diff --git a/doc/main.pdf b/doc/main.pdf index eb783ef..cf0f20c 100644 Binary files a/doc/main.pdf and b/doc/main.pdf differ diff --git a/doc/main.tex b/doc/main.tex index 0bf09da..eb8377a 100644 --- a/doc/main.tex +++ b/doc/main.tex @@ -224,211 +224,214 @@ System oceniania opracowany w~oparciu o: \item Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych. \item Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych, \item Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. + \item Dokumentacja i informacje zwrotne + \item Postanownie końcowe \end{longenum} \end{longenum} -%---------------------------------------------- -\section{Formy i Zasady Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności} -%---------------------------------------------- -\paragraf{Przedmiot i Zakres Regulacji Form i Zasad Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności} -\begin{longenum} - \item \textbf{Przedmiot i Zakres Regulacji:} Formy i zasady sprawdzania wiedzy obejmuje aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa: - \begin{longenum} - \item Formy sprawdzania postępów uczniów. - \item Kryteria oceniania poszczególnych form. - \item Progi punktowe i procentowe stosowane w ocenianiu. - \end{longenum} -\end{longenum} +% %---------------------------------------------- +% \section{Formy i Zasady Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności} +% %---------------------------------------------- -\newpage -\paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów} -\begin{longenum} - \item W celu zapewnienia rzetelnego monitorowania postępów w osiągnięciach edukacyjnych uczniów stosuje się następujące formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, przeprowadzane zgodnie z \textcolor{orange}{ust. [...] WO}: - \begin{longenum} - \item Prace pisemne, w szczególności prace klasowe, sprawdziany i testy. - \item Kartkówki. - \item Odpowiedzi ustne. - \item Zadania domowe, projekty i inne formy aktywności edukacyjnej. - \end{longenum} +% \paragraf{Przedmiot i Zakres Regulacji Form i Zasad Sprawdzania Wiedzy i Umiejętności} +% \begin{longenum} +% \item \textbf{Przedmiot i Zakres Regulacji:} Formy i zasady sprawdzania wiedzy obejmuje aspekty procesu edukacyjnego, które mają na celu sprawdzenie, ocenę i dokumentację postępów uczniów w nauce. W szczególności określa: +% \begin{longenum} +% \item Formy sprawdzania postępów uczniów. +% \item Kryteria oceniania poszczególnych form. +% \item Progi punktowe i procentowe stosowane w ocenianiu. +% \end{longenum} +% \end{longenum} + +% \newpage +% \paragraf{Formy sprawdzania postępów uczniów} +% \begin{longenum} +% \item W celu zapewnienia rzetelnego monitorowania postępów w osiągnięciach edukacyjnych uczniów stosuje się następujące formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, przeprowadzane zgodnie z \textcolor{orange}{ust. [...] WO}: +% \begin{longenum} +% \item Prace pisemne, w szczególności prace klasowe, sprawdziany i testy. +% \item Kartkówki. +% \item Odpowiedzi ustne. +% \item Zadania domowe, projekty i inne formy aktywności edukacyjnej. +% \end{longenum} - \item Nauczyciel ma prawo do wyboru form sprawdzania postępów uczniów, dostosowując je do specyfiki przedmiotu, realizowanego materiału oraz indywidualnych potrzeb uczniów, przy zachowaniu zasad określonych w \textbf{WO}. -\end{longenum} +% \item Nauczyciel ma prawo do wyboru form sprawdzania postępów uczniów, dostosowując je do specyfiki przedmiotu, realizowanego materiału oraz indywidualnych potrzeb uczniów, przy zachowaniu zasad określonych w \textbf{WO}. +% \end{longenum} -%---------------------------------------------- -\section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych} -\label{sec:kryteria-ocen} +% %---------------------------------------------- +% \section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych} +% \label{sec:kryteria-ocen} -\paragraf{Zasady oceniania poszczególnych form} -\begin{longenum} - \item