„Wpływ dominującej języka na proces nabywania języka drugiego u dzieci polsko-niemieckich” Wprowadzenie 1.1. Wprowadzenie do tematu 1.2. Cel i znaczenie pracy 1.3. Zakres i metody badawcze Teoretyczne podstawy nabywania języka drugiego 2.1. Definicje i teorie nabywania języka 2.2. Etapy procesu nabywania języka drugiego 2.3. Wpływ języka pierwszego na nabywanie języka drugiego Dominujący język w kontekście dwujęzyczności u dzieci polsko-niemieckich 3.1. Definicja dominującego języka 3.2. Czynniki wpływające na wybór dominującego języka 3.3. Dominujący język w rodzinach polsko-niemieckich Cechy polsko-niemieckiej dwujęzyczności u dzieci 4.1. Typy dwujęzyczności u dzieci 4.2. Wpływ dwujęzyczności na rozwój językowy i umiejętności językowe 4.3. Wyzwania związane z polsko-niemiecką dwujęzycznością Rola dominującego języka w procesie nabywania języka drugiego 5.1. Przenoszenie struktur językowych z dominującego języka na język drugi 5.2. Efekt interferencji i jego znaczenie 5.3. Wpływ na słownictwo, gramatykę i wymowę Badania nad dwujęzycznością u dzieci polsko-niemieckich 6.1. Metody badawcze w analizie dwujęzyczności 6.2. Wyniki dotychczasowych badań nad dziecięcą dwujęzycznością 6.3. Przykłady badań nad wpływem dominującego języka na nabywanie języka drugiego Wnioski z analizy wpływu dominującego języka 7.1. Podsumowanie wyników badań 7.2. Wyzwania i perspektywy rozwoju polsko-niemieckiej dwujęzyczności 7.3. Praktyczne zalecenia dotyczące wspierania nabywania języka u dzieci dwujęzycznych Zakończenie 8.1. Ostateczne wnioski 8.2. Propozycje dla przyszłych badań