 r. \textbf{Prawo Oświatowe}\footnotemark[6],
\item Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki w sprawie szczegółowych warunków \textbf{Oceniania}, \textbf{Klasyfikowania} i \textbf{Promowania} uczniów\footnotemark[5].
\end{longenum}
\item \textbf{Zgodność:} Zasady i zapisy zawarte w \textbf{PO} są zgodne z:
\begin{longenum}
\item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem} opracowanym dla \textcolor{przedmiot}{matematyki} (\textcolor{zakres}{zakres rozszerzony}, \textcolor{poziom}{poziom nauczania 1}),
\item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem},
\item \textbf{Statutem Szkoły}.
\end{longenum}
\end{longenum}
\paragraf{Przedmiot i Zakres Regulacji Przedmiotowego Oceniania}
\begin{longenum}
\item \textbf{Przedmiot i zakres regulacji:} \textbf{PO} obejmuje wszystkie aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa:
\begin{longenum}
\item Formy i zasady sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów,
\item Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych.
\item Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,
\item Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
\item Dokumentacja i informacje zwrotne
\item Postanownie końcowe
\end{longenum}
\end{longenum}
% %----------------------------------------------
% \section{Formy i Zasady Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
% %----------------------------------------------
% \paragraf{Przedmiot i Zakres Regulacji Form i Zasad Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
% \begin{longenum}
% \item \textbf{Przedmiot i Zakres Regulacji:} Formy i zasady sprawdzania wiedzy obejmuje aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa:
% \begin{longenum}
% \item Formy sprawdzania postępów uczniów.
% \item Kryteria oceniania poszczególnych form.
% \item Progi punktowe i procentowe stosowane w ocenianiu.
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% \newpage
% \paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów}
% \begin{longenum}
% \item W celu zapewnienia rzetelnego monitorowania postępów w osiągnięciach edukacyjnych uczniów stosuje się następujące formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, przeprowadzane zgodnie z \textcolor{orange}{ust. [...] WO}:
% \begin{longenum}
% \item Prace pisemne, w szczególności prace klasowe, sprawdziany i testy.
% \item Kartkówki.
% \item Odpowiedzi ustne.
% \item Zadania domowe, projekty i inne formy aktywności edukacyjnej.
% \end{longenum}
% \item Nauczyciel ma prawo do wyboru form sprawdzania postępów uczniów, dostosowując je do specyfiki przedmiotu, realizowanego materiału oraz indywidualnych potrzeb uczniów, przy zachowaniu zasad określonych w \textbf{WO}.
% \end{longenum}
% %----------------------------------------------
% \section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
% \label{sec:kryteria-ocen}
% \paragraf{Zasady oceniania poszczególnych form}
% \begin{longenum}
% \item Ocena klasyfikacyjna jest ustalana według następujących zasad:
% \begin{longenum}
% \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna roczna} jest ustalana na podstawie oceny osiągnięć ucznia we \textbf{wszystkich działach} określonych w podstawie programowej (PP) i przypisanych do danego poziomu nauczania, zgodnie z przyjętym \textbf{Rozkładem materiału}.
% \begin{longenum}
% \item Uwzględnia się realizację zarówno \textbf{wymagań szczegółowych}, jak i \textbf{wymagań ogólnych} dla całego roku szkolnego.
% \item Ocena roczna odzwierciedla stopień opanowania przez ucznia pełnego zakresu treści nauczania przewidzianego w PP dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}.
% \end{longenum}
% \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna śródroczna} jest ustalana proporcjonalnie do liczby \textbf{zrealizowanych wymagań szczegółowych i ogólnych} w pierwszym semestrze:
% \begin{longenum}
% \item Uwzględnia się tylko te wymagania, które zostały objęte procesem nauczania w pierwszym semestrze, zgodnie z \textbf{Rozkładem materiału}.
% \item Liczba punktów uzyskanych przez ucznia w pierwszym semestrze jest przeliczana na skalę ocen w stosunku do wymagań zrealizowanych w tym okresie.
% \item Ocena śródroczna nie uwzględnia wymagań, które będą realizowane wyłącznie w drugim semestrze.
