Compare commits

..

1 Commits
f2 ... law

Author SHA1 Message Date
baiobelfer
4fffe45809 update: Przedmiot Regulacji 2025-02-15 18:03:24 +01:00
2 changed files with 190 additions and 147 deletions

Binary file not shown.

View File

@ -224,171 +224,214 @@ System oceniania opracowany w~oparciu o:
\item Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych.
\item Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,
\item Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
\item Dokumentacja i informacje zwrotne
\item Postanownie końcowe
\end{longenum}
\end{longenum}
\newpage
%----------------------------------------------
\section{Formy i Zasady Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
%----------------------------------------------
\paragraf{Przedmiot i Zakres Regulacji Form i Zasad Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
\begin{longenum}
\item \textbf{Przedmiot i Zakres Regulacji:} Formy i zasady sprawdzania wiedzy obejmuje aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa:
\begin{longenum}
\item Formy sprawdzania postępów uczniów.
\item Kryteria oceniania poszczególnych form.
\item Progi punktowe i procentowe stosowane w ocenianiu.
\end{longenum}
\end{longenum}
%--------------------------
\paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów}
\begin{longenum}
\item W celu zapewnienia rzetelnego monitorowania postępów w osiągnięciach edukacyjnych uczniów stosuje się następujące formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, przeprowadzane zgodnie z \textcolor{orange}{ust. [...] WO}:
\begin{longenum}
\item Prace pisemne, w szczególności prace klasowe, sprawdziany i testy.
\item Kartkówki.
\item Odpowiedzi ustne.
\item Zadania domowe, projekty i inne formy aktywności edukacyjnej.
\end{longenum}
% %----------------------------------------------
% \section{Formy i Zasady Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
% %----------------------------------------------
% \paragraf{Przedmiot i Zakres Regulacji Form i Zasad Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
% \begin{longenum}
% \item \textbf{Przedmiot i Zakres Regulacji:} Formy i zasady sprawdzania wiedzy obejmuje aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa:
% \begin{longenum}
% \item Formy sprawdzania postępów uczniów.
% \item Kryteria oceniania poszczególnych form.
% \item Progi punktowe i procentowe stosowane w ocenianiu.
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% \newpage
% \paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów}
% \begin{longenum}
% \item W celu zapewnienia rzetelnego monitorowania postępów w osiągnięciach edukacyjnych uczniów stosuje się następujące formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, przeprowadzane zgodnie z \textcolor{orange}{ust. [...] WO}:
% \begin{longenum}
% \item Prace pisemne, w szczególności prace klasowe, sprawdziany i testy.
% \item Kartkówki.
% \item Odpowiedzi ustne.
% \item Zadania domowe, projekty i inne formy aktywności edukacyjnej.
% \end{longenum}
\item Nauczyciel ma prawo do wyboru form sprawdzania postępów uczniów, dostosowując je do specyfiki przedmiotu, realizowanego materiału oraz indywidualnych potrzeb uczniów, przy zachowaniu zasad określonych w \textbf{WO}.
\end{longenum}
% \item Nauczyciel ma prawo do wyboru form sprawdzania postępów uczniów, dostosowując je do specyfiki przedmiotu, realizowanego materiału oraz indywidualnych potrzeb uczniów, przy zachowaniu zasad określonych w \textbf{WO}.
% \end{longenum}
% %----------------------------------------------
% \section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
% \label{sec:kryteria-ocen}
% \paragraf{Zasady oceniania poszczególnych form}
% \begin{longenum}
% \item Ocena klasyfikacyjna jest ustalana według następujących zasad:
% \begin{longenum}
% \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna roczna} jest ustalana na podstawie oceny osiągnięć ucznia we \textbf{wszystkich działach} określonych w podstawie programowej (PP) i przypisanych do danego poziomu nauczania, zgodnie z przyjętym \textbf{Rozkładem materiału}.
% \begin{longenum}
% \item Uwzględnia się realizację zarówno \textbf{wymagań szczegółowych}, jak i \textbf{wymagań ogólnych} dla całego roku szkolnego.
% \item Ocena roczna odzwierciedla stopień opanowania przez ucznia pełnego zakresu treści nauczania przewidzianego w PP dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}.
% \end{longenum}
% \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna śródroczna} jest ustalana proporcjonalnie do liczby \textbf{zrealizowanych wymagań szczegółowych i ogólnych} w pierwszym semestrze:
% \begin{longenum}
% \item Uwzględnia się tylko te wymagania, które zostały objęte procesem nauczania w pierwszym semestrze, zgodnie z \textbf{Rozkładem materiału}.
