update: Przedmiot Regulacji
This commit is contained in:
parent
7622f16b31
commit
4fffe45809
BIN
doc/main.pdf
BIN
doc/main.pdf
Binary file not shown.
335
doc/main.tex
335
doc/main.tex
@ -224,211 +224,214 @@ System oceniania opracowany w~oparciu o:
|
|||||||
\item Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych.
|
\item Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych.
|
||||||
\item Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,
|
\item Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,
|
||||||
\item Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
|
\item Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
|
||||||
|
\item Dokumentacja i informacje zwrotne
|
||||||
|
\item Postanownie końcowe
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
\end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
%----------------------------------------------
|
|
||||||
\section{Formy i Zasady Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
|
|
||||||
%----------------------------------------------
|
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Przedmiot i Zakres Regulacji Form i Zasad Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
|
% %----------------------------------------------
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \section{Formy i Zasady Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
|
||||||
\item \textbf{Przedmiot i Zakres Regulacji:} Formy i zasady sprawdzania wiedzy obejmuje aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa:
|
% %----------------------------------------------
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Formy sprawdzania postępów uczniów.
|
|
||||||
\item Kryteria oceniania poszczególnych form.
|
|
||||||
\item Progi punktowe i procentowe stosowane w ocenianiu.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\newpage
|
% \paragraf{Przedmiot i Zakres Regulacji Form i Zasad Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
|
||||||
\paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \item \textbf{Przedmiot i Zakres Regulacji:} Formy i zasady sprawdzania wiedzy obejmuje aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa:
|
||||||
\item W celu zapewnienia rzetelnego monitorowania postępów w osiągnięciach edukacyjnych uczniów stosuje się następujące formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, przeprowadzane zgodnie z \textcolor{orange}{ust. [...] WO}:
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \item Formy sprawdzania postępów uczniów.
|
||||||
\item Prace pisemne, w szczególności prace klasowe, sprawdziany i testy.
|
% \item Kryteria oceniania poszczególnych form.
|
||||||
\item Kartkówki.
|
% \item Progi punktowe i procentowe stosowane w ocenianiu.
|
||||||
\item Odpowiedzi ustne.
|
% \end{longenum}
|
||||||
\item Zadania domowe, projekty i inne formy aktywności edukacyjnej.
|
% \end{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item Nauczyciel ma prawo do wyboru form sprawdzania postępów uczniów, dostosowując je do specyfiki przedmiotu, realizowanego materiału oraz indywidualnych potrzeb uczniów, przy zachowaniu zasad określonych w \textbf{WO}.
|
% \newpage
|
||||||
\end{longenum}
|
% \paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów}
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item W celu zapewnienia rzetelnego monitorowania postępów w osiągnięciach edukacyjnych uczniów stosuje się następujące formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, przeprowadzane zgodnie z \textcolor{orange}{ust. [...] WO}:
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Prace pisemne, w szczególności prace klasowe, sprawdziany i testy.
|
||||||
|
% \item Kartkówki.
|
||||||
|
% \item Odpowiedzi ustne.
|
||||||
|
% \item Zadania domowe, projekty i inne formy aktywności edukacyjnej.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
%----------------------------------------------
|
% \item Nauczyciel ma prawo do wyboru form sprawdzania postępów uczniów, dostosowując je do specyfiki przedmiotu, realizowanego materiału oraz indywidualnych potrzeb uczniów, przy zachowaniu zasad określonych w \textbf{WO}.
|
||||||
\section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
|
% \end{longenum}
|
||||||
\label{sec:kryteria-ocen}
|
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Zasady oceniania poszczególnych form}
|
% %----------------------------------------------
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
|
||||||
\item Ocena klasyfikacyjna jest ustalana według następujących zasad:
|
% \label{sec:kryteria-ocen}
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item \textbf{Ocena klasyfikacyjna roczna} jest ustalana na podstawie oceny osiągnięć ucznia we \textbf{wszystkich działach} określonych w podstawie programowej (PP) i przypisanych do danego poziomu nauczania, zgodnie z przyjętym \textbf{Rozkładem materiału}.