% \end{longenum}
% \item W przypadku uczniów, którzy nie osiągnęli minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\) dla wymagań zrealizowanych w danym okresie, stosuje się procedury wspierające, takie jak zajęcia wyrównawcze lub indywidualne konsultacje, zgodnie z ustaleniami \textbf{WO}.
% \end{longenum}
% \item Każdy dział określony w podstawie programowej (PP) jest zaliczany poprzez ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia, które realizowane są za pomocą dostępnych form sprawdzania, w tym:
% \begin{longenum}
% \item Prac pisemnych (np. prace klasowe, sprawdziany, testy),
% \item Odpowiedzi ustnych,
% \item Zadań domowych, projektów i innych form aktywności edukacyjnej.
% \end{longenum}
% \item Minimalna liczba punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), niezbędna do zaliczenia działu, jest określona w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} i wynika z:
% \begin{longenum}
% \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania szczegółowego (\(w_{s_i}\)),
% \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania ogólnego (\(w_{o_j}\)) powiązanego z danym wymaganiem szczegółowym,
% \item Formuły określonej w równaniu (\ref{eq:pmin}) w Rozdziale~1 Załącznika~1.
% \end{longenum}
% \item Wybrane formy sprawdzania (np. prace pisemne, odpowiedzi ustne, zadania domowe) muszą zapewniać możliwość uzyskania co najmniej minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), która gwarantuje pełne zrealizowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z podstawą programową.
% \end{longenum}
% \newpage
% %----------------------------------------------
% \section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
% \label{sec:kryteria-ocen}
% %----------------------------------------------
% \begin{longenum}
% \item W przypadku \textbf{prac pisemnych} (prac klasowych, kartkówek):
% \begin{longenum}
% \item Każde zadanie jest jawnie opisane w kontekście realizowanych \textbf{wymagań szczegółowych} z podstawy programowej dla danego działu.
% \item Zadania są również oceniane w oparciu o \textbf{wymagania ogólne}, które zostały zawarte w podstawie programowej.
% \item Uczeń otrzymuje \emph{szczegółowe informacje} o przyznanej liczbie punktów za poszczególne zadania, wraz z wyjaśnieniem, które wymagania szczegółowe i ogólne zostały spełnione lub niespełnione.
% \item Punktacja jest przypisana do każdego kryterium oceny zgodnie z wytycznymi zawartymi w \textbf{ust. Szczegółowego Oceniania (SO)}.
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% \paragraf{Zasady ogólne dotyczące przyznawania ocen} \label{par:zasady-ogolne-ocen}
% \begin{longenum}
% \item Oceny bieżące, śródroczne oraz roczne są przyznawane na podstawie:
% \begin{longenum}
% \item Wyników prac pisemnych (prace klasowe, sprawdziany, testy) — zgodnie z ust. 4.7.1 WO.
% \item Kartkówek — zgodnie z ust. 4.7.2 WO.
% \item Odpowiedzi ustnych — zgodnie z ust. 4.7.3 WO.
% \item Prac domowych (zadania, referaty) — zgodnie z ust. 4.7.4 WO.
% \item Projektów i zadań długoterminowych — zgodnie z ust. 4.7.5 WO.
% \end{longenum}
% \item Oceny są przyznawane w oparciu o stopień spełnienia wymagań edukacyjnych określonych w podstawie programowej, a ich szczegółowe kryteria znajdują się w Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Rozdział 4, Paragraf 8.
% \item Nauczyciel stosuje system punktowy, który przekłada się na skalę ocen liczbowych według następujących zasad:
% \begin{longenum}
% \item \textbf{90100\% możliwych punktów} — ocena celująca (6),
% \item \textbf{7589\% możliwych punktów} — ocena bardzo dobra (5),
% \item \textbf{6074\% możliwych punktów} — ocena dobra (4),
% \item \textbf{4559\% możliwych punktów} — ocena dostateczna (3),
% \item \textbf{3044\% możliwych punktów} — ocena dopuszczająca (2),
% \item \textbf{Poniżej 30\% możliwych punktów} — ocena niedostateczna (1).
