Compare commits

..

1 Commits
f2 ... law

Author SHA1 Message Date
baiobelfer
4fffe45809 update: Przedmiot Regulacji 2025-02-15 18:03:24 +01:00
2 changed files with 190 additions and 147 deletions

Binary file not shown.

View File

@ -224,171 +224,214 @@ System oceniania opracowany w~oparciu o:
\item Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych. \item Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych.
\item Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych, \item Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,
\item Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. \item Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
\item Dokumentacja i informacje zwrotne
\item Postanownie końcowe
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
\newpage
%----------------------------------------------
\section{Formy i Zasady Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
%----------------------------------------------
\paragraf{Przedmiot i Zakres Regulacji Form i Zasad Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
\begin{longenum}
\item \textbf{Przedmiot i Zakres Regulacji:} Formy i zasady sprawdzania wiedzy obejmuje aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa:
\begin{longenum}
\item Formy sprawdzania postępów uczniów.
\item Kryteria oceniania poszczególnych form.
\item Progi punktowe i procentowe stosowane w ocenianiu.
\end{longenum}
\end{longenum}
%-------------------------- % %----------------------------------------------
\paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów} % \section{Formy i Zasady Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
\begin{longenum} % %----------------------------------------------
\item W celu zapewnienia rzetelnego monitorowania postępów w osiągnięciach edukacyjnych uczniów stosuje się następujące formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, przeprowadzane zgodnie z \textcolor{orange}{ust. [...] WO}:
\begin{longenum} % \paragraf{Przedmiot i Zakres Regulacji Form i Zasad Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
\item Prace pisemne, w szczególności prace klasowe, sprawdziany i testy. % \begin{longenum}
\item Kartkówki. % \item \textbf{Przedmiot i Zakres Regulacji:} Formy i zasady sprawdzania wiedzy obejmuje aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa:
\item Odpowiedzi ustne. % \begin{longenum}
\item Zadania domowe, projekty i inne formy aktywności edukacyjnej. % \item Formy sprawdzania postępów uczniów.
\end{longenum} % \item Kryteria oceniania poszczególnych form.
% \item Progi punktowe i procentowe stosowane w ocenianiu.
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% \newpage
% \paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów}
% \begin{longenum}
% \item W celu zapewnienia rzetelnego monitorowania postępów w osiągnięciach edukacyjnych uczniów stosuje się następujące formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, przeprowadzane zgodnie z \textcolor{orange}{ust. [...] WO}:
% \begin{longenum}
% \item Prace pisemne, w szczególności prace klasowe, sprawdziany i testy.
% \item Kartkówki.
% \item Odpowiedzi ustne.
% \item Zadania domowe, projekty i inne formy aktywności edukacyjnej.
% \end{longenum}
\item Nauczyciel ma prawo do wyboru form sprawdzania postępów uczniów, dostosowując je do specyfiki przedmiotu, realizowanego materiału oraz indywidualnych potrzeb uczniów, przy zachowaniu zasad określonych w \textbf{WO}. % \item Nauczyciel ma prawo do wyboru form sprawdzania postępów uczniów, dostosowując je do specyfiki przedmiotu, realizowanego materiału oraz indywidualnych potrzeb uczniów, przy zachowaniu zasad określonych w \textbf{WO}.
\end{longenum} % \end{longenum}
% %----------------------------------------------
% \section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
% \label{sec:kryteria-ocen}
% \paragraf{Zasady oceniania poszczególnych form}
% \begin{longenum}
% \item Ocena klasyfikacyjna jest ustalana według następujących zasad:
% \begin{longenum}
% \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna roczna} jest ustalana na podstawie oceny osiągnięć ucznia we \textbf{wszystkich działach} określonych w podstawie programowej (PP) i przypisanych do danego poziomu nauczania, zgodnie z przyjętym \textbf{Rozkładem materiału}.
% \begin{longenum}
% \item Uwzględnia się realizację zarówno \textbf{wymagań szczegółowych}, jak i \textbf{wymagań ogólnych} dla całego roku szkolnego.
% \item Ocena roczna odzwierciedla stopień opanowania przez ucznia pełnego zakresu treści nauczania przewidzianego w PP dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}.
% \end{longenum}
% \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna śródroczna} jest ustalana proporcjonalnie do liczby \textbf{zrealizowanych wymagań szczegółowych i ogólnych} w pierwszym semestrze:
% \begin{longenum}
% \item Uwzględnia się tylko te wymagania, które zostały objęte procesem nauczania w pierwszym semestrze, zgodnie z \textbf{Rozkładem materiału}.
