mgr/todo/todo-pl.txt
baiobelfer 631cb25cbe init
2025-05-03 19:50:29 +02:00

39 lines
1.6 KiB
Plaintext

„Wpływ dominującej języka na proces nabywania języka drugiego u dzieci polsko-niemieckich”
Wprowadzenie
1.1. Wprowadzenie do tematu
1.2. Cel i znaczenie pracy
1.3. Zakres i metody badawcze
Teoretyczne podstawy nabywania języka drugiego
2.1. Definicje i teorie nabywania języka
2.2. Etapy procesu nabywania języka drugiego
2.3. Wpływ języka pierwszego na nabywanie języka drugiego
Dominujący język w kontekście dwujęzyczności u dzieci polsko-niemieckich
3.1. Definicja dominującego języka
3.2. Czynniki wpływające na wybór dominującego języka
3.3. Dominujący język w rodzinach polsko-niemieckich
Cechy polsko-niemieckiej dwujęzyczności u dzieci
4.1. Typy dwujęzyczności u dzieci
4.2. Wpływ dwujęzyczności na rozwój językowy i umiejętności językowe
4.3. Wyzwania związane z polsko-niemiecką dwujęzycznością
Rola dominującego języka w procesie nabywania języka drugiego
5.1. Przenoszenie struktur językowych z dominującego języka na język drugi
5.2. Efekt interferencji i jego znaczenie
5.3. Wpływ na słownictwo, gramatykę i wymowę
Badania nad dwujęzycznością u dzieci polsko-niemieckich
6.1. Metody badawcze w analizie dwujęzyczności
6.2. Wyniki dotychczasowych badań nad dziecięcą dwujęzycznością
6.3. Przykłady badań nad wpływem dominującego języka na nabywanie języka drugiego
Wnioski z analizy wpływu dominującego języka
7.1. Podsumowanie wyników badań
7.2. Wyzwania i perspektywy rozwoju polsko-niemieckiej dwujęzyczności
7.3. Praktyczne zalecenia dotyczące wspierania nabywania języka u dzieci dwujęzycznych
Zakończenie
8.1. Ostateczne wnioski
8.2. Propozycje dla przyszłych badań