39 lines
1.6 KiB
Plaintext
39 lines
1.6 KiB
Plaintext
„Wpływ dominującej języka na proces nabywania języka drugiego u dzieci polsko-niemieckich”
|
|
|
|
Wprowadzenie
|
|
1.1. Wprowadzenie do tematu
|
|
1.2. Cel i znaczenie pracy
|
|
1.3. Zakres i metody badawcze
|
|
Teoretyczne podstawy nabywania języka drugiego
|
|
2.1. Definicje i teorie nabywania języka
|
|
2.2. Etapy procesu nabywania języka drugiego
|
|
2.3. Wpływ języka pierwszego na nabywanie języka drugiego
|
|
Dominujący język w kontekście dwujęzyczności u dzieci polsko-niemieckich
|
|
3.1. Definicja dominującego języka
|
|
3.2. Czynniki wpływające na wybór dominującego języka
|
|
3.3. Dominujący język w rodzinach polsko-niemieckich
|
|
Cechy polsko-niemieckiej dwujęzyczności u dzieci
|
|
4.1. Typy dwujęzyczności u dzieci
|
|
4.2. Wpływ dwujęzyczności na rozwój językowy i umiejętności językowe
|
|
4.3. Wyzwania związane z polsko-niemiecką dwujęzycznością
|
|
Rola dominującego języka w procesie nabywania języka drugiego
|
|
5.1. Przenoszenie struktur językowych z dominującego języka na język drugi
|
|
5.2. Efekt interferencji i jego znaczenie
|
|
5.3. Wpływ na słownictwo, gramatykę i wymowę
|
|
Badania nad dwujęzycznością u dzieci polsko-niemieckich
|
|
6.1. Metody badawcze w analizie dwujęzyczności
|
|
6.2. Wyniki dotychczasowych badań nad dziecięcą dwujęzycznością
|
|
6.3. Przykłady badań nad wpływem dominującego języka na nabywanie języka drugiego
|
|
Wnioski z analizy wpływu dominującego języka
|
|
7.1. Podsumowanie wyników badań
|
|
7.2. Wyzwania i perspektywy rozwoju polsko-niemieckiej dwujęzyczności
|
|
7.3. Praktyczne zalecenia dotyczące wspierania nabywania języka u dzieci dwujęzycznych
|
|
Zakończenie
|
|
8.1. Ostateczne wnioski
|
|
8.2. Propozycje dla przyszłych badań
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|