% \item Liczba punktów uzyskanych przez ucznia w pierwszym semestrze jest przeliczana na skalę ocen w stosunku do wymagań zrealizowanych w tym okresie.
% \item Ocena śródroczna nie uwzględnia wymagań, które będą realizowane wyłącznie w drugim semestrze.
% \end{longenum}
% \item W przypadku uczniów, którzy nie osiągnęli minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\) dla wymagań zrealizowanych w danym okresie, stosuje się procedury wspierające, takie jak zajęcia wyrównawcze lub indywidualne konsultacje, zgodnie z ustaleniami \textbf{WO}.
% \end{longenum}
% \item Każdy dział określony w podstawie programowej (PP) jest zaliczany poprzez ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia, które realizowane są za pomocą dostępnych form sprawdzania, w tym:
% \begin{longenum}
% \item Prac pisemnych (np. prace klasowe, sprawdziany, testy),
% \item Odpowiedzi ustnych,
% \item Zadań domowych, projektów i innych form aktywności edukacyjnej.
% \end{longenum}
% \item Minimalna liczba punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), niezbędna do zaliczenia działu, jest określona w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} i wynika z:
% \begin{longenum}
% \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania szczegółowego (\(w_{s_i}\)),
% \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania ogólnego (\(w_{o_j}\)) powiązanego z danym wymaganiem szczegółowym,
% \item Formuły określonej w równaniu (\ref{eq:pmin}) w Rozdziale~1 Załącznika~1.
% \end{longenum}
% \item Wybrane formy sprawdzania (np. prace pisemne, odpowiedzi ustne, zadania domowe) muszą zapewniać możliwość uzyskania co najmniej minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), która gwarantuje pełne zrealizowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z podstawą programową.
% \end{longenum}
% \newpage
% %----------------------------------------------
% \section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
% \label{sec:kryteria-ocen}
% %----------------------------------------------
% \begin{longenum}
% \item W przypadku \textbf{prac pisemnych} (prac klasowych, kartkówek):
% \begin{longenum}
% \item Każde zadanie jest jawnie opisane w kontekście realizowanych \textbf{wymagań szczegółowych} z podstawy programowej dla danego działu.
% \item Zadania są również oceniane w oparciu o \textbf{wymagania ogólne}, które zostały zawarte w podstawie programowej.
% \item Uczeń otrzymuje \emph{szczegółowe informacje} o przyznanej liczbie punktów za poszczególne zadania, wraz z wyjaśnieniem, które wymagania szczegółowe i ogólne zostały spełnione lub niespełnione.
% \item Punktacja jest przypisana do każdego kryterium oceny zgodnie z wytycznymi zawartymi w \textbf{ust. Szczegółowego Oceniania (SO)}.
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% \paragraf{Zasady ogólne dotyczące przyznawania ocen} \label{par:zasady-ogolne-ocen}
% \begin{longenum}
% \item Oceny bieżące, śródroczne oraz roczne są przyznawane na podstawie:
% \begin{longenum}
% \item Wyników prac pisemnych (prace klasowe, sprawdziany, testy) — zgodnie z ust. 4.7.1 WO.
% \item Kartkówek — zgodnie z ust. 4.7.2 WO.
% \item Odpowiedzi ustnych — zgodnie z ust. 4.7.3 WO.
% \item Prac domowych (zadania, referaty) — zgodnie z ust. 4.7.4 WO.
% \item Projektów i zadań długoterminowych — zgodnie z ust. 4.7.5 WO.
% \end{longenum}
% \item Oceny są przyznawane w oparciu o stopień spełnienia wymagań edukacyjnych określonych w podstawie programowej, a ich szczegółowe kryteria znajdują się w Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Rozdział 4, Paragraf 8.
% \item Nauczyciel stosuje system punktowy, który przekłada się na skalę ocen liczbowych według następujących zasad:
% \begin{longenum}
% \item \textbf{90100\% możliwych punktów} — ocena celująca (6),
% \item \textbf{7589\% możliwych punktów} — ocena bardzo dobra (5),
% \item \textbf{6074\% możliwych punktów} — ocena dobra (4),
% \item \textbf{4559\% możliwych punktów} — ocena dostateczna (3),
% \item \textbf{3044\% możliwych punktów} — ocena dopuszczająca (2),
% \item \textbf{Poniżej 30\% możliwych punktów} — ocena niedostateczna (1).