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Uwzględnia się realizację zarówno \textbf{wymagań szczegółowych}, jak i \textbf{wymagań ogólnych} dla całego roku szkolnego.
|
|
||||||
\item Ocena roczna odzwierciedla stopień opanowania przez ucznia pełnego zakresu treści nauczania przewidzianego w PP dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item \textbf{Ocena klasyfikacyjna śródroczna} jest ustalana proporcjonalnie do liczby \textbf{zrealizowanych wymagań szczegółowych i ogólnych} w pierwszym semestrze:
|
% \paragraf{Zasady oceniania poszczególnych form}
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\item Uwzględnia się tylko te wymagania, które zostały objęte procesem nauczania w pierwszym semestrze, zgodnie z \textbf{Rozkładem materiału}.
|
% \item Ocena klasyfikacyjna jest ustalana według następujących zasad:
|
||||||
\item Liczba punktów uzyskanych przez ucznia w pierwszym semestrze jest przeliczana na skalę ocen w stosunku do wymagań zrealizowanych w tym okresie.
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\item Ocena śródroczna nie uwzględnia wymagań, które będą realizowane wyłącznie w drugim semestrze.
|
% \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna roczna} jest ustalana na podstawie oceny osiągnięć ucznia we \textbf{wszystkich działach} określonych w podstawie programowej (PP) i przypisanych do danego poziomu nauczania, zgodnie z przyjętym \textbf{Rozkładem materiału}.
|
||||||
\end{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Uwzględnia się realizację zarówno \textbf{wymagań szczegółowych}, jak i \textbf{wymagań ogólnych} dla całego roku szkolnego.
|
||||||
|
% \item Ocena roczna odzwierciedla stopień opanowania przez ucznia pełnego zakresu treści nauczania przewidzianego w PP dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item W przypadku uczniów, którzy nie osiągnęli minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\) dla wymagań zrealizowanych w danym okresie, stosuje się procedury wspierające, takie jak zajęcia wyrównawcze lub indywidualne konsultacje, zgodnie z ustaleniami \textbf{WO}.
|
% \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna śródroczna} jest ustalana proporcjonalnie do liczby \textbf{zrealizowanych wymagań szczegółowych i ogólnych} w pierwszym semestrze:
|
||||||
\end{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Uwzględnia się tylko te wymagania, które zostały objęte procesem nauczania w pierwszym semestrze, zgodnie z \textbf{Rozkładem materiału}.
|
||||||
|
% \item Liczba punktów uzyskanych przez ucznia w pierwszym semestrze jest przeliczana na skalę ocen w stosunku do wymagań zrealizowanych w tym okresie.
|
||||||
|
% \item Ocena śródroczna nie uwzględnia wymagań, które będą realizowane wyłącznie w drugim semestrze.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Każdy dział określony w podstawie programowej (PP) jest zaliczany poprzez ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia, które realizowane są za pomocą dostępnych form sprawdzania, w tym:
|
% \item W przypadku uczniów, którzy nie osiągnęli minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\) dla wymagań zrealizowanych w danym okresie, stosuje się procedury wspierające, takie jak zajęcia wyrównawcze lub indywidualne konsultacje, zgodnie z ustaleniami \textbf{WO}.
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \end{longenum}
|
||||||
\item Prac pisemnych (np. prace klasowe, sprawdziany, testy),
|
|
||||||
\item Odpowiedzi ustnych,
|
|
||||||
\item Zadań domowych, projektów i innych form aktywności edukacyjnej.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item Minimalna liczba punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), niezbędna do zaliczenia działu, jest określona w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} i wynika z:
|
% \item Każdy dział określony w podstawie programowej (PP) jest zaliczany poprzez ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia, które realizowane są za pomocą dostępnych form sprawdzania, w tym:
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania szczegółowego (\(w_{s_i}\)),
|
% \item Prac pisemnych (np. prace klasowe, sprawdziany, testy),
|
||||||
\item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania ogólnego (\(w_{o_j}\)) powiązanego z danym wymaganiem szczegółowym,
|
% \item Odpowiedzi ustnych,
|
||||||
\item Formuły określonej w równaniu (\ref{eq:pmin}) w Rozdziale~1 Załącznika~1.