% \item Liczba punktów uzyskanych przez ucznia w pierwszym semestrze jest przeliczana na skalę ocen w stosunku do wymagań zrealizowanych w tym okresie.
% \item Ocena śródroczna nie uwzględnia wymagań, które będą realizowane wyłącznie w drugim semestrze.
% \end{longenum}
% \item W przypadku uczniów, którzy nie osiągnęli minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\) dla wymagań zrealizowanych w danym okresie, stosuje się procedury wspierające, takie jak zajęcia wyrównawcze lub indywidualne konsultacje, zgodnie z ustaleniami \textbf{WO}.
% \end{longenum}
% \item Każdy dział określony w podstawie programowej (PP) jest zaliczany poprzez ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia, które realizowane są za pomocą dostępnych form sprawdzania, w tym:
% \begin{longenum}
% \item Prac pisemnych (np. prace klasowe, sprawdziany, testy),
% \item Odpowiedzi ustnych,
% \item Zadań domowych, projektów i innych form aktywności edukacyjnej.
% \end{longenum}
% \item Minimalna liczba punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), niezbędna do zaliczenia działu, jest określona w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} i wynika z:
% \begin{longenum}
% \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania szczegółowego (\(w_{s_i}\)),
% \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania ogólnego (\(w_{o_j}\)) powiązanego z danym wymaganiem szczegółowym,
% \item Formuły określonej w równaniu (\ref{eq:pmin}) w Rozdziale~1 Załącznika~1.
% \end{longenum}
% \item Wybrane formy sprawdzania (np. prace pisemne, odpowiedzi ustne, zadania domowe) muszą zapewniać możliwość uzyskania co najmniej minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), która gwarantuje pełne zrealizowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z podstawą programową.
% \end{longenum}
% \newpage
% %----------------------------------------------
% \section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
% \label{sec:kryteria-ocen}
% %----------------------------------------------
% \begin{longenum}
% \item W przypadku \textbf{prac pisemnych} (prac klasowych, kartkówek):
% \begin{longenum}
% \item Każde zadanie jest jawnie opisane w kontekście realizowanych \textbf{wymagań szczegółowych} z podstawy programowej dla danego działu.
% \item Zadania są również oceniane w oparciu o \textbf{wymagania ogólne}, które zostały zawarte w podstawie programowej.
% \item Uczeń otrzymuje \emph{szczegółowe informacje} o przyznanej liczbie punktów za poszczególne zadania, wraz z wyjaśnieniem, które wymagania szczegółowe i ogólne zostały spełnione lub niespełnione.
% \item Punktacja jest przypisana do każdego kryterium oceny zgodnie z wytycznymi zawartymi w \textbf{ust. Szczegółowego Oceniania (SO)}.
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% \paragraf{Zasady ogólne dotyczące przyznawania ocen} \label{par:zasady-ogolne-ocen}
% \begin{longenum}
% \item Oceny bieżące, śródroczne oraz roczne są przyznawane na podstawie:
% \begin{longenum}
% \item Wyników prac pisemnych (prace klasowe, sprawdziany, testy) — zgodnie z ust. 4.7.1 WO.
% \item Kartkówek — zgodnie z ust. 4.7.2 WO.
% \item Odpowiedzi ustnych — zgodnie z ust. 4.7.3 WO.
% \item Prac domowych (zadania, referaty) — zgodnie z ust. 4.7.4 WO.
% \item Projektów i zadań długoterminowych — zgodnie z ust. 4.7.5 WO.
% \end{longenum}
% \item Oceny są przyznawane w oparciu o stopień spełnienia wymagań edukacyjnych określonych w podstawie programowej, a ich szczegółowe kryteria znajdują się w Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Rozdział 4, Paragraf 8.
% \item Nauczyciel stosuje system punktowy, który przekłada się na skalę ocen liczbowych według następujących zasad:
% \begin{longenum}
% \item \textbf{90100\% możliwych punktów} — ocena celująca (6),
% \item \textbf{7589\% możliwych punktów} — ocena bardzo dobra (5),
% \item \textbf{6074\% możliwych punktów} — ocena dobra (4),
% \item \textbf{4559\% możliwych punktów} — ocena dostateczna (3),
% \item \textbf{3044\% możliwych punktów} — ocena dopuszczająca (2),
% \item \textbf{Poniżej 30\% możliwych punktów} — ocena niedostateczna (1).