% \end{longenum}
% \end{longenum}
% \paragraf{Kryteria przyznawania ocen bieżących} \label{par:kryteria-biezace}
% \begin{longenum}
% \item Oceny bieżące są przyznawane w trakcie realizacji materiału nauczania i mogą dotyczyć:
% \begin{longenum}
% \item Wyników prac pisemnych (np. kartkówki, sprawdziany),
% \item Aktywności na lekcji,
% \item Wykonania zadań domowych,
% \item Realizacji projektów i zadań długoterminowych.
% \end{longenum}
% \item Liczba ocen bieżących jest proporcjonalna do liczby godzin danego przedmiotu w tygodniu:
% \begin{longenum}
% \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 12 godzin tygodniowo — minimum 3 oceny bieżące w semestrze,
% \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 3 lub więcej godzin tygodniowo — minimum 4 oceny bieżące w semestrze.
% \end{longenum}
% \item Oceny bieżące są jawne dla ucznia i jego rodziców/prawnych opiekunów, zgodnie z ust. 4.6 WO.
% \end{longenum}
% \paragraf{Kryteria przyznawania ocen klasyfikacyjnych} \label{par:kryteria-klasyfikacyjne}
% \begin{longenum}
% \item Oceny klasyfikacyjne (śródroczne i roczne) są wystawiane na podstawie:
% \begin{longenum}
% \item Średniej ważonej ocen bieżących,
% \item Wyników prac klasowych i sprawdzianów,
% \item Postępów ucznia w nauce oraz zaangażowania w proces kształcenia.
% \end{longenum}
% \item Oceny klasyfikacyjne są wystawiane zgodnie z poniższymi zasadami:
% \begin{longenum}
% \item Ocena śródroczna jest wystawiana na koniec pierwszego semestru,
% \item Ocena roczna jest wystawiana na koniec roku szkolnego,
% \item Ocena końcowa po zakończeniu cyklu nauczania jest wystawiana wyłącznie w przypadku uczniów kończących etap edukacyjny.
% \end{longenum}
% \item Decyzja o wystawieniu oceny klasyfikacyjnej jest podejmowana przez nauczyciela prowadzącego zajęcia, uwzględniając opinie zespołu pedagogicznego oraz ewentualne działania wspierające ucznia (np. zajęcia wyrównawcze, indywidualne konsultacje).
% \end{longenum}
% \paragraph{Uwaga:} Szczegółowe kryteria przyznawania ocen bieżących i klasyfikacyjnych, w tym zasady poprawy ocen oraz procedury odwoławcze, zostały określone w Rozdziale 4 Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Paragraf 8.
%----------------
\newpage % %----------------------------------------------
\section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych} % \section{Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,}
\label{sec:kryteria-ocen} % %----------------------------------------------
%--- % %----------------------------------------------
\paragraf{Kryteria przyznawania ocen bieżących} % \section{Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi}
\begin{longenum} % %----------------------------------------------
\item Zgodnie z~\textbf{§~3 ust.~2 pkt~1)~ppkt~b) lit.~i) Szczegółowego Oceniania (SO)},
o~którym mowa w~\ref{par:so-1},
oraz \textbf{§~4 ust.~1 pkt~2) Wewnątrzszkolnego Oceniania (WO)},
o~którym mowa w~\ref{wo-2},
\textbf{oceny bieżące} przyznaje się w~oparciu o~\emph{Wymagania Ogólne} oraz
\emph{Wymagania Szczegółowe}.
\item Przy \emph{ustalaniu wagi punktowej} zadań nauczyciel kieruje się zasadami
opisanymi w~\textbf{§~5 ust.~3 pkt~1)~ppkt~c) lit.~ii)~SO}
(\ref{par:so-4}), dotyczącymi m.in.\ maksymalnej liczby punktów (\(P_{\max}\))
koniecznych do pełnej realizacji \emph{Wymagań Szczegółowych}.
Jednocześnie uwzględnia się \textbf{§~2 ust.~1 pkt~3) WO} (\ref{wo-1}),
wskazujący na konieczność proporcjonalnego rozłożenia ocenianych umiejętności.
\item \emph{Przeliczanie zdobytych punktów na ocenę bieżącą} odbywa się według
progów procentowych zdefiniowanych w~\textbf{§~7 ust.~4 pkt~1) WO}
(\ref{wo-3}). W~przypadku gdy forma sprawdzania wiedzy obejmuje
\emph{zadania o~różnej wadze} (por.\ \ref{par:so-5}), stosuje się dodatkowo
\emph{średnią ważoną}, opisaną w~\ref{par:so-9} \textbf{SO}.
