update: Przedmiot Regulacji

This commit is contained in:
baiobelfer 2025-02-15 18:03:24 +01:00
parent 7622f16b31
commit 4fffe45809
2 changed files with 169 additions and 166 deletions

Binary file not shown.

View File

@ -224,211 +224,214 @@ System oceniania opracowany w~oparciu o:
\item Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych. \item Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych.
\item Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych, \item Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,
\item Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. \item Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
\item Dokumentacja i informacje zwrotne
\item Postanownie końcowe
\end{longenum} \end{longenum}
\end{longenum} \end{longenum}
%----------------------------------------------
\section{Formy i Zasady Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
%----------------------------------------------
\paragraf{Przedmiot i Zakres Regulacji Form i Zasad Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności} % %----------------------------------------------
\begin{longenum} % \section{Formy i Zasady Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
\item \textbf{Przedmiot i Zakres Regulacji:} Formy i zasady sprawdzania wiedzy obejmuje aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa: % %----------------------------------------------
\begin{longenum}
\item Formy sprawdzania postępów uczniów.
\item Kryteria oceniania poszczególnych form.
\item Progi punktowe i procentowe stosowane w ocenianiu.
\end{longenum}
\end{longenum}
\newpage % \paragraf{Przedmiot i Zakres Regulacji Form i Zasad Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności}
\paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów} % \begin{longenum}
\begin{longenum} % \item \textbf{Przedmiot i Zakres Regulacji:} Formy i zasady sprawdzania wiedzy obejmuje aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa:
\item W celu zapewnienia rzetelnego monitorowania postępów w osiągnięciach edukacyjnych uczniów stosuje się następujące formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, przeprowadzane zgodnie z \textcolor{orange}{ust. [...] WO}: % \begin{longenum}
\begin{longenum} % \item Formy sprawdzania postępów uczniów.
\item Prace pisemne, w szczególności prace klasowe, sprawdziany i testy. % \item Kryteria oceniania poszczególnych form.
\item Kartkówki. % \item Progi punktowe i procentowe stosowane w ocenianiu.
\item Odpowiedzi ustne. % \end{longenum}
\item Zadania domowe, projekty i inne formy aktywności edukacyjnej. % \end{longenum}
\end{longenum}
\item Nauczyciel ma prawo do wyboru form sprawdzania postępów uczniów, dostosowując je do specyfiki przedmiotu, realizowanego materiału oraz indywidualnych potrzeb uczniów, przy zachowaniu zasad określonych w \textbf{WO}. % \newpage
\end{longenum} % \paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów}
% \begin{longenum}
% \item W celu zapewnienia rzetelnego monitorowania postępów w osiągnięciach edukacyjnych uczniów stosuje się następujące formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, przeprowadzane zgodnie z \textcolor{orange}{ust. [...] WO}:
% \begin{longenum}
% \item Prace pisemne, w szczególności prace klasowe, sprawdziany i testy.
% \item Kartkówki.
% \item Odpowiedzi ustne.
% \item Zadania domowe, projekty i inne formy aktywności edukacyjnej.
% \end{longenum}
%---------------------------------------------- % \item Nauczyciel ma prawo do wyboru form sprawdzania postępów uczniów, dostosowując je do specyfiki przedmiotu, realizowanego materiału oraz indywidualnych potrzeb uczniów, przy zachowaniu zasad określonych w \textbf{WO}.
\section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych} % \end{longenum}
\label{sec:kryteria-ocen}
\paragraf{Zasady oceniania poszczególnych form} % %----------------------------------------------
\begin{longenum} % \section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
\item Ocena klasyfikacyjna jest ustalana według następujących zasad: % \label{sec:kryteria-ocen}
\begin{longenum}
\item \textbf{Ocena klasyfikacyjna roczna} jest ustalana na podstawie oceny osiągnięć ucznia we \textbf{wszystkich działach} określonych w podstawie programowej (PP) i przypisanych do danego poziomu nauczania, zgodnie z przyjętym \textbf{Rozkładem materiału}.
\begin{longenum}
\item Uwzględnia się realizację zarówno \textbf{wymagań szczegółowych}, jak i \textbf{wymagań ogólnych} dla całego roku szkolnego.