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% \paragraf{Kryteria przyznawania ocen bieżących} \label{par:kryteria-biezace}
% \begin{longenum}
% \item Oceny bieżące są przyznawane w trakcie realizacji materiału nauczania i mogą dotyczyć:
% \begin{longenum}
% \item Wyników prac pisemnych (np. kartkówki, sprawdziany),
% \item Aktywności na lekcji,
% \item Wykonania zadań domowych,
% \item Realizacji projektów i zadań długoterminowych.
% \end{longenum}
% \item Liczba ocen bieżących jest proporcjonalna do liczby godzin danego przedmiotu w tygodniu:
% \begin{longenum}
% \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 12 godzin tygodniowo — minimum 3 oceny bieżące w semestrze,
% \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 3 lub więcej godzin tygodniowo — minimum 4 oceny bieżące w semestrze.
% \end{longenum}
% \item Oceny bieżące są jawne dla ucznia i jego rodziców/prawnych opiekunów, zgodnie z ust. 4.6 WO.
% \end{longenum}
% \paragraf{Kryteria przyznawania ocen klasyfikacyjnych} \label{par:kryteria-klasyfikacyjne}
% \begin{longenum}
% \item Oceny klasyfikacyjne (śródroczne i roczne) są wystawiane na podstawie:
% \begin{longenum}
% \item Średniej ważonej ocen bieżących,
% \item Wyników prac klasowych i sprawdzianów,
% \item Postępów ucznia w nauce oraz zaangażowania w proces kształcenia.
% \end{longenum}
% \item Oceny klasyfikacyjne są wystawiane zgodnie z poniższymi zasadami:
% \begin{longenum}
% \item Ocena śródroczna jest wystawiana na koniec pierwszego semestru,
% \item Ocena roczna jest wystawiana na koniec roku szkolnego,
% \item Ocena końcowa po zakończeniu cyklu nauczania jest wystawiana wyłącznie w przypadku uczniów kończących etap edukacyjny.
% \end{longenum}
% \item Decyzja o wystawieniu oceny klasyfikacyjnej jest podejmowana przez nauczyciela prowadzącego zajęcia, uwzględniając opinie zespołu pedagogicznego oraz ewentualne działania wspierające ucznia (np. zajęcia wyrównawcze, indywidualne konsultacje).
% \end{longenum}
% \paragraph{Uwaga:} Szczegółowe kryteria przyznawania ocen bieżących i klasyfikacyjnych, w tym zasady poprawy ocen oraz procedury odwoławcze, zostały określone w Rozdziale 4 Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Paragraf 8.
% %----------------------------------------------
% \section{Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,}
% %----------------------------------------------
% %----------------------------------------------
% \section{Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi}
% %----------------------------------------------
% %----------------------------------------------
% \section{Dokumentacja i informacje zwrotne}
% %----------------------------------------------
% \paragraf{Dokumentowanie ocen}
% \begin{longenum}
% \item Wszystkie oceny są rejestrowane w \textbf{dzienniku elektronicznym}.
% \item Nauczyciel prowadzący \textbf{matematykę} przechowuje prace pisemne lub udostępnia je uczniom do wglądu, zgodnie z wewnętrznymi procedurami szkoły.
% \end{longenum}
% \paragraf{Informacje zwrotne dla uczniów i rodziców}
% \begin{longenum}
% \item Nauczyciel udziela \textbf{ustnych i pisemnych informacji zwrotnych} po każdej większej pracy pisemnej, wskazując mocne strony i obszary do poprawy.
% \item Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do konsultacji z nauczycielem w czasie \textbf{dni otwartych} lub w trakcie \textbf{indywidualnych spotkań} po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
% \end{longenum}
% %----------------------------------------------
% \section{Postanowienia końcowe}
% %----------------------------------------------
% \paragraf{Zasady obowiązywania}
% \begin{longenum}
% \item Niniejsze Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obowiązuje wszystkich nauczycieli i uczniów realizujących program \textcolor{przedmiot}{matematyki} w \textbf{\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}, \textbf{\textcolor{blue}{poziom 1}}.