|
% \item Zadań domowych, projektów i innych form aktywności edukacyjnej.
|
||||||
\end{longenum}
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Wybrane formy sprawdzania (np. prace pisemne, odpowiedzi ustne, zadania domowe) muszą zapewniać możliwość uzyskania co najmniej minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), która gwarantuje pełne zrealizowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z podstawą programową.
|
% \item Minimalna liczba punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), niezbędna do zaliczenia działu, jest określona w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} i wynika z:
|
||||||
\end{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania szczegółowego (\(w_{s_i}\)),
|
||||||
|
% \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania ogólnego (\(w_{o_j}\)) powiązanego z danym wymaganiem szczegółowym,
|
||||||
|
% \item Formuły określonej w równaniu (\ref{eq:pmin}) w Rozdziale~1 Załącznika~1.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\newpage
|
% \item Wybrane formy sprawdzania (np. prace pisemne, odpowiedzi ustne, zadania domowe) muszą zapewniać możliwość uzyskania co najmniej minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), która gwarantuje pełne zrealizowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z podstawą programową.
|
||||||
%----------------------------------------------
|
% \end{longenum}
|
||||||
\section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
|
|
||||||
\label{sec:kryteria-ocen}
|
|
||||||
%----------------------------------------------
|
|
||||||
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \newpage
|
||||||
|
% %----------------------------------------------
|
||||||
|
% \section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
|
||||||
|
% \label{sec:kryteria-ocen}
|
||||||
|
% %----------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
\item W przypadku \textbf{prac pisemnych} (prac klasowych, kartkówek):
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Każde zadanie jest jawnie opisane w kontekście realizowanych \textbf{wymagań szczegółowych} z podstawy programowej dla danego działu.
|
|
||||||
\item Zadania są również oceniane w oparciu o \textbf{wymagania ogólne}, które zostały zawarte w podstawie programowej.
|
|
||||||
\item Uczeń otrzymuje \emph{szczegółowe informacje} o przyznanej liczbie punktów za poszczególne zadania, wraz z wyjaśnieniem, które wymagania szczegółowe i ogólne zostały spełnione lub niespełnione.
|
|
||||||
\item Punktacja jest przypisana do każdego kryterium oceny zgodnie z wytycznymi zawartymi w \textbf{ust. Szczegółowego Oceniania (SO)}.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\end{longenum}
|
% \item W przypadku \textbf{prac pisemnych} (prac klasowych, kartkówek):
|
||||||
\paragraf{Zasady ogólne dotyczące przyznawania ocen} \label{par:zasady-ogolne-ocen}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \item Każde zadanie jest jawnie opisane w kontekście realizowanych \textbf{wymagań szczegółowych} z podstawy programowej dla danego działu.
|
||||||
\item Oceny bieżące, śródroczne oraz roczne są przyznawane na podstawie:
|
% \item Zadania są również oceniane w oparciu o \textbf{wymagania ogólne}, które zostały zawarte w podstawie programowej.
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \item Uczeń otrzymuje \emph{szczegółowe informacje} o przyznanej liczbie punktów za poszczególne zadania, wraz z wyjaśnieniem, które wymagania szczegółowe i ogólne zostały spełnione lub niespełnione.
|
||||||
\item Wyników prac pisemnych (prace klasowe, sprawdziany, testy) — zgodnie z ust. 4.7.1 WO.
|
% \item Punktacja jest przypisana do każdego kryterium oceny zgodnie z wytycznymi zawartymi w \textbf{ust. Szczegółowego Oceniania (SO)}.
|
||||||
\item Kartkówek — zgodnie z ust. 4.7.2 WO.
|
% \end{longenum}
|
||||||
\item Odpowiedzi ustnych — zgodnie z ust. 4.7.3 WO.
|
|
||||||
\item Prac domowych (zadania, referaty) — zgodnie z ust. 4.7.4 WO.
|
|
||||||
\item Projektów i zadań długoterminowych — zgodnie z ust. 4.7.5 WO.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item Oceny są przyznawane w oparciu o stopień spełnienia wymagań edukacyjnych określonych w podstawie programowej, a ich szczegółowe kryteria znajdują się w Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Rozdział 4, Paragraf 8.