\item W~sytuacjach szczególnych (np.~\emph{uzasadniona nieobecność ucznia lub poprawa sprawdzianu}),
\textbf{§~9 ust.~2 pkt~3) WO} (\ref{wo-2})
określa sposób postępowania przy \emph{ustalaniu lub poprawie oceny bieżącej}.
Równocześnie, zgodnie z~\ref{par:so-10} \textbf{SO},
nauczyciel czuwa, aby uczeń, który podchodzi do poprawy,
\emph{wypełnił minimalny próg realizacji Wymagań Ogólnych}.
\item Ocena bieżąca powinna zostać \emph{uzupełniona informacją zwrotną} (feedback)
w~myśl \textbf{§~3 ust.~1 pkt~1) lit.~a) WO} (\ref{wo-1}),
uwzględniając postępy ucznia w~kontekście \ref{par:so-11} \textbf{SO}
(tj.~\emph{Oceny za Poziom Nauczania}) i~charakterystykę
\emph{Wymagań Szczegółowych} danego działu.
\end{longenum}
%---
\paragraf{Kryteria przyznawania ocen klasyfikacyjnych śródrocznych} % %----------------------------------------------
\begin{longenum} % \section{Dokumentacja i informacje zwrotne}
\item Ocena klasyfikacyjna śródroczna jest ustalana na podstawie wymagań szczegółowych i ogólnych zrealizowanych w pierwszym semestrze, zgodnie z Rozkładem Materiału. % %----------------------------------------------
\begin{longenum}
\item Uwzględnia się tylko te wymagania, które zostały omówione na lekcjach w pierwszym semestrze.
\item Ocena odzwierciedla stopień opanowania przez ucznia materiału zrealizowanego w tym okresie.
\end{longenum}
\item Formy sprawdzania wiedzy są wybierane przez nauczyciela zgodnie z Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO) i obejmują:
\begin{longenum}
\item Prace pisemne (np. prace klasowe, sprawdziany, testy),
\item Odpowiedzi ustne,
\item Kartkówki,
\item Projekty i zadania domowe.
\end{longenum}
\item Treści zadań w poszczególnych formach sprawdzania są dobrane zgodnie z Szczegółowym Ocenianiem (SO), aby proporcjonalnie realizować wymagania z działów omawianych na lekcjach.
\begin{longenum}
\item Zadania muszą uwzględniać zarówno wymagania szczegółowe, jak i ogólne dla zrealizowanych działów.
\item Minimalna liczba punktów (\(P_{\min}\)) niezbędna do zaliczenia działu jest określona w SO.
\end{longenum}
\item Ocena śródroczna nie uwzględnia wymagań przewidzianych wyłącznie dla drugiego semestru.
\item W przypadku uczniów, którzy nie osiągnęli minimalnej liczby punktów (\(P_{\min}\)), stosuje się procedury wspierające, takie jak zajęcia wyrównawcze lub indywidualne konsultacje, zgodnie z WO.
\end{longenum}
%---
\paragraf{Ocena klasyfikacyjna roczna}
\begin{longenum}
\item Ocena klasyfikacyjna roczna jest ustalana na podstawie oceny osiągnięć ucznia we \textbf{wszystkich działach} określonych w \textbf{Podstawie Programowej (PP)} i przypisanych do danego poziomu nauczania, zgodnie z przyjętym \textbf{Rozkładem Materiału}.
\begin{longenum}
\item Uwzględnia się realizację zarówno \textbf{wymagań szczegółowych}, jak i \textbf{wymagań ogólnych} dla całego roku szkolnego.
\item Ocena roczna odzwierciedla stopień opanowania przez ucznia pełnego zakresu treści nauczania przewidzianego w PP dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}.
\end{longenum}
\item Liczba prac pisemnych jest równa liczbie zrealizowanych działów. Każda praca pisemna obejmuje materiał z jednego działu i jest oceniana zgodnie z wymaganiami szczegółowymi i ogólnymi przypisanymi do tego działu.
\item Minimalna liczba punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), niezbędna do zaliczenia każdego działu, jest określona w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} i wynika z:
\begin{longenum}
\item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania szczegółowego (\(w_{s_i}\)),
\item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania ogólnego (\(w_{o_j}\)) powiązanego z danym wymaganiem szczegółowym,
\item Formuły określonej w równaniu (\ref{eq:pmin}) w Rozdziale~1 Załącznika~1.