Ocena klasyfikacyjna jest ustalana według następujących zasad: - \begin{longenum} - \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna roczna} jest ustalana na podstawie oceny osiągnięć ucznia we \textbf{wszystkich działach} określonych w podstawie programowej (PP) i przypisanych do danego poziomu nauczania, zgodnie z przyjętym \textbf{Rozkładem materiału}. - \begin{longenum} - \item Uwzględnia się realizację zarówno \textbf{wymagań szczegółowych}, jak i \textbf{wymagań ogólnych} dla całego roku szkolnego. - \item Ocena roczna odzwierciedla stopień opanowania przez ucznia pełnego zakresu treści nauczania przewidzianego w PP dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}. - \end{longenum} +% \paragraf{Zasady oceniania poszczególnych form} +% \begin{longenum} +% \item Ocena klasyfikacyjna jest ustalana według następujących zasad: +% \begin{longenum} +% \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna roczna} jest ustalana na podstawie oceny osiągnięć ucznia we \textbf{wszystkich działach} określonych w podstawie programowej (PP) i przypisanych do danego poziomu nauczania, zgodnie z przyjętym \textbf{Rozkładem materiału}. +% \begin{longenum} +% \item Uwzględnia się realizację zarówno \textbf{wymagań szczegółowych}, jak i \textbf{wymagań ogólnych} dla całego roku szkolnego. +% \item Ocena roczna odzwierciedla stopień opanowania przez ucznia pełnego zakresu treści nauczania przewidzianego w PP dla danego \textcolor{poziom}{poziomu nauczania}. +% \end{longenum} - \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna śródroczna} jest ustalana proporcjonalnie do liczby \textbf{zrealizowanych wymagań szczegółowych i ogólnych} w pierwszym semestrze: - \begin{longenum} - \item Uwzględnia się tylko te wymagania, które zostały objęte procesem nauczania w pierwszym semestrze, zgodnie z \textbf{Rozkładem materiału}. - \item Liczba punktów uzyskanych przez ucznia w pierwszym semestrze jest przeliczana na skalę ocen w stosunku do wymagań zrealizowanych w tym okresie. - \item Ocena śródroczna nie uwzględnia wymagań, które będą realizowane wyłącznie w drugim semestrze. - \end{longenum} +% \item \textbf{Ocena klasyfikacyjna śródroczna} jest ustalana proporcjonalnie do liczby \textbf{zrealizowanych wymagań szczegółowych i ogólnych} w pierwszym semestrze: +% \begin{longenum} +% \item Uwzględnia się tylko te wymagania, które zostały objęte procesem nauczania w pierwszym semestrze, zgodnie z \textbf{Rozkładem materiału}. +% \item Liczba punktów uzyskanych przez ucznia w pierwszym semestrze jest przeliczana na skalę ocen w stosunku do wymagań zrealizowanych w tym okresie. +% \item Ocena śródroczna nie uwzględnia wymagań, które będą realizowane wyłącznie w drugim semestrze. +% \end{longenum} - \item W przypadku uczniów, którzy nie osiągnęli minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\) dla wymagań zrealizowanych w danym okresie, stosuje się procedury wspierające, takie jak zajęcia wyrównawcze lub indywidualne konsultacje, zgodnie z ustaleniami \textbf{WO}. - \end{longenum} +% \item W przypadku uczniów, którzy nie osiągnęli minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\) dla wymagań zrealizowanych w danym okresie, stosuje się procedury wspierające, takie jak zajęcia wyrównawcze lub indywidualne konsultacje, zgodnie z ustaleniami \textbf{WO}. +% \end{longenum} - \item Każdy dział określony w podstawie programowej (PP) jest zaliczany poprzez ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia, które realizowane są za pomocą dostępnych form sprawdzania, w tym: - \begin{longenum} - \item Prac pisemnych (np. prace klasowe, sprawdziany, testy), - \item Odpowiedzi ustnych, - \item Zadań domowych, projektów i innych form aktywności edukacyjnej. - \end{longenum} +% \item Każdy dział określony w podstawie programowej (PP) jest zaliczany poprzez ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia, które realizowane są za