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
% \paragraf{Zasady ogólne dotyczące przyznawania ocen} \label{par:zasady-ogolne-ocen}
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Oceny bieżące, śródroczne oraz roczne są przyznawane na podstawie:
|
||||||
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Wyników prac pisemnych (prace klasowe, sprawdziany, testy) — zgodnie z ust. 4.7.1 WO.
|
||||||
|
% \item Kartkówek — zgodnie z ust. 4.7.2 WO.
|
||||||
|
% \item Odpowiedzi ustnych — zgodnie z ust. 4.7.3 WO.
|
||||||
|
% \item Prac domowych (zadania, referaty) — zgodnie z ust. 4.7.4 WO.
|
||||||
|
% \item Projektów i zadań długoterminowych — zgodnie z ust. 4.7.5 WO.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Nauczyciel stosuje system punktowy, który przekłada się na skalę ocen liczbowych według następujących zasad:
|
% \item Oceny są przyznawane w oparciu o stopień spełnienia wymagań edukacyjnych określonych w podstawie programowej, a ich szczegółowe kryteria znajdują się w Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Rozdział 4, Paragraf 8.
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item \textbf{90–100\% możliwych punktów} — ocena celująca (6),
|
|
||||||
\item \textbf{75–89\% możliwych punktów} — ocena bardzo dobra (5),
|
|
||||||
\item \textbf{60–74\% możliwych punktów} — ocena dobra (4),
|
|
||||||
\item \textbf{45–59\% możliwych punktów} — ocena dostateczna (3),
|
|
||||||
\item \textbf{30–44\% możliwych punktów} — ocena dopuszczająca (2),
|
|
||||||
\item \textbf{Poniżej 30\% możliwych punktów} — ocena niedostateczna (1).
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Kryteria przyznawania ocen bieżących} \label{par:kryteria-biezace}
|
% \item Nauczyciel stosuje system punktowy, który przekłada się na skalę ocen liczbowych według następujących zasad:
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\item Oceny bieżące są przyznawane w trakcie realizacji materiału nauczania i mogą dotyczyć:
|
% \item \textbf{90–100\% możliwych punktów} — ocena celująca (6),
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \item \textbf{75–89\% możliwych punktów} — ocena bardzo dobra (5),
|
||||||
\item Wyników prac pisemnych (np. kartkówki, sprawdziany),
|
% \item \textbf{60–74\% możliwych punktów} — ocena dobra (4),
|
||||||
\item Aktywności na lekcji,
|
% \item \textbf{45–59\% możliwych punktów} — ocena dostateczna (3),
|
||||||
\item Wykonania zadań domowych,
|
% \item \textbf{30–44\% możliwych punktów} — ocena dopuszczająca (2),
|
||||||
\item Realizacji projektów i zadań długoterminowych.
|
% \item \textbf{Poniżej 30\% możliwych punktów} — ocena niedostateczna (1).
|
||||||
\end{longenum}
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Liczba ocen bieżących jest proporcjonalna do liczby godzin danego przedmiotu w tygodniu:
|
% \paragraf{Kryteria przyznawania ocen bieżących} \label{par:kryteria-biezace}
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 1–2 godzin tygodniowo — minimum 3 oceny bieżące w semestrze,
|
% \item Oceny bieżące są przyznawane w trakcie realizacji materiału nauczania i mogą dotyczyć:
|
||||||
\item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 3 lub więcej godzin tygodniowo — minimum 4 oceny bieżące w semestrze.
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\end{longenum}
|
% \item Wyników prac pisemnych (np. kartkówki, sprawdziany),
|
||||||
|
% \item Aktywności na lekcji,
|
||||||
|
% \item Wykonania zadań domowych,
|
||||||
|
% \item Realizacji projektów i zadań długoterminowych.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Oceny bieżące są jawne dla ucznia i jego rodziców/prawnych opiekunów, zgodnie z ust. 4.6 WO.
|
% \item Liczba ocen bieżących jest proporcjonalna do liczby godzin danego przedmiotu w tygodniu:
|
||||||
\end{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 1–2 godzin tygodniowo — minimum 3 oceny bieżące w semestrze,
|
||||||
|
% \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 3 lub więcej godzin tygodniowo — minimum 4 oceny bieżące w semestrze.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Kryteria przyznawania ocen klasyfikacyjnych} \label{par:kryteria-klasyfikacyjne}
|
% \item Oceny bieżące są jawne dla ucznia i jego rodziców/prawnych opiekunów, zgodnie z ust. 4.6 WO.