\item Ocena roczna odzwierciedla stopień opanowania przez ucznia pełnego zakresu treści nauczania przewidzianego w PP dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}.
\end{longenum}
\item \textbf{Ocena klasyfikacyjna śródroczna} jest ustalana proporcjonalnie do liczby \textbf{zrealizowanych wymagań szczegółowych i ogólnych} w pierwszym semestrze: % \paragraf{Zasady oceniania poszczególnych form}
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Uwzględnia się tylko te wymagania, które zostały objęte procesem nauczania w pierwszym semestrze, zgodnie z \textbf{Rozkładem materiału}. % \item Ocena klasyfikacyjna jest ustalana według następujących zasad:
\item Liczba punktów uzyskanych przez ucznia w pierwszym semestrze jest przeliczana na skalę ocen w stosunku do wymagań zrealizowanych w tym okresie. % \begin{longenum}
\item Ocena śródroczna nie uwzględnia wymagań, które będą realizowane wyłącznie w drugim semestrze. % \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna roczna} jest ustalana na podstawie oceny osiągnięć ucznia we \textbf{wszystkich działach} określonych w podstawie programowej (PP) i przypisanych do danego poziomu nauczania, zgodnie z przyjętym \textbf{Rozkładem materiału}.
\end{longenum} % \begin{longenum}
% \item Uwzględnia się realizację zarówno \textbf{wymagań szczegółowych}, jak i \textbf{wymagań ogólnych} dla całego roku szkolnego.
% \item Ocena roczna odzwierciedla stopień opanowania przez ucznia pełnego zakresu treści nauczania przewidzianego w PP dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}.
% \end{longenum}
\item W przypadku uczniów, którzy nie osiągnęli minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\) dla wymagań zrealizowanych w danym okresie, stosuje się procedury wspierające, takie jak zajęcia wyrównawcze lub indywidualne konsultacje, zgodnie z ustaleniami \textbf{WO}. % \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna śródroczna} jest ustalana proporcjonalnie do liczby \textbf{zrealizowanych wymagań szczegółowych i ogólnych} w pierwszym semestrze:
\end{longenum} % \begin{longenum}
% \item Uwzględnia się tylko te wymagania, które zostały objęte procesem nauczania w pierwszym semestrze, zgodnie z \textbf{Rozkładem materiału}.
% \item Liczba punktów uzyskanych przez ucznia w pierwszym semestrze jest przeliczana na skalę ocen w stosunku do wymagań zrealizowanych w tym okresie.
% \item Ocena śródroczna nie uwzględnia wymagań, które będą realizowane wyłącznie w drugim semestrze.
% \end{longenum}
\item Każdy dział określony w podstawie programowej (PP) jest zaliczany poprzez ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia, które realizowane są za pomocą dostępnych form sprawdzania, w tym: % \item W przypadku uczniów, którzy nie osiągnęli minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\) dla wymagań zrealizowanych w danym okresie, stosuje się procedury wspierające, takie jak zajęcia wyrównawcze lub indywidualne konsultacje, zgodnie z ustaleniami \textbf{WO}.
\begin{longenum} % \end{longenum}
\item Prac pisemnych (np. prace klasowe, sprawdziany, testy),
\item Odpowiedzi ustnych,
\item Zadań domowych, projektów i innych form aktywności edukacyjnej.
