update
This commit is contained in:
parent
f6d7ba9379
commit
e42e1d90c0
BIN
doc/main.pdf
BIN
doc/main.pdf
Binary file not shown.
114
doc/main.tex
114
doc/main.tex
@ -152,7 +152,7 @@
|
|||||||
\item Ustawy\footnotemark[6] \emph{Prawo oświatowe}.
|
\item Ustawy\footnotemark[6] \emph{Prawo oświatowe}.
|
||||||
\end{enumerate}
|
\end{enumerate}
|
||||||
|
|
||||||
\footnotetext[1]{Szczegółowe Ocenianie z Matematyki\footnotemark[1], obowiązujące w Zespole Szkół Licealnych im. Z. Herberta w Słubicach, określające szczegółowe zasady oceniania w zakresie przedmiotu matematyka.}
|
\footnotetext[1]{Szczegółowe Ocenianie z \textcolor{przedmiot}{Matematyki}\footnotemark[1], obowiązujące w Zespole Szkół Licealnych im. Z. Herberta w Słubicach, określające szczegółowe zasady oceniania w zakresie przedmiotu matematyka.}
|
||||||
|
|
||||||
\footnotetext[2]{Wewnątrzszkolne Ocenianie jako integralny załącznik do Statutu Szkoły, regulujący zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.}
|
\footnotetext[2]{Wewnątrzszkolne Ocenianie jako integralny załącznik do Statutu Szkoły, regulujący zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.}
|
||||||
|
|
||||||
@ -181,49 +181,47 @@
|
|||||||
\tableofcontents
|
\tableofcontents
|
||||||
\newpage
|
\newpage
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Cel i zakres Przedmiotowego Oceniania (PO)}
|
%----------------------------------------------
|
||||||
|
\section{Postanowienia ogólne}
|
||||||
|
%----------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
|
\paragraf{Cel, zakres, podstawa prawna, zgodność oraz określenia Przedmiotowego Oceniania (PO)}
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item \textbf{Cel i zakres:} Przedmiotowe Ocenianie (dalej „PO”) określa zasady dokonywania obiektywnej oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów, przeprowadzanej w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulacjami szkoły.
|
\item \textbf{Cel:} Przedmiotowe Ocenianie (dalej „\textbf{PO}”) określa zasady dokonywania obiektywnej oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów, przeprowadzanej w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulacjami szkoły.
|
||||||
|
\item \textbf{Zakres działania:} Niniejsze postanowienia dotyczą \textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} (\textcolor{poziom}{poziom nauczania 1}) dla uczniów liceum ogólnokształcącego.
|
||||||
\begin{longenum}
|
\item \textbf{Podstawa prawna:} Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) opiera się na następujących podstawach prawnych:
|
||||||
\item PO opiera się na następujących podstawach prawnych:
|
\begin{longenum}
|
||||||
\begin{longenum}
|
\item Ustawie z dnia 7 września 1991 r. – \textbf{Prawo Oświatowe}\footnotemark[6],
|
||||||
\item Ustawie z dnia 7 września 1991 r. – \textbf{Prawo Oświatowe}\footnotemark[6],
|
\item Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki w sprawie szczegółowych warunków \textbf{Oceniania}, \textbf{Klasyfikowania} i \textbf{Promowania} uczniów\footnotemark[5].
|
||||||
\item Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki w sprawie szczegółowych warunków \textbf{Oceniania}, \textbf{Klasyfikowania} i \textbf{Promowania} uczniów\footnotemark[5].
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\item \textbf{Zgodność:} Zasady i zapisy zawarte w \textbf{PO} są zgodne z:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem} (\textbf{SO}) opracowanym dla \textcolor{przedmiot}{matematyki} (\textcolor{zakres}{zakres rozszerzony}, \textcolor{poziom}{poziom nauczania 1}),
|
||||||
|
\item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} (\textbf{WO}),
|
||||||
|
\item \textbf{Statutem Szkoły}.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\item \textbf{Określenia:} Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obejmuje wszystkie aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Formy i zasady sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów,
|
||||||
|
\item Kryteria przyznawania ocen bieżących, semestralnych i końcoworocznych,
|
||||||
|
\item Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,
|
||||||
|
\item Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\item PO uwzględnia wytyczne zawarte w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu} (dalej „SO”)\footnotemark[1], które jest integralną częścią \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania} (dalej „WO”)\footnotemark[2].
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
\item \textbf{Zakres działania:} Niniejsze postanowienia dotyczą \textcolor{przedmiot}{matematyki} na \textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym} (\textcolor{blue}{poziom 1}) dla uczniów liceum ogólnokształcącego.
|
|
||||||
|
|
||||||
\item \textbf{Przedmiotowe Ocenianie określa:}
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Formy i zasady sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów,
|
|
||||||
\item Kryteria przyznawania ocen bieżących, semestralnych i końcoworocznych,
|
|
||||||
\item Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,
|
|
||||||
\item Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item \textbf{Zgodność:} Zasady i zapisy zawarte w \textbf{PO} są zgodne z \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem} (\textbf{WO}) oraz \textbf{Szczegółowym Ocenianiem} (\textbf{SO}) opracowanym dla \textcolor{przedmiot}{matematyki} (\textcolor{zakres}{zakres rozszerzony}, \textcolor{blue}{poziom 1}).