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% \paragraf{Kryteria przyznawania ocen bieżących} \label{par:kryteria-biezace}
% \begin{longenum}
% \item Oceny bieżące są przyznawane w trakcie realizacji materiału nauczania i mogą dotyczyć:
% \begin{longenum}
% \item Wyników prac pisemnych (np. kartkówki, sprawdziany),
% \item Aktywności na lekcji,
% \item Wykonania zadań domowych,
% \item Realizacji projektów i zadań długoterminowych.
% \end{longenum}
% \item Liczba ocen bieżących jest proporcjonalna do liczby godzin danego przedmiotu w tygodniu:
% \begin{longenum}
% \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 12 godzin tygodniowo — minimum 3 oceny bieżące w semestrze,
% \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 3 lub więcej godzin tygodniowo — minimum 4 oceny bieżące w semestrze.
% \end{longenum}
% \item Oceny bieżące są jawne dla ucznia i jego rodziców/prawnych opiekunów, zgodnie z ust. 4.6 WO.
% \end{longenum}
% \paragraf{Kryteria przyznawania ocen klasyfikacyjnych} \label{par:kryteria-klasyfikacyjne}
% \begin{longenum}
% \item Oceny klasyfikacyjne (śródroczne i roczne) są wystawiane na podstawie:
% \begin{longenum}
% \item Średniej ważonej ocen bieżących,
% \item Wyników prac klasowych i sprawdzianów,
% \item Postępów ucznia w nauce oraz zaangażowania w proces kształcenia.
% \end{longenum}
% \item Oceny klasyfikacyjne są wystawiane zgodnie z poniższymi zasadami:
% \begin{longenum}
% \item Ocena śródroczna jest wystawiana na koniec pierwszego semestru,
% \item Ocena roczna jest wystawiana na koniec roku szkolnego,
% \item Ocena końcowa po zakończeniu cyklu nauczania jest wystawiana wyłącznie w przypadku uczniów kończących etap edukacyjny.
% \end{longenum}
% \item Decyzja o wystawieniu oceny klasyfikacyjnej jest podejmowana przez nauczyciela prowadzącego zajęcia, uwzględniając opinie zespołu pedagogicznego oraz ewentualne działania wspierające ucznia (np. zajęcia wyrównawcze, indywidualne konsultacje).
% \end{longenum}
% \paragraph{Uwaga:} Szczegółowe kryteria przyznawania ocen bieżących i klasyfikacyjnych, w tym zasady poprawy ocen oraz procedury odwoławcze, zostały określone w Rozdziale 4 Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Paragraf 8.
%----------------
\newpage
\section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
\label{sec:kryteria-ocen}
% %----------------------------------------------
% \section{Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,}
% %----------------------------------------------
%---
\paragraf{Kryteria przyznawania ocen bieżących}
\begin{longenum}
\item Zgodnie z~\textbf{§~3 ust.~2 pkt~1)~ppkt~b) lit.~i) Szczegółowego Oceniania (SO)},
o~którym mowa w~\ref{par:so-1},
oraz \textbf{§~4 ust.~1 pkt~2) Wewnątrzszkolnego Oceniania (WO)},
o~którym mowa w~\ref{wo-2},
\textbf{oceny bieżące} przyznaje się w~oparciu o~\emph{Wymagania Ogólne} oraz
\emph{Wymagania Szczegółowe}.
\item Przy \emph{ustalaniu wagi punktowej} zadań nauczyciel kieruje się zasadami
opisanymi w~\textbf{§~5 ust.~3 pkt~1)~ppkt~c) lit.~ii)~SO}
(\ref{par:so-4}), dotyczącymi m.in.\ maksymalnej liczby punktów (\(P_{\max}\))
koniecznych do pełnej realizacji \emph{Wymagań Szczegółowych}.
Jednocześnie uwzględnia się \textbf{§~2 ust.~1 pkt~3) WO} (\ref{wo-1}),
wskazujący na konieczność proporcjonalnego rozłożenia ocenianych umiejętności.
\item \emph{Przeliczanie zdobytych punktów na ocenę bieżącą} odbywa się według
progów procentowych zdefiniowanych w~\textbf{§~7 ust.~4 pkt~1) WO}
(\ref{wo-3}). W~przypadku gdy forma sprawdzania wiedzy obejmuje
\emph{zadania o~różnej wadze} (por.\ \ref{par:so-5}), stosuje się dodatkowo
\emph{średnią ważoną}, opisaną w~\ref{par:so-9} \textbf{SO}.