\end{longenum}
\item Minimalna liczba punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), niezbędna do zaliczenia działu, jest określona w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} i wynika z: % \item Każdy dział określony w podstawie programowej (PP) jest zaliczany poprzez ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia, które realizowane są za pomocą dostępnych form sprawdzania, w tym:
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania szczegółowego (\(w_{s_i}\)), % \item Prac pisemnych (np. prace klasowe, sprawdziany, testy),
\item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania ogólnego (\(w_{o_j}\)) powiązanego z danym wymaganiem szczegółowym, % \item Odpowiedzi ustnych,
\item Formuły określonej w równaniu (\ref{eq:pmin}) w Rozdziale~1 Załącznika~1. % \item Zadań domowych, projektów i innych form aktywności edukacyjnej.
\end{longenum} % \end{longenum}
\item Wybrane formy sprawdzania (np. prace pisemne, odpowiedzi ustne, zadania domowe) muszą zapewniać możliwość uzyskania co najmniej minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), która gwarantuje pełne zrealizowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z podstawą programową. % \item Minimalna liczba punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), niezbędna do zaliczenia działu, jest określona w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} i wynika z:
\end{longenum} % \begin{longenum}
% \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania szczegółowego (\(w_{s_i}\)),
% \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania ogólnego (\(w_{o_j}\)) powiązanego z danym wymaganiem szczegółowym,
% \item Formuły określonej w równaniu (\ref{eq:pmin}) w Rozdziale~1 Załącznika~1.
% \end{longenum}
\newpage % \item Wybrane formy sprawdzania (np. prace pisemne, odpowiedzi ustne, zadania domowe) muszą zapewniać możliwość uzyskania co najmniej minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), która gwarantuje pełne zrealizowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z podstawą programową.
%---------------------------------------------- % \end{longenum}
\section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
\label{sec:kryteria-ocen}
%----------------------------------------------
\begin{longenum} % \newpage
% %----------------------------------------------
% \section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych}
% \label{sec:kryteria-ocen}
% %----------------------------------------------
\item W przypadku \textbf{prac pisemnych} (prac klasowych, kartkówek): % \begin{longenum}
\begin{longenum}
\item Każde zadanie jest jawnie opisane w kontekście realizowanych \textbf{wymagań szczegółowych} z podstawy programowej dla danego działu.
\item Zadania są również oceniane w oparciu o \textbf{wymagania ogólne}, które zostały zawarte w podstawie programowej.
\item Uczeń otrzymuje \emph{szczegółowe informacje} o przyznanej liczbie punktów za poszczególne zadania, wraz z wyjaśnieniem, które wymagania szczegółowe i ogólne zostały spełnione lub niespełnione.
\item Punktacja jest przypisana do każdego kryterium oceny zgodnie z wytycznymi zawartymi w \textbf{ust. Szczegółowego Oceniania (SO)}.
\end{longenum}
\end{longenum} % \item W przypadku \textbf{prac pisemnych} (prac klasowych, kartkówek):
\paragraf{Zasady ogólne dotyczące przyznawania ocen} \label{par:zasady-ogolne-ocen} % \begin{longenum}
\begin{longenum} % \item Każde zadanie jest jawnie opisane w kontekście realizowanych \textbf{wymagań szczegółowych} z podstawy programowej dla danego działu.
\item Oceny bieżące, śródroczne oraz roczne są przyznawane na podstawie: % \item Zadania są również oceniane w oparciu o \textbf{wymagania ogólne}, które zostały zawarte w podstawie programowej.
\begin{longenum} % \item Uczeń otrzymuje \emph{szczegółowe informacje} o przyznanej liczbie punktów za poszczególne zadania, wraz z wyjaśnieniem, które wymagania szczegółowe i ogólne zostały spełnione lub niespełnione.
\item Wyników prac pisemnych (prace klasowe, sprawdziany, testy) — zgodnie z ust. 4.7.1 WO. % \item Punktacja jest przypisana do każdego kryterium oceny zgodnie z wytycznymi zawartymi w \textbf{ust. Szczegółowego Oceniania (SO)}.
\item Kartkówek — zgodnie z ust. 4.7.2 WO. % \end{longenum}
\item Odpowiedzi ustnych — zgodnie z ust. 4.7.3 WO.