pomocą dostępnych form sprawdzania, w tym: +% \begin{longenum} +% \item Prac pisemnych (np. prace klasowe, sprawdziany, testy), +% \item Odpowiedzi ustnych, +% \item Zadań domowych, projektów i innych form aktywności edukacyjnej. +% \end{longenum} - \item Minimalna liczba punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), niezbędna do zaliczenia działu, jest określona w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} i wynika z: - \begin{longenum} - \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania szczegółowego (\(w_{s_i}\)), - \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania ogólnego (\(w_{o_j}\)) powiązanego z danym wymaganiem szczegółowym, - \item Formuły określonej w równaniu (\ref{eq:pmin}) w Rozdziale~1 Załącznika~1. - \end{longenum} +% \item Minimalna liczba punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), niezbędna do zaliczenia działu, jest określona w \textbf{Szczegółowym Ocenianiu (SO)} i wynika z: +% \begin{longenum} +% \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania szczegółowego (\(w_{s_i}\)), +% \item Sumy wag punktowych przypisanych do każdego wymagania ogólnego (\(w_{o_j}\)) powiązanego z danym wymaganiem szczegółowym, +% \item Formuły określonej w równaniu (\ref{eq:pmin}) w Rozdziale~1 Załącznika~1. +% \end{longenum} - \item Wybrane formy sprawdzania (np. prace pisemne, odpowiedzi ustne, zadania domowe) muszą zapewniać możliwość uzyskania co najmniej minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), która gwarantuje pełne zrealizowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z podstawą programową. -\end{longenum} +% \item Wybrane formy sprawdzania (np. prace pisemne, odpowiedzi ustne, zadania domowe) muszą zapewniać możliwość uzyskania co najmniej minimalnej liczby punktów \(\bigl(P_{\min}\bigr)\), która gwarantuje pełne zrealizowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z podstawą programową. +% \end{longenum} -\newpage -%---------------------------------------------- -\section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych} -\label{sec:kryteria-ocen} -%---------------------------------------------- +% \newpage +% %---------------------------------------------- +% \section{Kryteria przyznawania ocen bieżących oraz klasyfikacyjnych: śródrocznych i rocznych} +% \label{sec:kryteria-ocen} +% %---------------------------------------------- -\begin{longenum} +% \begin{longenum} - \item W przypadku \textbf{prac pisemnych} (prac klasowych, kartkówek): - \begin{longenum} - \item Każde zadanie jest jawnie opisane w kontekście realizowanych \textbf{wymagań szczegółowych} z podstawy programowej dla danego działu. - \item Zadania są również oceniane w oparciu o \textbf{wymagania ogólne}, które zostały zawarte w podstawie programowej. - \item Uczeń otrzymuje \emph{szczegółowe informacje} o przyznanej liczbie punktów za poszczególne zadania, wraz z wyjaśnieniem, które wymagania szczegółowe i ogólne zostały spełnione lub niespełnione. - \item Punktacja jest przypisana do każdego kryterium oceny zgodnie z wytycznymi zawartymi w \textbf{ust. Szczegółowego Oceniania (SO)}. - \end{longenum} +% \item W przypadku \textbf{prac pisemnych} (prac klasowych, kartkówek): +% \begin{longenum} +% \item Każde zadanie jest jawnie opisane w kontekście realizowanych \textbf{wymagań szczegółowych} z podstawy programowej dla danego działu. +% \item Zadania są również oceniane w oparciu o \textbf{wymagania ogólne}, które zostały zawarte w podstawie programowej. +% \item Uczeń otrzymuje \emph{szczegółowe informacje} o przyznanej liczbie punktów za poszczególne zadania, wraz z wyjaśnieniem, które wymagania szczegółowe i ogólne zostały spełnione lub niespełnione. +% \item Punktacja jest przypisana do każdego kryterium oceny zgodnie z wytycznymi zawartymi w \textbf{ust. Szczegółowego Oceniania (SO)}. +% \end{longenum} -\end{longenum} -\paragraf{Zasady ogólne dotyczące przyznawania