\item W~sytuacjach szczególnych (np.~\emph{uzasadniona nieobecność ucznia lub poprawa sprawdzianu}),
\textbf{§~9 ust.~2 pkt~3) WO} (\ref{wo-2})
określa sposób postępowania przy \emph{ustalaniu lub poprawie oceny bieżącej}.
Równocześnie, zgodnie z~\ref{par:so-10} \textbf{SO},
nauczyciel czuwa, aby uczeń, który podchodzi do poprawy,
\emph{wypełnił minimalny próg realizacji Wymagań Ogólnych}.
\item Ocena bieżąca powinna zostać \emph{uzupełniona informacją zwrotną} (feedback)
w~myśl \textbf{§~3 ust.~1 pkt~1) lit.~a) WO} (\ref{wo-1}),
uwzględniając postępy ucznia w~kontekście \ref{par:so-11} \textbf{SO}
(tj.~\emph{Oceny za Poziom Nauczania}) i~charakterystykę
\emph{Wymagań Szczegółowych} danego działu.
\end{longenum}
%---
% %----------------------------------------------
% \section{Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi}
% %----------------------------------------------
\paragraf{Kryteria przyznawania ocen klasyfikacyjnych śródrocznych}
\begin{longenum}
\item Ocena klasyfikacyjna śródroczna jest ustalana na podstawie wymagań szczegółowych i ogólnych zrealizowanych w pierwszym semestrze, zgodnie z Rozkładem Materiału.
\begin{longenum}
\item Uwzględnia się tylko te wymagania, które zostały omówione na lekcjach w pierwszym semestrze.
\item Ocena odzwierciedla stopień opanowania przez ucznia materiału zrealizowanego w tym okresie.
\end{longenum}
\item Formy sprawdzania wiedzy są wybierane przez nauczyciela zgodnie z Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO) i obejmują:
\begin{longenum}
\item Prace pisemne (np. prace klasowe, sprawdziany, testy),
\item Odpowiedzi ustne,
\item Kartkówki,
\item Projekty i zadania domowe.
\end{longenum}
\item Treści zadań w poszczególnych formach sprawdzania są dobrane zgodnie z Szczegółowym Ocenianiem (SO), aby proporcjonalnie realizować wymagania z działów omawianych na lekcjach.
\begin{longenum}
\item Zadania muszą uwzględniać zarówno wymagania szczegółowe, jak i ogólne dla zrealizowanych działów.
\item Minimalna liczba punktów (\(P_{\min}\)) niezbędna do zaliczenia działu jest określona w SO.
\end{longenum}
\item Ocena śródroczna nie uwzględnia wymagań przewidzianych wyłącznie dla drugiego semestru.
\item W przypadku uczniów, którzy nie osiągnęli minimalnej liczby punktów (\(P_{\min}\)), stosuje się procedury wspierające, takie jak zajęcia wyrównawcze lub indywidualne konsultacje, zgodnie z WO.
\end{longenum}
%---
\paragraf{Ocena klasyfikacyjna roczna}
\begin{longenum}
\item Ocena klasyfikacyjna roczna jest ustalana na podstawie oceny osiągnięć ucznia we \textbf{wszystkich działach} określonych w \textbf{Podstawie Programowej (PP)} i przypisanych do danego poziomu nauczania, zgodnie z przyjętym \textbf{Rozkładem Materiału}.
\begin{longenum}
\item Uwzględnia się realizację zarówno \textbf{wymagań szczegółowych}, jak i \textbf{wymagań ogólnych} dla całego roku szkolnego.
\item Ocena roczna odzwierciedla stopień opanowania przez ucznia pełnego zakresu treści nauczania przewidzianego w PP dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}.
\end{longenum}
\item Liczba prac pisemnych jest równa liczbie zrealizowanych działów. Każda praca pisemna obejmuje materiał z jednego działu i jest oceniana zgodnie z wymaganiami szczegółowymi i ogólnymi przypisanymi do tego działu.
\item Minimalna liczba punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), niezbędna do zaliczenia każdego działu, jest określona w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} i wynika z:
\begin{longenum}
\item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania szczegółowego (\(w_{s_i}\)),
\item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania ogólnego (\(w_{o_j}\)) powiązanego z danym wymaganiem szczegółowym,
\item Formuły określonej w równaniu (\ref{eq:pmin}) w Rozdziale~1 Załącznika~1.