\item Prac domowych (zadania, referaty) — zgodnie z ust. 4.7.4 WO.
\item Projektów i zadań długoterminowych — zgodnie z ust. 4.7.5 WO.
\end{longenum}
\item Oceny są przyznawane w oparciu o stopień spełnienia wymagań edukacyjnych określonych w podstawie programowej, a ich szczegółowe kryteria znajdują się w Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Rozdział 4, Paragraf 8. % \end{longenum}
% \paragraf{Zasady ogólne dotyczące przyznawania ocen} \label{par:zasady-ogolne-ocen}
% \begin{longenum}
% \item Oceny bieżące, śródroczne oraz roczne są przyznawane na podstawie:
% \begin{longenum}
% \item Wyników prac pisemnych (prace klasowe, sprawdziany, testy) — zgodnie z ust. 4.7.1 WO.
% \item Kartkówek — zgodnie z ust. 4.7.2 WO.
% \item Odpowiedzi ustnych — zgodnie z ust. 4.7.3 WO.
% \item Prac domowych (zadania, referaty) — zgodnie z ust. 4.7.4 WO.
% \item Projektów i zadań długoterminowych — zgodnie z ust. 4.7.5 WO.
% \end{longenum}
\item Nauczyciel stosuje system punktowy, który przekłada się na skalę ocen liczbowych według następujących zasad: % \item Oceny są przyznawane w oparciu o stopień spełnienia wymagań edukacyjnych określonych w podstawie programowej, a ich szczegółowe kryteria znajdują się w Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Rozdział 4, Paragraf 8.
\begin{longenum}
\item \textbf{90100\% możliwych punktów} — ocena celująca (6),
\item \textbf{7589\% możliwych punktów} — ocena bardzo dobra (5),
\item \textbf{6074\% możliwych punktów} — ocena dobra (4),
\item \textbf{4559\% możliwych punktów} — ocena dostateczna (3),
\item \textbf{3044\% możliwych punktów} — ocena dopuszczająca (2),
\item \textbf{Poniżej 30\% możliwych punktów} — ocena niedostateczna (1).
\end{longenum}
\end{longenum}
\paragraf{Kryteria przyznawania ocen bieżących} \label{par:kryteria-biezace} % \item Nauczyciel stosuje system punktowy, który przekłada się na skalę ocen liczbowych według następujących zasad:
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Oceny bieżące są przyznawane w trakcie realizacji materiału nauczania i mogą dotyczyć: % \item \textbf{90100\% możliwych punktów} — ocena celująca (6),
\begin{longenum} % \item \textbf{7589\% możliwych punktów} — ocena bardzo dobra (5),
\item Wyników prac pisemnych (np. kartkówki, sprawdziany), % \item \textbf{6074\% możliwych punktów} — ocena dobra (4),
\item Aktywności na lekcji, % \item \textbf{4559\% możliwych punktów} — ocena dostateczna (3),
\item Wykonania zadań domowych, % \item \textbf{3044\% możliwych punktów} — ocena dopuszczająca (2),
\item Realizacji projektów i zadań długoterminowych. % \item \textbf{Poniżej 30\% możliwych punktów} — ocena niedostateczna (1).
\end{longenum} % \end{longenum}
% \end{longenum}
\item Liczba ocen bieżących jest proporcjonalna do liczby godzin danego przedmiotu w tygodniu: % \paragraf{Kryteria przyznawania ocen bieżących} \label{par:kryteria-biezace}
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 12 godzin tygodniowo — minimum 3 oceny bieżące w semestrze, % \item Oceny bieżące są przyznawane w trakcie realizacji materiału nauczania i mogą dotyczyć:
\item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 3 lub więcej godzin tygodniowo — minimum 4 oceny bieżące w semestrze. % \begin{longenum}
\end{longenum} % \item Wyników prac pisemnych (np. kartkówki, sprawdziany),
% \item Aktywności na lekcji,
% \item Wykonania zadań domowych,
% \item Realizacji projektów i zadań długoterminowych.