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Cel i zakres Podstawy Prawnej}
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item \textbf{Cel i zakres:} Niniejszy dokument wypełnia postanowienia \textbf{Wewnątrzszkolnego Oceniania} oraz \textbf{Statutu Szkoły}.
|
|
||||||
|
|
||||||
\item \textbf{Podstawa prawnicza:} Dokument uwzględnia zapisy:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item \textbf{Podstawy Programowej}\footnotemark[3] określającej cele kształcenia, treści nauczania oraz wymagania edukacyjne,
|
|
||||||
\item \textbf{Rozporządzeń MEN}\footnotemark[2] w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item \textbf{Zgodność:} Wszystkie zapisy i procedury niniejszego \textbf{PO} muszą być zgodne z \textbf{SO} i \textbf{WO}.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
%----------------------------------------------
|
%----------------------------------------------
|
||||||
\section{Formy i zasady sprawdzania wiedzy}
|
\section{Formy i zasady sprawdzania wiedzy}
|
||||||
%----------------------------------------------
|
%----------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
|
\paragraf{Określenia form sprawdzania wiedzy}
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item \textbf{Określenia:} Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obejmuje wszystkie aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa:
|
||||||
|
\begin{longenum}
|
||||||
|
\item Formy sprawdzania wiedzy (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne, projekty itp.).
|
||||||
|
\item Kryteria oceniania poszczególnych form.
|
||||||
|
\item Progi punktowe i procentowe stosowane w ocenianiu.
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów}
|
\paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów}
|
||||||
\begin{longenum}
|
\begin{longenum}
|
||||||
\item \textbf{Prace klasowe} (testy, sprawdziany pisemne):
|
\item \textbf{Prace klasowe} (testy, sprawdziany pisemne):
|
||||||
@ -275,46 +273,6 @@
|
|||||||
\item \textbf{Waga ocen} z różnych form (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne itp.) jest zgodna z wytycznymi \textbf{Szczegółowego Oceniania (SO)} oraz z ogólnym przyjętym systemem \emph{ważonych ocen} w \textbf{WO}.
|
\item \textbf{Waga ocen} z różnych form (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi ustne itp.) jest zgodna z wytycznymi \textbf{Szczegółowego Oceniania (SO)} oraz z ogólnym przyjętym systemem \emph{ważonych ocen} w \textbf{WO}.
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
%----------------------------------------------
|
|
||||||
\section{Kryteria ocen i zasady poprawy}
|
|
||||||
%----------------------------------------------
|
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Kryteria przyznawania ocen}
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Oceny bieżące, semestralne i końcoworoczne są ustalane na podstawie:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item \textbf{Łącznego wyniku punktowego} i procentowego z prac pisemnych,
|
|
||||||
\item Aktywności i wyników w pracach długoterminowych (projekty, referaty),
|
|
||||||
\item Postępów w opanowaniu \textbf{wymagań ogólnych} i \textbf{wymagań szczegółowych} (wg \textbf{SO}),
|
|
||||||
\item Dopuszczalnych ułatwień/dostosowań wynikających z orzeczeń poradni (SPE).
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
\item Ogólne progi procentowe i przyporządkowane im oceny (np. 100%–91% ocena \textbf{celująca}, 90%–75% \textbf{bardzo dobra}, itp.) są zgodne z zasadami określonymi w \textbf{WO} oraz \textbf{SO}.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Zasady poprawiania ocen}
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Każdy uczeń ma prawo do \textbf{jednej poprawy} pracy klasowej w formie ustalonej przez nauczyciela (pisemnej lub ustnej), w terminie do \emph{dwóch tygodni} od rozdania prac.
|
|
||||||
\item \textbf{Kartkówki} można poprawiać w wyjątkowych sytuacjach, jednak decyzję o formie i możliwości poprawy podejmuje nauczyciel.
|
|
||||||
\item Ocenę z \textbf{odpowiedzi ustnych} można poprawić wyłącznie w uzasadnionych przypadkach (np. usprawiedliwiona nieobecność, problemy zdrowotne) – nauczyciel wyznacza dodatkowy termin.
|
|
||||||
\item \textbf{Ocena poprawy} wpisywana jest do dziennika elektronicznego zgodnie z zasadami \textbf{WO}. W wielu przypadkach z poprawy uzyskana ocena może zastąpić (lub uzupełnić) ocenę pierwotną.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Postępowanie w sytuacjach szczególnych}
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Uczniowie \textbf{z orzeczeniami o SPE} (specjalne potrzeby edukacyjne):
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Mają prawo do wydłużonego czasu prac pisemnych lub innej formy zaliczenia.
|
|
||||||
\item Nauczyciel dostosowuje poziom trudności oraz sposób oceniania, uwzględniając zalecenia poradni.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
\item \textbf{Usprawiedliwione nieobecności} na pracach klasowych:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Uczeń pisze pracę w terminie uzgodnionym z nauczycielem (zwykle do 2 tygodni).
|
|
||||||
\item W przypadku długotrwałej nieobecności (np. szpital, sanatorium), nauczyciel może zdecydować o innej formie zaliczenia (projekt, praca pisemna w domu, itp.).
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
%----------------------------------------------
|
%----------------------------------------------
|
||||||
\section{Dokumentacja i informacje zwrotne}
|
\section{Dokumentacja i informacje zwrotne}
|
||||||
%----------------------------------------------
|
%----------------------------------------------
|
||||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user