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \end{longenum}
|
||||||
\item Oceny klasyfikacyjne (śródroczne i roczne) są wystawiane na podstawie:
|
|
||||||
\begin{longenum}
|
|
||||||
\item Średniej ważonej ocen bieżących,
|
|
||||||
\item Wyników prac klasowych i sprawdzianów,
|
|
||||||
\item Postępów ucznia w nauce oraz zaangażowania w proces kształcenia.
|
|
||||||
\end{longenum}
|
|
||||||
|
|
||||||
\item Oceny klasyfikacyjne są wystawiane zgodnie z poniższymi zasadami:
|
% \paragraf{Kryteria przyznawania ocen klasyfikacyjnych} \label{par:kryteria-klasyfikacyjne}
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\item Ocena śródroczna jest wystawiana na koniec pierwszego semestru,
|
% \item Oceny klasyfikacyjne (śródroczne i roczne) są wystawiane na podstawie:
|
||||||
\item Ocena roczna jest wystawiana na koniec roku szkolnego,
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\item Ocena końcowa po zakończeniu cyklu nauczania jest wystawiana wyłącznie w przypadku uczniów kończących etap edukacyjny.
|
% \item Średniej ważonej ocen bieżących,
|
||||||
\end{longenum}
|
% \item Wyników prac klasowych i sprawdzianów,
|
||||||
|
% \item Postępów ucznia w nauce oraz zaangażowania w proces kształcenia.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\item Decyzja o wystawieniu oceny klasyfikacyjnej jest podejmowana przez nauczyciela prowadzącego zajęcia, uwzględniając opinie zespołu pedagogicznego oraz ewentualne działania wspierające ucznia (np. zajęcia wyrównawcze, indywidualne konsultacje).
|
% \item Oceny klasyfikacyjne są wystawiane zgodnie z poniższymi zasadami:
|
||||||
\end{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
|
% \item Ocena śródroczna jest wystawiana na koniec pierwszego semestru,
|
||||||
|
% \item Ocena roczna jest wystawiana na koniec roku szkolnego,
|
||||||
|
% \item Ocena końcowa po zakończeniu cyklu nauczania jest wystawiana wyłącznie w przypadku uczniów kończących etap edukacyjny.
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\paragraph{Uwaga:} Szczegółowe kryteria przyznawania ocen bieżących i klasyfikacyjnych, w tym zasady poprawy ocen oraz procedury odwoławcze, zostały określone w Rozdziale 4 Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Paragraf 8.
|
% \item Decyzja o wystawieniu oceny klasyfikacyjnej jest podejmowana przez nauczyciela prowadzącego zajęcia, uwzględniając opinie zespołu pedagogicznego oraz ewentualne działania wspierające ucznia (np. zajęcia wyrównawcze, indywidualne konsultacje).
|
||||||
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
% \paragraph{Uwaga:} Szczegółowe kryteria przyznawania ocen bieżących i klasyfikacyjnych, w tym zasady poprawy ocen oraz procedury odwoławcze, zostały określone w Rozdziale 4 Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Paragraf 8.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
%----------------------------------------------
|
% %----------------------------------------------
|
||||||
\section{Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,}
|
% \section{Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,}
|
||||||
%----------------------------------------------
|
% %----------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
%----------------------------------------------
|
% %----------------------------------------------
|
||||||
\section{Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi}
|
% \section{Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi}
|
||||||
%----------------------------------------------
|
% %----------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
%----------------------------------------------
|
% %----------------------------------------------
|
||||||
\section{Dokumentacja i informacje zwrotne}
|
% \section{Dokumentacja i informacje zwrotne}
|
||||||
%----------------------------------------------
|
% %----------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Dokumentowanie ocen}
|
% \paragraf{Dokumentowanie ocen}
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\item Wszystkie oceny są rejestrowane w \textbf{dzienniku elektronicznym}.