% \end{longenum}
\item Oceny bieżące są jawne dla ucznia i jego rodziców/prawnych opiekunów, zgodnie z ust. 4.6 WO. % \item Liczba ocen bieżących jest proporcjonalna do liczby godzin danego przedmiotu w tygodniu:
\end{longenum} % \begin{longenum}
% \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 12 godzin tygodniowo — minimum 3 oceny bieżące w semestrze,
% \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 3 lub więcej godzin tygodniowo — minimum 4 oceny bieżące w semestrze.
% \end{longenum}
\paragraf{Kryteria przyznawania ocen klasyfikacyjnych} \label{par:kryteria-klasyfikacyjne} % \item Oceny bieżące są jawne dla ucznia i jego rodziców/prawnych opiekunów, zgodnie z ust. 4.6 WO.
\begin{longenum} % \end{longenum}
\item Oceny klasyfikacyjne (śródroczne i roczne) są wystawiane na podstawie:
\begin{longenum}
\item Średniej ważonej ocen bieżących,
\item Wyników prac klasowych i sprawdzianów,
\item Postępów ucznia w nauce oraz zaangażowania w proces kształcenia.
\end{longenum}
\item Oceny klasyfikacyjne są wystawiane zgodnie z poniższymi zasadami: % \paragraf{Kryteria przyznawania ocen klasyfikacyjnych} \label{par:kryteria-klasyfikacyjne}
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Ocena śródroczna jest wystawiana na koniec pierwszego semestru, % \item Oceny klasyfikacyjne (śródroczne i roczne) są wystawiane na podstawie:
\item Ocena roczna jest wystawiana na koniec roku szkolnego, % \begin{longenum}
\item Ocena końcowa po zakończeniu cyklu nauczania jest wystawiana wyłącznie w przypadku uczniów kończących etap edukacyjny. % \item Średniej ważonej ocen bieżących,
\end{longenum} % \item Wyników prac klasowych i sprawdzianów,
% \item Postępów ucznia w nauce oraz zaangażowania w proces kształcenia.
% \end{longenum}
\item Decyzja o wystawieniu oceny klasyfikacyjnej jest podejmowana przez nauczyciela prowadzącego zajęcia, uwzględniając opinie zespołu pedagogicznego oraz ewentualne działania wspierające ucznia (np. zajęcia wyrównawcze, indywidualne konsultacje). % \item Oceny klasyfikacyjne są wystawiane zgodnie z poniższymi zasadami:
\end{longenum} % \begin{longenum}
% \item Ocena śródroczna jest wystawiana na koniec pierwszego semestru,
% \item Ocena roczna jest wystawiana na koniec roku szkolnego,
% \item Ocena końcowa po zakończeniu cyklu nauczania jest wystawiana wyłącznie w przypadku uczniów kończących etap edukacyjny.
% \end{longenum}
\paragraph{Uwaga:} Szczegółowe kryteria przyznawania ocen bieżących i klasyfikacyjnych, w tym zasady poprawy ocen oraz procedury odwoławcze, zostały określone w Rozdziale 4 Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Paragraf 8. % \item Decyzja o wystawieniu oceny klasyfikacyjnej jest podejmowana przez nauczyciela prowadzącego zajęcia, uwzględniając opinie zespołu pedagogicznego oraz ewentualne działania wspierające ucznia (np. zajęcia wyrównawcze, indywidualne konsultacje).
% \end{longenum}
% \paragraph{Uwaga:} Szczegółowe kryteria przyznawania ocen bieżących i klasyfikacyjnych, w tym zasady poprawy ocen oraz procedury odwoławcze, zostały określone w Rozdziale 4 Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Paragraf 8.