\end{longenum}
\item Wybrane formy sprawdzania (np. prace pisemne, odpowiedzi ustne, zadania domowe) muszą zapewniać możliwość uzyskania co najmniej minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), która gwarantuje pełne zrealizowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z \textbf{Podstawą Programową (PP)}.
\end{longenum}
% %----------------------------------------------
% \section{Dokumentacja i informacje zwrotne}
% %----------------------------------------------
%----------------------------------------------
\section{Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,}
%----------------------------------------------
% \paragraf{Dokumentowanie ocen}
% \begin{longenum}
% \item Wszystkie oceny są rejestrowane w \textbf{dzienniku elektronicznym}.
% \item Nauczyciel prowadzący \textbf{matematykę} przechowuje prace pisemne lub udostępnia je uczniom do wglądu, zgodnie z wewnętrznymi procedurami szkoły.
% \end{longenum}
%----------------------------------------------
\section{Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi}
%----------------------------------------------
%----------------------------------------------
\section{Dokumentacja i informacje zwrotne}
%----------------------------------------------
% \paragraf{Informacje zwrotne dla uczniów i rodziców}
% \begin{longenum}
% \item Nauczyciel udziela \textbf{ustnych i pisemnych informacji zwrotnych} po każdej większej pracy pisemnej, wskazując mocne strony i obszary do poprawy.
% \item Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do konsultacji z nauczycielem w czasie \textbf{dni otwartych} lub w trakcie \textbf{indywidualnych spotkań} po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
% \end{longenum}
\paragraf{Dokumentowanie ocen}
\begin{longenum}
\item Wszystkie oceny są rejestrowane w \textbf{dzienniku elektronicznym}.
\item Nauczyciel prowadzący \textbf{matematykę} przechowuje prace pisemne lub udostępnia je uczniom do wglądu, zgodnie z wewnętrznymi procedurami szkoły.
\end{longenum}
% %----------------------------------------------
% \section{Postanowienia końcowe}
% %----------------------------------------------
\paragraf{Informacje zwrotne dla uczniów i rodziców}
\begin{longenum}
\item Nauczyciel udziela \textbf{ustnych i pisemnych informacji zwrotnych} po każdej większej pracy pisemnej, wskazując mocne strony i obszary do poprawy.
\item Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do konsultacji z nauczycielem w czasie \textbf{dni otwartych} lub w trakcie \textbf{indywidualnych spotkań} po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
\end{longenum}
% \paragraf{Zasady obowiązywania}
% \begin{longenum}
% \item Niniejsze Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obowiązuje wszystkich nauczycieli i uczniów realizujących program \textcolor{przedmiot}{matematyki} w \textbf{\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}, \textbf{\textcolor{blue}{poziom 1}}.
% \item Dokument pozostaje w zgodzie z:
% \begin{longenum}
% \item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem (SO)} z matematyki,
% \item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} i Statutem Szkoły,
% \item \textbf{Rozporządzeniami MEN} w sprawie oceniania i promowania uczniów.
% \end{longenum}
% \item Zmiany wprowadza się w trybie określonym przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję szkoły, z uwzględnieniem \textbf{opinii zespołu nauczycieli matematyki}.
% \end{longenum}
%----------------------------------------------
\section{Postanowienia końcowe}
%----------------------------------------------
\paragraf{Zasady obowiązywania}
\begin{longenum}
\item Niniejsze Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obowiązuje wszystkich nauczycieli i uczniów realizujących program \textcolor{przedmiot}{matematyki} w \textbf{\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}, \textbf{\textcolor{blue}{poziom 1}}.
\item Dokument pozostaje w zgodzie z:
\begin{longenum}
\item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem (SO)} z matematyki,
\item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} i Statutem Szkoły,
\item \textbf{Rozporządzeniami MEN} w sprawie oceniania i promowania uczniów.
\end{longenum}
\item Zmiany wprowadza się w trybie określonym przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję szkoły, z uwzględnieniem \textbf{opinii zespołu nauczycieli matematyki}.
\end{longenum}
\vspace{2em}
\begin{flushright}
\textbf{Zatwierdzam:}\\
\vspace{2em}
\rule{7cm}{0.4pt}\\
\textit{(Dyrektor Szkoły)}
\end{flushright}
% \vspace{2em}
% \begin{flushright}
% \textbf{Zatwierdzam:}\\
% \vspace{2em}
% \rule{7cm}{0.4pt}\\
% \textit{(Dyrektor Szkoły)}
% \end{flushright}
\end{document}