|
% \item Wszystkie oceny są rejestrowane w \textbf{dzienniku elektronicznym}.
|
||||||
\item Nauczyciel prowadzący \textbf{matematykę} przechowuje prace pisemne lub udostępnia je uczniom do wglądu, zgodnie z wewnętrznymi procedurami szkoły.
|
% \item Nauczyciel prowadzący \textbf{matematykę} przechowuje prace pisemne lub udostępnia je uczniom do wglądu, zgodnie z wewnętrznymi procedurami szkoły.
|
||||||
\end{longenum}
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Informacje zwrotne dla uczniów i rodziców}
|
% \paragraf{Informacje zwrotne dla uczniów i rodziców}
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\item Nauczyciel udziela \textbf{ustnych i pisemnych informacji zwrotnych} po każdej większej pracy pisemnej, wskazując mocne strony i obszary do poprawy.
|
% \item Nauczyciel udziela \textbf{ustnych i pisemnych informacji zwrotnych} po każdej większej pracy pisemnej, wskazując mocne strony i obszary do poprawy.
|
||||||
\item Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do konsultacji z nauczycielem w czasie \textbf{dni otwartych} lub w trakcie \textbf{indywidualnych spotkań} po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
|
% \item Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do konsultacji z nauczycielem w czasie \textbf{dni otwartych} lub w trakcie \textbf{indywidualnych spotkań} po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
|
||||||
\end{longenum}
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
%----------------------------------------------
|
% %----------------------------------------------
|
||||||
\section{Postanowienia końcowe}
|
% \section{Postanowienia końcowe}
|
||||||
%----------------------------------------------
|
% %----------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
\paragraf{Zasady obowiązywania}
|
% \paragraf{Zasady obowiązywania}
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\item Niniejsze Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obowiązuje wszystkich nauczycieli i uczniów realizujących program \textcolor{przedmiot}{matematyki} w \textbf{\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}, \textbf{\textcolor{blue}{poziom 1}}.
|
% \item Niniejsze Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obowiązuje wszystkich nauczycieli i uczniów realizujących program \textcolor{przedmiot}{matematyki} w \textbf{\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}, \textbf{\textcolor{blue}{poziom 1}}.
|
||||||
\item Dokument pozostaje w zgodzie z:
|
% \item Dokument pozostaje w zgodzie z:
|
||||||
\begin{longenum}
|
% \begin{longenum}
|
||||||
\item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem (SO)} z matematyki,
|
% \item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem (SO)} z matematyki,
|
||||||
\item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} i Statutem Szkoły,
|
% \item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} i Statutem Szkoły,
|
||||||
\item \textbf{Rozporządzeniami MEN} w sprawie oceniania i promowania uczniów.
|
% \item \textbf{Rozporządzeniami MEN} w sprawie oceniania i promowania uczniów.
|
||||||
\end{longenum}
|
% \end{longenum}
|
||||||
\item Zmiany wprowadza się w trybie określonym przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję szkoły, z uwzględnieniem \textbf{opinii zespołu nauczycieli matematyki}.
|
% \item Zmiany wprowadza się w trybie określonym przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję szkoły, z uwzględnieniem \textbf{opinii zespołu nauczycieli matematyki}.
|
||||||
\end{longenum}
|
% \end{longenum}
|
||||||
|
|
||||||
\vspace{2em}
|
% \vspace{2em}
|
||||||
\begin{flushright}
|
% \begin{flushright}
|
||||||
\textbf{Zatwierdzam:}\\
|
% \textbf{Zatwierdzam:}\\
|
||||||
\vspace{2em}
|
% \vspace{2em}
|
||||||
\rule{7cm}{0.4pt}\\
|
% \rule{7cm}{0.4pt}\\
|
||||||
\textit{(Dyrektor Szkoły)}
|
% \textit{(Dyrektor Szkoły)}
|
||||||
\end{flushright}
|
% \end{flushright}
|
||||||
|
|
||||||
\end{document}
|
\end{document}
|
||||||
|
|
||||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user