ocen} \label{par:zasady-ogolne-ocen} -\begin{longenum} - \item Oceny bieżące, śródroczne oraz roczne są przyznawane na podstawie: - \begin{longenum} - \item Wyników prac pisemnych (prace klasowe, sprawdziany, testy) — zgodnie z ust. 4.7.1 WO. - \item Kartkówek — zgodnie z ust. 4.7.2 WO. - \item Odpowiedzi ustnych — zgodnie z ust. 4.7.3 WO. - \item Prac domowych (zadania, referaty) — zgodnie z ust. 4.7.4 WO. - \item Projektów i zadań długoterminowych — zgodnie z ust. 4.7.5 WO. - \end{longenum} +% \end{longenum} +% \paragraf{Zasady ogólne dotyczące przyznawania ocen} \label{par:zasady-ogolne-ocen} +% \begin{longenum} +% \item Oceny bieżące, śródroczne oraz roczne są przyznawane na podstawie: +% \begin{longenum} +% \item Wyników prac pisemnych (prace klasowe, sprawdziany, testy) — zgodnie z ust. 4.7.1 WO. +% \item Kartkówek — zgodnie z ust. 4.7.2 WO. +% \item Odpowiedzi ustnych — zgodnie z ust. 4.7.3 WO. +% \item Prac domowych (zadania, referaty) — zgodnie z ust. 4.7.4 WO. +% \item Projektów i zadań długoterminowych — zgodnie z ust. 4.7.5 WO. +% \end{longenum} - \item Oceny są przyznawane w oparciu o stopień spełnienia wymagań edukacyjnych określonych w podstawie programowej, a ich szczegółowe kryteria znajdują się w Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Rozdział 4, Paragraf 8. +% \item Oceny są przyznawane w oparciu o stopień spełnienia wymagań edukacyjnych określonych w podstawie programowej, a ich szczegółowe kryteria znajdują się w Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Rozdział 4, Paragraf 8. - \item Nauczyciel stosuje system punktowy, który przekłada się na skalę ocen liczbowych według następujących zasad: - \begin{longenum} - \item \textbf{90–100\% możliwych punktów} — ocena celująca (6), - \item \textbf{75–89\% możliwych punktów} — ocena bardzo dobra (5), - \item \textbf{60–74\% możliwych punktów} — ocena dobra (4), - \item \textbf{45–59\% możliwych punktów} — ocena dostateczna (3), - \item \textbf{30–44\% możliwych punktów} — ocena dopuszczająca (2), - \item \textbf{Poniżej 30\% możliwych punktów} — ocena niedostateczna (1). - \end{longenum} -\end{longenum} +% \item Nauczyciel stosuje system punktowy, który przekłada się na skalę ocen liczbowych według następujących zasad: +% \begin{longenum} +% \item \textbf{90–100\% możliwych punktów} — ocena celująca (6), +% \item \textbf{75–89\% możliwych punktów} — ocena bardzo dobra (5), +% \item \textbf{60–74\% możliwych punktów} — ocena dobra (4), +% \item \textbf{45–59\% możliwych punktów} — ocena dostateczna (3), +% \item \textbf{30–44\% możliwych punktów} — ocena dopuszczająca (2), +% \item \textbf{Poniżej 30\% możliwych punktów} — ocena niedostateczna (1). +% \end{longenum} +% \end{longenum} -\paragraf{Kryteria przyznawania ocen bieżących} \label{par:kryteria-biezace} -\begin{longenum} - \item Oceny bieżące są przyznawane w trakcie realizacji materiału nauczania i mogą dotyczyć: - \begin{longenum} - \item Wyników prac pisemnych (np. kartkówki, sprawdziany), - \item Aktywności na lekcji, - \item Wykonania zadań domowych, - \item Realizacji projektów i zadań długoterminowych. - \end{longenum} +% \paragraf{Kryteria przyznawania ocen bieżących} \label{par:kryteria-biezace} +% \begin{longenum} +% \item Oceny bieżące są przyznawane w trakcie realizacji materiału nauczania i mogą dotyczyć: +% \begin{longenum} +% \item Wyników prac pisemnych (np. kartkówki, sprawdziany), +% \item Aktywności na lekcji, +% \item Wykonania zadań domowych, +% \item Realizacji projektów i zadań długoterminowych. +% \end{longenum} - \item Liczba ocen bieżących jest proporcjonalna do liczby godzin danego przedmiotu w tygodniu: - \begin{longenum} - \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 1–2 godzin tygodniowo — minimum 3 oceny bieżące w semestrze, - \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 3 lub więcej godzin tygodniowo — minimum 4 oceny bieżące w semestrze. - \end{longenum} +% \item Liczba ocen