This commit is contained in:
baiobelfer 2025-02-05 22:17:48 +01:00
parent f6d7ba9379
commit e42e1d90c0
2 changed files with 36 additions and 78 deletions

Binary file not shown.

View File

@ -152,7 +152,7 @@
\item Ustawy\footnotemark[6] \emph{Prawo oświatowe}.
\end{enumerate}
\footnotetext[1]{Szczegółowe Ocenianie z Matematyki\footnotemark[1], obowiązujące w Zespole Szkół Licealnych im. Z. Herberta w Słubicach, określające szczegółowe zasady oceniania w zakresie przedmiotu matematyka.}
\footnotetext[1]{Szczegółowe Ocenianie z \textcolor{przedmiot}{Matematyki}\footnotemark[1], obowiązujące w Zespole Szkół Licealnych im. Z. Herberta w Słubicach, określające szczegółowe zasady oceniania w zakresie przedmiotu matematyka.}
\footnotetext[2]{Wewnątrzszkolne Ocenianie jako integralny załącznik do Statutu Szkoły, regulujący zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.}
@ -181,49 +181,47 @@
\tableofcontents
\newpage
\paragraf{Cel i zakres Przedmiotowego Oceniania (PO)}
\begin{longenum}
\item \textbf{Cel i zakres:} Przedmiotowe Ocenianie (dalej „PO”) określa zasady dokonywania obiektywnej oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów, przeprowadzanej w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulacjami szkoły.
%----------------------------------------------
\section{Postanowienia ogólne}
%----------------------------------------------
\paragraf{Cel, zakres, podstawa prawna, zgodność oraz określenia Przedmiotowego Oceniania (PO)}
\begin{longenum}
\item PO opiera się na następujących podstawach prawnych:
\item \textbf{Cel:} Przedmiotowe Ocenianie (dalej „\textbf{PO}”) określa zasady dokonywania obiektywnej oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów, przeprowadzanej w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulacjami szkoły.
\item \textbf{Zakres działania:} Niniejsze postanowienia dotyczą \textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} (\textcolor{poziom}{poziom nauczania 1}) dla uczniów liceum ogólnokształcącego.
\item \textbf{Podstawa prawna:} Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) opiera się na następujących podstawach prawnych:
\begin{longenum}
\item Ustawie z dnia 7 września 1991 r. \textbf{Prawo Oświatowe}\footnotemark[6],
\item Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki w sprawie szczegółowych warunków \textbf{Oceniania}, \textbf{Klasyfikowania} i \textbf{Promowania} uczniów\footnotemark[5].
\end{longenum}
\item PO uwzględnia wytyczne zawarte w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu} (dalej „SO”)\footnotemark[1], które jest integralną częścią \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania} (dalej „WO”)\footnotemark[2].
\item \textbf{Zgodność:} Zasady i zapisy zawarte w \textbf{PO} są zgodne z:
\begin{longenum}
\item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem} (\textbf{SO}) opracowanym dla \textcolor{przedmiot}{matematyki} (\textcolor{zakres}{zakres rozszerzony}, \textcolor{poziom}{poziom nauczania 1}),
\item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} (\textbf{WO}),
\item \textbf{Statutem Szkoły}.
\end{longenum}
\item \textbf{Zakres działania:} Niniejsze postanowienia dotyczą \textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} (\textcolor{blue}{poziom 1}) dla uczniów liceum ogólnokształcącego.
\item \textbf{Przedmiotowe Ocenianie określa:}
\item \textbf{Określenia:} Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obejmuje wszystkie aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa:
\begin{longenum}
\item Formy i zasady sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów,
\item Kryteria przyznawania ocen bieżących, semestralnych i końcoworocznych,
\item Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,
\item Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
\end{longenum}
\item \textbf{Zgodność:} Zasady i zapisy zawarte w \textbf{PO} są zgodne z \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} (\textbf{WO}) oraz \textbf{Szczegółowym Ocenianiem} (\textbf{SO}) opracowanym dla \textcolor{przedmiot}{matematyki} (\textcolor{zakres}{zakres rozszerzony}, \textcolor{blue}{poziom 1}).
\end{longenum}
\paragraf{Cel i zakres Podstawy Prawnej}