\end{longenum}
\item Wybrane formy sprawdzania (np. prace pisemne, odpowiedzi ustne, zadania domowe) muszą zapewniać możliwość uzyskania co najmniej minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), która gwarantuje pełne zrealizowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z \textbf{Podstawą Programową (PP)}.
\end{longenum}
%---------------------------------------------- % \paragraf{Dokumentowanie ocen}
\section{Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,} % \begin{longenum}
%---------------------------------------------- % \item Wszystkie oceny są rejestrowane w \textbf{dzienniku elektronicznym}.
% \item Nauczyciel prowadzący \textbf{matematykę} przechowuje prace pisemne lub udostępnia je uczniom do wglądu, zgodnie z wewnętrznymi procedurami szkoły.
% \end{longenum}
%---------------------------------------------- % \paragraf{Informacje zwrotne dla uczniów i rodziców}
\section{Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi} % \begin{longenum}
%---------------------------------------------- % \item Nauczyciel udziela \textbf{ustnych i pisemnych informacji zwrotnych} po każdej większej pracy pisemnej, wskazując mocne strony i obszary do poprawy.
% \item Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do konsultacji z nauczycielem w czasie \textbf{dni otwartych} lub w trakcie \textbf{indywidualnych spotkań} po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
%---------------------------------------------- % \end{longenum}
\section{Dokumentacja i informacje zwrotne}
%----------------------------------------------
\paragraf{Dokumentowanie ocen} % %----------------------------------------------
\begin{longenum} % \section{Postanowienia końcowe}
\item Wszystkie oceny są rejestrowane w \textbf{dzienniku elektronicznym}. % %----------------------------------------------
\item Nauczyciel prowadzący \textbf{matematykę} przechowuje prace pisemne lub udostępnia je uczniom do wglądu, zgodnie z wewnętrznymi procedurami szkoły.
\end{longenum}
\paragraf{Informacje zwrotne dla uczniów i rodziców} % \paragraf{Zasady obowiązywania}
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Nauczyciel udziela \textbf{ustnych i pisemnych informacji zwrotnych} po każdej większej pracy pisemnej, wskazując mocne strony i obszary do poprawy. % \item Niniejsze Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obowiązuje wszystkich nauczycieli i uczniów realizujących program \textcolor{przedmiot}{matematyki} w \textbf{\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}, \textbf{\textcolor{blue}{poziom 1}}.
\item Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do konsultacji z nauczycielem w czasie \textbf{dni otwartych} lub w trakcie \textbf{indywidualnych spotkań} po wcześniejszym uzgodnieniu terminu. % \item Dokument pozostaje w zgodzie z:
\end{longenum} % \begin{longenum}
% \item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem (SO)} z matematyki,
% \item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} i Statutem Szkoły,
% \item \textbf{Rozporządzeniami MEN} w sprawie oceniania i promowania uczniów.
% \end{longenum}
% \item Zmiany wprowadza się w trybie określonym przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję szkoły, z uwzględnieniem \textbf{opinii zespołu nauczycieli matematyki}.
% \end{longenum}
% \vspace{2em}
%---------------------------------------------- % \begin{flushright}
\section{Postanowienia końcowe} % \textbf{Zatwierdzam:}\\
%---------------------------------------------- % \vspace{2em}
% \rule{7cm}{0.4pt}\\
\paragraf{Zasady obowiązywania} % \textit{(Dyrektor Szkoły)}
\begin{longenum} % \end{flushright}
\item Niniejsze Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obowiązuje wszystkich nauczycieli i uczniów realizujących program \textcolor{przedmiot}{matematyki} w \textbf{\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}, \textbf{\textcolor{blue}{poziom 1}}.
\item Dokument pozostaje w zgodzie z:
\begin{longenum}
\item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem (SO)} z matematyki,
\item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} i Statutem Szkoły,
\item \textbf{Rozporządzeniami MEN} w sprawie oceniania i promowania uczniów.
\end{longenum}
\item Zmiany wprowadza się w trybie określonym przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję szkoły, z uwzględnieniem \textbf{opinii zespołu nauczycieli matematyki}.
\end{longenum}
\vspace{2em}
\begin{flushright}
\textbf{Zatwierdzam:}\\
\vspace{2em}
\rule{7cm}{0.4pt}\\
\textit{(Dyrektor Szkoły)}
\end{flushright}
\end{document} \end{document}