%---------------------------------------------- % %----------------------------------------------
\section{Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,} % \section{Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,}
%---------------------------------------------- % %----------------------------------------------
%---------------------------------------------- % %----------------------------------------------
\section{Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi} % \section{Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi}
%---------------------------------------------- % %----------------------------------------------
%---------------------------------------------- % %----------------------------------------------
\section{Dokumentacja i informacje zwrotne} % \section{Dokumentacja i informacje zwrotne}
%---------------------------------------------- % %----------------------------------------------
\paragraf{Dokumentowanie ocen} % \paragraf{Dokumentowanie ocen}
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Wszystkie oceny są rejestrowane w \textbf{dzienniku elektronicznym}. % \item Wszystkie oceny są rejestrowane w \textbf{dzienniku elektronicznym}.
\item Nauczyciel prowadzący \textbf{matematykę} przechowuje prace pisemne lub udostępnia je uczniom do wglądu, zgodnie z wewnętrznymi procedurami szkoły. % \item Nauczyciel prowadzący \textbf{matematykę} przechowuje prace pisemne lub udostępnia je uczniom do wglądu, zgodnie z wewnętrznymi procedurami szkoły.
\end{longenum} % \end{longenum}
\paragraf{Informacje zwrotne dla uczniów i rodziców} % \paragraf{Informacje zwrotne dla uczniów i rodziców}
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Nauczyciel udziela \textbf{ustnych i pisemnych informacji zwrotnych} po każdej większej pracy pisemnej, wskazując mocne strony i obszary do poprawy. % \item Nauczyciel udziela \textbf{ustnych i pisemnych informacji zwrotnych} po każdej większej pracy pisemnej, wskazując mocne strony i obszary do poprawy.
\item Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do konsultacji z nauczycielem w czasie \textbf{dni otwartych} lub w trakcie \textbf{indywidualnych spotkań} po wcześniejszym uzgodnieniu terminu. % \item Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do konsultacji z nauczycielem w czasie \textbf{dni otwartych} lub w trakcie \textbf{indywidualnych spotkań} po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
\end{longenum} % \end{longenum}
%---------------------------------------------- % %----------------------------------------------
\section{Postanowienia końcowe} % \section{Postanowienia końcowe}
%---------------------------------------------- % %----------------------------------------------
\paragraf{Zasady obowiązywania} % \paragraf{Zasady obowiązywania}
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item Niniejsze Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obowiązuje wszystkich nauczycieli i uczniów realizujących program \textcolor{przedmiot}{matematyki} w \textbf{\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}, \textbf{\textcolor{blue}{poziom 1}}. % \item Niniejsze Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obowiązuje wszystkich nauczycieli i uczniów realizujących program \textcolor{przedmiot}{matematyki} w \textbf{\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}, \textbf{\textcolor{blue}{poziom 1}}.
\item Dokument pozostaje w zgodzie z: % \item Dokument pozostaje w zgodzie z:
\begin{longenum} % \begin{longenum}
\item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem (SO)} z matematyki, % \item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem (SO)} z matematyki,
\item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} i Statutem Szkoły, % \item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} i Statutem Szkoły,
\item \textbf{Rozporządzeniami MEN} w sprawie oceniania i promowania uczniów. % \item \textbf{Rozporządzeniami MEN} w sprawie oceniania i promowania uczniów.
\end{longenum} % \end{longenum}
\item Zmiany wprowadza się w trybie określonym przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję szkoły, z uwzględnieniem \textbf{opinii zespołu nauczycieli matematyki}. % \item Zmiany wprowadza się w trybie określonym przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję szkoły, z uwzględnieniem \textbf{opinii zespołu nauczycieli matematyki}.
\end{longenum} % \end{longenum}
\vspace{2em} % \vspace{2em}
\begin{flushright} % \begin{flushright}
\textbf{Zatwierdzam:}\\ % \textbf{Zatwierdzam:}\\
\vspace{2em} % \vspace{2em}
\rule{7cm}{0.4pt}\\ % \rule{7cm}{0.4pt}\\
\textit{(Dyrektor Szkoły)} % \textit{(Dyrektor Szkoły)}
\end{flushright} % \end{flushright}
\end{document} \end{document}