bieżących jest proporcjonalna do liczby godzin danego przedmiotu w tygodniu: +% \begin{longenum} +% \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 1–2 godzin tygodniowo — minimum 3 oceny bieżące w semestrze, +% \item Dla przedmiotów realizowanych w wymiarze 3 lub więcej godzin tygodniowo — minimum 4 oceny bieżące w semestrze. +% \end{longenum} - \item Oceny bieżące są jawne dla ucznia i jego rodziców/prawnych opiekunów, zgodnie z ust. 4.6 WO. -\end{longenum} +% \item Oceny bieżące są jawne dla ucznia i jego rodziców/prawnych opiekunów, zgodnie z ust. 4.6 WO. +% \end{longenum} -\paragraf{Kryteria przyznawania ocen klasyfikacyjnych} \label{par:kryteria-klasyfikacyjne} -\begin{longenum} - \item Oceny klasyfikacyjne (śródroczne i roczne) są wystawiane na podstawie: - \begin{longenum} - \item Średniej ważonej ocen bieżących, - \item Wyników prac klasowych i sprawdzianów, - \item Postępów ucznia w nauce oraz zaangażowania w proces kształcenia. - \end{longenum} +% \paragraf{Kryteria przyznawania ocen klasyfikacyjnych} \label{par:kryteria-klasyfikacyjne} +% \begin{longenum} +% \item Oceny klasyfikacyjne (śródroczne i roczne) są wystawiane na podstawie: +% \begin{longenum} +% \item Średniej ważonej ocen bieżących, +% \item Wyników prac klasowych i sprawdzianów, +% \item Postępów ucznia w nauce oraz zaangażowania w proces kształcenia. +% \end{longenum} - \item Oceny klasyfikacyjne są wystawiane zgodnie z poniższymi zasadami: - \begin{longenum} - \item Ocena śródroczna jest wystawiana na koniec pierwszego semestru, - \item Ocena roczna jest wystawiana na koniec roku szkolnego, - \item Ocena końcowa po zakończeniu cyklu nauczania jest wystawiana wyłącznie w przypadku uczniów kończących etap edukacyjny. - \end{longenum} +% \item Oceny klasyfikacyjne są wystawiane zgodnie z poniższymi zasadami: +% \begin{longenum} +% \item Ocena śródroczna jest wystawiana na koniec pierwszego semestru, +% \item Ocena roczna jest wystawiana na koniec roku szkolnego, +% \item Ocena końcowa po zakończeniu cyklu nauczania jest wystawiana wyłącznie w przypadku uczniów kończących etap edukacyjny. +% \end{longenum} - \item Decyzja o wystawieniu oceny klasyfikacyjnej jest podejmowana przez nauczyciela prowadzącego zajęcia, uwzględniając opinie zespołu pedagogicznego oraz ewentualne działania wspierające ucznia (np. zajęcia wyrównawcze, indywidualne konsultacje). -\end{longenum} +% \item Decyzja o wystawieniu oceny klasyfikacyjnej jest podejmowana przez nauczyciela prowadzącego zajęcia, uwzględniając opinie zespołu pedagogicznego oraz ewentualne działania wspierające ucznia (np. zajęcia wyrównawcze, indywidualne konsultacje). +% \end{longenum} -\paragraph{Uwaga:} Szczegółowe kryteria przyznawania ocen bieżących i klasyfikacyjnych, w tym zasady poprawy ocen oraz procedury odwoławcze, zostały określone w Rozdziale 4 Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Paragraf 8. +% \paragraph{Uwaga:} Szczegółowe kryteria przyznawania ocen bieżących i klasyfikacyjnych, w tym zasady poprawy ocen oraz procedury odwoławcze, zostały określone w Rozdziale 4 Wewnętrznej Ordynacji Szkolnej (WO), Paragraf 8. -%---------------------------------------------- -\section{Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,} -%---------------------------------------------- +% %---------------------------------------------- +% \section{Zasady poprawy ocen oraz warunki uzyskania ocen wyższych,} +% %---------------------------------------------- -%---------------------------------------------- -\section{Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi} -%---------------------------------------------- +% %---------------------------------------------- +% \section{Szczegółowe wytyczne uwzględniające potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi} +% %---------------------------------------------- -%---------------------------------------------- -\section{Dokumentacja i informacje