\begin{longenum}
\item \textbf{Cel i zakres:} Niniejszy dokument wypełnia postanowienia \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania} oraz \textbf{Statutu Szkoły}.
\item \textbf{Podstawa prawnicza:} Dokument uwzględnia zapisy:
\begin{longenum}
\item \textbf{Podstawy Programowej}\footnotemark[3] określającej cele kształcenia, treści nauczania oraz wymagania edukacyjne,
\item \textbf{Rozporządzeń MEN}\footnotemark[2] w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.
\end{longenum}
\item \textbf{Zgodność:} Wszystkie zapisy i procedury niniejszego \textbf{PO} muszą być zgodne z \textbf{SO} i \textbf{WO}.
\end{longenum}
%----------------------------------------------
\section{Formy i zasady sprawdzania wiedzy}
%----------------------------------------------
\paragraf{Określenia form sprawdzania wiedzy}
\begin{longenum}
\item \textbf{Określenia:} Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obejmuje wszystkie aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa:
\begin{longenum}
\item Formy sprawdzania wiedzy (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne, projekty itp.).
\item Kryteria oceniania poszczególnych form.
\item Progi punktowe i procentowe stosowane w ocenianiu.
\end{longenum}
\end{longenum}
\paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów}
\begin{longenum}
\item \textbf{Prace klasowe} (testy, sprawdziany pisemne):
@ -275,46 +273,6 @@
\item \textbf{Waga ocen} z różnych form (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne itp.) jest zgodna z wytycznymi \textbf{Szczegółowego Oceniania (SO)} oraz z ogólnym przyjętym systemem \emph{ważonych ocen} w \textbf{WO}.
\end{longenum}
%----------------------------------------------
\section{Kryteria ocen i zasady poprawy}
%----------------------------------------------
\paragraf{Kryteria przyznawania ocen}
\begin{longenum}
\item Oceny bieżące, semestralne i końcoworoczne są ustalane na podstawie:
\begin{longenum}
\item \textbf{Łącznego wyniku punktowego} i procentowego z prac pisemnych,
\item Aktywności i wyników w pracach długoterminowych (projekty, referaty),
\item Postępów w opanowaniu \textbf{wymagań ogólnych} i \textbf{wymagań szczegółowych} (wg \textbf{SO}),
\item Dopuszczalnych ułatwień/dostosowań wynikających z orzeczeń poradni (SPE).
\end{longenum}
\item Ogólne progi procentowe i przyporządkowane im oceny (np. 100%91% ocena \textbf{celująca}, 90%75% \textbf{bardzo dobra}, itp.) są zgodne z zasadami określonymi w \textbf{WO} oraz \textbf{SO}.
\end{longenum}
\paragraf{Zasady poprawiania ocen}
\begin{longenum}
\item Każdy uczeń ma prawo do \textbf{jednej poprawy} pracy klasowej w formie ustalonej przez nauczyciela (pisemnej lub ustnej), w terminie do \emph{dwóch tygodni} od rozdania prac.
\item \textbf{Kartkówki} można poprawiać w wyjątkowych sytuacjach, jednak decyzję o formie i możliwości poprawy podejmuje nauczyciel.
\item Ocenę z \textbf{odpowiedzi ustnych} można poprawić wyłącznie w uzasadnionych przypadkach (np. usprawiedliwiona nieobecność, problemy zdrowotne) nauczyciel wyznacza dodatkowy termin.
\item \textbf{Ocena poprawy} wpisywana jest do dziennika elektronicznego zgodnie z zasadami \textbf{WO}. W wielu przypadkach z poprawy uzyskana ocena może zastąpić (lub uzupełnić) ocenę pierwotną.
\end{longenum}
\paragraf{Postępowanie w sytuacjach szczególnych}
\begin{longenum}
\item Uczniowie \textbf{z orzeczeniami o SPE} (specjalne potrzeby edukacyjne):
\begin{longenum}
\item Mają prawo do wydłużonego czasu prac pisemnych lub innej formy zaliczenia.
\item Nauczyciel dostosowuje poziom trudności oraz sposób oceniania, uwzględniając zalecenia poradni.
\end{longenum}
\item \textbf{Usprawiedliwione nieobecności} na pracach klasowych:
\begin{longenum}
\item Uczeń pisze pracę w terminie uzgodnionym z nauczycielem (zwykle do 2 tygodni).
\item W przypadku długotrwałej nieobecności (np. szpital, sanatorium), nauczyciel może zdecydować o innej formie zaliczenia (projekt, praca pisemna w domu, itp.).
\end{longenum}
\end{longenum}
%----------------------------------------------
\section{Dokumentacja i informacje zwrotne}
%----------------------------------------------