% \item Dokument pozostaje w zgodzie z:
% \begin{longenum}
% \item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem (SO)} z matematyki,
% \item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} i Statutem Szkoły,
% \item \textbf{Rozporządzeniami MEN} w sprawie oceniania i promowania uczniów.
% \end{longenum}
% \item Zmiany wprowadza się w trybie określonym przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję szkoły, z uwzględnieniem \textbf{opinii zespołu nauczycieli matematyki}.
% \end{longenum}
% \vspace{2em}
% \begin{flushright}
% \textbf{Zatwierdzam:}\\
% \vspace{2em}
% \rule{7cm}{0.4pt}\\
% \textit{(Dyrektor Szkoły)}
% \end{flushright}
\end{document}
% \paragraf{Punktowanie zadania}
% \begin{longenum}
% \item Zadanie podlega ocenie według kryterium procentowej realizacji wymagań, przy czym procentowe progi przyznawania poszczególnych ocen ustalono zgodnie z wytycznymi określonymi w systemie \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania (WO)}.
% \item Każdemu z wymagań, zarówno ogólnym, jak i szczegółowym, przypisano określoną wagę, która wyznacza jego znaczenie w procesie oceny zadania.
% \item Łączna liczba punktów przypisywana zadaniu stanowi sumę punktów przyznanych za realizację poszczególnych wymagań, przy czym uzyskanie oceny pozytywnej wymaga realizacji co najmniej jednego \textbf{Wymagania Szczegółowego} oraz osiągnięcia minimalnego progu punktowego.
% \item Procentowy udział zdobytych punktów oblicza się według wzoru:
% \begin{equation}
% \% = \frac{\sum_{i=1}^{n} p_i}{\sum_{i=1}^{n} P_i} \times 100\%
% \label{wzor:procent}
% \end{equation}
% gdzie:
% \begin{longenum}
% \item \(p_i\) liczba punktów zdobytych za realizację \(i\)-tego wymagania,
% \item \(P_i\) maksymalna liczba punktów przypisana do \(i\)-tego wymagania.
% \end{longenum}
% \item Ocena końcowa zadania, zwana dalej „oceną”, ustalana jest według następujących progów:
% \begin{longenum}
% \item \textbf{Ocena 6 (celująca)} przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 95\% maksymalnej liczby punktów,
% \item \textbf{Ocena 5 (bardzo dobra)} przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 80\% maksymalnej liczby punktów,
% \item \textbf{Ocena 4 (dobra)} przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 65\% maksymalnej liczby punktów,
% \item \textbf{Ocena 3 (dostateczna)} przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 50\% maksymalnej liczby punktów,
% \item \textbf{Ocena 2 (dopuszczająca)} przyznawana w przypadku uzyskania co najmniej 30\% maksymalnej liczby punktów,
% \item \textbf{Ocena 1 (niedostateczna)} przyznawana w przypadku uzyskania wyniku niższego niż 30\% maksymalnej liczby punktów.
% \end{longenum}
% \item Ustalenie oceny, zwanej dalej „daną oceną”, następuje w sytuacji, gdy osiągnięty zostanie minimalny próg realizacji zarówno \textbf{Wymagań Ogólnych}, jak i \textbf{Wymagań Szczegółowych}, określony w niniejszym przepisie. W szczególności:
% \begin{longenum}
% \item Aby przyznać ocenę \textbf{3 (dostateczną)}, wymagane jest zrealizowanie co najmniej 50\% wymagań przypisanych do zadania.
% \item W odniesieniu do pozostałych ocen, minimalny procent realizacji wymagań musi być równy lub przekraczać progi określone w odpowiednich punktach.
% \end{longenum}
% \item W przypadku stosowania dodatkowych progów lub wymogów, takich jak system „50 na 50”, warunki te muszą być wyraźnie określone w opisie kryteriów oceny zadania, a uczniowie powinni zostać o nich uprzednio poinformowani przed przystąpieniem do wykonania zadania.
% \end{longenum}
%------------------------