zwrotne} -%---------------------------------------------- +% %---------------------------------------------- +% \section{Dokumentacja i informacje zwrotne} +% %---------------------------------------------- -\paragraf{Dokumentowanie ocen} -\begin{longenum} - \item Wszystkie oceny są rejestrowane w \textbf{dzienniku elektronicznym}. - \item Nauczyciel prowadzący \textbf{matematykę} przechowuje prace pisemne lub udostępnia je uczniom do wglądu, zgodnie z wewnętrznymi procedurami szkoły. -\end{longenum} +% \paragraf{Dokumentowanie ocen} +% \begin{longenum} +% \item Wszystkie oceny są rejestrowane w \textbf{dzienniku elektronicznym}. +% \item Nauczyciel prowadzący \textbf{matematykę} przechowuje prace pisemne lub udostępnia je uczniom do wglądu, zgodnie z wewnętrznymi procedurami szkoły. +% \end{longenum} -\paragraf{Informacje zwrotne dla uczniów i rodziców} -\begin{longenum} - \item Nauczyciel udziela \textbf{ustnych i pisemnych informacji zwrotnych} po każdej większej pracy pisemnej, wskazując mocne strony i obszary do poprawy. - \item Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do konsultacji z nauczycielem w czasie \textbf{dni otwartych} lub w trakcie \textbf{indywidualnych spotkań} po wcześniejszym uzgodnieniu terminu. -\end{longenum} +% \paragraf{Informacje zwrotne dla uczniów i rodziców} +% \begin{longenum} +% \item Nauczyciel udziela \textbf{ustnych i pisemnych informacji zwrotnych} po każdej większej pracy pisemnej, wskazując mocne strony i obszary do poprawy. +% \item Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do konsultacji z nauczycielem w czasie \textbf{dni otwartych} lub w trakcie \textbf{indywidualnych spotkań} po wcześniejszym uzgodnieniu terminu. +% \end{longenum} -%---------------------------------------------- -\section{Postanowienia końcowe} -%---------------------------------------------- +% %---------------------------------------------- +% \section{Postanowienia końcowe} +% %---------------------------------------------- -\paragraf{Zasady obowiązywania} -\begin{longenum} - \item Niniejsze Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obowiązuje wszystkich nauczycieli i uczniów realizujących program \textcolor{przedmiot}{matematyki} w \textbf{\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}, \textbf{\textcolor{blue}{poziom 1}}. - \item Dokument pozostaje w zgodzie z: - \begin{longenum} - \item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem (SO)} z matematyki, - \item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} i Statutem Szkoły, - \item \textbf{Rozporządzeniami MEN} w sprawie oceniania i promowania uczniów. - \end{longenum} - \item Zmiany wprowadza się w trybie określonym przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję szkoły, z uwzględnieniem \textbf{opinii zespołu nauczycieli matematyki}. -\end{longenum} +% \paragraf{Zasady obowiązywania} +% \begin{longenum} +% \item Niniejsze Przedmiotowe Ocenianie (\textbf{PO}) obowiązuje wszystkich nauczycieli i uczniów realizujących program \textcolor{przedmiot}{matematyki} w \textbf{\textcolor{zakres}{zakresie rozszerzonym}}, \textbf{\textcolor{blue}{poziom 1}}. +% \item Dokument pozostaje w zgodzie z: +% \begin{longenum} +% \item \textbf{Szczegółowym Ocenianiem (SO)} z matematyki, +% \item \textbf{Wewnątrzszkolnym Ocenianiem (WO)} i Statutem Szkoły, +% \item \textbf{Rozporządzeniami MEN} w sprawie oceniania i promowania uczniów. +% \end{longenum} +% \item Zmiany wprowadza się w trybie określonym przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję szkoły, z uwzględnieniem \textbf{opinii zespołu nauczycieli matematyki}. +% \end{longenum} -\vspace{2em} -\begin{flushright} - \textbf{Zatwierdzam:}\\ - \vspace{2em} - \rule{7cm}{0.4pt}\\ - \textit{(Dyrektor Szkoły)} -\end{flushright} +% \vspace{2em} +% \begin{flushright} +% \textbf{Zatwierdzam:}\\ +% \vspace{2em} +% \rule{7cm}{0.4pt}\\ +% \textit{(Dyrektor Szkoły)} +% \end{flushright} \end{document}